Потенциален пилот ???

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Адвоката
Мнения: 2
Регистриран: пон яну 04, 2016 8:34 pm

Потенциален пилот ???

Непрочетено мнение от Адвоката » пон яну 04, 2016 8:44 pm

Добър вечер.
Искам да ви попитам мога ли в България (Долна Баня) да изкарам курс , който да ме направи пилот в граждаската авиация и същевременно да съм конкурентно способен на този трудов пазар изкарвайки курса тук ?
Знам , че парите са доста , това е ясно. Ясно е обаче ,че колкото повече летателни часове , толкова по - добре. Тук идва и въпросът , дали в чуждестранните училища не излизаш с повече часове и по- готов да бориш конкуренцията?
Можете ли да ми препоръчате сериозни училища в чужбина ?
Има ли някакво значение на колко години си ? Аз лично не бих се качил при 22 годишен шофьор на такси промерно .
Ще съм ви благодарен ако ми обърнете внимние , благодаря.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Потенциален пилот ???

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 05, 2016 10:26 pm

Привет,

Писах един дълъг пост, но нещо се загуби. Затова, директно отговори на въпросите
Адвоката написа:Искам да ви попитам мога ли в България (Долна Баня) да изкарам курс , който да ме направи пилот в граждаската авиация и същевременно да съм конкурентно способен на този трудов пазар изкарвайки курса тук ?
Знам , че парите са доста , това е ясно. Ясно е обаче ,че колкото повече летателни часове , толкова по - добре. Тук идва и въпросът , дали в чуждестранните училища не излизаш с повече часове и по- готов да бориш конкуренцията?
Въпросният курс (CPL(A)) е стандартизиран в Европа и няма значение дали го карате в България или примерно в Белгия. Трябва да знаете, че гол CPL(A) не ви "оправя". Трябва да докарате до т.нар. "Frozen ATPL", което значи CPL(A) лиценз с Multi Engine и Instrument Rating, успешно взети всички 14 изпита за ATPL и изкаран курс за работа в многочленен екипаж MCC (Multi Crew Coordination). Като сте на това ниво и може да си търсите работа, като пилот в авиокомпания. Колко успешно е отделен въпрос.
Часовете във въздуха са сравнително еднакви - 200 - 250 часа и най-вече зависят от това дали се справяте с курса. Ако сте талант ще имате около стандартните 200 часа. Ако не ви върви, ще имате малко повече часове, но разликите не са фрапиращи.
Темата Български учебен център или чужд е безкрайна. Една от ползите на ученето в България е че имаш шанс да завържеш познанства и контакти, които да са ти от полза.
Адвоката написа:Можете ли да ми препоръчате сериозни училища в чужбина ?
Учебните центрове в Европа са буквално стотици. Гугъл ще ви ги изкара.
Адвоката написа:Има ли някакво значение на колко години си ? Аз лично не бих се качил при 22 годишен шофьор на такси промерно .
Годините са от значение до толкова, до колкото професията може да се практикува до 65 годишна възраст. Никой не ви спира да се пробвате да влезете в нея на 40. Въпросът е, че когато вие на 40 ще сте зелен втори пилот, други на 40, който е влязал на 25 примерно, ще са командири с няколко хиляди часа за гърба си. А това се обръща в съвсем различна заплата.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Адвоката
Мнения: 2
Регистриран: пон яну 04, 2016 8:34 pm

Re: Потенциален пилот ???

Непрочетено мнение от Адвоката » ср яну 06, 2016 8:47 pm

Много благодаря за отговора.
Искам да попитам още нещо. Какви са входните тестове за някоя академия ? Говорих с едни англичани и хората казаха , че имало физика и математика , за какво ниво говорим ?
Предполага се , че ще се лети на "Airbus" , ако завърша. Много училища изброяват конкретни самолети (доста различни от Бус'а) и не казват на какви точно симулатори ще се учиш. Не е ли тъпо да те учат на нещо което е "като" или "сходно" или "почти същото" ,като Airbus , ама не съвсем.
Според мен ,като отидеш да кандидатстваш ще те питат - "Ти на какво се учи ?" и ти като кажеш "Еми в Долна баня се учихме на .. нещо друго"
и хората ще си кажат "Аха ясно - ще ти звъннеме" и според мен гориш. Как мислите ? Иначе е ясно , най - добре е да си си в къщи.Отношението на инструкторите ще е по - добро , нещата ще са по - ясни , нали ?
Ако се дадат повече пари , като се учиш на самолети и симулатори на които реално след това ще летиш , шанса за реализация не е ли по -голям? По - скъпите училища не са ли по - голям гарант за успех , все едно да сравниш King's College с УНСС ?
Реално за какви заплати говорим , първоначално и след определени часове. Инвестицията е огромна , ако няма да има избиване , какво правиме
Разликата между нашето училище и англиискто е 50 000 Евро.
Мен лично не ме притеснява , че бих бил подчинен на по - млад човек. Какво лошо има в това , да си сред млади хора ? Аз не виждам нищо лошо. Не съм престарял , на 34 съм , баща ми не беше цар , че да ми даде пари на младини , то не младини ами , като бях младеж. Армията я размазаха , какъв военен пилот ще ставаш и с какво ще летиш ?
Не искам хората (летците) да си казвате тука "Абе тоя къде е тръгнал , аз съм .... (примерно) военен пилот " или нещо от сорта. Изпитвам най-дълбоко уважение към летците , за мен това са ... страхотни , невероятни хора. Това че те са такива , не значи , че такива като мен не трябва да си преследват мечтите , поради тая причина питам , за да знам имам ли шанс и заслужава ли си риска , времето и парите.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Потенциален пилот ???

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 13, 2016 11:43 pm

Адвоката написа:Искам да попитам още нещо. Какви са входните тестове за някоя академия ? Говорих с едни англичани и хората казаха , че имало физика и математика , за какво ниво говорим ?
Входни тестове в България май не се правеха, но е добра идея. Иначе физиката и математиката в CPL и ATPL са на ниво гимназия и малко отгоре. Все пак пилотското обучение е професионална квалификация, а не висше образование.
Адвоката написа:Предполага се , че ще се лети на "Airbus" , ако завърша. Много училища изброяват конкретни самолети (доста различни от Бус'а) и не казват на какви точно симулатори ще се учиш. Не е ли тъпо да те учат на нещо което е "като" или "сходно" или "почти същото" ,като Airbus , ама не съвсем.
По време на CPL(A) летиш на витлови едномоторни и двумоторни самолети. Тренажори по-скоро няма, още по-малко на Airbus.
Адвоката написа:Според мен ,като отидеш да кандидатстваш ще те питат - "Ти на какво се учи ?" и ти като кажеш "Еми в Долна баня се учихме на .. нещо друго"и хората ще си кажат "Аха ясно - ще ти звъннеме" и според мен гориш. Как мислите ? Иначе е ясно , най - добре е да си си в къщи.Отношението на инструкторите ще е по - добро , нещата ще са по - ясни , нали ?
Ако се дадат повече пари , като се учиш на самолети и симулатори на които реално след това ще летиш , шанса за реализация не е ли по -голям? По - скъпите училища не са ли по - голям гарант за успех , все едно да сравниш King's College с УНСС ?
За търсене на работа в България май ще е по-добре да си от местните курсове. Не, че е проблем ако си завършил навън, но няма да има огромно значение. И пак казвам, това е професионална квалификация, а не висше. Така, че сравнението на УНСС с King's College не върви. По-скоро и адски грубо можеш да сравняваш една шофьорска школа с друга.
Адвоката написа:Реално за какви заплати говорим , първоначално и след определени часове. Инвестицията е огромна , ако няма да има избиване , какво правиме
Стартовите заплати по българските авиокомпании са към 4000 лв. Но това е след като си приключиш лайн трейнинга.
Адвоката написа:Мен лично не ме притеснява , че бих бил подчинен на по - млад човек. Какво лошо има в това , да си сред млади хора ? Аз не виждам нищо лошо. Не съм престарял , на 34 съм , баща ми не беше цар , че да ми даде пари на младини , то не младини ами , като бях младеж. Армията я размазаха , какъв военен пилот ще ставаш и с какво ще летиш ?
Не искам хората (летците) да си казвате тука "Абе тоя къде е тръгнал , аз съм .... (примерно) военен пилот " или нещо от сорта. Изпитвам най-дълбоко уважение към летците , за мен това са ... страхотни , невероятни хора. Това че те са такива , не значи , че такива като мен не трябва да си преследват мечтите , поради тая причина питам , за да знам имам ли шанс и заслужава ли си риска , времето и парите.
Бившите военни пилоти в ГА са малцинство. Предимството да влезеш млад е, че имаш повече време да се развиваш и печелиш. Разбира се, никой и нищо не те спира на 34, 44 или даже 54. Въпросът е да си здрав.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори