Китайско самолетостроене

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 29, 2016 12:09 am

Almasy написа:Първият комерсиален полет на ARJ-21 е на 28 Юни
http://www.chinaaviationdaily.com/news/52/52868.html
Дочакахме го и това събитие - претоплен DC-9 да полети най-накрая с пасажери...

Изображение

Изображение

Изображение
Надявам се това да не са пасажерите...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 14, 2016 6:56 pm


Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 14, 2016 12:10 am

Първият полет на C919 се чака до края на годината

:arrow: http://www.aerotime.aero/en/civil/13936 ... nd-of-2016
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 20, 2016 9:19 pm

Грозев написа:Първият полет на C919 се чака до края на годината

:arrow: http://www.aerotime.aero/en/civil/13936 ... nd-of-2016
Според AW, ще полети след април 2017 г.

:arrow: http://aviationweek.com/commercial-avia ... rst-flight
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пет дек 30, 2016 10:02 am

C919 - наземни тестове
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 17, 2017 11:22 am

Изображение

И малко update:
- GE са готови с LEAP-1C, който много малко се различава от моторизацията на MAХ серията, двигателя е вече и FAA сертифициран
- доста експерти откриват общи черти със С-серията, което потвърждава слуховече, че китайците все повече се заиграват с Bombardier (вече имаше официален анонс, че COMAC е в кооперация с канадците по отношение на някои агрегати за самолета)
- китайците няма да се напъват за FAA или EASA сертификация, което означава, че нямат и амбиции (за в момента) за продажби извън Китай
- първи полет уж щеще да е края на април (http://aviationweek.com/commercial-avia ... rst-flight), но вече стана през май (http://atwonline.com/manufacturers/coma ... flight-may)
- високоскоростния тест обаче е реалност (видео - https://twitter.com/ChinaAvReview/statu ... 1574786048)

Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 17, 2017 4:50 pm

LEAP 1C за С919

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 31, 2017 11:40 am

Новини по отношение на С-929 (проекта за нов широкофюзеляжен китайско-руски самолет):

Изображение

Изображение

- последните проучвания на китайците сочат, че първоначално обявената сума за развой със сигурност няма да е достатъчна, макар и да не е посочено колко още отгоре ще глътне програмата
- сътрудничеството с BBD (Bombardier) и по отношение на С-929 (последните имат активен дял в С-919) не подлежи на коментар
- китайците вече не наричат проекта аналог на Б787/А350, а признават, че машината ще е с поорязани възможности (обявените предварително спецификации корелират с 15-годишен А330CEO) и основно за вътрешния пазар, който никак не е малък, особено в Китай, където WB машини летят и по вътрешните линии. За евентуален експорт се залага на страни като Индия
- руснаците предлагат като моторизация бъдещия ПД-30 (http://en.take-off.ru/news/107-june2012 ... irtytonner). От китайска страна липсва какъвто и да е актуален коментар по въпроса (последните не искаха и да чуят за руски двигател поне допреди година). Всъщност това не би било голям проблем погледнато чисто технически. Машините предназначени за Китай биха могли да бъдат със двигатели на RR/PW или GE, а тези за Русия – с ПД-30. разбира се, разходите ще се вдигнат, и то не само заради отделните сертификационни програми.
- асемблирането категорично ще е в Китай
- малкият обсег (в сравнение със Б787/А350) донякъде улеснява нещата от инженерна гледна точка (по-ниско тегло)
- първоначалното съобщение беше за 50% на 50% JV (новото наименование е Sino-Russian International Commercial Aircraft Company - CRAIC)
- не е изключено обаче Китай да поеме 100% разходите за разработка (Русия не може да си позволи да налее толкова пари, тъй като всичките и ресурси са впрегнати в SSJ и МС-21). Възможно е това и да е причината руснаците да се съгласят на наименованието С-929 и позиционирането им в случая едва ли не като подизпълнители

Изображение

- друг много вероятен подизпълнител – Honeywell (преговорите вече са започнати)
- първоначалното предложение на руснаците фюзеляжа на Ил-96 да бъде ползван като база за С-929 е изцяло отхвърлено от китайците, които настояват за нова разработка
- COMAC официално заяви, че проекта е отворен за присъединяване на който и да е производител с „богат опит и конкурентноспособност”, стига да е съгласен да стане risk share partner
- китайците не крият, че асемблирането на А330 (първият самолет трябва да излезе от линията през 2018-та) ще бъде само от полза и за разработката на С-929 (http://www.chinatopix.com/articles/1051 ... t-2018.htm)

Изображение

- Jin Zhuanglong (COMAC CEO), вече обави, че за разлика от С-919, при С-929 веднага ще се стартира процедура по FAA/EASA сертификации

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 01, 2017 2:25 pm

BTW, съвсем прясно (от днес) - китайците пак са размислили и вече напъват за EASA сертификация за C-919.

https://www.flightglobal.com/news/artic ... pu-437781/

За FAA няма информация.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 03, 2017 5:33 pm

Двата (и единствени в експлоатация) ARJ-21-700 (бордови номера B-3321 и B-3322), които летят за Chengdu Airlines са приземени 27-ми Май и от тогава полетите ЕU6667/6668 и EU6669/6670 (досега изпълнявани с китайските машини), вече се облитат само от А319.
Липсва каквато и да е информация за причината.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пет юли 14, 2017 11:41 am

СААС издаде и продуктов (типов вече имаше) сертификат на ARJ21-700

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... ertificate

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1481
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 29, 2017 3:38 pm

Almasy написа:Новини по отношение на С-929 (проекта за нов широкофюзеляжен китайско-руски самолет):
Руснаците, които бяха безкрайно обидени от наименованието С-929 (тоест СОМАС-929) успяха да се наложат и вече самолета ще се нарича CR-929 (в случая R включва и Русия в наименованието).

Изображение

Отговори