Boeing MoM

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Boeing MoM

Непрочетено мнение от Грозев » съб юли 02, 2016 12:57 am

Следващото голямо нещо в авиацията е новият проект на Boeing. Както вече официално са казали оттам - не е въпросът дали, а кога

Изображение

https://www.flightglobal.com/news/artic ... -a-426627/
http://aviationweek.com/commercial-avia ... ce-are-key
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » ср юли 06, 2016 12:48 pm

Две „….,но….”-та:
- Боинг СЕО трябва да си осигури пълно съгласие на борд/инвеститори, доказвайки, че е в състояние да построи самолета на цена, приемлива за авио- и лизингови компании
- Официално Боинг не е излязъл с твърдото решение за go ahead (а по-скоро, че е близо до такова решение)

Инак:
- 2 пътечки, размер близък до този на 787, но-с по-малка далечина на полета, което пък означава по-ниско тегло, съответно двигатели с по-малка тяга (и отново по-леки), концепция напомняща смесица от 767-200 и неуспешния 767-400ER
- Обхват: 2900-5000 nm, таргет вероятно е замяната на 757/767 комбо и АК, които оперират със съответните модели. В случая могат да се предполагат всички американски АК (идеален за полети източно-западно крайбрежие, както и САЩ - Централна Америка, Кариби, близката зона на Южна Америка, от западното крайбрежие – до Пекин, Корея, а от източното – примерно Москва и Анкара), канадски (полети от типа Торонто-Калгари), както и АК в Китай (там се нуждаят от капацитет за по-дългите си вътрешни линии). В Китай обаче самолета ще е в остра-схватка с новото руско-китайско начинание, а китайците по-скоро ще предпочетат своето.
- Места: 200-270, една от целите на самолета ми се чини да е и удар по А321Neo / A321NeoLR, които постигнаха завиден успех в продажбите и с чиято ниша има частично застъпване, същото се отнася и до А330Neo, само че противопологната част на спектъра
- Крила / елиптичен фюзеляж- CRFP (макар че, и това не потвърдено със сигурност – поне не всички секции - има доста критици на B787 и А350, които говорят за ненужно оскъпяване при не толкова голям ефект), двигатели – твърди се подходящо би било нещо от рода на RR UltraFan (http://imagr.eu/up/0Mqvv_RR-Ultrafan.jpg), както и второто поколение на GTF серията на PW
- MTOW по-близко до това на 757 отколкото на 767
- В заключение….аз вече се обърках :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » ср юли 06, 2016 6:49 pm

Между другото, според болшинството от разбирателите, приложената графика минава на бая метри от достоверността и по-скоро служи за рекламна кампания на Боинг (тя е и тяхна де).
Пример - цитира се, че дислокацията (на графиката) на А321 няма много общо с реалността.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » ср юли 06, 2016 7:33 pm

Още - сега вече лично аз го забелязвам на втори прочит (за графиката): донякъде и други неща са йезуитски - ползвани са нестандартни означения за старите версии на А330 (lmp), като вероятно става въпрос за стандартното HGW. А350-800 е замразен, а присъства на графиката (като ще е така, турнете и 787-3 - нещо бързо забравихте за него), къде обаче е А350-1000? Липсват и 77Х (778 и 779), както и 787-10. За 737 пък изобщо няма обозначение за MAX аджеба иде реч или NG (не ще и дума, че е MAX, ама чилак може да остане с впечатлението че се отнася и до старите версии). Какъв е този 737-aux tank - епа нема такъв официален модел на Боинг. 321NeoLR също го изяла мъглата. Раутата не е тъмън.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 07, 2016 2:36 pm

797 NSA NMA MoM (или каша на кашите поне за в момента):
http://i191.photobucket.com/albums/z160 ... wwvmo3.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z160 ... zimwib.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z160 ... avm0hl.jpg

".......Boeings ambitions the build a MoM at 777 development speed for the cost of a Narrowbody are just that. Ambitions, statements to tell stock holders / government agency's what they want to hear, create leverage. I think Boeing will build a MoM as part of a NSA program or not. Just a separate big MoM is not feasible, and won't become in the future......"

Готов за 4-5 години?
Размер на 767 на цената на 737?
Все повече ми се струва фантасмагория.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 215
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Amazon » чет юли 07, 2016 6:42 pm

Под едната от статиите се носят слуове, че Боинг може да опитат да направят фюзелажа във форма която създава подемна сила. Нещо като при съвремненните изтребители. Дано да го направят, че на всички им е омръзнала гледката на водосточни тръби с тънички крилца, които влизат в свредел при първата пилотска грешка. Щото крилцата им са направани за минимален драг и спестяване на малко керосин, а не за стабилен самолет.

Чудя се защо е тази гонитба на няколко процента по-висока икономичност, при положение че горивото не е основната част от разходите.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 14, 2016 12:29 pm

„......че Боинг може да опитат да направят фюзелажа във форма която създава подемна сила. Нещо като при съвремненните изтребители. Дано да го направят, че на всички им е омръзнала гледката на водосточни тръби с тънички крилца, които влизат в свредел при първата пилотска грешка. Щото крилцата им са направани за минимален драг и спестяване на малко керосин, а не за стабилен самолет.....”

То няма лошо (относно подобен фюзеляж, създаващ подемна сила), ама не мислиш, че фантасмагораията става още по-голяма, цитирам отново
Готов за 4-5 години / Размер на 767 на цената на 737
То без такъв фюзеляж, работата е много афиф, пък с него – върви към абсурда, баш тип Boeing Sonic Cruiser.

„.......Чудя се защо е тази гонитба на няколко процента по-висока икономичност, при положение че горивото не е основната част от разходите.....”

Аmazon, ако беше казал, че цените на самолетните билети не зависят особено от цените на горивото, щях да бъда по-съгласен. Керосина е голямо перо за АК, те буквално издевателстват над производителите на самолети и двигатели, за някакви си 2-3% по-нисък разход. Мисля веднъж вече писах (и не искам да се повтарям в подробностите), че доста, иначе технически съвършенни машини, са се проваляли точно по този параграф – разхода. Ще прибвя само един пример от съвсем близкото минало – моментално след главоломното падане на цените на петрола, доста АК се отказаха от ранното пенсионирането на А340 (не само 600 версиите, но дори и 200 и 300). Просто по-големите разходи за керосин вече бяха почти пренебрежими (и това при положение, че B777-300ЕR едва 3-4% по-икономичен от А340-600).
Да, ако купувам кола, не бих се впечатлил от 3-4% по-малък разход при избор между два модела (по-скоро бих гледал друго), но при авиокомпаниите е един от основните критерии, макар и настина - не единствен.

Малко ОТ – преди години (имах повечко свободно време) си играех да попълвам Airline Quiz (смея съ пуфаля, че имах доста висок процент на верните отговори :) , понякога дори 100%). Та на един такъв Quiz, имаше въпрос, по какъв начин American Airlines е успяла да спести $ 70.000 за една година. Отговорите бяха доста (поне 5), не знаех верния, ама инак сербез - ай ся, пекан вече куизаджия, все ще го налучкам по пътя на "логическото мислене". Избрах нещо от рода на „ оптимизиране на работното време" и очаквам вече фойерверки на финала, сиреч познал съм всичко. Последва шашардисване :mrgreen: , защото верен се оказа възможно най-безумния (едва ли не смятах, че е турнат за малоумни), а именно „намаляне с една на броя на маслинките в салатите на пасажерите първа класа”. :o
Явно е вярно, щом току-що, почти за секунди го намерих в нета (не Quiz`а, а като фактология):
http://skeptics.stackexchange.com/quest ... of-dollars
Така че, Аmazon, понякога една я мислим, друго излиза.
Поздрави.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 30, 2017 2:46 pm

Не може да се каже, че има новина.
По-скоро умувания и мъдрувания барабар с фантазии, без нищо реално (поне до ден днешен)

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » съб юни 10, 2017 6:07 am


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 13, 2017 9:22 am

Нечия ранна визуална интерпретация

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » нед юни 25, 2017 2:58 pm

Тия дни се замислих.....Концепцията МоМ все повече ми заприличва на мъдрения отдтавна С-929 (китайско-руския WB самолет). Бая неща имат общи:
- WB фюзеляж / 2 пътечки
- среден (+) към далечен (-) обхват
- голям капацитет
Е, разликата в разхода би трябвало да е съществена, защото инак на Боинг не им трябва МоМ, спокойно могат да изкарат за 6-12 месеца един 767МАХ

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 05, 2017 9:43 am

Пресен коментар на Уили Уолш (IAG), който може да се преведе и като „сети се Мара да се побара”:

"IAG chief executive Willie Walsh is lukewarm to the prospect of Boeing’s proposed all-new middle-of-the-market aircraft, which he believes is coming late given the availability of Airbus’s A321LR variant of the A320neo family.

Speaking at the recent World Routes in Barcelona, Walsh praised the A321LR’s performance, explaining how Aer Lingus will use the extended range version of the re-engined twinjet to launch single-aisle transatlantic services in 2019. He adds that he sees a wider role for the A321LR at other airlines within IAG.

When asked about Boeing’s proposed New Mid-market Airplane (NMA), Walsh says: 'It could [play a role on the transatlantic] but it’s a bit late. We’ll be operating the A321 [LR] on the transatlantic in 2019. We’re very keen to get access to early deliveries on that'."

Междувременно Boeing вече сформира програмен офис:

„Boeing Co has opened a program office for a potential new mid-market jet and named a leader for the project, taking it a step closer to deciding whether to launch the new airplane, according to a staff memo.
The "New Mid-market Airplane" office will be run by Mark Jenks, who heads the 787 Dreamliner program. He will be replaced by Brad Zaback, said the memo seen by Reuters.

The office will also have a wider mission of helping Boeing evolve the way it designs and builds airplanes, Boeing Commercial Airplanes Chief Executive Kevin McAllister said in the memo.”

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » нед окт 15, 2017 9:53 am

Сурови (и най-важното официално непотвърдени) спецификации

Изображение

filip
Мнения: 31
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от filip » вт окт 17, 2017 10:42 pm

Ако от Боинг вземат че се напънат да създадат Мом, какъв ще е отговора на Еърбъс ? А330/350 са големи, 321/322(?) пък малки ... Тази ниша ще се окаже много интересна.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing MoM

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 20, 2017 6:53 pm

filip написа:Ако от Боинг вземат че се напънат да създадат Мом, какъв ще е отговора на Еърбъс ? А330/350 са големи, 321/322(?) пък малки ... Тази ниша ще се окаже много интересна.
Изображение

Изображение

Картинки барем вече има :lol:

Отговори