Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 267
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Amazon » пон авг 20, 2018 5:04 pm

Дамм. Малко се получава "Болен здрав носи". Руският бюджет (който е горе-долу колкото този на Мекско), дотира авиокомпания, собственост на богата мексиканска фамилия.

Прави са руснаците по форумите да се оплакват. По добре тази дотация да я бяха изляли в руски регионални авиокомпании. Не е като да нямат нужда от нова машина. Пък била тя и трудна за подръжка.

Чудя се нещо. Ако утре Сухой започнат да дават самолета безплатно. Разчитайки да покрият разходите с добри договори за подръжка и резервни части. Дали някоя западна компания би взела самолета?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 20, 2018 6:05 pm

Доста ще са.
SSJ може и да е таралеж в гащите, да седи на земята неразумно дълго време заради разни ремонти и да не е машина за пари, както за Ембраерите или А220.
Ама колко струва един А220?
Колко време и трябва на една АК да ги избие?
Говорим за милиони.....Знаеш цените на самолетите.

Нещата за които говорим, така и така са имагинерни - едно е да "подариш" двайсетина самолета на една АК, друго е да подаряваш наред - бюджета на Русия няма да стигне, па ако ще нефтен кладенец и на Червеният Площад да бликне.
Имагинерно е и това, че ще покрият разходите само с продажба на резервни части.
Няма как да стане тази магия.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 04, 2018 2:49 pm

За първи път в руските форуми се появи и тема „Край на „ерата” SSJ”

Ще се опитам да и направя кратко резюме.
- пазара показва, че последните години клиентите на SSJ, вместо да се увеличават- търпят регрес. След като Red Wings се отказа от самолета през 2016-та, в 2108-та натам върви и Якутия. Превозвача официално се жалва от „критична маса проблеми”. И да, това е същата АК, която навремето също се опита да съди Сухой (както се опита и Аерофлот), но бързо-бързо и беше запушена устата и дори не се стигна до дело (Аерофлот поне го изгуби на ниво арбитраж). В днешно време нещата не са по различни – Сухой отказва да признае за дефектите (АК не експлоатирала самолета както трябва), а когато Якутия се опита за замени приземените SSJ със втора употреба 735 (макар и временно), Минтранс не и позволи. Изглежда, че на Иван Винокуров (АК СЕО) му е дошло до гуша, защото даде официално интервю за "Авиатранспортному обозрению" в което без заобикалки заяви, че заради ниската надеждност на SSJ, летния сезон (яваващ се най-печеливш) е фактически провален. Вместо да оперира и с 4-те си самолета, два от тях са били изцяло приземени, а останалите два – с неудоволетворително часово натоварване.
- проблема с честите откази дори не е изначален. Защото Евгений Ключарев (Red Wings СЕО) върна на лизингодателя и 5-те си SSJ по съвсем друга (и официално документирана) причина – липсата на каквато и да е корелация между обещано и доставено, като в случая се визира разход на кресло
- PowerJet уж гарантира 9000 часа ресурс на SaM146. Само, че реалността се оказа друга – двигателите не изкарват и наполовината, като показателите са между 1500 и 3000.
- на всичкото отгоре, ремонта на само два двигателя (превозвач Якутия) трае от Септември 2017-та до Май 2018-та (думи на Иван Винокуров, отговарящ за моторизацията).
- за капак тандема Сухой / PowerJet отказва каквато и да е информация за причината за повредите (това пък по думите на Александр Зинков, отговарящ изцяло за техническата част)
- всички загуби са за сметка на превозвачите. ГТЛК (лизингодателя) продължава да си начислява лизинговите вноски, макар и самолетите да са на земята. Само за един самолет месечно те възлизат на 108 млн рубли, а след отказ от страна на АК директно се задейства правна процедура за принудителни вземания
- дори без откази, обслужването на SSJ е неимоверно трудоемко и скъпо. Като феномен се дава за пример дори свалянето на двигателя за профилактика (говорим за стандартни чекове, и въобще не включваме, че двигателя се свяла 3-4 пъти по-рано заради повреди, отколкото е сертифициран). Поради „безаналогово” монтиране към крилото (pylon assembly), това става в пъти по-бавно отколкото при 320 и неговия поне технологично еднакъв CFM-56, като сумата само за демонтаж/монтаж възлиза на $ 100 000 (само по себе си ептен „безаналогово”).
- Якутия ще оцелее, но само благодарение на летището (на което е базирана) и неговите непрестанни дотации – директора и Олег Пантелеев признава, че полетите и в региона са безалтернативни. Само през 2014-та сумата налята от летището/репубиката в превозвача възлиза на 4 милиарда рубли (https://www.aviaport.ru/digest/2018/08/27/552407.html)

Като финал:

Слотовете за SSJ има свободни дори за 2018-та (въпреки поръчките на всички руски АК). Тоест до края на годината ще се произвеждат самолети, без някой изобщо да ги е поръчал (другия вариант е спиране на линията или официално признат провал, което разбира се, никога няма да се случи). Няма накъде – Аерофлот ще трябва да заяви още, затова изненадани от следния анонс няма:

„МОСКВА, 29 августа. /ТАСС/. "Аэрофлот" планирует получить еще 50 самолетов SSJ-100 в ближайшие годы. Об этом говорится в сообщении компании.
"В парке компании - 50 самолетов новейшего поколения Sukhoi Superjet 100. В ближайшие годы ожидается поставка еще 50 самолетов данного типа и 50 лайнеров МС-21. Кроме этого, "Аэрофлот" рассматривает возможность дополнительного увеличения парка самолетами отечественного производства", - отмечается в сообщении”

Както се изрази един форумец – „Рука-лицо. Когда из 100 будет летать 50, так как расписание будет на 40..... партия скажет надо, комсомолу деваться некуда”.

За да се случи това обаче, Аерофлот удари тотален кръст на публикуваната през 2012-та „стара” стратегия (която уж беше валидна до 2025-та) и запя нова песен, която някак си да се навърже с още поръчки за SSJ. Макар че, последните 6 месеца не бяха от най-добрите (http://www.ato.ru/content/aeroflot-v-pe ... ley-ubytka). Обективността обаче изисква да се признае, че има много по-закъсали западни превозвачи (които обаче няма как да получат каквито и да е пари от бюджета, защото са изцяло частни), освен това Аерофлот по принцип е печеливша АК и с добър имидж.
Междувременно вече се промчени и самата стурктура на собственост на превозвача. Докато до миналата година държавата държеше 51% (които и бяха напълно достатъчни за прокарване на решенията на правителството), след „бунта” на акционерите (във връзка с новите поръчки за SSJ) държавата изкупи акциите им (няма накъде да мърдат, щом са несъгласни – 51% е мажоритарен дял). Та към днешна дата собствеността е вече коренно различна - 61,17 % принадлежат на държавата, 34,04 % различни юридически лица (болшинството с държавно участие), между които и дъщерната «Аэрофлот-Финанс» и в изцяло частни ръце – едва 4,79 %. BTW, не че има някакво значение в случая, но сред продалите акциите си е и Алексей Навални :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » съб сеп 08, 2018 11:03 am


matrix
Мнения: 22
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » нед сеп 09, 2018 8:02 pm

Almasy написа:
съб сеп 08, 2018 11:03 am
Прясно, прясно

https://newsroom.aviator.aero/interjet- ... -a320neos/

Въх
Някой ден може и това да стане. Но като гледам статийката без автор и посочен източник е твърде рано да се коментира.

Бяха изкарани и проблемите със закъсненията на Брюселс със SSJ, но в същото време много по-големи закъснения реализират SAS със CRJ
също наети от Cityjet, както и собствените полетите на Cityjet имат големи закъснения и забавяне на багаж, те се изпълняват основно със ARJ.

matrix
Мнения: 22
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » нед сеп 09, 2018 10:30 pm

Подписан договор със Замбия за доставка на VIP SSJ с опция и за четири пътнически.

https://tass.ru/ekonomika/5538933

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 10, 2018 12:19 pm

Някой ден може и това да стане. Но като гледам статийката без автор и посочен източник е твърде рано да се коментира.
Вярно е, аз проверих и официален анонс от самата Interjet за в момента няма. Източника на информацията е мексиканската преса, която от своя страна се позовава на думи на Miguel Alemán Magnani (CEO).
https://translate.google.com/translate? ... edit-text=
А и поне досега, мексиканската преса се е оказвала доста информирана по въпроса, като информацията в последствие се потвърждава.

Що се отнася до Interjet обаче, аз съм съгласен, че ако наистина флотилията от SSJ бъде продадена (стига да се намери купувач изобщо), за това няма да носи вина единствено Сухой (тоест проблемите със самолета в чисто технически аспект / логистика / себестойност на цялостна поддръжка).
Както казват някои, Interjet в един момент реши „голям да го вади”.
Навремето, когато АК реши да купува регионални самолети, едновременно с преговорите със Сухой, превозвача водеше тайни такива и с Embraer (писал съм за това и друг път). Interjet реши да иска зашеметяващи отстъпки, които не се вписват по никой параграф в така наречените правила на играта (АК нито е launch customer, нито пък поръчва 100+ бройки). Бразилците разбира се им се измяха, но вместо да се запрът, Interjet решиха да си купят на безценица Embraer`и с политическа протекция (тук е момента да се спомене, че бащата на Miguel Alemán Magnani е активен политик по времето на преговорите за самолетите, а дядо му е бившия президент на републиката Miguel Alemán Valdés).
Работата е там обаче, че и Дилма Русев не свърши никаква работа, тоест концерна Embraer изобщо не се впечатли от притчите за латиноамериканска солидарност и заяви на мексиканците, че щом не са готови да платят машините на каталожна цена, по-добре е да си ги купят от другаде.
Е, това и стана – Сухой отчаяно се нуждаеше от реклама и се хвана като удавник за сламка, позволявайки на Interjet буквално да го изнуди и да получи самолетите за няколко сребърника.
До тук перфектно, но амбициите на превозвача (за бърза печалба) го вкараха в не до там вече успешни филми. Вместо да се съсредоточи върху бизнеса си като LCC, той реши да хвърли ръкавицата и на Aeromexico, която си е legacy carrier. Както обикновено, подобни магии не проработват и Interjet започна да акумулира загуби и на двата фронта – в единия случай победи конкурентната Volaris, в другия – от Aeromexico. За слотовете на MEX (летището на Мексико Сити) или някой е предполагал, че се дават без пари, или пак се е надявал на келепир покрай "тако и вако". Последва солидно задлъжняване (към банките), което успешно беше крито доста време, но накрая пак издайническата преса повдигна покривалото за актуалното финансово състояние.
И нека си припомним периода, когато флотилията от SSJ беше със следния статус:

Active (10):

XA-IJR
XA-JLG
XA-NSG
XA-ABM
XA-OAA
XA-LLV
XA-VAS
XA-DAS
XA-MRM
XA-VER

Grounded (11):

XA-JLV
XA-JLP
XA-LME
XA-ALJ
XA-BMO
XA-OUI
XA-GCD
XA-BVM
XA-PPY
XA-NGO
XA-JBA

Това освен, че провали множество полети и се отрази зле на и без това лошото финансово състояние на превозвача, почти срина и рейтинга и. Вече никой не вярва на бодрите финансови отчети и доверието на банковите институции клони към нула.
Така че, Interjet забърка много каши. Сухойските машини определено са фактор, но не и единствения, довел до там, че превозвача да се чуди по кой път аджеба за поеме.
Бяха изкарани и проблемите със закъсненията на Брюселс със SSJ, но в същото време много по-големи закъснения реализират SAS със CRJ
също наети от Cityjet, както и собствените полетите на Cityjet имат големи закъснения и забавяне на багаж, те се изпълняват основно със ARJ.
Две изречения – може и SAS да закъсняват с CRJ и Cityjet с ARJ.
Но нито CRJ, нито ARJ стоят приземени за „неопределен” период от време, нито монтаж/демонтаж на двигателите струва $ 100 000
И АК не се отказват от тях (докато не ги пенсионират окончателно). Включая руските.
Подписан договор със Замбия за доставка на VIP SSJ с опция и за четири пътнически.
Сега пък аз да ти кажа, че докато не стане реалност (за пътническите) – не ме брой към вЕрващите, ама ич биля (за VIP версиите не споря - там филма е друг).
По същия начин руската преса "продаде" SSJ вече на половината свят.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 11, 2018 11:20 am

10 милиарда рубли субсидия (това е само за 2018-та)

https://1prime.ru/business/20180908/829210867.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 11, 2018 11:26 am

Almasy написа:
вт сеп 04, 2018 2:49 pm
......За да се случи това обаче, Аерофлот удари тотален кръст на публикуваната през 2012-та „стара” стратегия (която уж беше валидна до 2025-та) и запя нова песен, която някак си да се навърже с още поръчки за SSJ......
100 броя:

".....«Аэрофлот» закажет у компании «Гражданские самолеты Сухого» (ГСС; входит в государственный холдинг «Объединенная авиастроительная корпорация», ОАК) еще 100 самолетов SSJ100, рассказали «Ведомостям» пять человек, близких к разным сторонам сделки. Соглашение будет подписано в понедельник, 10 сентября, добавляет федеральный чиновник. Заказ будет сделан в рамках новой стратегии «Аэрофлота»

Представители «Аэрофлота» и ГСС от комментариев отказались."

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 11, 2018 12:16 pm

Almasy написа:
съб авг 18, 2018 4:33 pm
matrix написа:
съб авг 18, 2018 9:30 am
Не може да се иска от регионален самолет среден дневен нальот 10ч. И ти осъзнаваш, че е невъзможно. В момента SSJ в Аерофлот има към 5ч и 30мин.
Ми не е баш така.
JetBlue постига с Embraer 11 часа на ден.
https://www.aviationstrategy.aero/newsl ... raer_order
При други дори са постигнати 15 часа.
http://www.team.aero/files/aviation_dat ... e_jets.pdf
Но е вярно, че златната среда е около 9 часа.
Ако се вярва на Росавиация и 5ч и 30мин. не е:

По данным Росавиации, SSJ100 у российских эксплуатантов (среди них не только авиакомпании, но и госструктуры, например МЧС) в 2017 г. летали в среднем по 100 часов в месяц (3,3 в сутки), в 2016 г. – по 95 часов. При этом «Аэрофлот» в 2017 г. был худшим коммерческим эксплуатантом российского лайнера со среднесуточным налетом 3,5 часа.

Бывали случаи, когда у «Аэрофлота» летало не больше трети парка, признавались ранее менеджеры «Аэрофлота». «Аэрофлот» не заинтересован в эксплуатации SSJ100 и рассматривает этот лайнер как социальную нагрузку, сетовали три человека, близких к ОАК.....

https://www.vedomosti.ru/business/artic ... tov-ssj100

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 11, 2018 12:44 pm

Almasy написа:
пон сеп 10, 2018 12:19 pm
Подписан договор със Замбия за доставка на VIP SSJ с опция и за четири пътнически.
Сега пък аз да ти кажа, че докато не стане реалност (за пътническите) – не ме брой към вЕрващите, ама ич биля (за VIP версиите не споря - там филма е друг).
По същия начин руската преса "продаде" SSJ вече на половината свят.
Опровергано (по информация от руските форуми):

ГЕЛЕНДЖИК, 8 сентября. /ТАСС/. Россия и Замбия подписали договор на поставку одного самолета SSJ-100 в версии VIP, поставку еще четырех SSJ-100 стороны обсуждают. Об этом ТАСС сообщил министр промышленности и торговли РФ Денис Мантуров в кулуарах "Гидроавиасалона-2018", который проходит в Геленджике.

"Подписан договор на поставку одного воздушного судна в VIP-версии с Замбией. В ближайшее время ожидается авансовый платеж, а также обсуждается опцион на покупку четырех пассажирских самолетов Superjet 100", - сказал он.

Любопытная заочная дискуссия двух министров получается :)

Министр транспорта и коммуникаций Замбии Брайан Мушимба в интервью газете Lusaka Times сказал “I have repeatedly refuted the Russian plane story. Not sure why it has persisted. Zambia Airways is not talking to Russia about any planes. Please take it from me. Those are conspiracy theories.”
«Я неоднократно опровергал историю о российских самолетах. Не понимаю, почему она сохранилась. Zambia Airways не ведет переговоры с Россией о каких-либо самолетах. Пожалуйста, избавьте меня от этого. Это теории заговора"

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 19, 2018 6:48 pm

SSJ - бездънен чувал

Кремъл вече наля толкова милиарди, че сигурно биха стигнали за две програми.
И очевидно няма да се спре до тук.
След 1-ви Октомври в рамките на дни излязоха още 2 декрета с които отново се наливат повече от $150 милиона.
Планирана е вече и следваща, още по-голяма субсидия, само за Aeroflot, когото Кремъл принуди да заяви още 50 x SSJ100-95.
Moже да се каже, че реално Сухой проблеми няма никакви. Бюджета е техен.

Изображение

matrix
Мнения: 22
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Sukhoi Superjet 100 / Сухой Суперджет 100/

Непрочетено мнение от matrix » съб окт 20, 2018 12:22 am

Almasy написа:
пет окт 19, 2018 6:48 pm
SSJ - бездънен чувал

Кремъл вече наля толкова милиарди, че сигурно биха стигнали за две програми.
И очевидно няма да се спре до тук.
Не виждам, къкъв е проблема. Техни са си парите и ще си инвестират, колкото и за каквото си искат.Според теб на двойно по-скъпите А220 ли трябва да се хвърлят.
След, като започват от нулата е нормално да имат по-големи разходи от очакваното.
За MRJ по-малко пари ли се дават?

Отговори