Ту-154

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от борден » нед юни 27, 2010 10:10 pm

Сашо написа:Ако беше толкова скъп, босовете на BAC нямаше и да го погледнат - а те продължават да вземат нови.
Експлоатационните разходи са ниски, ако техническото обслужване се извършва от ниско-платени служители (затова е и масов в България, Украйна и т.н.). Иначе обслужването на самолета (особено базовото) отнема страшно много (в сравнение с А320 например) човекочасове труд и ако ти работят "бели" хора - сметката няма да излезе. :wink:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » нед юни 27, 2010 10:13 pm

А къде се прави хеви мейтънанса на българските MD-та?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
embraer
Мнения: 36
Регистриран: чет мар 19, 2009 12:47 pm
Местоположение: SOF

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от embraer » пет юли 02, 2010 3:34 pm

...
Последна промяна от embraer на пет юли 02, 2010 10:35 pm, променено общо 1 път.

Moss
Мнения: 1324
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Moss » пет юли 02, 2010 9:22 pm

Не че искам да споря с бордния, ама МД си летят в САЩ много. АА има към 250-300, а има и други оператори. Показателно е, че Боинг се опитват да ги сменят с NG-тa, ама авиокомпаниите се дърпат, щото МД-то им било по-евтино за момента. Боинг са наследник на производителя, но въпреки тях, очевидно има начин сметката да излиза.

harrier
Мнения: 58
Регистриран: съб окт 06, 2007 2:42 pm
Контакти:

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от harrier » нед юли 04, 2010 1:57 am

борден написа:
Сашо написа:Ако беше толкова скъп, босовете на BAC нямаше и да го погледнат - а те продължават да вземат нови.
Експлоатационните разходи са ниски, ако техническото обслужване се извършва от ниско-платени служители (затова е и масов в България, Украйна и т.н.). Иначе обслужването на самолета (особено базовото) отнема страшно много (в сравнение с А320 например) човекочасове труд и ако ти работят "бели" хора - сметката няма да излезе. :wink:
Взели са ги доста изгодно освен това. MD-82 в момента вървят между 1 и 4 милиона долара, което си е нищо - първите БАе-та на Хемус излязаха по малко над 3 милиона долара парчето, ако не се лъжа.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 24, 2011 5:11 pm

Кацналият аварийно и затънал в тайгата Ту-154, вече постегнат и летящ :)

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » ср дек 26, 2012 12:39 am

Може би последния построен Ту-154.
Машината е разбира се М и е предназначена за руското Министерство на отбраната. В завода в Самара имало още девет тела, които евентуално можели да се завършат.

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » пон юли 08, 2013 11:40 pm

Ту-154 в България - Сбогом или просто довиждане
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 08 Юли 2013 20:20


Днес, 8 юли 2013 г., около 17,30 часа от летище София излетя бившият правителствен самолет Ту-154М (LZ-BTZ). Машината отлетя за руския град Самара. Според мнозина това е последното излитане за български Ту-154 от родно летище, но по неофициална информация настоящия собственик на самолета има намерение да продължи операциите с него.

LZ-BTZ (заводски номер 88A781) е получен в България през 1988 г. и е зачислен към правителствения Авиоотряд 28. Полетите с типа са спрени през февруари 2010 г., след вкарването в експлоатация на новия Airbus A319. Последват няколко неуспешни търгове за продажбата на самолета. Най-накрая през декември 2012 г. машината е продадена чрез търг на "Варнафарма холдинг"ООД, част от бизнес империята на варненеца Веселин Марешки. Според публикации в пресата той е броил $395 000 за LZ-BTZ.

След няколкомесечен престой в края на юни започна подготовката за техническо прелитане от София до Самара. То е извършено на 8 юли от заводски екипаж, като крайната цел е завода производител „Авиакор”, където машината трябва да се ремонтира и да се подмени пътническият ѝ салон.

Според неофициална информация, с която АЕРО разполага Веселин Марешки има намерение да развива бизнес със своята авиационна придобивка, като за него работят едни от последните летци, които летяха до последно на Ту-154 в България. Марешки вероятно ще се опита да запази самолета в българския регистър (в т.нар. Анекс II на Регламент 216/2008) и да изпълнява някаква форма на бизнес полети. Като резервен вариант се разглежда експлоатацията на самолета в бившите Съвестки републики в Средна Азия.

По всичко личи, че историята на Ту-154 в България още не е затворена напълно и продължава да се пише, близо 41 години след старта на експлоатацията на типа у нас.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... jdane.html

И малко снимки от Иван Ангелов:

Изображение

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 09, 2013 1:44 am

И видео:





Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1800
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Airfan » съб авг 24, 2013 9:15 pm

Искате ли да си купите Ту-5? Може да го направите срещу 1 725 950 щатски долара от тук.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Грозев » съб авг 24, 2013 9:43 pm

Airfan написа:Искате ли да си купите Ту-5? Може да го направите срещу 1 725 950 щатски долара от тук.
Интересно!
И тъй като са насложили снимки на бившия LZ-BTZ то е въпрос на време някой да хвърли бомбата, че Марешки го препродава.
Да, ама не. Данните не продавания самолет и на Зулуто не съвпадат.
Това, което се продава е на 12 428 часа, а Зулуто бе на 6134. Това е произведено септември 1993 г., а Зулуто бе производство октомври 1988 г. Това има КВР през февруари 2006 г., а Зулото бе на КВР през май 1999 г. И прочие. Самолетите са различни.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1457
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Ту-154

Непрочетено мнение от Almasy » ср дек 28, 2016 12:50 pm

Официално - и Ту-154 на трупчета
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... -day-crash

Отговори