Новини - Гражданска Авиация

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » ср мар 23, 2016 10:42 am

Най-натоварените летища в Източна Европа
брой пътници / нарастване спрямо предходната година:
PRG (Прага) 12,030,928 +7.9%
WAW (Варшава) 11,206,700 +5.8%
BUD (Будапеща) 10,298,963 +12.5%
OTP (Букурещ) 9,274,629 +11.5%
KBP (Киев) 7,300,000 +5.9%
BEG (Белград) 4,776,110 +3.0%

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » ср апр 06, 2016 12:35 pm

Тарифите на летище София за 2016-та

http://www.sofia-airport.bg/sites/defau ... ges_en.pdf

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон апр 18, 2016 4:04 pm

Летище Сипхол (Амстердам - AMS) съвсем неочаквано надмина за първото тримесечие Франкфуртското (FRA) и Парижкото ШарлДеГол (CDG):

- LHR = 112.340 Mov (1) / 16.787.341 Pax (1)
- AMS = 107.010 Mov (2) / 12.959.385 Pax (4)
- CDG = 106.778 Mov (3) / 14.289.153 Pax (2)
- IST = 106.512 Mov (4) / 13.756.133 Pax (3)
- FRA = 105.826 Mov (5) / 12.926.961 Pax (5)

Movements Q1 - 2016:
- AMS +6%
- FRA +1%
- CDG +0.2%
- LHR +1%
- IST +6.7%

- Passengers Q1 - 2016:
- AMS +12.5%
- FRA +3.3%
- CDG +1.2%
- LHR +3%
- IST +5.8%

От приложените данни се вижда, че друго, което се справя изключително добре и вече е в топ 5 листата е истанбулското Ататюрк.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » съб апр 30, 2016 12:00 am

Ка-62 изпълни първи полет
Написана от Списание АЕРО
29 Април 2016 17:29


Изображение

Ка-62 изпълни първи полетНовият руски вертолет от среден клас Ка-62 изпълни своя първи полет на 28 април. Това e станало на заводското летище на самолетостроителната компания ААК „Прогресс“ в Арсениев в Далечния изток на Русия.

Машината е била управлявана от главния летец-изпитател компанията „Камов“ Виталий Лебедев, а втори пилот е Наиал Азин, също от „Камов“. Полетът е бил с продължителност около десет минути, само на висене, при което екипажът е проверил управляемостта и устойчивостта на машината по крен и тангаж.

Ка-62 е изцяло граждански модел, чиято разработка започва през 2011 г., с оригинални планове първият полет да стане факт още през 2013 г. Работите по създаването и наземните изпитания на машината обаче се оказват много по-бавни и продължителни от очакваното. Причината е използването на множество нови системи западно и руско производство, както и нов модел двигатели френско производство.

За разлика от традиционната съосна схема, по която са построени всички останали вертолети на конструкторското бюро „Камов“, Ка-62 е създаден по нормалнота схема – с носещ петлопатен винт и опашен винт в тунел. Тази схема осигурява висока максимална и крйсерска скорост, ниски нива на вибрация и голям полезен обем на фюзелажа.

Силовата установка на Ка-62 се състои от два много модерни и икономични двигатели Turbomeca Ardiden 3G френско производство, всеки с максимална мощност 1,750 shp. Горивната система, устойчива при аварийно кацане, също се доставя от френска компания, която е една от водещите в света – Aerazur Zodiac. Основният и междинният редуктор са разработени и се доставят от австрийската компания Zoerkler.

Голямато забавяне в разработката и подготовката за първи полет е предизвикато от небходимостта за разработване на трансмисията и системата за управление на общовертолетното оборудване. Ако всичко оттук нататък върви нормално, сертифицирането на Ка-62 по руските правила за летателна гоност АП-29 може да завърши към 2018 г., но е възможно да има и забавяния, както е при всички програми днес. Така първите доставки на клиенти ще бъдат възможни най-рано към 2020 г.

Изпитателната програма на Ка-62 ще включва общо 122 полета, а след това сертификацията ще отнеме по-малко от още 450 полета. Те ще бъдат изпълнени от три прототипа, един от които в момента е готов, а другите два се строят в завода ААК „Прогресс“ в Арсениев. Първите два варианта, които ще бъдат сертифицирани, са предназначени за пътнически и офшорни превози, с 15 и 12 места съответно. На по-късен етап ще бъдат създадени и варинти за ВИП-превози, общи авиационни работи (включително и транспортиранена на товари на външно окачване и в кабината), търсене и спасяване и полицейски мисии.

Ка-62 е базиран на общата аеродинамична и конструктивно-силова схема на военния модел Ка-60, създаден през 90-те години на миналия век. Той се различава от военния си предшественик по изцяло новата силова установка, трансимисия, носещ винт с композитни лопати с усъвършенстван профил (за повишаване на подемната сила), променен фюзелаж за подобряване на удароустойчивостта при аварийно кацане, както и изцяло нова авионика руско производство.

Максималната излетна маса на Ка-62 е 6500 kg, а максималният товар на външно окачване достига 2500 kg. Пътническата кабина е с размери: дължина - 4,5 метра, височина- 1,3 метра и широчина - 1,75 метра. 15 души или 2000 kg товар макоже да се превозват на разстояние до 600 km. Максималната крейсерска скорост е 155 kt (278 km/h), а максималната е 170 kt (315 km/h). Мсималната далечина на полета със стандартни резервоари е 750 km.


http://aeropress-bg.com/3800-ka-62-izpalni-parvi-polet
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 26, 2016 12:34 am

Textron ще прави конкурент на РС-12

Изображение

:arrow: http://www.kansas.com/news/business/avi ... 25407.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 26, 2016 1:25 pm

Нещо ново (поне за мен) - Slimmed Down Aircraft Wing Expected to Reduce Fuel and Emissions by 50%
Изпитателния модел:
http://www.nasa.gov/sites/default/files ... 13-019.jpg
Публикацията: Every bit of weight on an aircraft increases the fuel, emissions and money required to put it in the air. NASA and Boeing have been working together to design a longer, thinner and lighter wing – so different from typical commercial transport aircraft wings that it requires a brace, or truss, to provide the wing extra support. Researchers expect the lighter weight, lower drag truss-braced wing to reduce both fuel burn and carbon emissions by at least 50% over current technology transport aircraft, and by 4 to 8% compared to equivalent advanced technology conventional configurations with unbraced wings. The wind tunnel model tested has a 50% greater wingspan than a comparable aircraft with current wing technology. Engineers are using detailed computer modeling of aerodynamics to iterate the design. Using computational results showing how air would flow around the model, they modify the dimensions and shape of the wing and truss to improve areas that may generate undesirable air flow that would increase drag and reduce lift. Then engineers test models in a wind tunnel using multiple experimental techniques to validate the computations and aircraft performance predictions.

Чудя се дали нещо ще излезе от цялата работа.

Това също ми изглежда бардзо футуристично: Testing Electric Propulsion :)
http://www.nasa.gov/sites/default/files ... -19-14.jpg

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » пон май 30, 2016 11:53 pm

Рогозин обяснява, че ще се подобрява Ил-96-400, докато не дойде време за руско-китайския широкофюзелажен проект. Само не знам дали си вярва :lol:

:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/5/27/154110/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 06, 2016 11:49 am

Грозев написа:Рогозин обяснява, че ще се подобрява Ил-96-400, докато не дойде време за руско-китайския широкофюзелажен проект. Само не знам дали си вярва :lol:
По-скоро не, едва ли е глупак, но какво да се прави - повелята е такава.
А и няма да е първото безумство.
То не бяха Ил-96-400 (конвертиран граждански вариант) за Cubana още преди 3-4-5 години (очевадно в случая иде реч за същото – имаше подобна информация още преди нова година мисля) и анонси, как света се изпотрепва да поръчва SSJ и MC-21 (че са уникални и най-добрите във вселената, отдавна го знаем).
Сега остава да се напише подобен абсурд - някой (извън Русия) да закупи леко претоплена машина, наричана от много хора дигитализиран Ил-86.
Да не говорим, че и проекта за прословутия WB руско-китайски самолет дори на книга е почти двумоторен Ил-86 (то не е обхват и чудо).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 15, 2016 12:18 pm

След като отдавна се сдуши със Ербъс, Иран най-после се договори и с Боинг - сделка за над 100 самолета (http://www.presstv.ir/Detail/2016/06/14 ... th-Boeing-) - според Туитър - микс от 737 / 777 / 787

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 21, 2016 12:07 am

Рогозин съобщава, че e започнала работа по мотора за руско-китайския шорокофюзелажен самолет

:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/6/20/155117/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 21, 2016 10:10 am

Грозев написа:Рогозин съобщава, че e започнала работа по мотора за руско-китайския шорокофюзелажен самолет
Не съм убеден, че китайците ще са съгласни, поне за машините, които ще летят в Китай. При първоначалните съобщения за самолета, китайците категорично бяха се изказали, че и дума не може да става за руска моторизация. В последствие се прокраднаха (от руска страна, без официален коментар от самите китайци), че ще "се предложи" и руска алтернатива. При най-последната публикация от китайска страна обаче (ако се разровя, ще я намеря), отново се цитираше, че самолета ще бъде моторизиран от GE, RR или PW.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 21, 2016 10:13 am

Индия либерализира законодателството си - вече чуждестранни инвеститори ще могат да притежават 100% от индийски АК. Това обаче ще е възможно само ако самите инвеститори не са авикомпании (в този случай си остава досегашното правило за макс. 49%).
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -companies

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 21, 2016 11:57 pm

Almasy написа:
Грозев написа:Рогозин съобщава, че e започнала работа по мотора за руско-китайския шорокофюзелажен самолет
Не съм убеден, че китайците ще са съгласни, поне за машините, които ще летят в Китай. При първоначалните съобщения за самолета, китайците категорично бяха се изказали, че и дума не може да става за руска моторизация. В последствие се прокраднаха (от руска страна, без официален коментар от самите китайци), че ще "се предложи" и руска алтернатива. При най-последната публикация от китайска страна обаче (ако се разровя, ще я намеря), отново се цитираше, че самолета ще бъде моторизиран от GE, RR или PW.
Няма проблем всеки да си слага каквито иска мотори. Такива на пазара има много.

А Bombardier си продава амфибийния бизнес:
:arrow: http://www.ainonline.com/aviation-news/ ... t-division

И Boeing признават за готвената иранска сделка:
:arrow: http://www.reuters.com/article/us-boein ... SKCN0Z71UP
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » чет юни 23, 2016 9:56 pm

Ето я иранската поръчка за Boeing
ReutersAerospaceNews ‏@ReutersAero 4m4 minutes ago
#Boeing #Iran deal: Direct buy: 4 747-8, 15 777-9, 15 777-300ER, 6 737NG, 40 737 MAX. Leased with Boeing support: 29 737NG. Total 109.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 24, 2016 7:26 am

WOW :shock:
4 броя 748i предполагам (не 748F)
За крупна поръчка бях подготвен, но включването на 748i яко ме изненада - иранците направо избиха рибата - заедно с 12 А380 това прави 16 броя VLA
Нямам спомен някой превозвач в толкова кратко време да е правил поръчки за милиарди (включвам и закупеното вече от Airbus и ATR).
Изключвам Emirates които изпазариха наведнъж 50 бройки А380

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Moss » пет юни 24, 2016 4:39 pm

И "Волга-Днепър" се канят да купят още 20бр 747F , ама да видим дали ще стане. Като се има предвид,че техните Ан-124 трябва да отидат във ВВС , това към момента не изключено.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » нед юни 26, 2016 6:55 pm

Airbus с горчиво предупреждение към Обединеното кралство след референдума

With key role at stake, Airbus urges UK to stay competitive
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1530
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 27, 2016 2:07 pm

Almasy написа:WOW :shock:
4 броя 748i предполагам (не 748F)
За крупна поръчка бях подготвен, но включването на 748i яко ме изненада
Хех. Има си крушка опашка :D
Според авиоклюкарника, Русия настоятелно е помолила Иран, да купи 4-те 748i, поръчани на времето от фалиралата Трансаеро и в момента висящи като воденичен камък на врата на Россия (авикомпанията), която се явява наследник на UN (Трансаеро). За разлика от Ербъс, Боинг явно особен компромис в случая не направи – машините ще трябва да бъдат заплатени, макар, че само те липсват в авиопарка на Россия (превозвача се чуди как работа да намери на наследените и отдавна платени втора ръка 744, само 4-бройки неплатени 748i му липсват).
Така, че иранците все пак се отплащат на Русия. Паричките не са малко :lol:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 28, 2016 12:09 am

Русия и Китай са подписали за джойнтвенчър за създаване на широкофюзелажен пътнически самолет

:arrow: http://www.ato.ru/content/rossiya-i-kit ... o-samoleta
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 29, 2016 12:48 am

Dassault Falcon 8X е получил типова сертификация

:arrow: http://www.aerotime.aero/en/civil/12538 ... tification
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори