Новини - Гражданска Авиация

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Сашо » пон окт 08, 2007 9:54 pm

Време е да започнем да слагаме подборка от някои по-интересни новини на тема гражданска авиация.
Ето за начало нещо, което си заслужава (жалко, че е на руски вместо на български) - от avia.ru


Венесуэльская национальная авиакомпания Conviasa начала 7 октября осуществлять регулярные авиарейсы из столицы Венесуэлы в столицу Ирана Тегеран с остановкой в сирийском Дамаске.

Самолет Airbus 330-200 будет совершать регулярный полет между тремя столицами один раз в неделю. Далее планируется увеличить число рейсов до двух в неделю. Первоначально полеты из Каракаса будут происходить в воскресенье, а во вторник самолет будет возвращаться обратно, вылетая из Тегерана.

На 9 марта 2008 года намечено открытие аналогичного маршрута иранской авиакомпанией. Организация маршрута призвана укрепить социально-экономические связи между коалицией государств, выступающих против политики США в мире.

onufrii
Мнения: 86
Регистриран: ср окт 10, 2007 2:46 pm

Непрочетено мнение от onufrii » чет окт 25, 2007 3:31 pm

Днес е първия полет на първия А-380 на Singapur Airlines с 450 пасажера. Това ще е най-луксозния лайнер в историята с ендивидуални апартаменти за ВИП-пасажерите. Билетите са разпродадени в e-bay и приходите ще са за благотворителност.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Грозев » нед окт 28, 2007 6:09 pm

Окончателен край на селската авиация в България (и в ЕС)?
Тази седмица в Европейският парламент са обсъждани вредите от пестицидите и:
Третият доклад от поредицата "пестициди" на Комисията по околната среда, с автор Christa Klass (ЕНП-ЕД, Германия), е в отговор на предложената от Европейската комисия "Рамкова директива за устойчиво използване на пестициди". Парламентарната комисия одобри предложението за забрана на въздушното пръскане с пестициди, което "е в състояние да навреди осезаемо на човешкото здраве и околната среда, по-специално поради разнасянето на спрея. Ето защо би следвало да се наложи обща забрана за въздушно пръскане с възможност за изключение, когато не съществува друго надеждно решение."
http://www.europarl.europa.eu/news/publ ... ult_bg.htm

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Непрочетено мнение от Blue Marble » вт окт 30, 2007 5:09 pm

Още един нов "jet" на пазара:

Bombardier launches Learjet NXT mid-size business jet

Нов като модел, иначе производителят е стар и добре известен.

Потребителски аватар
reaper
Мнения: 242
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:55 am
Местоположение: Bulgaria
Контакти:

Непрочетено мнение от reaper » вт окт 30, 2007 8:51 pm

Самолети "Еърбъс" и "Боинг" ще бъдат ремонтирани в София

"Луфтханза техник" и "Бългериан авиейшън груп" влагат 20 млн. евро в съвместно предприятие у нас

Основен ремонт на самолети "Еърбъс А320" и "Боинг-737" ще се прави от октомври 2008 г. в София. Това става възможно благодарение на договора между "Луфтханза техник" и "Бългериан авиейшън груп" , подписан днес в столицата. Двете компании създават съвместно предприятие - "Луфтханза техник София", което ще обслужва клиенти от Европа, Близкия Изток и Северна Африка. Местната база ще извършва т.нар. D-check - една от най-тежките форми на базово техническо обслужване, обясни единият от изпълнителните директори на "Бългериан авиейшън груп" Димитър Павлов. Основен ремонт на самолет се прави на всеки 6-8 години. Процедурата включва пълно разглобяване на самолета, а след приключването й той излиза практически нов. По думите на другия изпълнителен директор на дружеството Ивайло Маджуров, средната стойност на D-check на самолет е от порядъка на 1,2-1,3 млн. долара.
За поправката на самолетите ще се използва готов хангар на летище София, който предстои да бъде основно ремонтиран. Съвместните инвестиции в новото предприятие ще надхвърлят 20 млн. евро, като ще отидат главно за обновлението на халето, оборудването му и обучението на работниците. Халето е с основна площ 6 хил. кв. м и позволява едновременната обработка на два теснокорпусни самолета. В новото предприятие ще бъдат разкрити 350 работни места, 100 от които - за висококвалифицирани специалисти.
С новото ни местоположение в България си създаваме допълнителна европейска база, която ще допълни вече съществуващите ни в Европа капацитети за теснокорпусни самолети в Германия, Ирландия, Унгария и Малта, коментира Томас Стюгер, завеждащ "Продукти и услуги" в "Луфтханза техник". До 2012 г. в световен мащаб ще се появят още 4500 супермодерни самолета, които ще се нуждаят от техническа поддръжка. Една част от тях ще се насочат и към София за основен ремонт, което гарантира достатъчно работа на предприятието, посочи Стюгер.
Българската база ще се специализира в самолетите за къси отсечки. "Еърбъс А320" е основният модел на "Еърбъс" за къси и средни разтояния, "Боинг-737" - за полети по къси до средни дистанции. Капацитетът на съоръжението в София е 20 самолета на година.
"Бългериан авиейшън груп" ЕАД е собственик на авиокомпаниите "Хемус ер", "Виаджо ер", както и на "България ер", след като спечели конкурса за приватизацията на националния превозвач. Дружеството е пряк наследник на "Балкан Хемус груп" ЕАД след извършеното преименуване през м. май тази година.
"Луфтханза техник", част от концерна "Луфтханза", понастоящем се състои от 27 дъщерни фирми, разположени в Европа, Азия и САЩ. Старият континент обаче продължава да бъде център на нашия бизнес, заяви Томас Стюгер. За миналата година оборотът на компанията, която е един от най-значителните доставчици на технически услуги за самолети, е 3,4 млрд. евро, а обслужените самолети - над 1300. Очакваният оборот за тази година е над 4 млрд. евро.
Преговорите за създаването на смесеното предприятие в София са продължили повече от 2 години. Очаква се от 2009 г. дружеството да излезе на печалба.
if your gonna be dumb you gotta be tough

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Непрочетено мнение от Blue Marble » вт ное 06, 2007 6:30 pm

British Airways губят 3% от куфарите

"Бритиш еъруейс" бе обявена за най-лошата сред големите европейски авиокомпании, тъй като само по време на проучване направено от Асоциацията на европейските авиопревозвачи, дружеството е загубило по 30 куфара на всеки 1000 пътника, пише "Телеграф".

Проучването е проведено между юли и септември тази година. Според данните 40 на сто от полетите на компанията закъсняват, а освен това тя често губи багажите на пътниците си.

По този показател по-зле от британците е само португалската компания ТАР, която губи по 35 куфара на 1000 души.

Докладът за качеството на обслужването бе публикуван само няколко дни, след като "Бритиш еъруейз" обяви, че приходите й са нараснали с 25 на сто през първите шест месеца на тази година.

"Телеграф" съобщава, че британската авиокомпания е била най-зле работещият европейски авиопревозвач и през 2006 година. Данните на европейската асоциация обаче противоречат на данните на "Трип Адвайзър", според която пък "Бритиш еъруйз" е втора сред най-добрите компании в света.

От тук

Потребителски аватар
Blue Marble
Мнения: 110
Регистриран: вт окт 09, 2007 11:16 pm

Непрочетено мнение от Blue Marble » ср ное 07, 2007 4:56 pm

„Летим директно до САЩ"

Директните полети до САЩ може да станат факт много скоро. Вчера американският посланик у нас Джон Байърли съобщи, че една от основните задачи на неговата мисия догодина е да се отвори пряка въздушна линия между България и САЩ. Това ще спести време и пари на пътуващите.

Следващия месец у нас ще пристигнат американски експерти, за да оценят готовността на България за пряката линия, допълни посланикът, който беше на бизнес дискусия, организирана от Американската търговска палата и посветена на първата годишнина от членството ни в ЕС.

В момента полетите до Щатите се осъществяват с прекачвания в някои европейски столици като Лондон, Амстердам и Париж. Цената на полета се определя в зависимост от избрания за пътуване период и свободните места. Сега полетът София-Лос Анжелис с прекачване в Лондон струва 1170 лв.

Имаме желание да осъществяваме директни полети до САЩ, каза за "Новинар" изпълнителният директор на "България Ер" Димитър Павлов. Той уточни, че първото нещо, което трябва да се направи за целта обаче, е да се купи самолет за презокеански полети. В момента у нас няма подходяща машина за такъв.

от „Новинар"

slice
Мнения: 4
Регистриран: вт окт 09, 2007 10:37 am

Непрочетено мнение от slice » чет ное 15, 2007 4:51 pm

Горното изобщо не съответства с истината. Проверки няма да има

Потребителски аватар
gig
Мнения: 507
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

"Летище Бургас посреща ракетоносител №1"

Непрочетено мнение от gig » съб ное 24, 2007 1:18 pm

http://burgas.dir.bg/2007/11/23/news2367634.html

На 25 ноември в 12:00 часа е планирано на летище Бургас да кацне самолет Aн 225 Мриа на авиокомпания “Антонов дизайн бюро“.
Това е най-големият и единствен в света ракетоносител. Ан 225 Мриа ще посети за втори път бургаския аеропорт.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » съб ное 24, 2007 4:03 pm

Там сме!

slice
Мнения: 4
Регистриран: вт окт 09, 2007 10:37 am

Непрочетено мнение от slice » нед ное 25, 2007 1:29 pm

ракетоносител?!

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » нед ное 25, 2007 6:48 pm

Дедовия и на ракетоносителя и совалконосителя (някога е бил) - сега е носител на тежкогабаритни товари, ама не го видхме на Бургас. Само го чухме като прелетя в облаците и запраши н юг.
Ядец, за втори път тая година не се отвори парашута на Бургас да види мега-самолета. Поради ред РВД и метео-фактори, шестмоторния дзвер отиде на Истанбул да каца, а моя милост и Джовани - в Пловдив, на обяд в Хепи-то.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон ное 26, 2007 3:04 pm

От 00:00 часа на 24.11.2007 г. (събота) авиационен оператор Viaggio Air вече не съществува. Двата самолета ATR 42-300 (LZ-ATR и LZ-ATS) влезнаха в САО-то на Хемус Ер.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » пон ное 26, 2007 3:42 pm

А, честито или какво друго е редно да се каже. Авиокомпаниите започнаха да се окрупняват - път към правене на "нещо като" някогашния "Балкан" или?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пон ное 26, 2007 4:04 pm

Или ГД "ГВА" извършва "корекция" на списъка на авиационните оператори дни преди одита на EASA. :roll:

Потребителски аватар
Airbuster
Мнения: 882
Регистриран: чет окт 18, 2007 8:14 am
Местоположение: Back in BG
Контакти:

Непрочетено мнение от Airbuster » чет ное 29, 2007 10:42 pm

Забавна анимация: Virgin America Safety Video

p.s. няма смисал да се отваря нова тема за това го пускам тук.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от Сашо » чет ное 29, 2007 10:55 pm

борден написа:Или ГД "ГВА" извършва "корекция" на списъка на авиационните оператори дни преди одита на EASA. :roll:
А как е минал въпросния одит?

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Непрочетено мнение от борден » пет ное 30, 2007 8:31 am

По все още неофициална информация - положително. Регистриран е значителен напредък, което всъщност EASA търси.

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Сашо » пон дек 17, 2007 10:28 am

От новините на дир.бг:

Цел да се повиши 5 пъти броя на пътниците, които ще излизат и кацат на летище Пловдив през 2008 година, са си поставили в Министерството на транспорта.
Това съобщава министър Петър Мутафчиев, цитиран във в.”Труд – Пловдив”. Досега пътникопотокът е бил около 100 000 души годишно, но капацитетът на аеродрума край Крумово трябва да бъде увеличен на 500 000 пасажери на сезон. "Това може да стане не само с чартърни полети, но и с въвеждането на редовни авиолинии. Първите две от тях тръгват още на 22 декември до Дъблин и Белфаст

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Новини - Гражданска Авиация

Непрочетено мнение от Сашо » нед дек 30, 2007 3:50 pm

Boeing 707 - на 50На 20 декември Boeing официално отпразнува 50-ия рожден ден на пътническия самолет Boeing 707. До 1994 г. са произведени над 1000 броя (878 броя за търговски клиенти - до 1978 г.), като последните са за военни цели. Днес в търговска експлоатация остават 130 броя. Голям брой остават в употреба във военни и държавни организации.


SEATTLE --- Today Boeing marks the 50th anniversary of the first flight of its 707 jetliner, and the point in commercial aviation history when propellers gave way to the jet age and air travel became affordable and available.

On a typically cold and rainy Northwest Friday afternoon Dec. 20, 1957, Boeing's chief of flight test Tex Johnston, his copilot Jim Gannet and flight engineer Tom Layne sat on the drenched runway at Renton Municipal Airport in the first production 707, checked weather reports and waited for the chance to take the new airplane up for its maiden flight.

At 12:30 p.m., the decision was made to go. But as the 707 climbed over the city of Renton, the unpredictable weather immediately closed in around the airliner and forced a landing at nearby Boeing Field after just seven minutes in the air. Later that day, the sky cleared enough for the crew to take the 707 up for a 71-minute flight. This historic day was the culmination of five years of hard work and gut-wrenching decisions. With the 707, Boeing President William Allen and his leadership team had "bet the company" on a vision that the future of commercial aviation was in jets.

The prototype model 367-80 or "Dash 80" led to a revolution in air transportation. Although it never entered commercial service itself, the Dash 80 gave birth to the 707 series of jetliners. Much larger, faster and smoother than the propeller airplanes it was replacing, the Boeing 707 quickly changed the face of international travel.

The first commercial 707s, labeled the 707-120 series, had a larger cabin and other improvements compared to the prototype. Powered by early Pratt & Whitney turbojet engines, these initial 707s had range capability that was barely sufficient to cross the Atlantic Ocean. Boeing soon introduced the long-range 707-320 Intercontinental that in May 1959 flew 5,382 miles nonstop from Seattle to Rome in 11 hours and 6 minutes. A number of variants were developed for special use, including shorter-bodied airplanes and the 720 series, which was lighter and faster with better runway performance.

pann Am World Airways was the first 707 customer, signing up for 20 Boeing 707-120s in October 1955. In 1962, pann Am also took delivery of the last 707-120 series airplane. Production of commercial 707s ended in 1978 after 878 had been built. The number rose to more than 1,000 by 1994, when limited production of military variants ended. Most civil 707s left in service today have been converted to freighters, while a number are used as corporate transports. Approximately 130 remain in commercial service.

Отговори