Нови самолети за "Балкан"

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Нови самолети за "Балкан"

Непрочетено мнение от борден » пон окт 08, 2007 12:22 pm

Днес на летище София се проведе кратка презентация (включително и демонстрационен полет) на CRJ 900 Next Generation (самолета чисто нов, произведен през август 2007 г. за NWA; сега е на рекламен тур на Bombardier по света), още с временната си канадска регистрация.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 08, 2007 12:30 pm

Снимки?
Последна промяна от Грозев на съб окт 13, 2007 4:27 pm, променено общо 1 път.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон окт 08, 2007 12:31 pm

Ще се надяваме на спотерите, че забравих да си взема фотоапарата... :?

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от HORNISE » пон окт 08, 2007 12:38 pm

Браво бе другарю... Забравих казва...

Аз поне не мога, ще кажа на другите момчета, белким някой го хване.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Непрочетено мнение от HORNISE » пон окт 08, 2007 4:07 pm

Самолета си е тръгнал от София. Снимките от излитането май не са станали, поради лошото време.
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 694
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон окт 08, 2007 6:10 pm

Един мой бивш колега, който сега работи в една компания дето започва с Х и завършва на емус даже е бил касметлия да се повози на това чудо на капиталистическото самолетостроене. Един полет около 20-30мин почти до Пловдив на ешелон 150, по негови думи над облаците. Любезните канадци даже почерпили с шампанско и торта. :D
Та моя колега беше много впечатлен от комфорта на возенето, дължащ се на еластичното крило на самолета- 'пляскало' като лудо а вътре нищо. Другото било височинната система- въобще не усетил разлика от земя и FL150.

Хм, преди около час и половина си тръгнах от летището и си стоеше там заглушен. Явно са се изнизали по терлици другарите канадци. Беше спрял до ВАе-то на TNT, но ми направи впечатление, че от другата страна на джъмболиното имаше едно друго по-дълго CRJ. Може и да са били двойка на турне.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон окт 08, 2007 6:43 pm

"Другото" CRJ е един много истински самолет - Global Express - бизнес джет от най-висок клас, също творение на Bombardier. За втори път през последните двайсетина дни идва такъв в София. Предния път беше фирмен самолет (N167GX - http://www.airliners.net/open.file/1171097/L/), сега - с британска регистрация (G-XXRS).

Потребителски аватар
naskopc
Мнения: 18
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:33 pm

Непрочетено мнение от naskopc » пон окт 08, 2007 9:28 pm

http://pic.bgspotters.net/?id=13758

Това е самолета при заход за 09. Днес излетя по 09 към 15:00 часа, Оги успя да го заснеме, но както каза HORNISE снимките може да са с лошо качество заради метерологичните условия.

Потребителски аватар
Attila
Мнения: 23
Регистриран: ср окт 10, 2007 2:00 pm

Непрочетено мнение от Attila » ср окт 10, 2007 4:52 pm

Има ли информация за мнението на собствениците на Хемус/България Еър/Виаджо?
И какво стана с отдавна планираното обновление на авиопарка?

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » чет окт 11, 2007 12:19 am

Attila написа:Има ли информация за мнението на собствениците на Хемус/България Еър/Виаджо?
И какво стана с отдавна планираното обновление на авиопарка?
Ще гледат да изстискат всички производители и да изберат най-добрите оферти. Щото всичко е много пари и никой не ще да троши пари на вятъра. (А и собствениците засега поне не са показали да дело, че са готови да инвестират).
Логично е да се чака и демонстрация на конкурентите от Ембараер.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » съб окт 13, 2007 4:34 pm

Всъщност на Нео Балкан тия регионални джетове по кои линии ще ги пускат? Не обмислят ли турбовитлови опции? Големите ATR-и изглеждат добре, а Q-серията на канадците си има своите големи плюсове. Airbus с А318 не облъчва ли или им идва въз големичък за тия регионални нужди.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » съб окт 13, 2007 11:03 pm

Добър въпрос...
Какво е положението в момента с "регионалните" дестинации на холдинга? От наличните осем BAe 146-200/300 пет работят (или в най-скоро време започват да работят) от бази зад граница - отдадени на мокър лизинг на чужди оператори. Обяснението - няма работа за тях от България (?!?). Мениджмънта набляга на "премиерните" дестинации до няколко големи града в Западна Европа, където (с неособено високо затоварване) летят Boeing 737 (за да не се плашат пътниците с BAe-то, което между впрочем вози доста по-комфортно и е по-удобно за пътниците от 737). Регионалните линии или не се обслужват, или заетите позиции се отстъпват (пример - Атина; Olympic и Aegian владеят лъвския пай, а използват (почти) същите самолети като Bulgaria Air - Boeing 737-400, Avro 146-RJ85, ATR 72. Как така им се получава, а на нас не?). Личното ми мнение е, че Bulgaria Air (и целия холдинг разбира се) са неспособни да работят в условията на каквато и да било конкуренция (доказателства много). За радост (на Bulgaria Air) по повечето основни линии никоя чужда компания все още не е почнала да лети сериозно (единственото изключение Лондон е по-скоро потвърждение на правилото, поради изключително големия пътникопоток от/до там). До по-близки дестинации обаче конкуренцията си лети, и то много успешно - Виена, Атина...
Мениджмънта на фирмата се е хванал като удавник за сламка за акциите в чужбина с BAe 146 (интересно как другите фирми излизат на плюс, въпреки високите лизингови вноски при наемането на самолет на мокър лизинг, а "холдинга" не съумява да го направи със собствените си самолети, оперирайки от основната си база?!?).

Та по кои линии ще пуска бъдещия Балкан бъдещите си регионални джетове? Ами може би по линиите до Франкфурт и Мюнхен, захранващи компанията-майка за нейните презокенаски полети?! :?
А НЕ-регионалните джетове? Ще има ли такива? Ще поживеем - ще видим. Да сме живи и здрави само.

harrier
Мнения: 58
Регистриран: съб окт 06, 2007 2:42 pm
Контакти:

Непрочетено мнение от harrier » вт окт 16, 2007 11:35 am

Аз като гледам как Австрийците, Луфтханза и още няколко компании свалят цените не си представям нещата розово за "наште". Спирането на линията до Кьолн/Бон беше показателно - в конкуренция не можем и не искаме да работим. Нежеланието да бъдат открити нови линии, които имат потенциал, също е плашещо. Ха да видим какво ще стане.

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Непрочетено мнение от NEO » съб окт 20, 2007 12:09 pm

Искам да попитам какво мислите за все още новия Суперджет100 и Ан148.Мислите ли ,че биха имали пазар в България.(по специално Суперджет,който е създаден по "западен" маниер).

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » съб окт 20, 2007 12:24 pm

NEO написа:Искам да попитам какво мислите за все още новия Суперджет100 и Ан148.Мислите ли ,че биха имали пазар в България.(по специално Суперджет,който е създаден по "западен" маниер).
Интересен въпрос - за Ан-148 може да се забрави на минутата - самолетът безспорно е интересен от фенска гледна точка, но тотално безинтересен от икономическа такава - без шансове някога и някъде се ползва от българска авиокомпания. Точно толкова, колкото например Ту-204 и -214.

За "Суперджет" - по-друго е положението, защото в Европа го продават "Финмеканика"/"Аления" и дори вече са му правили презентация в някои български авиокомпании (не на жив самолет де, на хартия само). Но реално, ако някой се реши (вероятността е пренебрежимо малка, поне на този етап), то може да се навие да го купи едва след като самолетът се утвърди в Русия и в първите авиокомпании от Европа които са се решили да го закупят. Това обаче ще стане след не по-рано от пет-шест години. Иначе - "котка в чувал".

Но има и друг европейски подход - Унгария. Там "Малев", собственост на руски инвеститори (братята Абрамович, държащи AirUnion, руска авиокомпании с поръчка за "Суперджет"), може не след дълго да започне да лети със "Суперджет" - със самолети, взети от съществуващата поръчка на AirUnion.

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Непрочетено мнение от NEO » съб окт 20, 2007 4:06 pm

Задавам си въпроса ,доколко е оправдано икономически присъствието на пазара в бившия СССР и не само на тези два доста подобни самолета-Ан148 и Суперджет100???!Предвид краха на Ту204 иТу334.На мен подхода приложен при Суперджет ми изглежда по целесъобразен,предвид участие на западни партньори.Някой може ли да каже нещо повече за двигателитеSАМ146.Поправете ме ако греша,но нали в огромна степен и от двигателите зависи икономическата ефективност на самолета.(нямам предвид само двигатела като цяло)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 21, 2007 11:57 am

NEO написа:Някой може ли да каже нещо повече за двигателитеSАМ146.
Виж сайта на производителя - http://www.powerjet.aero

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Нов регионален джет за "Балкан"?

Непрочетено мнение от Грозев » пон фев 25, 2008 9:52 am

Нещо интересно от днешният брой на "Стандарт".

“Химимпорт” си прави търговски флот
Купуват нови еърбъси за националния превозвач



...Керезов съобщи, че предстои и обновяване на самолетния парк на националния превозвач "България ер" и на "Хемус ер", чийто собственик е "Химимпорт". Ще се спрем на "Еърбъс", тъй като до производството на самолетите осигуряват лизингови машини, безплатно обучение на екипажи и по всяка вероятност ще дадат и един тренажор за обучение. Все още няма подписан договор, уточни Керезов. Той обясни, че за доставките се чака доста и оптимистичните срокове са 2014 г.
...
Anyone who fights for the future, lives in it today

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Re: Нов регионален джет за "Балкан"?

Непрочетено мнение от NEO » чет фев 28, 2008 6:23 pm

:) Абе тооо,много хубаво ако стане,обаче няма ли авиопарка да стане много "шарен".Това дали е рентабилно???!(липсата на унификация)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Нов регионален джет за "Балкан"?

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 29, 2008 6:29 pm

NEO написа::) Абе тооо,много хубаво ако стане,обаче няма ли авиопарка да стане много "шарен".Това дали е рентабилно???!(липсата на унификация)
Te 737 са на лизинг всичките. Изтича им срока и ги връщат.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори