Новини - Гражданска Авиация
Re: Новини - Гражданска Авиация
Без коментар....
Re: Новини - Гражданска Авиация
Boeing и Airbus ще се борят за една от най-големите (ако не и най-голямата) сделки в гражданската авиация - 100+ WB самолета за Китай.
Boeing ще се бори всички варианти на 787 плюс 779
Airbus - 339 (NEO), 359 и 35K
Поради специфичната дислокация на Китай и мрежата китайските АК (последните например изобщо не летят до Южна Америка), вероятността за ULR вариантите и на двата производителя (тоест 778 и 359LR) е много малка - Китай никога не е оперирал и със старото поколение ULR самолети (77L и 345).
Преговорите с Boeing вече са в ход.
Като гледам, чатърите по форумите избягват да правят прогнози.
И все пак, вероятността Boeing да победи според мен е по-голяма.
Причините са няколко.
Първо и може би най-важно - Китай е една от малкото държави, за които 779 идва точно по-мярка. При калабалък китайци 35K може и да се окаже малък - имат доста линии, включително вътрешни при които са им необходими машини с голям капацитет. China Southern в края на краищата и в момента оперира с 388, а на времето китайците имаха огромна флотилия (сега се редуцира - машините все пак доста остаряха) от 744. 779 е идентичен по вместимост с 744, докато 35К - с 77W.
Второ, въпреки че имат и доста 332 и 333, гръбнака на WB флотилиите на китайските АК продължават да бъдат 772, 773, 77Е и най-вече 77W, тук-таме все още и 744. Прехода към 779 ще бъде съвсем гладък (същото се отнася и до 787, който до голяма степен е унифициран с 77Х), докато 359/35К ще бъдат съвсем нов филм за китайците. В случая не иде реч само за икономии с оглед техническата поддръжка на авиопарка, а и за екипажи - всички пилоти, които в момента летят на 777 ще са им необходими нови бревети за 350XWB.
Трето, макар и да има линия за сглобяване на 320 и 330, Китай досега твърдо диверсифицира доставките си между двата производителя. На думи се дига пушек (с политическа окраска) за острови, Хуавеи и още не знам си какво, но в действителност последната сериозна поръчка на китайците беше за 737MAX, а не за 320NEO (макар, че имат и за тях). Общо взето жълтурковците за доказали, че бизнеса е бизнес, а крякането - крякане - през месец излиза някое гръмко заглавие за "силно влошените американо-китайски взаимотношения", но алъш-вериша си върви.
Възможна е и комбо поръчка, но повечето чиляци смятат, че фасона ще е "the winner takes it`s all"
Последната мегапоръчка в гражданската авиация беше Indigo Partners, но в случая за NB самолети - 430 х 320NEO
Boeing ще се бори всички варианти на 787 плюс 779
Airbus - 339 (NEO), 359 и 35K
Поради специфичната дислокация на Китай и мрежата китайските АК (последните например изобщо не летят до Южна Америка), вероятността за ULR вариантите и на двата производителя (тоест 778 и 359LR) е много малка - Китай никога не е оперирал и със старото поколение ULR самолети (77L и 345).
Преговорите с Boeing вече са в ход.
Като гледам, чатърите по форумите избягват да правят прогнози.
И все пак, вероятността Boeing да победи според мен е по-голяма.
Причините са няколко.
Първо и може би най-важно - Китай е една от малкото държави, за които 779 идва точно по-мярка. При калабалък китайци 35K може и да се окаже малък - имат доста линии, включително вътрешни при които са им необходими машини с голям капацитет. China Southern в края на краищата и в момента оперира с 388, а на времето китайците имаха огромна флотилия (сега се редуцира - машините все пак доста остаряха) от 744. 779 е идентичен по вместимост с 744, докато 35К - с 77W.
Второ, въпреки че имат и доста 332 и 333, гръбнака на WB флотилиите на китайските АК продължават да бъдат 772, 773, 77Е и най-вече 77W, тук-таме все още и 744. Прехода към 779 ще бъде съвсем гладък (същото се отнася и до 787, който до голяма степен е унифициран с 77Х), докато 359/35К ще бъдат съвсем нов филм за китайците. В случая не иде реч само за икономии с оглед техническата поддръжка на авиопарка, а и за екипажи - всички пилоти, които в момента летят на 777 ще са им необходими нови бревети за 350XWB.
Трето, макар и да има линия за сглобяване на 320 и 330, Китай досега твърдо диверсифицира доставките си между двата производителя. На думи се дига пушек (с политическа окраска) за острови, Хуавеи и още не знам си какво, но в действителност последната сериозна поръчка на китайците беше за 737MAX, а не за 320NEO (макар, че имат и за тях). Общо взето жълтурковците за доказали, че бизнеса е бизнес, а крякането - крякане - през месец излиза някое гръмко заглавие за "силно влошените американо-китайски взаимотношения", но алъш-вериша си върви.
Възможна е и комбо поръчка, но повечето чиляци смятат, че фасона ще е "the winner takes it`s all"
Последната мегапоръчка в гражданската авиация беше Indigo Partners, но в случая за NB самолети - 430 х 320NEO
Re: Новини - Гражданска Авиация
Новото летише на Пекин:
На настоящият етап:



и как ще изглежда завършено:






На настоящият етап:



и как ще изглежда завършено:






Re: Новини - Гражданска Авиация
Тайландските власти апелират към АК, опериращи от второстепенното летище на Банкок - Don Mueang (DMK) да превключат на WB машини, поради остър недостиг на слотове.
https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1750864
Колко бързо понякога се случват нещата в Азия.....
Don Mueang е старото и допреди 15-тина години първостепенно летище на Банкок – първото ми кацане в Тайланд беше именно на него. Тогава ми се видя много голямо.....






То и сега е фактически меко казано доста по-голямо от софийското, но разбира се и дума да не става за сравнение с Suvarnabhumi (BKK)



– новото летище (и то условно казано чак толкова ново – самия аз кацнах на него за първи път 2011-та, а със сигурност е отворило преди това) и за което отдавна вече се мъдрят планове за разширение.
Така или иначе DMK отдавна е хъб основно за LCC (НТА), тоест е освободено от преобладаващата част международен трафик и 100% от TransCon такъв.
И въпреки това, слотове липсват дори за LCC
А уж намерението беше след отварянето на BKK, DMK в един момент да престане окончателно да функционира.
Докато „социалистическа” Европа дреме, дивия капитализъм в Тайланд, Виетнам и Китай (парадоксално и в последните две – ДА! - там има всичко друго, но не и комунизъм/социализъм) върви напред
https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1750864
Колко бързо понякога се случват нещата в Азия.....
Don Mueang е старото и допреди 15-тина години първостепенно летище на Банкок – първото ми кацане в Тайланд беше именно на него. Тогава ми се видя много голямо.....






То и сега е фактически меко казано доста по-голямо от софийското, но разбира се и дума да не става за сравнение с Suvarnabhumi (BKK)



– новото летище (и то условно казано чак толкова ново – самия аз кацнах на него за първи път 2011-та, а със сигурност е отворило преди това) и за което отдавна вече се мъдрят планове за разширение.
Така или иначе DMK отдавна е хъб основно за LCC (НТА), тоест е освободено от преобладаващата част международен трафик и 100% от TransCon такъв.
И въпреки това, слотове липсват дори за LCC

А уж намерението беше след отварянето на BKK, DMK в един момент да престане окончателно да функционира.
Докато „социалистическа” Европа дреме, дивия капитализъм в Тайланд, Виетнам и Китай (парадоксално и в последните две – ДА! - там има всичко друго, но не и комунизъм/социализъм) върви напред
