Китайско самолетостроене

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 29, 2016 12:09 am

Almasy написа:Първият комерсиален полет на ARJ-21 е на 28 Юни
http://www.chinaaviationdaily.com/news/52/52868.html
Дочакахме го и това събитие - претоплен DC-9 да полети най-накрая с пасажери...

Изображение

Изображение

Изображение
Надявам се това да не са пасажерите...
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 14, 2016 6:56 pm


Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 14, 2016 12:10 am

Първият полет на C919 се чака до края на годината

:arrow: http://www.aerotime.aero/en/civil/13936 ... nd-of-2016
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 20, 2016 9:19 pm

Грозев написа:Първият полет на C919 се чака до края на годината

:arrow: http://www.aerotime.aero/en/civil/13936 ... nd-of-2016
Според AW, ще полети след април 2017 г.

:arrow: http://aviationweek.com/commercial-avia ... rst-flight
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пет дек 30, 2016 10:02 am

C919 - наземни тестове
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 17, 2017 11:22 am

Изображение

И малко update:
- GE са готови с LEAP-1C, който много малко се различава от моторизацията на MAХ серията, двигателя е вече и FAA сертифициран
- доста експерти откриват общи черти със С-серията, което потвърждава слуховече, че китайците все повече се заиграват с Bombardier (вече имаше официален анонс, че COMAC е в кооперация с канадците по отношение на някои агрегати за самолета)
- китайците няма да се напъват за FAA или EASA сертификация, което означава, че нямат и амбиции (за в момента) за продажби извън Китай
- първи полет уж щеще да е края на април (http://aviationweek.com/commercial-avia ... rst-flight), но вече стана през май (http://atwonline.com/manufacturers/coma ... flight-may)
- високоскоростния тест обаче е реалност (видео - https://twitter.com/ChinaAvReview/statu ... 1574786048)

Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 17, 2017 4:50 pm

LEAP 1C за С919

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 31, 2017 11:40 am

Новини по отношение на С-929 (проекта за нов широкофюзеляжен китайско-руски самолет):

Изображение

Изображение

- последните проучвания на китайците сочат, че първоначално обявената сума за развой със сигурност няма да е достатъчна, макар и да не е посочено колко още отгоре ще глътне програмата
- сътрудничеството с BBD (Bombardier) и по отношение на С-929 (последните имат активен дял в С-919) не подлежи на коментар
- китайците вече не наричат проекта аналог на Б787/А350, а признават, че машината ще е с поорязани възможности (обявените предварително спецификации корелират с 15-годишен А330CEO) и основно за вътрешния пазар, който никак не е малък, особено в Китай, където WB машини летят и по вътрешните линии. За евентуален експорт се залага на страни като Индия
- руснаците предлагат като моторизация бъдещия ПД-30 (http://en.take-off.ru/news/107-june2012 ... irtytonner). От китайска страна липсва какъвто и да е актуален коментар по въпроса (последните не искаха и да чуят за руски двигател поне допреди година). Всъщност това не би било голям проблем погледнато чисто технически. Машините предназначени за Китай биха могли да бъдат със двигатели на RR/PW или GE, а тези за Русия – с ПД-30. разбира се, разходите ще се вдигнат, и то не само заради отделните сертификационни програми.
- асемблирането категорично ще е в Китай
- малкият обсег (в сравнение със Б787/А350) донякъде улеснява нещата от инженерна гледна точка (по-ниско тегло)
- първоначалното съобщение беше за 50% на 50% JV (новото наименование е Sino-Russian International Commercial Aircraft Company - CRAIC)
- не е изключено обаче Китай да поеме 100% разходите за разработка (Русия не може да си позволи да налее толкова пари, тъй като всичките и ресурси са впрегнати в SSJ и МС-21). Възможно е това и да е причината руснаците да се съгласят на наименованието С-929 и позиционирането им в случая едва ли не като подизпълнители

Изображение

- друг много вероятен подизпълнител – Honeywell (преговорите вече са започнати)
- първоначалното предложение на руснаците фюзеляжа на Ил-96 да бъде ползван като база за С-929 е изцяло отхвърлено от китайците, които настояват за нова разработка
- COMAC официално заяви, че проекта е отворен за присъединяване на който и да е производител с „богат опит и конкурентноспособност”, стига да е съгласен да стане risk share partner
- китайците не крият, че асемблирането на А330 (първият самолет трябва да излезе от линията през 2018-та) ще бъде само от полза и за разработката на С-929 (http://www.chinatopix.com/articles/1051 ... t-2018.htm)

Изображение

- Jin Zhuanglong (COMAC CEO), вече обави, че за разлика от С-919, при С-929 веднага ще се стартира процедура по FAA/EASA сертификации

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 01, 2017 2:25 pm

BTW, съвсем прясно (от днес) - китайците пак са размислили и вече напъват за EASA сертификация за C-919.

https://www.flightglobal.com/news/artic ... pu-437781/

За FAA няма информация.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 03, 2017 5:33 pm

Двата (и единствени в експлоатация) ARJ-21-700 (бордови номера B-3321 и B-3322), които летят за Chengdu Airlines са приземени 27-ми Май и от тогава полетите ЕU6667/6668 и EU6669/6670 (досега изпълнявани с китайските машини), вече се облитат само от А319.
Липсва каквато и да е информация за причината.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пет юли 14, 2017 11:41 am

СААС издаде и продуктов (типов вече имаше) сертификат на ARJ21-700

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... ertificate

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 29, 2017 3:38 pm

Almasy написа:Новини по отношение на С-929 (проекта за нов широкофюзеляжен китайско-руски самолет):
Руснаците, които бяха безкрайно обидени от наименованието С-929 (тоест СОМАС-929) успяха да се наложат и вече самолета ще се нарича CR-929 (в случая R включва и Русия в наименованието).

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 09, 2018 5:37 pm

ARJ21 - голямо туткане

https://www.aex.ru/news/2018/4/9/183194/

Ако и с С-919 я карат така.... :roll:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пет апр 27, 2018 9:57 am

Китайците се оплакват от твърде високите (според тях) температури, които развива монтираният на ARJ-21 двигател CF-34-10. Странното е, че същия двигател са монтира на старите Е серии и там няма никакъв проблем. C-919 на който пък се монтира LEAP, вероятно ще е с 4+ години закъснение на EIS

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 16, 2018 10:29 am

Изтекла информация относно CR-929 – китайците показват характер:

"......В общем-то впечатление удручающее - самолет действительно не зря китайско-российский. А если коротко, то мне неизвестно, что думают люди с нашей стороны, но китайцы считают текущие закрепленные на бумаге (!) договоренности окончательными. А там сейчас так:
- хотелки второй сборочной линии (Воронеж) - это хотелки российской стороны. Китай никак это поддерживать не будет - ни финансово, ни передачей технологий
- производство всех комлектующих (включая крыло) должно быть перенесено в Китай с передачей технологий (это условие из RFQ). Есть некоторые послабления для отдельных компонентов и поставщиков (например RR, PW, Thales, RC), но это однозначно не относится к компонентам, которые производит Россия и, как ни странно, американская UTC, Bombardier, Airbus.
- шансы российский поставщиков быть выбранными - мизерные или они будут "свадебными генералами" - условия сильно похожи на SSJ - поставщик не может рассчитывать на прибыль (а иногда и оплату вообще) до окончания сертификации и поставки первых самолетов. До этого момента нужно обеспечить всю сертификацию, включая сертификацию производства и разработчика (например получить DOA в EASA), поддержку, доработки и т.д. Насколько я понимаю, наши поставщики к этому не готовы вообще - кокнкуренцию по цене, характеристикам и т.д. никто не отменял (интересно, с чем в тендер пойдет, например Ступино - там в конкурентах ВСУ с гарантированной наработкой на отказ (т.е. с бесплатной заменой и штрафными санкциями если снять придется ранее) 25 и 40 тысяч часов). Однако - хорошие шансы есть, например, у Гидромаша, Аэрокомпозитов, ВАСО... , но это копейки) - по крайней мере в глазах китайцев
- китайцы намерены следить за тремя вещами особенно тщательно - за финансированием с российской стороны; за тем, чтобы китайские деньги не использовались для создания "русской" версии или "русско-китайской" - все деньги только на китайскую версию и подъем китайских технологий (собственно это основная цель всего проекта)
- отдельно был упомянуты КРЭТ и Ростех - все что они делают и предлагают у китайцев вызывает отторжение, но с нашей стороны идет жуткое проталкивание (например КРЭТ (в комплекте с Илюшиным) позиционируется как безальтернативный интегратор бортового оборудования, на что китайцы своего согласия не дали - только при условии, что они будут вовлечены в процесс как lead role)
- ну и маленький, но интересный штрих - во всех технических комитетах большинство у китайцев.
Так что бравурные заявления нашей стороны мне кажутся, как минимум, преждевременными - весь это проект работает на Китай, не на нас и не на нашу промышленность......"

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 17, 2018 2:32 pm

Опит за китайска експанзия в Африка (ARJ-21) посредством Hainan Airlines (NHA)

http://www.ecns.cn/m/business/2018-09-1 ... 0678.shtml

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 31, 2018 3:03 pm

COMAC най-после успя да достави 10-ия ARJ21 на малката Chengdu Airlines (EU) на 29-ти Декември, повече от 3 години след първата доставка

1st, on Nov 29th, 2015
2nd, in Sept 2016
3rd, in Oct 2017
4th, in Dec 2017
5th, in Apr 2018
6th, Aug 2018
7th, Sept 2018
8th, Oct 2018
9th, mid-Dec 2018
10th, on Dec 29th, 2018

Изображение

Изображение

Реално обаче, летят само 4 самолета. Липсва информация защо е така, а и не се очаква китайците да дадат такава.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Almasy » нед сеп 01, 2019 8:48 am

Китайците – за първи път официална поръчка за ARJ21 която е предназначена за CN3 (CN3 – голямото китайско трио China Eastern, China Southern и Air China)

Изображение

https://www.reuters.com/article/us-air- ... SKCN1VK139

Това е израз на доверие, защото макар и да е първото им гражданско отроче, досега китайците „експериментираха” с него само в треторазрядни АК като Chengdu Airlines.

С настоящата поръчка за 105 самолета order list вече изглежда по следния начин:

China Eastern Airlines- 35
China Southern Airlines- 35
Air China- 35
Chengdu Airlines- 30
Urumqi Airlines- 20
Genghis Khan Airlines- 25

Което означава като тотал 185 машини.

Трябва да се допълни обаче, че фактически 35 бройки за всяка една от CN3 не е нещо нечувано. Китайското мега трио обикновено прави поръчки за 200+ A320Neo само за едната от трите АК.

Отговори