Фалити

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 15, 2017 3:29 pm

Сагата приключи - AirBerlin банкрутира

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... o-continue

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 02, 2017 6:16 pm

Monarch върви към колапс

https://www.thetimes.co.uk/article/mona ... -6csjng90z

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » нед окт 29, 2017 8:05 pm

[quote="Almasy"]Сагата приключи - AirBerlin банкрутира

Последно сбогом

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » пет ное 17, 2017 2:11 pm

Украинската Dniproavia, която BTW, летеше и до София обяви банкрут

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... d-bankrupt

Полетите KBPSOF не се прекъсват, но вече се осъществяват от Windrose Airlines

Zdravkov
Мнения: 23
Регистриран: пон яну 25, 2016 11:02 am

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Zdravkov » пон ное 27, 2017 12:43 pm

Здравейте ! Направих доста голяма пауза , но ето ме пак сред вас. Наскоро разбрах, че Еър Берлин преустановяват дейност, т.е. фалират. Даже видях и снимка с водна арка над самолет на кампанията, изпълнил последния полет. Какви според вас могат да бъдат причините за този фалит ? Все пак мисля, че Еър Берлин разполагат със сериозна флотилия, самолетите им са пълни с народ .

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 27, 2017 6:25 pm

Ми доста са, но може би най-важната се нарича Луфтханза.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 2:53 am

Празните магазини във Венецуела не са единственият признак, че режима докара държавата до просешка тояга. АК мрат като мухи.

Първа се спомина създадената още през 1929-та Aeropostal Alas de Venezuela

Изображение

в началото на годината SBA Airlines

Изображение

последвана от LTA

Изображение

а днес предаде богу дух и Aserca

Изображение

Практически въздушият трафик е пред тотален колапс.

Conviasa

Изображение

и Avior

Изображение

още летят, но единствено по външните линии, като втората АК е и в черния списък на Европа (заради техническото състояние на самолетите) и няма достъп до континента.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Фалити

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 04, 2018 12:15 pm

Primera Air в състояние на банкрут.

Изображение

Персонала е бил информин чрез е-mail:

„Dear colleagues,
It is with great regret I am reaching out to you all this dark day. We have just been informed that both Primera Air Nordic and Primera Air Scandinavia will file for bankruptcy tomorrow October 2, 2018.”

Само преди месец АК оповести нови дестинации (TXL и FRA). Явно обаче и нискотарифния модел не е рецепта за успех и за нула време превозвача се е нагълтал яко с вода след като на 31-ви миналия месец на нейн A321 (OY-PAF) не беше позволено за излети от летище STN заради неплатени такси. Самолета е трябвало да изпълни TATL полет (PF41, до Ню-Йорк).
Според мнозина именно TATL (трансатлантическите) полетите са основната причина превозвача да предаде богу дух, където освен с редовните АК, мереша мегдан и с хибридната Norwegian (DY). Нискотарифния модел успя да се наложи при късите (европейските) линии, но явно при дългите (TRANSCON) малцина успяват да се конкурират с legacy AK. Вероятно и това е причината Ryanair, въпреки много приказки все още да се нъзлъндисва относно TATL полети.
Възможно е принос за фалита да има и твърде агресивната политика на Primera. Превозвача непрекъснато откриваше нови дестинации, като същевременно предлагаше възможно най-ниските тарифи в сравнение с други НТА. Твърде бързия растеж, съчетан с „полети без пари” е мантра докарала и други АК до банкрут. Да не говорим, че и самолетите не са без пари, а твърде бързо бяха изпазарени сегашните 321, че и с последваща поръчка за MAX9, която в момента увисва във въздуха. Боинг обаче със сигурност ще намери на кого да пласира машините, а и Delta, която не се гнуси от втора употреба вече е отправила запитване за наличните самолети на Ербъс.
Любопитното е, че по-голямата част от персонала на Primera Air дойде от фалиралата по-рано Monarch. Явно късмета не е на тяхна страна, щом отново трябва да си търсят работа. Неприятно е и друго – намиращите се в САЩ и Канада екипажи (смяната на TATL полетите), е трябвало да заплатят както хотелите, така и пътя си до дома от джоба си, защото Primera не е имала пари дори и за това. За пасажерите е предварително ясно – Primera е НТА и не могат да се надяват на каквито и да е компенсации, а еднопосочен билет от Бостън до Лондон в последният момент струва EUR 682 дори с хибридната Norwegian (тоест без багаж), а legacy carrier като Delta вече иска EUR 1978 (говорим за директни полети)

Носят се слухове, че ще същата съдба може да сполети и WOW Air.

Изображение

Отговори