Китайско самолетостроене

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 30, 2007 3:36 am

Blue Marble написа:И Китай се включва в играта...
Доста пренаселена игра - регионалните джетове. Канадци, бразилци, руснаци, скоро и японци и китайци... Определено интересно.
Четох наскоро за ARJ21 една статия в Aviation Week & Space Technology. Доста хвалеха машината или по-точно хвалеха китайската инициатива да влизат на пазара на пътнически самолети. До сега имаха някакво маргинално участие с преродени Ан-24 (a.k.a MA60).
Всичко хубаво, но аз, като никой път, не съм ентусиазъран.
Все пак ARJ21 се явява претоплен DC-9. Или по-точно MD-90, който се произвежда по лиценз в Китай. Взели са основния дизайн, крилото е ново и е проектирано от украинците.
Евтина машина за гладният за самолети китайски регионален пазар.
Но все пак е сериозна стъпка.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » пет ное 02, 2007 2:59 am

Говорехме си за ARJ21...
Изображение

Потребителски аватар
Attila
Мнения: 23
Регистриран: ср окт 10, 2007 2:00 pm

Непрочетено мнение от Attila » пет ное 02, 2007 1:26 pm

Царе са на ментета!!! MD-90 менте. :lol:

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Непрочетено мнение от Blue Marble » пет ное 02, 2007 2:05 pm

Следя как се развива автоиндустрията им- тотално и нагло копират. Явно в авиоиндустрията ще прилагат същата тактика. Кой може да ги вини? Хората си гледат интереса и наваксват с материала, едва ли им пука от коментари по техен адрес.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » нед ное 04, 2007 4:57 pm

Те хората 707 успяха да откопират, колко му е и МД-то да мине през ксерокса...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » вт дек 25, 2007 2:01 am

Ето гo ARJ21-700 в пълният му блясък:

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон мар 31, 2008 8:43 am

Засега задачата им е серия от 11 самолета през 2010 година и увеличаване до 50 самолета годишно до 2015.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 31, 2008 4:14 pm

Марко Марков написа:Засега задачата им е серия от 11 самолета през 2010 година и увеличаване до 50 самолета годишно до 2015.
11 самолета до 2010 г.
Но дали ще се сбъдне това, сложен въпрос. Първият полет уж щеше да е през март 2008 г. и освен ако китайските другари нямат повече от 31 дни в март, значи закъсняват.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон мар 31, 2008 4:30 pm

Грозев написа: Но дали ще се сбъдне това, сложен въпрос. Първият полет уж щеше да е през март 2008 г. и освен ако китайските другари нямат повече от 31 дни в март, значи закъсняват.
Полета трябваше да се състои на 28/03/2008 . Странно , не мога да вляза на страницата на компанията . Мирише ми на инцидент.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 31, 2008 4:47 pm

Сайта на AVIC1 си работи и там чинно е отбелязано, че първият полет се отлага. Не се посочва дата за първия полет, но се твърди, че няма да има забавяния по първите доставки през 2009 г.
"Да, да..." както се казваше в една реклама.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон мар 31, 2008 4:55 pm

Грозев написа:Сайта на AVIC1 си работи и там чинно е отбелязано, че първият полет се отлага. Не се посочва дата за първия полет, но се твърди, че няма да има забавяния по първите доставки през 2009 г.
"Да, да..." както се казваше в една реклама.
Да благодаря и аз успях да вляза. Мисля да потърся при „братята“ американци . Може би там ще открия причините за отлагането.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Сашо » пон мар 31, 2008 11:55 pm

Eто повече новости по въпроса. Както всяко авиационно изделие, което е чисто китайско (е не съвсем тук, копирали са МД80, ама колко успешно те си знаят), а не съвестно направено по лиценз - не става от първия път.
Иначе се споменава за сериозна техническа помощ от украинската фирма "Антонов"


Китай отложил полет первого гражданского самолета ARJ-21
31 марта 2008
/Lenta.ru/
Пробные полеты ARJ-21, первого гражданского лайнера, сделанного в Китае, перенесены на шесть месяцев. Причиной послужили задержки при разработки ключевых систем самолета. Ранее предполагалось, что свои пробные полеты ARJ-21 совершит в марте. Сейчас сроки перенесены на сентябрь или октябрь.
К концу марта китайские авиакомпании заказали 181 самолет ARJ-21. Единственным зарубежным перевозчиком, кто решился купить китайские самолеты, пока стала американская GE Commercial Aviation Services. Она заказала пять лайнеров с опционом еще на 20. Первые поставки планировалось начать в 2009 году.
Хотя ARJ-21 и позиционируется как полностью китайский самолет, около 40 процентов его деталей изготавливается на зарубежных заводах. Первый показ ARJ-21 состоялся 21 декабря 2007 года. Второе название самолета - Xiangfeng ("Летящий феникс").

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » съб апр 05, 2008 4:01 am

Сашо написа:Иначе се споменава за сериозна техническа помощ от украинската фирма "Антонов"
Помощ при адаптиране на крилото на MD90 за по-малък самолет.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет май 23, 2008 2:22 pm

«Сухой» ще сътрудничи с Китай , съобщи при посещението си днес Михаил Погосян в Китай .

«Сухой» намерен сотрудничать с Китаем в гражданском авиастроении

Авиакомпания «Сухой» готова сотрудничать с китайской стороной при совместной разработке гражданских самолетов, заявил сегодня в Пекине генеральный директор предприятия Михаил Погосян. «Мы ориентируемся на создание продукта, предназначенного для мирового рынка. Совместная работа перспективна, поскольку конкуренция на мировом рынке требует интеграции большого количества участников», — сказал он.
По словам Погосяна, опыт сотрудничества, который есть между Россией и Китаем, создает хорошие предпосылки в этой сфере.
Гендиректор АХК «Сухой» отметил интерес китайской стороны к новой разработке компании — Superjet-100. «Китайский рынок настолько широк, что найдется возможность, не конкурируя с китайской программой регионального лайнера ARJ-21, найти потенциальных заказчиков. Рынок будет развиваться, и перспектива у нас есть», — сказал глава компании.
Генеральный директор "Сухого" сообщил, что "рассматривается не только взаимодействие по гражданским самолетам, но и более широкое сотрудничество в области гражданской авиатехники". "Китай интересуют технологические направления сотрудничества, однако нас - комплексное развитие взаимодействия, создание продукта, ориентированного на мировой рынок. В этом смысле у нас есть разница в подходах, поэтому необходимо эти подходы сближать и выходить на взаимную договоренность", - пояснил Погосян.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Китай ще сглобява А320 ?

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет май 29, 2008 8:39 am

„Airbus“ подготвя частите на А320 за доставяне в Китай . След поставянето им в отделни контейнери те ще бъдат транспортирани до Китай с кораби . Сглобяването ще започне на 18 август в специална построена сграда . Предвижда се през 2010 година да бъдат сглобени в Китай четири самолета А320.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... ction.html

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Сашо » пет ное 28, 2008 12:16 pm

Първи полет днес на първият китайски регионален реактивен самолет ARJ21-700 (семейство самолети с капацитет 70-100) места и далечина н аполета 2,2-3,7 хил. км.

Первый пассажирский региональный самолет китайского производства ARJ21-700 сегодня совершил первый испытательный полет
2 ноября 2008
/Ведомости/
Первый пассажирский региональный самолет китайского производства ARJ21-700 сегодня совершил первый испытательный полет, сообщает агентство Синьхуа. Самолет взлетел в Шанхае в 12:23 по местному времени (07:23 мск), полет продолжался 60 минут. 'Китай официально влетел в ряды создателей гражданских самолетов', - отмечает агентство по итогам полета.
О завершении процесса создания первого самолета собственного производства Advanced Regional Jet (ARJ21) Китай объявил в декабре 2007 года. Самолет был разработан и собран полностью китайскими специалистами, за исключением разработки крыла, в создании которого участвовали украинские авиапромышленники. При его создании широко использованы комплектующие и системы западных производителей.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » пет ное 28, 2008 9:02 pm

Ето го изродчето. 8)
Самолета обаче може да стане един от най-масово произвежданите регионални джетове.

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Сашо » съб ное 29, 2008 10:17 am

Няма ли в тоя самолет нещо наследено от DC-9/MD-80, нали го правеха по едно време по лиценз (без особен успех, с удея да вземат технологията)? На външен вид има прилика.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Китайско самолетостроене

Непрочетено мнение от Грозев » нед ное 30, 2008 2:50 am

Сашо написа:Няма ли в тоя самолет нещо наследено от DC-9/MD-80, нали го правеха по едно време по лиценз (без особен успех, с удея да вземат технологията)? На външен вид има прилика.
Здраво скъсен MD-90 (поради което на размери го е докарал до DC-9) с пипнато крило и двигателите на CRJ серията.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори