Новини - Гражданска Авиация

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
filip
Мнения: 97
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от filip » ср ное 07, 2018 12:22 pm

Без коментар....

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 06, 2019 7:25 am

Boeing и Airbus ще се борят за една от най-големите (ако не и най-голямата) сделки в гражданската авиация - 100+ WB самолета за Китай.
Boeing ще се бори всички варианти на 787 плюс 779
Airbus - 339 (NEO), 359 и 35K
Поради специфичната дислокация на Китай и мрежата китайските АК (последните например изобщо не летят до Южна Америка), вероятността за ULR вариантите и на двата производителя (тоест 778 и 359LR) е много малка - Китай никога не е оперирал и със старото поколение ULR самолети (77L и 345).
Преговорите с Boeing вече са в ход.

Като гледам, чатърите по форумите избягват да правят прогнози.
И все пак, вероятността Boeing да победи според мен е по-голяма.
Причините са няколко.

Първо и може би най-важно - Китай е една от малкото държави, за които 779 идва точно по-мярка. При калабалък китайци 35K може и да се окаже малък - имат доста линии, включително вътрешни при които са им необходими машини с голям капацитет. China Southern в края на краищата и в момента оперира с 388, а на времето китайците имаха огромна флотилия (сега се редуцира - машините все пак доста остаряха) от 744. 779 е идентичен по вместимост с 744, докато 35К - с 77W.

Второ, въпреки че имат и доста 332 и 333, гръбнака на WB флотилиите на китайските АК продължават да бъдат 772, 773, 77Е и най-вече 77W, тук-таме все още и 744. Прехода към 779 ще бъде съвсем гладък (същото се отнася и до 787, който до голяма степен е унифициран с 77Х), докато 359/35К ще бъдат съвсем нов филм за китайците. В случая не иде реч само за икономии с оглед техническата поддръжка на авиопарка, а и за екипажи - всички пилоти, които в момента летят на 777 ще са им необходими нови бревети за 350XWB.

Трето, макар и да има линия за сглобяване на 320 и 330, Китай досега твърдо диверсифицира доставките си между двата производителя. На думи се дига пушек (с политическа окраска) за острови, Хуавеи и още не знам си какво, но в действителност последната сериозна поръчка на китайците беше за 737MAX, а не за 320NEO (макар, че имат и за тях). Общо взето жълтурковците за доказали, че бизнеса е бизнес, а крякането - крякане - през месец излиза някое гръмко заглавие за "силно влошените американо-китайски взаимотношения", но алъш-вериша си върви.

Възможна е и комбо поръчка, но повечето чиляци смятат, че фасона ще е "the winner takes it`s all"

Последната мегапоръчка в гражданската авиация беше Indigo Partners, но в случая за NB самолети - 430 х 320NEO

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 18, 2019 11:57 am

Новото летише на Пекин:

На настоящият етап:

Изображение

Изображение

Изображение

и как ще изглежда завършено:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Отговори