Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 07, 2016 2:29 pm

Иран ще се ангажира със SSJ, само ако последните са „местно производство”, тоест построени в самия Иран.
http://www.aerotelegraph.com/iran-will- ... t-mitbauen
В замяна на това гарантира 100 машини.
Най-вероятно иде реч за технологии.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 13, 2016 1:02 am

Ще се прави 120-местна версия на машинката

:arrow: http://aviationweek.com/shownews/sukhoi ... t-superjet
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 14, 2016 2:27 pm

Грозев написа:Ще се прави 120-местна версия на машинката

:arrow: http://aviationweek.com/shownews/sukhoi ... t-superjet
“…….A new wing, with a higher aspect ratio, is needed. The winglets the company is developing (to cut the fuel burn of the SSJ100) would not suffice, according to Cauceglia. The range of the first stretched version will be set at 2,000 nm, between the ranges (1,500 nm and 2,400 nm) of the two existing variants of the SSJ100…..”

Всъщност това е хубаво, само се питам „кога” излязоха на печалба от базовата версия (и съвсем новата LR), че да стартират още една. Кавичките са нарочни, защото за печалба въобще не може и да се говори – мисля, че Сухой получи втора, доста големичка (цитирам – сумата е прецедент – в някой от старите постове може да се намери) субсидия от правителството, много преди да стане въпрос за 120-местна версия, че финансовия батак беше голям. Новината е много радостна за всеки авиофен, но и поредното потвърждение, че когато иде реч за SSJ, всъщност не иде реч за бизнес, а по-скоро за едната гордост.

„….Nevertheless, “We do not want to redesign the SSJ100 too much, as this would involve too-high costs,” Cauceglia said…..”

Тук съм съгласен – не съм чел критика към фюзеляжа на SSJ (що се отнася до аеродинамика/здравина поне), същото се отнася и до крилата. Забележките бяха и са съвсем други, но са доста.

„……The SSJ100’s PowerJet SaM146 turbofan powerplant will not need any change, PowerJet CEO Marc Sorel said. A “throttle push” is believed to be enough, at nearly 18,000-lb. thrust. This is 2.5% more thrust than the basic version……”

С това обаче ама изобщо не съм съгласен – явно само според цитирания шеф на PowerJet, производителя на SaM146, това е така, защото критиките към двигателя са повсевместни. Ако SSJ и за в бъдеще възнамерява да се състезава със СТАРИТЕ версии на Е-jetовете и CRJ-сериите – няма проблем, но въпроса е, че на дневен ред са Е2 и С сериите (то и сэс старите успеха е буквално нулев). В лето 2016-то, SaM146 е вече стара технология, точно от младините на CFM56. Каквито и легенди да разправят от PowerJet. Отделен е въпроса, че SaM146 експлотационно явно не е и CFM56 (пак каквито и да ги каканижат от PowerJet).

„…..Neither Ireland’s CityJet nor Mexico’s Interjet, two customers who have agreed to help promote the SSJ100, are interested in the stretched version. Both carriers say they are interested in the 100-seat capacity only……”

Те не са се просто „съгласили” да промотират SSJ, те печелят много яко от това. Интерджет от авиокопмания, тутакси се пръвърна дори в продавач на самолети (и за това съм писал в стари постове).

„….Interjet, which took delivery of its first SSJ100 in September 2013, has expressed great satisfaction Interjet CEO Jose Luis Garza said. ….”

Има си хас. Самолетите бяха почти даром. Да не говорим, че какво се очаква от настоящ пласьор на самолета - да каже - предлагаме ви да купите SSJ, ама инак ич биля не струва.

„……This is taking place in a hot and high environment: Mexico City’s airport has an elevation of 2,400 m (7,900 ft.), and the temperature can reach 25C (77F). ……”

Това е вярно.

….. the SSJ100’s fly-by-wire control system “a bit more advanced” than the A320’s…..”

Възможно е, тя е и много по-нова, но така или иначе е чужбинска, което означава, че не се произвежда за рубли, а се заплаща (от Сухой) в $.

„…..He pointed out the effort Sukhoi has made for on-time delivery of spare parts….”

Това също вероятно е вярно.

„…..Interjet is making a profit with the SSJ100, according to Garza…..”

Много възможно и по-скоро напълно вярно – получиха самолетите едва ли не за копейки, почти няма какво да изплащат, ако бяха 737/320/CRJ или E-jet`s, такъв филм няма. Мексиканците го осъзнаха сами – дори по времето на договарянето със Сухой, зад гърба им водиха тайни преговори с Embraer, но неистово настояваха за отстъпки (при положение, че предварително от Сухой имаха минимум около 30% OFF, дори по-скоро повече) . Бразилците им се изсмяха в очите дори за 20%-тна такава. Интерджет опитаха всякакви хватки, и на правителствено ниво се опитаха да повлияят (за евентуални отстъпка де, с притчите за латиноамериканска солидарност) - резултата пак беше същия - вървете при друг производител.
То това се и случи - Сухой разбраха за случващото се зад гърба им и предложиха светкавично нова "неподлежаща на отказ" оферта (точният процент вероятно го знаят единиците, парафирали контракта, но е обществена тайна, че е над 50% OFF).

CityJet has just started operating the type. Executive Chairman Pat Byrne commended the cockpit’s “close resemblance” with that of the A320, and made a similar comparison of the SaM146 and the CFM56 engines.

Баш.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 19, 2016 10:12 am

Два от трите поръчани SSJ за Royal Thai Air Force вече доставени:
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... -superjets

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 18, 2016 1:25 am

Сертифицирали са го за кацане на тесни писти (30 m):

:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/8/15/158008/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Грозев » съб авг 20, 2016 12:42 am

Аерофлот взима още 10 машини

:arrow: http://www.aex.ru/news/2016/8/17/158127/

Реално още преди година и половина бяха договорени 20 парчета с производителя, но нямаше лизингов договор. Вече има
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет ное 25, 2016 12:29 pm

Грозев написа:Майтапът настрана, но Суперджетът е 50 - 60% западен самолет
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон дек 26, 2016 10:36 am

SSJ (Sukhoi Super Jet) на трупчета
http://www.nytimes.com/2016/12/24/busin ... .html?_r=0
Причината – руските авиационни власти откриват признаци на mеtal fatigue (умора на метала) в опашната част на самолета.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт дек 27, 2016 8:40 am

Ситуацията се влошава – мексиканската нискотарифна Инетрджет, станала известна покрай поръчката си за SSJ, също канцелира полетите с машината
Изображение
Изображение
Случващото се, може да срине окончателно каквито и да е надежди за бъдещ експорт на вече доказалия се като доста проблематичен самолет.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от борден » вт дек 27, 2016 9:09 pm

В края на 2012 г. ходих по работа в централата на Интерджет (летище Толука, на около 70 км от Мексико-сити). Течеше подготовката за получаване на Су-тата. Местните (включително техническия директор, пилоти) бяха крайно ентусиазирани - май особено много бяха впечатлени колко много хубави момичета имало в града, където произвеждат самолета "някъде дълбоко в Сибир" (Комсомолск-на-Амур е "баш центъра на Сибир" - явно за много хора всичко в азиатската част на Русия е "Сибир"). Като гледах местните - не беше изненадващо че са им харесали рускините.

Тогава им загатнах да очакват проблеми със самолета - нищо изненадващо няма в това един нов самолет да преживее "детски болести" - при някои това преминава по-леко, при други - не толкова. Имайки предвид, че това е първият пътнически самолет произведен от Сухой - вероятността за по-тежко боледуване (включително в "тийнейджърска" възраст) нараства.

Иначе - нищо лошо. Русия има държавна политика за усвояването на независимост там където е възможно. Съответно прави стъпки в посока усвояването производството на по-нови пътнически самолет. Имайки предвид колко по-високотехнологична авиационна техника могат да произвеждат - не е изненадващо да направят такива опити. Проблема тук е да се намери правилният икономически баланс - което в началото е трудно и става включително по метода "проба-грешка". Живот и здраве - ще видим как ще се развиват нещата. Вероятно SSJ няма да е най-успешната конструкция (по принцип и пазара за подобни самолети не е много благодатен, но това е отделна тема), но според мен ще е началото на едно възраждане, способно в дългосрочен план да стане известна конкуренция на "големите".

Иначе и на Airbus в началото са гледали с насмешка. Понастоящем обаче на никой вече не му е смешно.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт дек 27, 2016 10:02 pm

Не е като да съм несъгласен с написаното от теб, с изключение на едно.
Не може вече да се говори за детски болести.
Това време безвъзвратно отмина.
Последна промяна от Almasy на ср дек 28, 2016 8:34 am, променено общо 1 път.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от борден » вт дек 27, 2016 10:43 pm

Въобще не съм съгласен - самолета е достатъчно "млад", особено имайки предвид сравнително малкият брой произведени машини. Ако си забелязал обаче, аз писах и за тийнейджърските времена.

Ако ли пък някой мисли, че дори на такава популярна конструкция като А320 не възникват нови "изненади" - сериозно се лъже. Всяка година се "появяват" нови инспекции (вследствие на постоянните анализи, които производителят извършва), които разкриват невиждани дотогава дефекти - някои от тях на места, "около които е построен самолета". Понякога дори Airbus първоначално незнаят как да се подходи към ремонта - технологиите се разработват в движение, заедно с организациите за техническо обслужване. Не е по-различно и при архиконкурента Боинг. Това всъщност са примери на работещи авиационни комплекси: включително затова съвременната авиация е най-безопасният вид транспорт, съществувал някога.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » ср дек 28, 2016 8:34 am

За тийнейджърски съм по-съгласен :D

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Chavdar » пет дек 30, 2016 10:06 am

Вчера (29.12) на летище Пловдив пристигна един Сухой Суперджет на Газпром, така че не целият флот е приземен.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет дек 30, 2016 11:11 am

Chavdar написа:Вчера (29.12) на летище Пловдив пристигна един Сухой Суперджет на Газпром, така че не целият флот е приземен.
Там не съм наясно какво се случва - повече информация от пастната не намерих, поне на конкретната дата.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 05, 2017 2:46 pm

Отново се заговори за сделка с Иран:

"....According to Interfax news agency, the agreement, which was signed with an unnamed Iranian company, enables both sides to study the projected sales.
The news agency quoted an unnamed Russia aviation official as confirming the development. The official added, however, that the agreement was still not binding.
Head of Iran’s Aseman Airlines Hossein Alaei had earlier said his company was negotiating with Sukhoi as well as several other leading global plane makers to renovate its fleet.
He added that Sukhoi had conducted trial flights of Superjet 100 last week in Tehran, which, he said, was carried out at the invitation of Aseman Airlines.
Last Sunday, an Iranian aviation official said that the country’s airlines were planning to open plane purchase talks with Sukhoi.
Maqsoud Asadi-Samani from Iran‘s Aviation Companies Association was quoted as saying that Iranian airlines were specifically considering the company’s Superjet 100 (SSJ100) aircraft...."

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 05, 2017 3:01 pm

Камбоджанската Angkor се отказва от лизинг на SSJ

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... rjet-plans

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 09, 2017 7:27 pm

Проблема - нагледно

Изображение

Директивата:
http://myadventures.site/wp-content/upl ... 2-02_1.pdf

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт яну 10, 2017 10:11 am

Последно за авиопарка от SSJ на Interjet:

XA-PBA е на земята от Септември, а XA-ALJ и XA-JLP - от Ноември (технически причини, нямащи нищо общо със пукнатините, причинени от умора на метала).
От оставащите 19 налични 9 са приземени в края на Декември, което означава над 50% OFF от съответната флотилия.
Нямам информация какъв процент от самолетите са приземени в РФ.

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 397
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от BDG » ср яну 11, 2017 1:30 pm

Almasy написа:Проблема - нагледно

Изображение

Директивата:
http://myadventures.site/wp-content/upl ... 2-02_1.pdf
Май братушките са набивали втулките на шарнира с големия чук.

Отговори