Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
matrix
Мнения: 21
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » ср юни 20, 2018 8:53 pm

Almasy написа:
ср юни 20, 2018 5:46 pm
matrix написа:
ср юни 20, 2018 5:20 pm
За техническите проблеми няма смисъл да преекспонираме нещата, защото такива имаше и има при новия на времето А380 и сега с Б787.
В рамките на допустимия период за "детски болести" - да.
При SSJ този период отдавна отмина.
Предполагам,че този период и за Ролс Ройс двигателите на Б787 отмина, но продължават да ги сменят преди да са наработили и 20% от ресурса си. Това което искам да ти кажа, че не може да се гледа едностранно на нещата.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 21, 2018 2:16 pm

matrix написа:
ср юни 20, 2018 8:53 pm
Предполагам,че този период и за Ролс Ройс двигателите на Б787 отмина, но продължават да ги сменят преди да са наработили и 20% от ресурса си. Това което искам да ти кажа, че не може да се гледа едностранно на нещата.
Да, каза го.
Както и аз казах – пиши каквото искаш.
Аз ще правя същото.
Като признавам, че си прав - едностранният поглед не е най-добрия вариант.
И все пак темата е SSJ.
По-логично е, да пишеш колко добър е SaM-146.
Ако ще обсъждаме Trent 1000 (защото 787 не разчита единствено на него), създай такава тема или пиши в производители. Там може да стане дума и за временния отказ на Airbus да приема PW1100G за 320neo (докато двигателя не бъде изчистен от всички детски болести).


OT:
Не, не са отминали. Оценката на RR за загуби (от компенсации за превозвачите, смяна на софтуера и в последствие на лопатките) се ичислява на $450 million само за 2018-та, която ще е пикова, но загуби ще има и през 2019-та, защото иде реч за от 108 до 166 броя (Package C) от 380 двигателя Trent 1000, които няма как да бъдат модифицирани за толкова кратко време.
Промяната на софтуера, която е направена вече, изключва получаването на резонанс при тяга на макс. (причината за счупването на лопатките на компресора от средната степен с домино ефект върху по-назад разположените), но замяната на всички лопатки с нови, по-здрави ще продължи до 2020-та.
Общите загуби ще са грубо £750m до тази дата, но се допускат и още £200m отгоре заради евентуални допълнителни компенсации - FAA/EASA промениха ETOPS от 330 на 140 на немодифицираните машини, а това са загуби (заради промяната на маршрута), които също ще поеме RR, както и за временното приземяване на около 30 самолета на All Nippon, British Airways, Air New Zeeland и Norwegian.
Package B не са засегнати, но въпреки това ще бъде направена инспекция и на тях, както и на Trent 1000 TEN.
Така, че RR си плаща масрафа, на всичко отгоре акциите му паднаха с първоначално 0.7% до 1.3% в последствие.
Машините моторизирани с GEnx-1B са около 75% от всички 787, така, че де факто по-голямата част от самолетите нямат нищо общо със случая.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 27, 2018 1:46 pm

Матрикс, ето нещо прясно като пример (докато линка е пред мен – после я го намеря, я не).
Тук са годишните отчети:
http://www.e-disclosure.ru/portal/files ... 357&type=2
Реалните задачи са дефинирани така:
С учетом достигнутых результатов и в условиях изменяющейся внешней среды на 2018 год планируются следующие Приоритетные направления в рамках задачи по оптимизации продуктового портфеля, повышению продаж, качества и рентабельности ППО:
• Обеспечение поставок SSJ – 30 ВС.
• Контрактация открытых слотов по 2018 год.
• Заключение контрактов на поставку ВС на 2019 год.
• Обеспечение целевого уровня надежности ВС.
• Обеспечение целевого уровня сервиса ВС (SSJ) – 95%.
• Реализация программы обеспечения экономической эффективности эксплуатации ВС в авиакомпаниях.
• Совершенствование SSJ100.
• Разработка бизнес модели ШФДМС; определение стратегии сертификации; создание Инженерного центра; разработка генерального соглашения по Программе.
• Формирование единой стратегии ГА ППО.
• Разработка и утверждение продуктовой стратегии по ВС ГА.
• Утверждение плана поставок обновленной продуктовой линейки.
• Формирование единой службы продаж и комплектование ее штата.

Иде реч за маркираното с bold.
Сухой не могат да запълнят слотовете за 2018-та. Въпреки поръчките на Aeroflot и останалите руски превозвачи.
Повече от печално.

matrix
Мнения: 21
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » ср юни 27, 2018 5:08 pm

Almasy написа:
ср юни 27, 2018 1:46 pm

• Контрактация открытых слотов по 2018 год.

Иде реч за маркираното с bold.
Сухой не могат да запълнят слотовете за 2018-та. Въпреки поръчките на Aeroflot и останалите руски превозвачи.
Повече от печално.
Така е, но все пак търсят решение на проблемите.
Между другото ще разработват конверсия на SSJ в карго вариант с увеличен радиус на действие, като на SBJ.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 27, 2018 6:19 pm

matrix написа:
ср юни 27, 2018 5:08 pm
Така е, но все пак търсят решение на проблемите.
Между другото ще разработват конверсия на SSJ в карго вариант с увеличен радиус на действие, като на SBJ.
Според мен шанса им е повече в 75.
Една ниша, с която вече почти никой не иска да се занимава. Нишите обаче, могат да бъдат и благодат.
Едно е, ако 5 производителя се борят за пазарен дял, друго е ако са само двама или дори един.
Този път обаче, в новия самолет (защото той ще е почти изцяло нов), грешките допуснати при 95-100 не трябва да се повтарят.
Инак ще е същото.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет юли 13, 2018 12:29 am

Brussels Airlines няма да поднови договора си със Cityjet относно лизинга на SSJ, които експлоатира в момента.
Christina Foerster (СЕО) вече обяви, че утилизацията на 4-те активни машини (2 самолета са вече приземени) ще бъде сведена до минимум, като целта е полетите с тях да бъдат окончателно спрени възможно най-скоро, въпреки, че договора със Cityjet изтича едва през Март 2019-та. АК вече е обявила, че спешно търси друг модел, заместник на машините.

https://www.bruzz.be/economie/brussels- ... 2018-07-11

Изненадани особено няма.

matrix
Мнения: 21
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » пет юли 13, 2018 7:45 pm

Almasy написа:
пет юли 13, 2018 12:29 am
Brussels Airlines няма да поднови договора си със Cityjet относно лизинга на SSJ, които експлоатира в момента.
Christina Foerster (СЕО) вече обяви, че утилизацията на 4-те активни машини (2 самолета са вече приземени) ще бъде сведена до минимум, като целта е полетите с тях да бъдат окончателно спрени възможно най-скоро, въпреки, че договора със Cityjet изтича едва през Март 2019-та. АК вече е обявила, че спешно търси друг модел, заместник на машините.

https://www.bruzz.be/economie/brussels- ... 2018-07-11

Изненадани особено няма.
Благодаря ти, че си дал линк защото там не пише нищо за "утилизация" и че две машини са приземени. Бърза справка в FR24 показва,че и 4-те самолета си летят. CEO-то много точно е дал обяснение защо искат да сменят типа. Не защото е лош самолет или дава откази повече от другите, а защото нямат опит при обслужването и се бавят при отстраняване на проблеми. Не е лесно да летиш до летища, където в случай на нужда да няма подготвени хора за съдействие. И не на последно място вече имаме А220.

Между другото вчера при изпитателен полет на SSJ с winglets е кацнал аварийно без пусната дясна стойка. До колкото мога да съдя по оскъдната информация, на тази стойка ,скоро е правен някакъв maintenance action. Няма снимки от инцидента за сега.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Amazon » пет юли 13, 2018 8:56 pm

Не му е първото кацане по корем при изпитания. Има едно от Исландия. самолета е бил сериозно повреден. Въобще, за самолет с хомеопатично количество часове във въздуха, Сухой Суперджет натрупа стряскащо много инциденти и лоши отзиви от експлоатиращите го компании. Независимо дали са руски, кавказки, европейски, или южноамерикански. Отделно неща като пукнатини в детайли на чисто нов самолет и трудната логистика, крещят самолета да се избягва и от пътници и от авиокомпании.

https://theaviationist.com/tag/sukhoi-superjet-100/

Изображение

matrix
Мнения: 21
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » пет юли 13, 2018 9:22 pm

Кацането по корем в Исландия е по вина на екипажа след преумора. В самолета е бил и сертифициращ инспектор от EASA.
Няма нищо драматично, самолета е бил възстановен и се е върнал обратно в базовото си летище.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » съб юли 14, 2018 3:22 am

matrix написа:
пет юли 13, 2018 7:45 pm
Благодаря ти, че си дал линк защото там не пише нищо за "утилизация" и че две машини са приземени. Бърза справка в FR24 показва,че и 4-те самолета си летят.
Why Brussels Airlines cancels many flights operated by CityJet with Sukhoi SuperJet 100 aircraft
http://www.aviation24.be/airlines/c...b ... -aircraft/

During the past few weeks, Brussels Airlines was forced to cancel a series of flights operated by ACMI-partner Cityjet. Indeed, four of Cityjet’s six Sukhoi Superjet 100s are grounded.
On Friday, EI-FWD broke down in Zadar, the subsequent flight to Brussels was cancelled. Instead, the aircraft was flown to Venice, where the European base of Sukhoi is located. Only two Superjets are currently operational instead of the five normally devoted to Brussels Airlines flights: EI-FWF and EI-FWC.

Brussels Airlines confirmed to Aviation24.be that Sukhoi has very few spare parts available in Europe, which means that aircraft can remain AOG (Aircraft On Ground) for a long time. The airline is assisting passengers to get to their final destination as swiftly as possible, with the help of its Star Alliance partners.

In the past, CityJet could operate some flights with its Avro RJ85 fleet, but this has become impossible nowadays.

The trouble started as early as 17 May, when somebody informed Aviation24.be that his flight SN2313 to Göteborg had been cancelled three days in a row. Brussels Airlines then explained to Aviation24.be that the lack of spare parts for the SSJ100 in Europe was the reason for the cancellations. Brussels Airlines also said it would pay the EU261 compensations for passengers arriving at destination later than 3 hours after their first scheduled arrival time.

A partial list of cancelled flights based on Flightradar24 data in recent days:

26 May 2018 Edinburgh (EDI) Brussels (BRU) SN2064 16:55 19:35
26 May 2018 Brussels (BRU) Edinburgh (EDI) SN2063 15:30 16:10
26 May 2018 Gothenburg (GOT) Brussels (BRU) SN2314 11:55 13:40
26 May 2018 Prague (PRG) Brussels (BRU) SN2810 11:45 13:15
26 May 2018 Brussels (BRU) Gothenburg (GOT) SN2313 09:35 11:15
26 May 2018 Brussels (BRU) Prague (PRG) SN2809 09:30 11:00
26 May 2018 Milan (MXP) Brussels (BRU) SN3154 08:35 10:05
26 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP) SN3153 06:20 07:45

25 May 2018 Nantes (NTE) Brussels (BRU) SN3570 06:50 08:15
25 May 2018 Nantes (NTE) Brussels (BRU) SN3564 12:15 13:40
25 May 2018 Brussels (BRU) Nantes (NTE) SN3563 10:10 11:40
25 May 2018 Stockholm (BMA) Brussels (BRU) SN2310 06:55 09:15
25 May 2018 Copenhagen (CPH) Brussels (BRU) SN2264 21:40 23:15
25 May 2018 Stockholm (BMA) Brussels (BRU) SN2308 20:20 22:35
25 May 2018 Brussels (BRU) Copenhagen (CPH) SN2263 19:30 21:05
25 May 2018 Brussels (BRU) Stockholm (BMA) SN2307 17:30 19:35
25 May 2018 Basel (BSL) Brussels (BRU) SN2706 17:25 18:35
25 May 2018 Brussels (BRU) Basel (BSL) SN2705 15:35 16:40
25 May 2018 Milan (MXP) Brussels (BRU) SN3158 13:55 15:25
25 May 2018 Billund (BLL) Brussels (BRU) SN2250 11:55 13:20
25 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP)SN3157 11:35 13:10
25 May 2018 Brussels (BRU)Billund (BLL) SN2249 09:45 11:15
25 May 2018 Berlin (TXL) Brussels (BRU) SN2580 08:30 09:55
25 May 2018 Basel (BSL) Brussels (BRU) SN2702 08:05 09:10
25 May 2018 Brussels (BRU) Basel (BSL) SN2701 06:30 07:30
25 May 2018 Brussels (BRU) Berlin (TXL) SN2579 06:20 07:50

24 May 2018 Brussels (BRU) Nantes (NTE) SN3569 21:15 22:45
24 May 2018 Bologna (BLQ) Brussels (BRU) SN3126 17:50 19:35
24 May 2018 Brussels (BRU) Bologna (BLQ) SN3125 15:25 17:05
24 May 2018 Billund (BLL) Brussels (BRU) SN2250 11:55 13:20
24 May 2018 Brussels (BRU) Billund (BLL) SN2249 09:45 11:15
24 May 2018 Geneva (GVA) Brussels (BRU) SN2712 08:15 09:35
24 May 2018 Brussels (BRU) Geneva (GVA) SN2711 06:20 07:35
24 May 2018 Brussels (BRU) Stockholm (BMA) SN2309 19:30 21:35
24 May 2018 Hannover (HAJ) Brussels (BRU) SN2638 17:40 18:50
24 May 2018 Brussels (BRU) Hannover (HAJ) SN2637 15:50 17:00
24 May 2018 Milan (LIN) Brussels (BRU) SN3148 12:00 13:35
24 May 2018 Brussels (BRU) Milan (LIN) SN3147 09:45 11:20
24 May 2018 Billund (BLL) Brussels (BRU) SN2254 07:00 08:25
24 May 2018 Stockholm (BMA) Brussels (BRU)SN2308 20:20 22:35
24 May 2018 Brussels (BRU)Stockholm (BMA) SN2307 17:30 19:35
24 May 2018 Milan (MXP)Brussels (BRU)SN3158 13:55 15:25
24 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP)SN3157 11:35 13:10
24 May 2018 Berlin (TXL)B russels (BRU) SN2580 08:30 09:55
24 May 2018 Brussels (BRU) Berlin (TXL) SN2579 06:20 07:50

23 May 2018 Copenhagen (CPH) Brussels (BRU) SN2264 21:40 23:15
23 May 2018 Brussels (BRU) Copenhagen (CPH) SN2263 19:30 21:05
23 May 2018 Birmingham (BHX) Brussels (BRU) SN2048 18:00 20:10
23 May 2018 Brussels (BRU) Birmingham (BHX) SN2047 17:05 17:15
23 May 2018 Brussels (BRU) Billund (BLL) SN2253 21:10 22:40
23 May 2018 Basel (BSL) Brussels (BRU) SN2706 17:25 18:35
23 May 2018 Brussels (BRU) Basel (BSL) SN2705 15:35 16:40
23 May 2018 Gothenburg (GOT) Brussels (BRU) SN2314 11:55 13:40
23 May 2018 Brussels (BRU) Gothenburg (GOT) SN2313 09:35 11:15

22 May 2018 Basel (BSL) Brussels (BRU) SN2706 17:25 18:35
22 May 2018 Brussels (BRU) Basel (BSL) SN2705 15:35 16:40
22 May 2018 Copenhagen (CPH) Brussels (BRU) SN2264 21:40 23:15
22 May 2018 Brussels (BRU) Copenhagen (CPH) SN2263 19:30 21:05
22 May 2018 Gothenburg (GOT) Brussels (BRU) SN2314 11:55 13:40
22 May 2018 Brussels (BRU) Gothenburg (GOT) SN2313 09:35 11:15
22 May 2018 Basel (BSL) Brussels (BRU) SN2702 08:05 09:10
22 May 2018 Brussels (BRU) Basel (BSL) SN2701 06:30 07:30

21 May 2018 Gothenburg (GOT) Brussels (BRU) SN2314 11:55 13:40
21 May 2018 Brussels (BRU) Gothenburg (GOT) SN2313 09:35 11:15
21 May 2018 Stockholm (BMA) Brussels (BRU) SN2310 06:55 09:15

20 May 2018 Manchester (MAN)Brussels (BRU)SN2174 11:05 13:25
20 May 2018 Brussels (BRU)Manchester (MAN)SN2173 10:00 10:20
20 May 2018 Brussels (BRU)Stockholm (BMA)SN2309 19:30 21:35

19 May 2018 Milan (MXP) Brussels (BRU) SN3158 14:45 16:15
19 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP) SN3157 12:25 14:00

18 May 2018 Milan (MXP) Brussels (BRU) SN3158 13:55 15:25
18 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP) SN3157 11:35 13:10
18 May 2018 Berlin (TXL) Brussels (BRU) SN2580 08:30 09:55
18 May 2018 Brussels (BRU) Berlin (TXL) SN2579 06:20 07:50

17 May 2018 Stockholm (BMA) Brussels (BRU) SN2308 20:20 22:35
17 May 2018 Brussels (BRU) Stockholm (BMA) SN2307 17:30 19:35
17 May 2018 Milan (MXP) Brussels (BRU) SN3158 13:55 15:25
17 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP) SN3157 11:35 13:10
17 May 2018 Berlin (TXL) Brussels (BRU) SN2580 08:30 09:55
17 May 2018 Brussels (BRU) Berlin (TXL) SN2579 06:20 07:50
16 May 2018 Milan (MXP) Brussels (BRU) SN3158 13:55 15:25
16 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP) SN3157 11:35 13:10
16 May 2018 Basel (BSL) Brussels (BRU) SN2702 08:05 09:10
16 May 2018 Brussels (BRU) Basel (BSL) SN2701 06:30 07:30

15 May 2018 Copenhagen (CPH) Brussels (BRU) SN2264 21:40 23:15
15 May 2018 Brussels (BRU) Copenhagen (CPH) SN2263 19:30 21:05
15 May 2018 Milan (MXP) Brussels (BRU) SN3158 13:55 15:25
15 May 2018 Brussels (BRU) Milan (MXP) SN3157 11:35 13:10

13 May 2018 Berlin (TXL) Brussels (BRU) SN2582 11:35 13:00
13 May 2018 Brussels (BRU) Berlin (TXL) SN2581 09:25 10:50

04 May 2018 Geneva (GVA) Brussels (BRU) SN2724 21:15 22:30
04 May 2018 Brussels (BRU) Geneva (GVA) SN2723 19:20 20:35

И съм написал 4 "активни SSJ". Договора със Сити Сжет не е за 4 самолета, останалите са на земята, вече седми се доставя.

Ето и превод на страницата която бях пастнал:
https://translate.google.co.uk/translat ... t=&act=url

Повече от ясно пише: " We are evaluating how we can reduce the SSJ operations as quickly as possible"

matrix
Мнения: 21
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » съб юли 14, 2018 9:57 am

По отменените полети, които са били на два самолета на 24.05 и 25.05 може да се види , че са добре натоварени по принцип.
Пак ще повторя никъде не пише за утилизация. Никъде не пише, че е лош самолет, никъде не съм видял, прочел оплаквания от пилоти.
Винаги става дума за проблеми с доставката на резервни части.Когато се усвоява и експлоатира неразпространен самолет обикновено лети с лицензиран техник на борда до летища където няма техн. организация с лиценз за този тип, но това си зависи от оператора.
Всички проблеми с производителите на части ще са им за урок с кои ще продължат да работят и как за други проекти.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 17, 2018 10:57 am

По отменените полети, които са били на два самолета на 24.05 и 25.05 може да се види , че са добре натоварени по принцип.
И това е заслуга на Сухой, така ли, не на SN (Brussels Airlines).
Пак ще повторя никъде не пише за утилизация.
Добре. Изречението „Christina Foerster (СЕО) вече обяви, че утилизацията на 4-те активни машини (2 самолета са вече приземени) ще бъде сведена до минимум, като целта е полетите с тях да бъдат окончателно спрени възможно най-скоро” няма нищо, ама нищо общо по смисъл със следното „"We zijn aan het evalueren hoe we de Sukhoi-operaties zo snel mogelijk kunnen afbouwen".
Затова превеждам буквално последното:
„търсим всякакви варианти и възможности, които ще позволят прекратяване на оперирането със самолета на Сухой във възможно най-скоро време”
Никъде не пише, че е лош самолет, никъде не съм видял, прочел оплаквания от пилоти.
Е, да, не пише, че е лош самолет. Именно защото е много добър, SN се старае да намери спешно други машини, да да спре оперирането със Сухой`ските, въпреки, че ще плаща лизинга им до Март 2018-та.
Що се отнася до „оплаквания от пилоти”....Ох....То пилотите са били много доволни и от Convair 990. Каква тяга само.
Не пилотите командват парада в АК, а счетоводителите.
BTW, така и така стана въпрос, мога да пастна тук коментари на руски пилоти, от руски форуми.
Не особено ласкави.
Когато се усвоява и експлоатира неразпространен самолет обикновено лети с лицензиран техник на борда до летища където няма техн. организация с лиценз за този тип, но това си зависи от оператора.
SN са виновни, че не летят с такъв на борда. Може би в багажното, вместо куфари, трябва да имат комплект резервни части, ама са тъпи и не се сещат.
Народа отдавна е измислил лаф по въпроса: на калпава ракета – космоса и крив.
Бърза справка в FR24 показва,че и 4-те самолета си летят.
Аз пък за пореден пък казвам, че иде реч за 4-те активни (написано и от мен) самолета. Договора със СитиДжет обаче не е за 4 самолета.
Да не говорим че на 25-ти май само два са били активни: EI-FWF и EI-FWC.
Винаги става дума за проблеми с доставката на резервни части. Всички проблеми с производителите на части ще са им за урок с кои ще продължат да работят и как за други проекти.
Никоя АК не се интересува, какво щял бил да направи Сухой/ОАК.
Те се интересуват какво са направили Сухой/ОАК.
ЩЕ не продава самолети. Не прави обороти и не носи печалби.
Световната гражданската авиация (в лицето на превозвачите) не е създадена за угода на Сухой/ОАК, че да понася загуби, щото видите ли, имаме примерно логистични проблеми.
Е па отстранете и тогава ще видим.
Старанието ти да защитиш SSJ100-95 e буквално трогателно.За мен обаче единствен критерий си остава пазара.

Междувременно извън разискваната до тук тематика.

TAROM (RO) със RFP за лизинг за 13 самолета, които ще заменят настоящите 318, АТ4 и АТ7
https://www.tarom.ro/anunt-de-inchiriere-aeronave
https://www.ch-aviation.com/portal/news ... -lease-rfp
http://t2t.ro/tarom-vrea-13-avioane-reg ... 20-locuri/
В надпреварата се е включил и Сухой със SSJ
Победителя щял да бъде оповестен малко след приключването на Фънбъроу.

ОАК (ГСС) няма да учавства самостоятелно в Фънбъроу, дори на статичната експозиция.
SSJ ще бъде промотиран от SJI (Super Jet International), JV дружеството, създадено за продажба, обучение на екипажи и поддръжка на самолета.
https://www.aviaport.ru/digest/2018/07/16/547621.html

LoI (Letter of Intention) за 10 броя МС-21 и 10 х SSJ с Peruvian Airlines.
https://www.aex.ru/news/2018/7/16/186277/
В момента АК оперира с 2x732, 4x733, 1x734 и 5x735
В последствие стана ясно обаче (след реакциата на самата АК), че сключилият LoI-то, Цезар Катаньо се явява основател, но не и директор (СЕО) на Peruvian Airlines, от която е продал всичките си дялове (акции) още през 2011-та и в момента няма никакво отношение към превозвача.
Тоест, гореспоменатият Катаньо възнамерява да създаде изцяло нова АК, която да оперира с поръчаните самолети.

filip
Мнения: 78
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от filip » вт юли 17, 2018 11:39 am

Извинете ме ако е грубо, но и двамата хабите енергия и думи за тази абсолютна порнография в съвременната авиация.

matrix
Мнения: 21
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » вт юли 17, 2018 9:41 pm

Almasy , явно не си запознат с някои практики в авиацията - да, летят техници със самолетите по желание на оператора. Не съм казвал, че трябва да возят части, но всяка нормална, уважаваща себе си компания подържа минимален склад от части на летищата до, които лети или има договор с местна организация.Да не говорим, че при мокър лизинг собственика трябва да изпраща самолета с пълен комплект части, които биха го оставили на земя.Отговорност за подържането на самолетите носи и оператора в този случай CityJet. За това време би трябвало да имат приличен тех. склад.
Не знам дали има pool с части за SSJ, но за достъп до такъв се плаща абонамент или си търсиш частите на пазара. Нещата са комплексни и всеки намира начин да се оправя .
Сигурен съм, че пилотите дори при минимални тех. проблеми не диспечират самолета сами без да го е погледнал техник, поради липсата на опит и практика.
Не е за подминаване появата на А220.

До filip
Груба е твоята намеса и не по същество - чист спам

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Amazon » ср юли 18, 2018 9:46 pm

Да не говорим, че при мокър лизинг собственика трябва да изпраща самолета с пълен комплект части, които биха го оставили на земя.
Какво имаш предвид под "пълен комплект части"? Самолета е доста сложна машина. Освен това сигурни ли сме, че причината е само логистиката, или така предполагаме? Защото и стартовият клиент - Армавиа, както и Аерофлот, се оплакваха от откази.

Изглежда проблема е комплексен. Което не знам защо е учудващо. Не е като Сухой друг път да са проектирали пътнически самолет, или изобщо голям самолет предвиден да живее във въздуха. Аерофолот се оплакваха, че вместо 10 часа във въздуха, както било с остналите им самолети, суперджета средно прекарвал във въздуха 4 часа на денонощие.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет авг 17, 2018 3:15 pm

matrix написа:
вт юли 17, 2018 9:41 pm
Не е за подминаване появата на А220.
Не мисля, че A220 има нещо общо в случая (конкретния казус със SN).
Слотовете за машината са заети за години напред, още дори тези на Делта не са започнати да се доставят.
Тоест контракта на SN със СитиДжет спокойно можеше да бъде доведен до край. Факта, че белгийците искат да спрат от полети машините, макар, че ще плащат лизинга им до изтичането на договора през Март 2019-та, означава само едно - не искат самолета.
A220 няма как да падне от небето - дори на момента да се поръчат, доставки могат да се очакват след около 3-4 години. Най-вероятно ше бъдат взети на лизинг втора ръка Ембраери, съществува и възможността LH да прехвърли някои от слабо оборотните си в последно време CRJ.
LH Group, разбира се има поръчка (дори е launch customer) на A220 , но те са за флотилията на Swiss (LX). Да лиши един от любимците си от самолета, за да го даде на SN.....Не му светя на Spohr (LH CEO), но ми се струва много малко вероятно. Още повече, че самият Spohr все още не е решил окончателно какво ще прави с превозвача, тоест бъдещето на SN се очертава доста неясно. Старият управленски състав (сключил и лизинга на SSJ със Ситиджет), отдавна е уволнен, но и новия в лицето на Кристина Фьорстер не е застрахован, ако за 2018-та SN не излезе на печалба.

Междувременно министърът на траспорта на Замбия опроверга окончателно слуховете (тиражирани от Юрий Слисарь, президента на ОАК, а в последствие и от местната преса), че националният им превозвач е с намерение да поръча SSJ (https://www.ch-aviation.com/portal/news ... s-minister, https://www.lusakatimes.com/2017/07/22/ ... ent-lungu/)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет авг 17, 2018 3:34 pm

Amazon написа:
ср юли 18, 2018 9:46 pm
Аерофолот се оплакваха, че вместо 10 часа във въздуха, както било с остналите им самолети, суперджета средно прекарвал във въздуха 4 часа на денонощие.
Точно това е визирано в съдебния иск към Сухой (делото обаче беше изгубено на ниво арбитраж).

matrix
Мнения: 21
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » съб авг 18, 2018 9:30 am

Almasy написа:
пет авг 17, 2018 3:34 pm
Amazon написа:
ср юли 18, 2018 9:46 pm
Аерофолот се оплакваха, че вместо 10 часа във въздуха, както било с остналите им самолети, суперджета средно прекарвал във въздуха 4 часа на денонощие.
Точно това е визирано в съдебния иск към Сухой (делото обаче беше изгубено на ниво арбитраж).
Не може да се иска от регионален самолет среден дневен нальот 10ч. И ти осъзнаваш, че е невъзможно. В момента SSJ в Аерофлот има към 5ч и 30мин.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » съб авг 18, 2018 4:33 pm

matrix написа:
съб авг 18, 2018 9:30 am
Не може да се иска от регионален самолет среден дневен нальот 10ч. И ти осъзнаваш, че е невъзможно. В момента SSJ в Аерофлот има към 5ч и 30мин.
Ми не е баш така.
JetBlue постига с Embraer 11 часа на ден.
https://www.aviationstrategy.aero/newsl ... raer_order
При други дори са постигнати 15 часа.
http://www.team.aero/files/aviation_dat ... e_jets.pdf
Но е вярно, че златната среда е около 9 часа.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1687
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 20, 2018 2:32 pm

Interjet поиска и получи $39.6 милиона компенсации от Сухой.

https://www.flightglobal.com/news/artic ... ts-451005/

Мексиканците не ще и дума са на далавера.....Едно на ръка, че самолетите са "подарък" (каквито и кусури да има SSJ, то няма нийде таквиз "цени" , като кавичките са нарочни). Сега се научиха и да изнудват Сухой, за да си държат устата затворена.
Буквално дойна крава.

Някои от коментарите в руските форуми също са интересни:

.....Хорошие компенсации...

.....Аэрофлот пусть завидует молча. Не умеете договариваться тихо, то кто вам дурак, если не вы сами.

.....Это к чему ? Зависти никакой, что вы, Только печаль, что мы тратим деньги на необеспеченное заказами производство , и тратим деньги на компенсации, чтоб то , что произвели и пристроили нам не вернули обратно :) гениально конечно , чо, народ богатый, пояса подтянет, оплатит.

......Кстати становится понятно, на каких условиях самолёты ещё там летают.

Отговори