Ту-154

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Ту-154

Непрочетено мнение от борден » нед мар 23, 2008 12:07 am

В последния брой (1/2008) на авторитетното руско авиационно списание "Взлет" има поредния анализ на състоянието на руското гражданско авиостроене, с точни данни за всички заводи, перспективи и т.н.
В "Авиакор" - Самара в момента има три недостроени Ту-154М. Предвижда се през 2008 г. да се довършат два от тях, а последния да излезе от завода вероятно през 2009 г. Има данни и за последните три години (2005, 2006 и 2007) - във всяка от тях е произвеждан по един самолет.
Това, което най-много ме изненада е, че от двата самолета които ще бъдат произведени тази година, единия ще бъде доставен на правителството на Словакия във ВИП-изпълнение!!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 23, 2008 2:13 pm

Ил-62 са го произвеждали до 2004 г. Така, че не ме учудва това.
В 2004 году были произведены следующие количества авиационной техники:

Самолетов (без легких) - 12, в том числе пассажирских магистральных и региональных - семь: Ил-96-300 - 3 (в том числе "салон", г. Воронеж), Ту-214 - 1, Ил-62М - 1 (г. Казань), Ан-38 - 2 (г. Новосибирск); грузовых - три: Ан-124 "Руслан" - 2 (г. Ульяновск); Ан-74 - 1 (г. Омск); специальных - два Бе-200 (г. Иркутск).
http://nvo.ng.ru/armament/2005-12-23/6_ ... tions.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

NEO
Мнения: 107
Регистриран: съб окт 20, 2007 12:00 pm
Местоположение: Велинград

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от NEO » вт мар 25, 2008 10:46 pm

Те ,не че са били лоши самолети за времето си (Ту154 и Ил62М),обаче днес при наличието на различните варианти на А320, Боинг737,доколко са адекватни.Да не говорим пък за А350 и Дрийлайнер,също новите регионални на Embraer u Bombardier.Може би вече изцяло трябва да се ориентират към Суперджет100 и Ан148 и там да влагат енергичност и финанси ,а не в машини ,които откъдето и да погледнеш са си изживяли времето.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 26, 2008 2:00 pm

Става въпрос за дострояване на машини започнати преди десетина и повече години. След това, на едни предполагам хубави цени, тези самолети си намират клиенти.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Moss » ср мар 26, 2008 6:28 pm

А всъщност, като се има колко часа ще налита тоя самолет във Словакия, май си е разумно да го вземат.

Потребителски аватар
embraer
Мнения: 36
Регистриран: чет мар 19, 2009 12:47 pm
Местоположение: SOF

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от embraer » чет мар 19, 2009 4:15 pm

NEO написа:Те ,не че са били лоши самолети за времето си (Ту154 и Ил62М),обаче днес при наличието на различните варианти на А320, Боинг737,доколко са адекватни.Да не говорим пък за А350 и Дрийлайнер,също новите регионални на Embraer u Bombardier.Може би вече изцяло трябва да се ориентират към Суперджет100 и Ан148 и там да влагат енергичност и финанси ,а не в машини ,които откъдето и да погледнеш са си изживяли времето.
Това, че Ту-154 и Ил-62 оцеляват в продылжение на толкова години наистина говори за техните неоспорими качества. Но времената се менят, изискванията сыщо. Выпреки всичките си достойнства са морално остарели. А руската авиационна промишленост полека-лека се сыживява и да се надяваме, че в най-скоро време ще видим масова експлоатация на SSJ-100 и Ан-148 - прекрасни като идея машини. Особено съ, впечатлен от Ан-148 - красив дизайн + икономичност + минимум експлоатационни изисквания. Доколкото знам може да каца и излита от писти с трамбовано грунтово покритие, каквито в Русия, особено в Сибир има много.
http://www.airwar.ru/enc/aliner/an148.html
http://www.youtube.com/watch?v=yOYuYAsL ... re=related

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 23, 2009 12:58 am

embraer написа:Това, че Ту-154 и Ил-62 оцеляват в продылжение на толкова години наистина говори за техните неоспорими качества.
Ako за момент си представим, че социализма не бе тръгнал да се разпада след средата на 80-те, то почти съм сигурен, че към днешния ден Ту-204 и производните му почти напълно щяха да са заместили Ту-154.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
embraer
Мнения: 36
Регистриран: чет мар 19, 2009 12:47 pm
Местоположение: SOF

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от embraer » пон мар 23, 2009 2:12 pm

Грозев написа:
Ako за момент си представим, че социализма не бе тръгнал да се разпада след средата на 80-те, то почти съм сигурен, че към днешния ден Ту-204 и производните му почти напълно щяха да са заместили Ту-154.
Наистина можеше да стане така, но като имаме предвид колко бавно се внедряваха новите машини в СССР, пак не ми се вярва особено. Гражданската авиация не беше сред приоритетите на руския авиапром, и новите граждански самолети трябваше да чакат да се освободят мощниости между военните поръчки в някой от заводите. Например доколкото знам Ту-134 се внедрява единствено благодарение на личните указания на Хрушчов, който е бил впечатлен по време на визитата си във Франция от Sud Aviation Caravelle и е държал на всяка цена да се появи руски аналог на този легендарен френски самолет. Другите машини, включително Ил-62 и Ту-154 се внедряват благодарение на героичната борба на Аерофлот с "циментовите глави" в Министерството на авиационната промишленост, който след предсрочното спиране на Ту-114 от експлоатация поради проблеми със сигурността на полетите остава без читава машина за средните и далечните дестинации (ако не броим морално остарелия още тогава Ил-18, който в някои места лети и до ден днешен:)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » нед май 02, 2010 1:55 pm

Жив и той жив е!!!
Руснаците продължават да дострояват Ту-154. Последната такава машина е отишла за ВВС на РФ.

"Авиакор" завершил строительство самолета Ту-154М для Министерства обороны РФ

30 апреля 2010 г., Aviation Explorer – На территории «Авиакора» состоялась официальная передача самолета Ту-154М эксплуатанту - Министерству обороны РФ. AEX.ru

«Авиакор» завершил достройку самолета Ту-154М, выполненного в варианте «салон» для Министерства обороны РФ. Новый Ту-154М будет эксплуатироваться наряду с лайнерами Ту-154Б2, которые имеются в авиапарке эксплуатанта.

Модель Ту-154М соответствует современным международным требованиям по безопасности полетов и точности самолетовождения, отличается высокой степенью надежности при эксплуатации в различных климатических условиях. Новый самолет оборудован пилотажно-навигационным оборудованием, специальными средствами связи, отвечающими потребностям Министерства обороны РФ.

В рамках уже сложившегося многолетнего сотрудничества с Министерством обороны «Авиакор» продолжит строительство и ремонт Ту-154 различных модификаций.


http://www.aex.ru/news/2010/4/30/75025/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед май 02, 2010 6:39 pm

Грозев написа:Жив и той жив е!!!
Руснаците продължават да дострояват Ту-154. Последната такава машина е отишла за ВВС на РФ.

"Авиакор" завершил строительство самолета Ту-154М для Министерства обороны РФ
30 апреля 2010 г., Aviation Explorer – На территории «Авиакора» состоялась официальная передача самолета Ту-154М эксплуатанту - Министерству обороны РФ. AEX.ru
До колкото имам спомен, самолетите при поръчката бяха два. Това първият ли е или вторият?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » пон юни 21, 2010 6:54 pm

Иран забранява полетите с Ту-154
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 21 Юни 2010 18:13


Считано от 23 юли 2010 г. Иран забранява полетите с Ту-154 от и до летища разположени в ислямската република. Това съобщи Али Мусави Джарафа, официален представител на комитета по икономика към иранския парламент, цитиран от руския вестник „Известия”.

Изображение

След тази дата на иранските и чуждите авиокомпании ще е забранено да извършват каквато и да е дейност с този тип пътнически самолети на територията на Иран. Към иранското Министерство на икономиката вече е сформирана комисия за намиране на най-добър масов заместник за сега експлоатираните в страната Ту-154.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... u-154.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Toni
Мнения: 26
Регистриран: ср яну 23, 2008 10:22 am
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Toni » вт юни 22, 2010 10:45 pm

Грозев написа:Към иранското Министерство на икономиката вече е сформирана комисия за намиране на най-добър масов заместник за сега експлоатираните в страната Ту-154.
Вече е намерен - MD-82 ;)

Victor Nasr
Мнения: 55
Регистриран: пон яну 04, 2010 3:15 pm

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Victor Nasr » ср юни 23, 2010 12:18 pm

И каква е идеята да замениш Ту-154 с МД-82? Интересно ми е какво е обяснението.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Сашо » ср юни 23, 2010 12:25 pm

За MD82 като заместник на Ту5
Масов и здрав самолет, с ниски експлоатационни разходи, който може да се намери евтино втора ръка.
Така например българската авиокомпания BAC и други оператори от бившия СССР (Украйна, Армения???) вече работят здраво с МД-то в Иран от няколко години и това е доста печеливш бизнес.
Проблемът е, че самолетът е американски и при опериране в Иран има (или може да има) трудности с поддръжката, поради американското ембарго към Иран.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1832
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Airfan » ср юни 23, 2010 2:56 pm

Сашо написа:За MD82 като заместник на Ту5
Масов и здрав самолет, с ниски експлоатационни разходи, който може да се намери евтино втора ръка.
Така например българската авиокомпания BAC и други оператори от бившия СССР (Украйна, Армения???) вече работят здраво с МД-то в Иран от няколко години и това е доста печеливш бизнес.
Проблемът е, че самолетът е американски и при опериране в Иран има (или може да има) трудности с поддръжката, поради американското ембарго към Иран.
MD-82 май не се охарактеризира с ниски експлоатационни разходи, а точно обратното. Поне така съм чувал.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Сашо » ср юни 23, 2010 6:51 pm

Ако беше толкова скъп, босовете на BAC нямаше и да го погледнат - а те продължават да вземат нови.

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от gig » ср юни 23, 2010 7:03 pm

Горивото може да е скъпо, но всичко останало предполагам излиза евтино. Той и Ан-12 лапаше, но крайният баланс беше положителен.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

EricEntrena
Мнения: 31
Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от EricEntrena » ср юни 23, 2010 8:55 pm

В Иран най-малко горивото ги интересува. Те все още нямат проблем с нефт-а, имат си го в изобилие.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 23, 2010 11:40 pm

Да не забравяме и символичната цена на която ги купуват днес тия MD-82, a и колкото и нафта да гълтат пак са по-икономични от Ту-154.
Anyone who fights for the future, lives in it today

EricEntrena
Мнения: 31
Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от EricEntrena » чет юни 24, 2010 12:10 am

Да, но все пак не са по-здрави от Ту-154

Отговори