Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет апр 06, 2017 6:14 pm

Най-после пробив в Иран?

"......ВЛАДИВОСТОК, 1 апр — РИА Новости. Иран заинтересован в покупке 100 самолетов Sukhoi Superjet, договоренность пока есть только по 12 самолетам, рассказал глава Минэнерго РФ Александр Новак в интервью программе "Вести в субботу с Сергеем Брилевым".
"Мы слышали, что иранцы рассматривают вариант покупки этих самолетов, но, тем не менее, мы прорабатываем с нашими иранскими партнерами поставки наших самолетов Sukhoi Superjet —100. Наши коллеги подтвердили, что уже на 12 самолетов есть конкретная договоренность. В ближайшей перспективе мы рассматриваем 30 самолетов. Это лишь начало, потому что в целом иранцы заинтересованы в приобретении 100 самолетов Sukhoi Superjet. Там свои сложности и получения разрешений и так далее, но тем не менее работа в этом направлении идет активно", — рассказал Александр Новак....."

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » нед апр 30, 2017 9:08 pm


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 06, 2017 3:47 pm

Крупнейший эксплуатант SSJ100 – «Аэрофлот» налетал на них в прошлом году по три с небольшим часа в сутки, лучше всех сработала «Якутия» (четыре в парке) – по 6,5 ч, говорит человек, близкий к ОАК. Налет у второго крупнейшего эксплуатанта в России – «Газпромавиа» (10 судов) составил 2,1 ч в сутки, говорит человек, близкий к компании.

Среди причин низкого налета – дороговизна и сложности с получением запчастей, объясняют собеседники «Ведомостей». Проблемы с запчастями возникают потому, что самолетов такого типа производится мало и сторонним поставщикам делать комплектующие неинтересно – их выпускают только заводы ОАК, объясняет человек, близкий к корпорации. Но ОАК также выполняет гособоронзаказ и он всегда в приоритете, поэтому необходимые для SSJ100 запчасти нужно ждать, говорит собеседник «Ведомостей». Это подтвердил еще один человек, близкий к ОАК. Он также рассказывает об обширном документообороте, которым по закону сопровождается обмен запчастей для самолета, включенного в российский реестр, – это тоже замедляет процесс. ГСС сама делает пульную программу оборота компонентов для SSJ100 (право авиакомпании передать провайдеру сломавшуюся запчасть в обмен на исправную), но Гражданский кодекс запрещает бартер, поэтому такую передачу необходимо оформлять как куплю-продажу, рассказывает источник, близкий к ОАК. Кроме этого, Росавиация требует паспорт каждого компонента с указанием, где, у кого и как долго он стоял, – в мире такой практики не существует, продолжает собеседник.

Представитель ГСС в течение двух дней не ответил на запрос «Ведомостей». Представители Росавиации и ОАК на запросы тоже не ответили.
Представитель «Аэрофлота» от комментариев отказался.

https://www.vedomosti.ru/business/artic ... menyaetsya

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт юни 06, 2017 8:48 pm

Отметим, что ресурс двигателя SaM146 — головная боль для ряда коммерческих эксплуатантов SSJ 100. Об этом АТО.ru на условиях анонимности рассказал технический специалист оператора самолетов: "С точки зрения реального ресурса двигатели SaM146 не удовлетворяют нашим потребностям. Опыт эксплуатации показывает, что при наработке силовой установки до 10 тыс. ч, например, в камерах сгорания появляются трещины, выходящие за границы, указанные в AMM (Aircraft Maintenance Manual — руководство по ТО. — Прим. АТО). Поэтому дальше эксплуатация двигателей осуществляется по разрешениям производителя. Получение таких разрешений предполагает более частый бороскопический осмотр SaM146. Зачастую это выбивает SSJ 100 из расписания. Мы рассчитывали, что ресурс двигателя будет вдвое больше, то есть на уровне силовых установок магистральных ВС западного производства, но на практике этого не происходит. Проблема еще и в том, что ремонтировать и арендовать двигатели — а арендных двигателей, кстати, не так много — пока предлагается за свой счет. Но постойте, нам же никто не говорил, что фактический ресурс этих двигателей такой, как сейчас".

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 03, 2017 7:18 pm

Поредната субсидия от 1,05 милиарда рубли.....

https://www.vedomosti.ru/business/artic ... 100-vernut

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон юли 03, 2017 7:30 pm

Всъщност работата е ясна - Русия всъщност субсидира в случая CityJet:

Первым получателем гарантий остаточной стоимости на SSJ 100 стала CityJet
Первым эксплуатантом, получившим гарантии остаточной стоимости (ГОС) на российские региональные самолеты Sukhoi Superjet 100 (SSJ 100), стала ирландская авиакомпания CityJet. На гарантии, покрывающие шесть уже переданных машин, в 2015 г. было выделено 1,2 млрд руб., сообщает газета "Ведомости".

Деньги были внесены в уставный капитал Объединенной авиастроительной корпорации (ОАК; материнская структура производителя SSJ 100 — предприятия "Гражданские самолеты Сухого", ГСС). Впоследствии средства передали дочернему предприятию ОАК — "ОАК-Капитал", созданному летом 2015 г. для реализации программы ГОС SSJ 100 и МС-21.

В 2016 г. по программе ГОС выделили 1,05 млрд руб. Изначально предполагалось, что на эти цели направят около 3,5 млрд руб. Полученные деньги "ОАК-Капитал" использует для формирования резерва по гарантии остаточной стоимости пяти самолетов SSJ 100 с поставкой в 2017 г. (кто их получит, не уточняется). В 2017 г. из бюджета на программу выделят 676 млн руб., в 2018 г. — 1,6 млрд руб., в 2019 г. — 2,4 млрд руб. Программа рассчитана на 12 лет.

Гарантии остаточной стоимости нужны в связи с тем, что проект SSJ 100 еще очень молодой и вторичный рынок этих самолетов пока не сформировался. Из-за этого нет четкого понимания, сколько самолет будет стоить после определенного периода эксплуатации. Введение ГОС позволяет владельцам SSJ 100 быть уверенным в том, что, продавая подержанный самолет, они получат заранее оговоренную сумму.

Как сообщалось ранее, в 2015 г. программа ГОС должна была заработать в тестовом режиме, тогда как в полном — в 2016 г. В первую очередь она рассчитана на лизингодателей, которые сдадут свои самолеты в лизинг на 6–12 лет, и затрагивает первые 100 произведенных самолетов. В январе 2015 г. глава ОАК Юрий Слюсарь говорил, что программа гарантирования остаточной стоимости рассчитана до 2025 г. включительно. После 2016 г. объемы ассигнования должны были быть привязаны к динамике продаж.

По данным "Ведомостей", остаточную стоимость ВС снизили с 60 до 40% (26% суммы обеспечивает сам производитель, остальные 14% покрываются из бюджета). По сведениям собеседника издания, для выкупа 40% ста SSJ 100, каталожная стоимость которых на 2016 г. составляла примерно 30 млн долл., могут понадобиться 1,2 млрд долл. (70,8 млрд руб.). Но параметры программы будет зависеть от возможностей бюджета.

"Гарантии поддержки продаж и другие механизмы, которые мы разрабатываем совместно с ВЭБом, планируется использовать прежде всего для экспорта самолетов", — уточнили в ОАК. Помимо CityJet иностранным получателем ВС выступает мексиканская Interjet, которая также попросила о предоставлении механизма ГОС. Ей пообещали рассмотреть этот вопрос в отношении будущих поставок (первые ВС латиноамериканский оператор получил ниже себестоимости как один из первых покупателей).

Для поставок в Россию используются другие способы поддержки. В частности, речь идет о докапитализации Государственной транспортной лизинговой компании (ГТЛК) и о предоставлении ей синдицированных кредитов.

Механизм предоставления ГОС действует и у производителей, выпускающих конкурирующие с SSJ 100 самолеты. В частности, Embraer для самолета E190 предоставляет гарантии в размере 40% от начальной стоимости, для Е190 E2 — 45%. У Bombardier для машин CRJ900/1000 эта цифра составляет 27%.

http://www.ato.ru/content/pervym-po...o ... =frs&pos=2

Ситуацията с мексиканците (Interjet) - същата песен на нов глас и с нова тоналност.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » съб юли 22, 2017 11:32 am

SSJ – типичeн пример на социкономика в действие:


Почему власти России поддерживают проблемный Sukhoi Superjet?

Убыточный российский авиастроитель "Гражданские самолеты Сухого" получил твердый крупный заказ от "Аэрофлота" и гарантию кредита от банка ВТБ. Создатель российского среднемагистрального самолета Sukhoi Superjet 100 (SSJ 100) авиастроительная группа "Гражданские самолеты Сухого" (ГСС), не первый год испытывающая финансовые проблемы, обрела на днях надежду. "Аэрофлот", с которым у компании в последнее время не складывались отношения, сделал твердый заказ на 20 новых лайнеров. А банк ВТБ согласился дать денег на их производство.

"Соцнагрузка" для госкомпаний и других участников рынка

Деятельность "Гражданских самолетов Сухого" по разработке Superjet включена в Федеральную целевую программу "Развитие гражданской авиации России на 2013-2025 годы". В связи с этим компания регулярно получает финансовую помощь от правительства. Однако ею власти не ограничиваются. Последние яркие примеры тому были продемонстрированы на этой неделе в подмосковном Жуковском во время международного авиасалона МАКС-2017.
18 июля в присутствии президента России Владимира Путина был подписан контракт, согласно которому "Аэрофлот" получит 20 новых Sukhoi Superjet 100 через "дочку" "Внешэкономбанка" "ВЭБ-Лизинг". Дабы авиастроитель смог выполнить этот контракт, было подписано еще одно соглашение: между ГСС и государственным банком ВТБ. Согласно ему, ВТБ предоставит авиапроизводителю кредит в размере 25 млрд рублей на производство этих 20 самолетов. Ожидается, что уже в течение 2017-2018 годов авиакомпания их получит.

Также в рамках МАКСа новый российский авиаперевозчик "Азимут" (принадлежит совладельцу аэропорта Внуково Виталию Ванцеву и бывшему замгендиректора авиакомпании "Якутия" Павлу Удоду) получил уже второй за июль SSJ 100. Компания взяла лайнер в лизинг на 12 лет. Предполагается, что "Азимут" будет работать на юге России, а его парк будет состоять исключительно из SSJ 100 (на первых порах восьми, а затем их число может быть доведено до 32). По некоторым данным, перевозчик создан под чемпионат мира по футболу 2018 года.

"Аэрофлот" действует по директиве основного акционера

"Главный акционер "Аэрофлота" - государство, - предлагает свое объяснение происходящего гендиректор консалтинговой компании "Инфомост" Борис Рыбак. - И по поручению государства авиакомпания осуществляет ввод этого самолета в эксплуатацию. Она его первый и крупнейший эксплуатант". Аналогичную версию высказывает и старший аналитик компании "Альпари" Роман Ткачук. Эксперт допускает, что "директива на покупку Superjet идет сверху".

Отметим, что новый заказ был сделан "Аэрофлотом" в пору не самых безоблачных отношений с ГСС. В мае этого года авиаперевозчик подал иск к авиапроизводителю на более чем 2 млрд рублей. "Аэрофлот" пытался добиться от ГСС компенсации, предусмотренной на случай неполучения из бюджета субсидий на уплату лизинговых платежей. Однако суд принял сторону "Гражданских самолетов Сухого". А в декабре прошлого года "Аэрофлот" был вынужден отменить несколько рейсов SSJ 100 из-за неполадок.
Тем не менее, указывает Борис Рыбак, особой погоды в имиджевом плане приобретение новых Superjet для "Аэрофлота" не сделает, поскольку основу парка авиакомпании составляют импортные самолеты: 127 различных моделей Airbus и 42 - Boeing. При этом на международных рейсах в основном задействованы именно они, Superjet летает в преимущественно внутри России.

Для чего государство поддерживает ГСС

Как сообщается в финансовом отчете "Гражданских самолетов Сухого" за 2016 год, чистый убыток компании на 31 декабря 2016 года составил 474,9 млн долларов, накопленные убытки - почти 2 млрд. Говоря о том, в чем заключается логика властей, вкладывающих напрямую и посредством госструктур огромные деньги в убыточного производителя, эксперты указывают в первую очередь на вопрос национальной гордости.

"Проект Superjet важен для России с точки зрения возвращения себе статуса страны-производителя гражданских самолетов", - полагает Роман Ткачук. К тому же, по его словам, государство не скупится на финансовую поддержку проекта, поскольку авиастроительная отрасль является системообразующей: "Рост в ней будет иметь кумулятивный эффект для экономики, так как поддержит спрос в других секторах".

Вероятно, примерно из тех же соображений государство поддерживает весь отечественный автопром. На вопрос о том, выйдут ли когда-нибудь "Гражданские самолеты Сухого" на безубыточность, Борис Рыбак ответил вопросом: "А "АвтоВАЗ" когда-нибудь выйдет на безубыточность?". "Впрочем, не переживайте. У ГСС все будет хорошо. Деньги кончатся - дадут еще". Эксперт объясняет это стремлением России конкурировать на мировом рынке пассажирских самолетов. Впрочем, пока Superjet по своему качеству, по оценкам специалистов, имеет преимущество только перед китайскими аналогами.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 25, 2017 9:17 am

Русия успя да пласира 5 броя SSJ на Замбия (не е ясно дали е продажба или лизинг).

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... rom-sukhoi

Сред набелязаните цели са Нигерия, Гана и Намибия.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 08, 2017 3:51 pm

Арбитражният съд в Москва отхвърли иска на Aeroflot към ГСС за 2,1 млрд рубли

http://tass.ru/ekonomika/4425460

Това е обаче капка в морето - напрежението в Aeroflot продължава да расте, особено след като превозвача беше задължен да поръча още 20 бройки SSJ. И това при положение, че АК едвам е в състояние да поддържа парка от настоящите 30 машини и на нокти лети с 12 (до макс. 18) от тях (предназначението на останалите е да доукрасяват пейзажа на Шереметиево).
Въпреки, че правителството и ГСС всячески се старят да прикрият търканията, информация отдавна изтича в СМИ, а в Aeroflot са абсолютно прави, че подобен тип отношения вредят и на трите страни, защото лошото качество само по себе си е достатъчен черен PR, за да бъде усложнявано допълнително (".....Ну просто стыдно. Задача вывести SSJ на мировой уровень, "поторговать лицом", а не показать, что у нас очередной раз ВАЗ-2105 получился...."). Категорично трябва да се отдаде дължимото на Aeroflot в много аспекти. АК, макар че 51% собственост на правителството и няма къде да мърда (това е контролния пакет) успява да поддържа изкючително високо ниво, въпреки че и се налагат "директиви" от които ръководството и е в постоянен стрес. Вярно, тя беше принудена да канцелира огромно количество от поръчките си за нови (западни) самолети, но това беше абсолютно неизбежно, при умопомрачетиелния срив на пътникопотока. Въпреки това, АК нито за момент е била в графата на губещите (имало е години на спад на печалбата, но не и на загуби). Продължава да е с много добри показатели сред европейските АК по отношение на редица параметри, като кетъринг, цени (за БГ между, другото не се отнася - от София Aeroflot държи изключително високи, неконкурентни тарифи, вероятно отново начин да се "накаже" страната за еди-каква си ориентация), чистота и поддръжка на самолетния парк. Единствено по отношение на любезност на персонала оценките не са чак високи, но това е трудно постижимо, защото включва и промяна на манталитет, за което очевидно са необходими векове). Бизнес класата е определено много харесвана от еропейците (особено при полети западна Европа - Далечен Изток, където и цената е почти наполовина от тази на Ер Франс или Луфти) , и ако има възражения от типа "никога повече", то категорично е от хаоса при трансфера в Шеремитиево и отново грубостта на наземните екипи (явно в това отношение ситуацията е неспасяема) но не и от комфорта на самите полети. Та Aeroflot заслужава адмирации и ако някой е виновен за случващото се, определено не е превозвача.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет авг 10, 2017 11:34 am

Най-после контракт с иранците, които съобщават за "няколко" бройки SSJ.
Според руснаците "няколко" значи 12.

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... -superjets

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 20, 2017 7:57 pm

Казахстанците, които бяха уж в кърпа вързани (макар и само с лизинг) дадоха назад

http://www.ato.ru/content/aviakompaniya ... perjet-100

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 05, 2017 3:49 pm

SSJ - имиджов самолет с нулев шанс за break even:

http://www.bbc.com/russian/features-41402523

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 24, 2017 5:33 pm

Interjet и Сухой (SSJ) – свърши ли приказката?

Мексиканската Interjet несъмнено имаше своите основания да сключи навремето сделка със Сухой.
Въпроса е обсъждан много пъти и макар никой да не знае точната сума за която са купени самолетите, всеизвестно е, че иде реч за под 50% от каталожната цена, а дори се твърди, че превозвача е придобил машините едва за около 30%.
Нещата са логични, защото много преди сключването на контракта Сухой публично беше оповестил, че за първи чуждестранен клиент (макар и не launch customer, какъвто се явява Aeroflot) цената ще е минимум 30% OFF.
Това обаче не попречи на Interjet да опитват по същото време късмета си и със Embraer (старото поколение Е джетове). Бразилците обаче им се изсмяха и за 10% процентна отстъпка (мексиканците настоявали за 20%). Ни Дилма Русев помогна (кандърмите са опрели и до държавно ниво), ни притчите за латиноамериканска солидарност.
Научили какво се случва зад гърба им, Сухой отправиха прословутата „неподлежаща на отказ” оферта.
И тя наистина е неподлежаща на отказ, защото и за 50% рабат да иде реч (камо ли 70%), парите не стигат и за 1/3 от същата бройка Ембраер`и, за С серията пък да не говорим….
Пито-платено. Interjet се обзаведе с прилично количество SSJ.Първоначалната бройка беше за 30, в последствие увеличена до 40. И 22 са вече доставени.
Сухой пък постигна заветната мечта, в листата на продажбите да се появи и някоя друга АК, освен руска.
Доскоро нещата изглеждаха розови. Дори блестящи, ако се направи сравнение с Aeroflot, чиито SSJ вярно, също летят, но голяма част по-добре се справя със задачата декор на Шереметиево.
През 2017-та обаче и нещо и на мексиканските машини взе да им харесва да не се отлепят от земята, като на 1-ви септември неактивни са.

Регистрация: последен полет:

XA-PBA Октомври 2015
XA-JLG Май 2017
XA-BVM Юли 2017
XA-GCD Юли 2017
XA-JLV Август 2017
XA-NSG Август 2017

На 20-ти октомври приземените машини са вече 13. Въпреки, че самолетите не са обявени като консервирани в airfleets.net, кратка справка в flightradar24 показва, че последните не са се издигали във въздуха от седмици.

Това не е нещо странно, ако превозвача по принцип я закъсва – случвало се е и с други. Никак не се връзва обаче със нарастването на печалбите за второто тримесечие на 2017-та, които Interjet публикува официално

https://static.interjet.com/assets/html ... Report.pdf

Същевременно, ако беше така (единствено финансов батак), по-логично е да бъдат консервирани и други типове самолети. Нито един от 48-те далеч по-стари А320 обаче не е останал на земята. В трудни времена, за „тънки” маршрути, АК обикновено гледат да утилизират по-малките машини, за да се намалят доколкото е възможно загубите от незаетите места. На всичко отгоре и най-големите им машини - А321, също не са спрели на едно място.
И Interjet, и Сухой обаче, отказаха какъвто и да е коментар.
Без да иска, Спутник взе, че пооткрехна завесата

(https://sputniknews.com/business/201710 ... roduction/).

В бодрата статия, разбира се, повече се набляга на евентуалната поръчка на МС-21 и естествено и дума не се споменава за приземените машини, но и на гаргите стана ясно – Interjet е толкова отчаяна от настоящата липса на резервни части, че се надява на JV за производството на последните, сиреч да си ги прави сама.

Накрая информацията беше потвърдена и в мексиканската преса:

„….However the airline is still operating quite normally and is on the verge of receiving factory-fresh A321s directly from Airbus. The grounded Sukhoi's are not grounded due to any financial constraints, but rather due to poor technical assistance provided by The Sukhoi Company. As pointed above, it is having issues procuring spare parts to keep the fleet in optimal condition. The aircraft have presented many technical problems recently. As they start wearing and tearing they have not performed according to specifications from the manufacturer increasing the needs for spare parts. This has resulted in approximately 5 routes being cancelled due to parts shortage as well as low demand due to excess competition in the Mexican domestic skies. However, the airline refuses to admit in good-old Mexican denial fashion that there are problems with Russia's Sukhoi obtaining spare parts for the aircraft or with its debt ratio, pointing out that cancellations are due to unavailable slots at MEX or a tactic created in bad faith by the competition. This to save face among the general public…..”

Това, разбира се не значи непременно, че валса е приключил. Не се изключва и появата на МС-21 във флотилията на Interjet, особено, ако бартера е самолети срещу сомбреро-та.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср дек 20, 2017 7:11 pm

Най-после с уинглет

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » нед яну 14, 2018 1:56 pm

4 от 22-та броя SSJ на Interjet са канибализирани за резервни части (регистрации XA-JLG, XA-JLV, XA-PBA и XA-BVM).

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ed-airline

https://www.flightglobal.com/news/artic ... rt-444861/

Средната възраст на самолетите е едва 4 години. От Сухой отново отказаха какъвто и да е коментар.

Междувременно един от басовете на Interjet директно призна (макар и да се знаеше отдавна), че машините са буквално подарени (10 броя SSJ на цената на предварителният депозит за един единствен А320).

"Garza then referred to the aircraft as a "money-making machine", pointing out that the airline had negotiated a "sweet deal" for its SSJ100 order, with the capital cost of 10 aircraft about equal with the pre-delivery payment for one Airbus A320 - the other type that Interjet operates"

Между другото, очертава се и проблем от съвсем друг характер. Safran, учавстваща в сдружението PowerJet (производителя на SaM-146), категорично не желае да вземе участие в п-вото на двигател за каквито и да е нови варианти на самолета. Подобно на Leonardo (Alenia), Safran (Snecma) са опредилили участието си в проекта като катастрофа във финансов аспект и нямат никакво намерение да хвърлят повече пари на вятъра.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт фев 06, 2018 1:05 pm

Прясно: според цитирания руски сайт

https://www.aex.ru/news/2018/2/6/180876/

Нов вариант на SSJ, а именно 75

Замяната на двигателя не ме изненадва – SaM146 е вече стара генерация, освен това надеждността му няма нищо общо с първообраза CFM56.
Авиониката също се заменя - вместо Thales (която се интегрира на вариант 100), ще бъде същата както на МС-21. Това пък може да е свързано с желанието за продажба на самолета на „ембаргови” държави.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет фев 16, 2018 4:32 pm

Нова надежда за SSJ

На 12-ти Февруари SSJ отново кацна на IKA (Mehrabad Airport, Tehran), барабар с една тумба руски представители, в пореден опит самолета да бъде пласиран в Иран.

https://www.forbes.com/sites/dominicdud ... 16ef5f1508

Макар че, иранците вече получиха 11 броя ART72-60

Изображение

реактивни машини са им доставени само 3 (А320)

Изображение

а доставките на останалите са спрени или по-точно „ще бъдат забавени неопределено време”.
И не санкциите са виновни за това (те са и отменени). Причината е много по-прозаична.
През Янури, Джон Лийхи (шефа на търговският отдел на Ербъс), съобщи, че доставките ще продължат едва когато има яснота по отношение на финансирането. Явно ситуцията с машините, производство на Боинг е същата, защото американските банки отказват да кредитират сделката. Последните явно се страхуват – все още се помни, когато Хомейни дойде на власт и множество западни фирми (не само американски) пиха не по една, а бая повечко студени води (изгубвайки всичките си инвестиции на местна почва).
Та се търсят едни $44B, с които да се финансира сделката за самолетите.

https://www.forbes.com/sites/dominicdud ... 0a0e8d4252

От Боинг са категорични, че няма да доставят и една машина, без тя да бъде предварително платена.
Няма (поне актуална) информация какво се случва с поръчаните 10 броя Е190.

https://financialtribune.com/articles/e ... braer-jets

От 15-те поръчани Е145 само един е доставен

https://financialtribune.com/articles/e ... braer-jets

Малко по-ясно е само ситуацията със съвсем наскоро договорените 10 броя CRJ900

https://www.fliegerfaust.com/iran-news- ... 32851.html

Bombardier се е съгласил да кредитира 80% от сделката

http://www.xinhuanet.com/english/2018-0 ... 900355.htm

Така или иначе, за огромна моя изненада, Иран няма пари да плати самолетите, които е поръчал.
Това е огромен шанс за SSJ – първо самолета така или иначе е буквално подаряван на чуждестранните превозвачи. Два пъти по-скъпо да ги продадат на иранците (отколкото на Интерджет), пак е без пари.

Отговори