Trip Reports

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » ср ное 09, 2016 4:40 pm

1. SOFATH OCT22 10.55/12.20 A3 857 DH8 (operated by Olympic Air)
2. ATHDOH OCT22 19.10/00.20+ QR 212 320
3. DOHSIN OCT23 02.10/14.45 QR 946 359
4. SINDOH OCT30 02.05/05.10 QR 945 359
5. DOHATH OCT30 07.15/11.25 QR 203 333
6. ATHRHO OCT30 17.15/18.15 A3 7216 320 (operated by Olympic Air)
7. RHOATH NOV05 06.40/07.40 A3 7201 320 (operated by Olympic Air)
8. ATHSOF NOV05 08.40/10.00 A3 856 320

SOF = Vrazdebna Apt. (София, България)
ATH = Eleftherios Venizelos Apt. (Атина, Гърция)
DOH = Hamad Int. Apt. (Доа, Катар)
SIN = Changi Apt. (Сингапур)
RHO = Diagoras Apt. (Родос, Гърция)

A3 – Aegean Airlines
OA - Olympic Air
QR – Qatar Airways
DH8 – Bombardier DHC-8 Q400
320 – Airbus A320
333 - Airbus A330-300
359 – Airbus A350-900

Полетите са закупени месеци предварително по следния начин:
SOF→ATH – еднопосочен, директно от сайта на А3
ATH→DOH→SIN – двупосочен, директно от сайта на QR (промоция)
ATH→RHO – еднопосочен, директно от сайта на А3
RHO→ATH→SOF - еднопосочен, директно от сайта на А3
с активното ползване на функцията low fare calendar, търсеща дати с възможно най-ниски тарифи що се отнася до полетите на А3, като при тях букирането е чрез тарифата GoLight, като чекираният багаж е заплатен в последствие (но онлайн), тъй като така излиза най-евтино, ако пътувате с фиксирани дати. Следващата тарифа – Flex, която разбира се включва автоматично чекиран багаж е доста по-скъпа, заради включената възможност за беплатна промяна на деня на полета (което мен в случая не ме интересува). A3 нямат политика на безумни тарифи при еднопосочните билети (както например Lufthansa) и слава богу, защото това позволява много по-фриволни комбинации. Olympic и Aegean всъщност много отдавна са една авикомпания, но вторият превозвач, купувайки първия, реши да запази бранда му, тъй като се смята за икона. Полетите обаче са обикновено пълна мешавица, очевидно ако купиш полетите от сайта на Olympic, тогава ти продават билетите с код ОА и обратното – ако букирането е чрез сайта на Аеgean – винаги са с кода А3 (макар, че са едни и същи). Безплатният кабинен багаж при А3 е 8 кг, а чекираният – стандартните за повечето АК 23 кг. QR – 7 кабинен и 30 чекиран.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 14, 2016 12:24 pm

SOFATH: пълно самолетче. Не съм от най-големите почитатели на Q400 – тесничък е. Онлайн чекиране – място 1A. Естествено без ръкав – гейт B2, с автобус до самия самолет (регистрация SX-OBF)
Изображение
Сървиз – сандвич (доста добър между другото), кафе, безалкохолни и нещо като щрудел. Кабининят състав е много любезен и усмихнат (Олимпик и Ейджиън доста подобриха нещата в последно време особено що се касае до борден състав – всяка година имам полети с тях, без забележки, за разлика от последните години на „стария” Олимпик, когато бяха много криви). Получаваш и смс с гейта и дали има някаква промяна, което е доста удобно. Q400 не е възможно най-добрия самолет за летене, но при турбопропа особени удобства няма. То и полетите не са особено дълги де (между Атина и близките острови, където основно снове Q400 понякога се лети не повече от 30 мин.), но и София-Атина в случая не е много – час и 20 минути. Гърците този път като че ли бяха повече от българите (не винаги е така).
Излитането закъсня с 20 минути, но кацнахме почти навреме (под 10 минути закъснение). На излизане от самолета ни пъхнаха в ръката по още едно щруделче :D

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 17, 2016 1:20 pm

ATHDOH: пак пълен, закъснение 15 мин., но също кацна навреме (явно наваксват в такива случаи, ако е възможно, разбира се) Стандартен А320 (регистрация A7-ADT)
Изображение
Не знам защо, искаха за верификация кредитната карта с която е платен полета (вярно, имат право, но за първи път ми се случва). За сървис`а на QR съм писал достатъчно, няма нужда от многословие – доволен съм. Seat pithc-a, специално на А320 ми се струва по-малък отколкото на широкофюзеляжните им самолети (не съм проверявал точно де), ама то е и така да е, не е ненормално – вторите все пак са за по-дълги полети. Недостатък за мен се яви както винаги филмотеката – никога не е била по вкуса ми.

DOHSIN: е този път закъсня и на излитане, и при кацане (и то повече от 40 мин). Не знам защо, смениха и гейта. Новост за мен разбира се, беше А350 (регистграция A7-ALJ)
Изображение
Джамеците са големи, верно, но не чак толкова, колкото очаквах.
Изображение
Интериора до голяма степен мяза на този на А380. Широчко е, поне в сравнение с доста други модели (на 787 не съм летял, пишат, че в болшинството от случаите икономичната му класа е тип „сардели”). Но това разбира се, зависи в много голяма степен от превозвача и как ще конфигурира салона.
Изображение
Е, не можах да букирам най-добрите места – при интернет чекирането даваше, че всички са заети, затова и не го довърших (канцелирах го) – надявах се, че в Атина на гишето може и да стане чудо (понякога „пазят” такива места предварително и в последствие ги освобождават – имам вече опит в това отношение), но слънце не ме огря. Затова и избрах място до пътеката – то няма кой-знае какво да се гледа (полета е предимно нощен), а последното по-удобно с оглед пикинг (ЕГН-то напредва, почва да става проблем, особено след някоя и друга бира). И все пак, А380 дава илюзията за по-голям простор. То вярно, фюзеляжа е по-широк, ама има и друго - при полетите си с европейският джъмбо винаги успявах да се намърдам на места до авариен изход (при тях можеш да си изпънеш докрай краката, а съм висок 188), та може и да си въобразявам. Изключително тих - кой каквото ще да говори но поне в едно (шумоизолацията) Ербъс са с едни гърди пред Боинг.
Интернет не ползвах. Първо, то предимно нощни полети, по-добре да поспя. Второ – има IFE.
Изображение
Трето - досвидя ми се (в икономичната класа нета се плаща) – чудо голямо сега, интернет ще имам в хотела.
Цени:
20 MB - $10
50 MB - $18
Целия полет - $22
И май добре, че не съм го направил – младото момиче до прозореца си плати, но явно връзката е била изключително лоша – нервничи постоянно и 100 пъти вика стюардесата да се оплаква. Като гледах, нещата не са станали по-добри, защото в едни момент остави телефона си и като мен почна да рови за филми. Камерите, поставени на различни места на фюзеляжа на самолета (можеш да видиш дори прибирането на колесниците) са добра опция, особено за авиофенове.
Изображение
Тъч скрийна работеше безотказно (то си има и дистанционно де, ама е по-удобно). Прибавили са и 3D опция към картата на прелитането – не е много по различно от Гугъла. Кетъринга – без промяна, с една дума превъзходен. Едиственото кофти на полета де факто не зависеше от превозвача – през два-три реда пред мен имаше бебе.....С завидни гласови данни.
Последна промяна от Almasy на вт ное 29, 2016 11:53 am, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от playback » чет ное 17, 2016 1:33 pm

Qatar какви прибори дават за ядене? За първи път ми се случи преди седмица на полет от Истанбул до Осло с Търкиш, да ми дадат метални прибори, много приятно ме изненадаха. Имаше и готвач с униформа :)

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 17, 2016 1:56 pm

playback написа:Qatar какви прибори дават за ядене? За първи път ми се случи преди седмица на полет от Истанбул до Осло с Търкиш, да ми дадат метални прибори, много приятно ме изненадаха. Имаше и готвач с униформа :)
Също метални (икономична класа).
"Готвач" (униформа) обаче няма....Поне в икономичната класа такъв не се е мяркал никога.
За бизнес - не знам.
Но на мен също ми беше за първи път (метални прибори), като се сефтосах с Qatar. Всичко останало що съм летял в икономичната е било с пластмасови (а съм изтръшкал доста АК).
С Търкиш обаче никога не съм летял.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от борден » нед ное 20, 2016 6:18 pm

Бизнес-класата на Qatar е върха! Досега имам осем такива полета (четири с А320 и четири със 777). Последния път имаше една слабост, която не бива да се допуска - пътувахме двама, а ни обслужваха по различно време (сервираха ни различните ястия с разлика 10-15 минути). Знам, че се "паднахме" на различни стюардеси, но трябва да се синхронизират малко по-добре в подобни случаи. Същото ми се е случвало и в Луфтханза, там малко по-лесно го приех. Това е единственото нещо, което ми е направило лошо впечатление, иначе всичко друго при Qatar е номер 1! Дори на теснофюзелажния А320 в бизнес-класата се возиш в истинска седалка, почти като на голям самолет. А пък в бизнес-салоните на Доха си като в приказка на Шехерезада (в кенефите дори има ибрикчии, за радост досега съм съумявал да избягвам услугите им...).

PS: Незнам какво е в първата им класа, само въображението ми работи...

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 21, 2016 4:36 pm

„.....Бизнес-класата на Qatar е върха!....”

Не се и съмнявам, минах през нея няколко пъти по пътя за cattle class. Само че, ще си остана само с мечтите – през целия си живот един единствен път съм пътувал в бизнес класа (ъпгрейд на базата на пролетяни мили) и то само отсечка на връщане (от Лисабон), защото точките за повече не стигаха.

„.....Не знам какво е в първата им класа, само въображението ми работи...”

Нещо таквози

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 22, 2016 12:27 pm

Само че, бара и въпросната тоалетна мисля са приоритет единствено на А380. В Б777 (както и всички останали) няма такива. Разбира се, седалката като продукт е стандартизирана.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 24, 2016 5:33 pm

SINDOH: Qatar оперира от Терминал 3. Самолет с регистрация A7-ALG.
Изображение
Излетя и кацна навреме. Място – отново до пътеката, почти в опашката. Кетъринг – избор между риба с маринован лук и зелен фасул в соев сос и пиле с песто и макарони. Салата и десерт, разбира се. На закуска – малко преди кацане – сандвичи (пиле или кашкавал, доста големички), десертен шоколадов бар. Във филмотеката открих филипински филм. Не че го изгледах, слава богу бързо ми се приспа - едно от (не толкова много) хубавите неща, когато излиташ след полунощ и не си спал през деня изобщо.

DOHATH: тъй като полета е дневен, самолета по разписание трябваше да бъде по-голям от на отиване – А330. Само, че имаше изненада - пак беше А320, регистрация A7-ADT
Изображение
Явно не са имали достатъчно пътници за да напълнят по-големия самолет (предполагам де, може и друга да е била причината). Във всеки случай не изпаднах във възторг – седалките при А330 са по-комфортни. IFE-то също имаше кусури. Как така се събрахме само пикльовци и пикли – така опашка се изви пред тоалетните по едно време, за малко не се опозорих. Храната беше ОК, но не знам защо имам чувството, че при предишните ми полети (от София до Доа и обратно), като че ли беше по-добра. Без закъснения, дори кацна доста преди часа по разписание.

ATHRHO: полета де факто е ОА 216, стандартен А320, самолета паркиран далеч от ръкавите (типично за вътрешните полети на Олимпик/Ейджиън). Не изглеждаше никак нов, единият от мониторите, които висят над седалките при излитането отказа да се прибере автоматично – една от стюардесите мина и му помогна ръчно. Не е и особено широко, во общо взето прилично. Сандвич, десертен блок, кафе, безалкохолни. Съвсем, съвсем добре – до миналата година по вътрешните линии дори сандвичи не предлагаха – само мижаво пакетче крокети, колкото да ти се залепи за зъбите. Въпреки, че беше края на сезона, имаше доволно количество чужденци (то и на Родос по това време е както в началото на Септември в Бургас). В дюти фрии журнала имаше портативна теглилка за багаж – много компактна и на добра цена (много пъти съм се чудил да купя ли това или онова, мамка му, особено когато се касае за керамика – дали багажа ми вече няма да стане над позволеното тегло). Извиках стюардесата – по вътрешните линии предлагали само козметика и цигари. Като гледам как се изпотрепаха да ги пазарят тез маркови парфюми....както и да е. Свободни места нямаше. Кацнахме съвсем навреме.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пет дек 02, 2016 12:42 pm

RHOATH: трябваше да се става рано – най-ранния полет за Атина, но нямаше как – инак не може да се направи връзката за София. От гледна точка на транспорта до самото летище не беше проблем – при наемането на апартамент/студио, гърците обикновено включват в цената и трансфера от/до летището – и без това трябва да дойдат да ти дадат ключовете, а и в края на сезона клиентите са вече кът, та се старят максимално. Самолета обаче беше с ливерията на Ейджиън (регистрация SX-DGC), въпреки, че полета беше брандиран като Олимпик 201 (както вече казах веднъж, полетите им са пълна каша – менкат си ги както искат)
Изображение
Освен това, макар, че полета ми е продаден като A3 7201, опита ми да се чекирам на летищния автомат през страницата на Ейджиън излезе неуспешен (задължително трябвало да се влезе през Олимпик). Иначе ми издаде и двете бордни карти (вкл. за полета Атина-София). Не по-различен сървиз от полета ATHRHO. Нито едно свободно място, вероятно повечето пътници като мен са били трансферни - със следващият полет до Атина се изтърватат всички сутрешни полети до крайната дестинация.

ATHSOF: сутрешният полет на Ейджиън (имат и следобеден в повечето дни) до София. Отскоро (до миналата година нямаха) явно са сключили и JV с BulgariaAir, защото полета е брандиран и като FB1506 (BulgariaAir си имат и собствени полети до Атина - FB808, но те са винаги много късно вечерта – едва в 22.20). Закъсня (поносимо – 15 мин.), като в случая за мен беше добре (после ще обясна защо). Самолет с регистрация SX-DGX
Изображение
Сървиз почти идентичен с вътрешните полети – сандвичи, не предлагат топла храна. В интерес на обективността, не не ненормално – най-дългите вътрешни полети (до Родос и Ираклио) са около час и пет минути, а полета Атина-София е час и 20 мин. Хайде викам си, сега ще си купя теглилката (международен полет вече), хем имам някоя и друга точка към Star Alliance, може и да ми излезе без пари. Йок – дори не си направиха труда да проверяват за наличност - явно бяха наясно, че нямат и съответно такъв беше и отговора. Толкова по въпроса с моето пазарене инфлайт дюти фрии.
Ако обаче трабва да сравнявам Aegean със BulgariaAir по линията (летял съм и свете АК по същия маршрут), преимуществено бих избрал втората (и то не защото съм патриот – старая се да бъда обективен). В случая имаше възможност – следобеден късен полет от Родос с Aegean и после с BulgariaAir до София. Цената беше еднаква обаче, само ако си купиш отсечките отделно, когато са на една резервация (тоест нямаш грижи за чекираният багаж), скачаше доста.Като се има в предвид, че при първия случай трябва да предвидиш достатъчно (обикновено много) време за трансфер, а и ако стане нещо (примерно канцелират първия полет) губиш окончателон втория, да не говорим, че превозвача не е длъжен да осигури в последствие нито друг, алтернативен полет, нито хотел, изгубих всякакво желание (висенето на Атинското летище вече ми стигаше).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » ср дек 07, 2016 9:37 am

Поздрави от GIG (Galeão International Airport) :D
Изображение
Последна промяна от Almasy на вт мар 21, 2017 5:49 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 12, 2016 12:36 pm

И от REC (Gilberto Freyre Airport) :wink:
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 09, 2017 12:36 pm

ATH (Eleftherios Venizelos Apt., Атина, Гърция): летището изглежда много по-голямо от Софийското и донякъде е така, защото е на два етажа (departures / arrivals – почти стандартна концепция), но по дължина (залите за чекиране) е вероятно съвсем малко по-дълго (не говоря за надстройката към която са airbridges). Аirbridges са обаче основно за международните полети, самолетите изпълняващи вътрешните са дислоцирани малко настрани и досега (имам доста регинални полети в Гърция) винаги до тях се е отивало с автобус. Четирите А340 на "стария" Олимпик са тъжна гледка
Изображение
Изображение
стоят пред един от хангарите вече толкова години, явно наистина мениджмънта на АК доста е куцал навремето (други превозвачи безпроблемно продадоха дори по-стари машини от същия тип моментално), а Aegean няма дълги линии и съответно отказа да ги вземе при обединението. В близост се мъдри и един 747-200, който също едва ли ще полети отново някога.
Изображение
Залите са де факто три, залепени една за друга по дължина
Изображение, централните гишета са естествено на Aegean/Olympic, на Qatar са почти в края. Има интернет.
Изображение
Заведенията също са достатъчно (преди и след чекиране, но повечето след секюрити контрола)
Изображение
Тези преди чекиране са разположени на 3-тия етаж, където се намира е нещо като малък музей
Изображение
Изображение
Изображение
Всъщност и множеството входове на летището са украсени съвсем подходящо със копия на древногръцки статуи
Изображение
Изображение
Висял съм (за съжаление) много пъти на това летище, обикновенно трансфери до гръцките острови, не можах да избегна кибиченето и този път – почти 5 часа на отиване (от кацането от София до излитането за Сингапур) и 4 на връщане (от кацането от Сингапур до излитането за Родос). На връщане имаше възможност да купя по-ранен полет за Родос, но не посмях – предпочетох да си оставя достатъчно голям толеранс, полетите не са на една резервация и всичко се случва. Ако човек е без багаж – да се разходи до Атина, но с тези тежки куфари си безпомощен докато не ги чекираш (а това става най-рано два часа преди полета). И преса носих, и в нета колкото можах кибичих, и в кафенето седях и се наливах с бири (малката, е EUR 4, то и големи няма), и тигели правих по цялото летище (с куфарите на колелца барабар тугедър), що пък цигари изпуших навън от скука е съвсем отделен въпрос – няма какво да се лъжем – фаща те секлета накрая.
И по закона на Мърфи, точно когато нямах никакво време (трансфера от Родос за София) – засечка. След слизането от самолета от Родос, отново се минава секюрити контрол
Изображение
Е, решиха тез чиляци, че имам нещо в малкия куфар (кабинния багаж) – само по себе си нищо необичайно. Добре ама, ровиха ровиха – нищо не откриха – пуснаха го пак рентгенов контрол – тц – имало нещо – присвиват очи, чудят се и не ме пускат. Отпратиха всичките след мен на опашката на съседните пунктове за контрол и ме накараха да извадя всичко едно по едно от куфара, като всяко минаваше самостоятелно отново в апарата (без дрехите). В крайна сметка причината се оказа малка кутийка, в която държа електронния подпис и токън устройството. Толкова пъти съм минавал с тях – никакъв проблем, ама не и този път. Както и да е, това отне над 30 минути, трябваше вече да хвърча като изстребител по коридорите за да не изтърва полета (макар, че имаха естествено информация, че е свръзващ полет и съм на летището – чакаха ме и след мен затвориха директно гейта).
Инак транспорта до града е удобен – освен метрото до центъра, има и доста автобуси – Х96 е експресен директно до фериботите на Пирея, а с X97 бързо се стига до Вула (Атинската Ривиера), където има и доста хотели. Последното е важно, ако случайно ви се налага преспиване при трансфер в Атина, защото единственият хотел на летището – Sofitel, макар и на пешеходно разстояние от залата за чекиране
Изображение
е буквално „без пари” (EUR 200 на вечер стаята).

DOH = Hamad Int. Apt. (Доа, Катар) – писал съм вече два пъти за това легище, нямам какво съществено да добавя.
Последна промяна от Almasy на пон сеп 18, 2017 3:16 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » ср мар 15, 2017 4:15 pm

SIN (Changi Apt.,Сингапур): голямо бе…….Не бях кацал досега. Сега дали е най-доброто летище във света не мога да кажа (Skytrax са го обявили за такова за 2016-та, като това е за 4-та година подред) по простата причина, че колкото и да съм скитал, много летища не съм виждал.
Qatar оперират от Терминал 3, който и май е най-новият (освен това и най-намазаният).

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тавана ми е малко странен

Изображение

но не казвам, че е грешка. Май там някакви специални технологии, с които не знам какво си ставало и още по незнаен ефект се получавало (ако някой знае да каже). Зелените „стени“ са наистина футуристични (и красиви). Очевидно това е и едно от малкото летища, където А380 са нацвъкани като петна върху калинка.

Изображение

Ефелъка достига епогея в така наречената „Градина на пеперудите“

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Изображение

Ама сега да не издребнявам като злобно българско другарче – ми могат и имат хората – правят….
Мрежата е изключително на почит, всичко живо цъка нейде.

Изображение

Изображение

През immigration се минава по-бързо, отколкото на Suvarnabhumi в Банкок, което е плюс. За багажа се чака повечко – над 20 минути беше. Не знам каква е връзката между терминалите, защото на мен не ми се наложи, интернет също не съм ползвал – нямах трансфери, които да налагат чакане. Магазините – предимно дизайнерски, от цените веждите ми замирисаха на пърлено. Всъщност, в Сингапур като цяло не е толкова евтино (при сравнение с други градове в Азия) – цените в супермаркетите понякога изненадват

Изображение

Изображение

Защото все пак $ (сингапурски) 10.95 (EUR 7.29) за една зърнена закуска и за Европа си е много здрава цена.

Чистотата е на ниво, персонала – в моя случай – без забележки. Таксито е минимум $ 35-40 и при сам човек и наличието на MRT (Mass Rapid Transit) e условно дали си заслужава. При двама пътници обаче, вероятно да, по принцип и общественият траспорт не е съвсем без пари – има два типа билети – стандартни и EZLink Card, като във втория случай можеш да вкараш в картата колкото искаш пари. Вярно е че еднопосочния билет е едва $ 2,50, но зависи къде отиваш точно – ако си с куфари и хотела не е по линията, пак се налага такси (както сам се убедих) или безкрайни комбинации, за които може и цял ден да отиде, и пак няма да е врата до врата, за размерите на Сингапур, от най-близката спирка до хотела може да е километри.

Изображение

Що се отнася за Сингапур като цяло – със смесени чувства съм. Мегаполис. Космополитен, чист, уреден, почти архитектурно чудо.

Изображение

Изображение

Изображение

Но може би прекалено космополитен за моя вкус, тип Хонг-Конг или Токио (в Токио BTW никога не съм и бил де, ама поне тъй казват). В Азия обикновено отивам с друга нагласа, Сингапур като че ли не е най-добрия пример за автентичност.
Признавам, че има и друго. Омръзнало ми е като вечния бедняк, в Западна Европа да си смятам центовете. Дъл аджеба ще стигнат за това и това, дали ако седнем да вечеряме ей там, няма да отиде бюджета за седмицата.
Та така донякъде и в Сингапур – скъпо ми се видя. Твърде верояно е някъде в предградията ситуацията да е различна, но трябва време за обикаляне, което аз нямах в изобилие.
Като цяло, ценовия диапазон в Бали, Малайзия, Виетнам, Тайланд и Китай определено е друг.
Последна промяна от Almasy на пон сеп 18, 2017 3:18 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 256
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Amazon » ср мар 15, 2017 8:26 pm

Много красиви снимки! А за цените, проверих от любопитство и наистина са височки. При нас двойно по-голяма кутия от същата закуска (20.5 унции) струва $4.5.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пет мар 31, 2017 3:54 pm

RHO (Diagoras Apt., Родос, Гърция): наричано често от местните Парадизи, на името на селището в непосредствена близост.

Изображение

Изображение

При излитане, се пере директно през морето, но при кацане захода е винаги над североизточния край на острова, което предлага прекрасна панорама към самия град Родос.

Изображение

Изображение

Полета от/до Атина предлага и добри гледки от птичи поглед към Цикладите.

Изображение

За мен това е едно от най-добрите малки летища в Гърция (тези на Атина и Салоники не влизат в случая в съображение, пък не са и малки). Не казвам, че е идеално, но бива в сравнение с други (Санторини, Наксос, Миконос).

Изображение

Изображение

Изображение

Всъщност по това време на годината (края на Октомври / началото на Ноември) летището е почти празно, особено, ако полетите са късни или много ранни (както моя).

Изображение

Изображение

Но в разгара на летния сезон е някакъв ад (имам доволен опит), чартърите са през 5 минути, редовните полети също са повече, в залата за чек-ин е блъсканица, чакането може и да е безкрайно.
Глезотии като air bridges няма естествено (то и на Ваницелос винаги е с автобуси, когато иде реч до вътрешни линии)

Изображение

А ако самолета спре непосредствено до залата (извън сезона по-може, в разгара трудно), може и пешачката

Изображение

Изображение

Багажа обикновено идва бързо (извън сезона).
Що се отнася до транспорта, нещата не са чак прекрасни. До самия град Родос естествено има автобуси, сравнително начесто, макар и да не е много удобно, ако си с големи куфари. Ако отивате обаче в някой от малките курортни градчета като Линдос, Афантоу или не дай си боже примерно до Прасониси и нямате осигурен транспорт, раутата става сложна – няма директен. Първо се отива с автобус до автогарата на Родос

Изображение

и от там при късмет, може и да хванете автобуса до съответната дестинация след известно чакане. Ако полета е бил късен обаче, може и последният вече да е заминал и тогава единствената алтернатива си остава такси, която не изобщо препоръчителна, защото според мен, гръцките таксиметраджии дерат повече и от колегите си в Гран Канария или Ибиза.
В слчуая като tourist tip, бих могъл да препоръчам търсенето на апартамент / студио, което предлага и трансфер до летището, често безплатен (а и да не е, цената ще е много по-ниска от таксито). В моя случай е безплатен (аз и от години едно и също място ангажирам), но това не е някакво изключение – много собственици правят така, защото особено в края на сезона предлагането е повече от търсенето. На Родос плаж може да се прави без всякакъв проблем и Ноември (доста топло си е все още, а да завали е изключителна рядкост), само дето морето става някои дни по-бурничко и експерименти с навлизане навътре са си рисковани.

Изображение

Другото хубаво на периода е, че цените са вече драстично паднали (вкл. на спането) и няма блъсканица навсякъде. Като казвам включително спането, знам какво приказвам, защото мога да ви уверя, че за въпросното студио плащам по-малко, отколкото бих платил за съответен еквивалент примерно на Слънчев Бряг или Златни Пясъци в началото на Септември.
Е, периода си има и своите недостатъци - за 20-25 годишни не става – дискотеките и повечето нощни барове вече са ударили кепенците, разните му там плажни забавления като водни ски също могат да се отпишат.
Ако на някой му се обикаля повечко, може да прескочи за ден-два и до Турция (всекидневни фериботи)

Изображение

които вземат разстоянието до Мармарис за едва час и цената в една посока ако се не лъжа беше 36 евро. Аз обаче никога не съм имал желание.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 10, 2017 5:33 pm

Summary:

1. SOFFCO DEC05 19.00/19.55 AZ 521 321
2. FCOGIG DEC05 21.45/07.00+ AZ 672 332
3. GIGREC DEC12 08.40/10.25 G3 2078 73G
4. RECGIG DEC16 13.30/17.25 JJ 3455 321
5. GIGFCO DEC17 17.00/07.00+ AZ 673 332
6. FCOSOF DEC18 15.10/18.05 AZ 520 321

Summary:

1. SOFVIE MAR01 18.40/19.25 OS798 319
2. VIESOF MAR05 10.05/12.40 OS795 320

SOF = Vrazdebna Apt. (София, България)
FCO = Leonardo da Vinci – Fiumicino Apt. (Рим, Италия)
GIG = Galeão Int. Apt. (Рио Де Жанейро, Бразилия)
REC = Gilberto Freyre Apt. (Ресифи, Бразилия)
VIE = Schwechat Apt. (Виена, Австрия)

AZ – Alitalia (SkyTeam)
G3 - Gol Linhas Aéreas
JJ – LATAM Brasil (OneWorld)
OS - Austrian Airlines (Star Alliance)
319 – Airbus A319
320 – Airbus A320
321 – Airbus A321
332 - Airbus A330-200
73G – Boeing 737-700
+ - пристига на следващия ден

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от playback » пет апр 28, 2017 1:06 pm

Кратък репорт за моята ваканция във Виетнам и Камбоджа.
Не мога да напиша, толкова подробен репорт като Almasy, но поне няколко снимки и впечатления от 9-те полета които направих в рамките на 20 дни.

София - Доха - Катарците - А320 - ужасно е да се пътува почти 5 часа в толкова малък самолет
Доха - Банког - по програма трябваше да пътуваме с Б777-330 , но на летището в Доха ни издадоха нови бордни карти, и ето го първото ми пътуване на А380 - е след 5 часа в А320, това ми се стори като огромна къща в Бояна :) Страхотно изживяване наистина, бях на втория етаж. Катарците не случайно имат репутация на страхотна авиокомпания - обслужване и храна на топ ниво.
Банког - Ханой - Б777-330ER - бърз 1.30 часов полет
малко снимки - последните две са от Ханой, в укритията имаше Су-22 около 10-12 броя , плюс един стар МиГ-21
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

free photo upload

Изображение

Изображение


image upload no limit

Ханой - Хуе - Vietjet - A321 - силно впечатление направи, че въпреки че тази компания е нискотарифна, местото между седалките е осезаемо по-голямо от това на Уиз и Раян еър. Наистина доста комфортно пътувахме.

Да Нанг - Сайгон - Vietjet - A320 - на летището в Да Нанг имаше активни Су-22 и няколко в леки укрития.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


how to take a screenshot on a pc

Сием Рип - Ханой - Vietjet - A320 - на пореден път да кажа добрите си впечатления от тази авиокомпания, пилотите по мои наблюдения са предимно чужденци, без никакви забележки откъм обслужване от кабиния състав.
Летището в Сием Рип е доста малко, до самолета отидохме пеша. Прочетох че заради милионите туристи посещаващи Анкор Ват, ще го разширяват да поеме 7 мил. пътници годишно.

Следващите три полета, пак са с катарците.

Ханой - Банког - Б777-330 - бързо и лесно. На летището в Банког имахме 14 часа престой - нямахме транзитна виза, затова решихме да ползваме хотела на летището. Отиваме там и ни сервират - за 6 часа престой в малка стаичка , 120 долара :) Хехе, не благодаря. Намираме удобните кресла и дивани до гейт Б и лягаме там - спахме доста добре, само позамръзнахме от студ заради климатичната инсталация.

Банког - Доха - Б777-330

Доха - София - А320 - просто си е живо мъчение почти 5 часа в този самолет, за вбъдеще ще се замисля ако трябва да летя до Доха.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


adult image

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 08, 2017 9:02 am

Замислям се отсега за 2018-та :roll: :
https://www.pyongyang-travel.com/wp-con ... NG_neu.pdf

Тази година не мога, още повече че и октомври, и декември съм извън страната, за финасови ресурси и дума да не става. Пък и май точно сега, не му е времето (според Wikitravel):
" WARNING: As of May 2017, it appears that North Korea is arresting and imprisoning Americans without cause to be used as "bargaining chips" during the recent tensions between the two countries. It is STRONGLY recommended that all U.S. citizens avoid North Korea.
Some governments advise against all travel to North Korea due to the uncertain security situation caused by North Korea’s nuclear weapons development program and highly repressive and unpredictable regime. There are no resident Canadian or American diplomatic offices in the DPRK. The ability of officials to provide consular assistance is extremely limited. Sweden, through its Embassy in Pyongyang, is the "Protecting Power" for Canadian and American and Australian nationals if any emergency consular assistance is required, but such assistance will likely be very limited, due to the unpredictability of the actions of the government of the DPRK. Though there is little evidence of safety issues concerning tourists on organized expeditions, those planning to engage in activities that the oppressive North Korean government forbids must be prepared to face imprisonment, torture, and death (22 Jan 2015). North Korea is not a place for tourists."

Вярно, не е евтино, още повече, че не са вкючени нито пътните до Пекин, нито хотелите там, да не говорим за джобните. Че и визи, застраховки....Дебело ще излезе и при най-грубите сметки.
Аз никога не пътувам организирано, но за СК едва ли има друг вариант. Разбира се, самото пътуване до Пекин си е индивидуално, но до там.
Обаче.....Би трябвало да е unbelievable experience.
Някой друг с подобни луди мераци? :)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Trip Reports

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 15, 2017 11:13 am

„.......София - Доха - Катарците - А320 - ужасно е да се пътува почти 5 часа в толкова малък самолет......”

Така си е, ама дори и в 777 си е кошмар, ако колената ти се опитват да направят дупки в седалката пред теб. Авикомпанията си има голямо значение, не само самолета.

„.......по програма трябваше да пътуваме с Б777-330 , но на летището в Доха ни издадоха нови бордни карти, и ето го първото ми пътуване на А380 - е след 5 часа в А320, това ми се стори като огромна къща в Бояна Страхотно изживяване наистина......”

Определено е така, Ербъс може и да не е на далавера (или почти) от програмата, но обикновения пасажер спечели.

„.....Катарците не случайно имат репутация на страхотна авиокомпания - обслужване и храна на топ ниво......”

Съгласен. Несъмнено петродоларите имат голямо значение, щом иде реч за МЕ3 (Qatar, Etihad, Emirates). Но също толкова е и истина, че като цяло АК от Азия (Singapore, All Nippon, Malaysian и много други) предлагат доста по-добър сървиз в сравнение с европейската си конкуренция.

„.....Vietjet - A320 - на пореден път да кажа добрите си впечатления от тази авиокомпания, пилотите по мои наблюдения са предимно чужденци, без никакви забележки откъм обслужване от кабиния състав......”

С тях не съм летял с тях, но във всеки случай са доста по-евтини от Vietnam Airlines, дори ако се включи (заплати допълнително) чекиран багаж (но е и вярно, че при Vietnam Airlines безплатно той е 30 кг., докато опцията при Vietjet мисля, че беше дори и при плащане – макс. 20). Инак явно са много популярни – виетнамските летища са нацвъкани с тях.

„.....На летището в Банког имахме 14 часа престой - нямахме транзитна виза, затова решихме да ползваме хотела на летището. Отиваме там и ни сервират - за 6 часа престой в малка стаичка , 120 долара Хехе, не благодаря......”

Туй ще да е било Louis' Tavern Transit Suvarnabhumi (Miracle Transit Hotel) :lol: Еми......за 6 часа – толкова, за 24 – 464 ивра :mrgreen: . Винаги съм казвал, че цените на хотелите по летищата са безумни и общо взето гледам да избягвам трансфери с преспивания. Ако все пак се налагат – визата е задължителна (ако такава се изисква). Само на някакви си 3-4 км от летищата има прекрасни хотели (в повечето случаи по 3 и 4 звезди, които предлагат дори безплатен трансфер хотел-летище) на многократно по-ниски цени (обикновено 60-70 евра). Но да, без виза.....няма как да се стигне до тях и остават само тези на територията на самото летище (и то в зоната преди паспортния контрол), които винаги са gream reaper.

„.....Доха - София - А320 - просто си е живо мъчение почти 5 часа в този самолет, за вбъдеще ще се замисля ако трябва да летя до Доха......”

Неприятно e, особено на връщане, когато вече си изморен от дълги полети (Доа-София даже не е особено дълъг). Но чак да кажа, че за в бъдеще ще се замисля за трасфери през Доа......Компенсира с условията при наистина дългите полети (от Доа до накъде си). Пък и особено при полети до Азия, си е направо глупаво да летиш на запад до Хийтроу (3 часа и кусур, пак в 320) и от там – вече връщане на изток (често над България), за да стигнеш да кажем до Куала Лумпур или Мумбай. Виж до Ню-Йорк, Рио или Буенос Айрес е друга раута.

Отговори