Инциденти - Гражданска авиация

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
JediMonster
Мнения: 117
Регистриран: пон сеп 15, 2008 9:29 pm
Местоположение: Осло Норвегия
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от JediMonster » съб май 13, 2017 6:46 am

Вчера (12/05/2017) в Братск кацна аварийно Бойнг-787 на All Nippon единият двигател е отказъл.

Потребителски аватар
playback
Мнения: 197
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от playback » ср авг 09, 2017 3:00 pm

катастрофа при евакуация в Австрийските Алпи с McDonnell Douglas MD 900 Explorer

https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=197095

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 15, 2017 8:54 am


Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 688
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » съб сеп 30, 2017 10:23 pm

Това не се вижда всеки ден - вентилаторът на 4-ти двигател (GP7200) на А380 на Air France рег. F-HPJE се е откъснал в полет над Гренладия с все диска, част от корпуса на вентилаторната секция и заборника. Самолетът е кацнал нормално в Гуус Бей, Канада. Всички хора на борда трябва сериозен курбан да дават на тая дата. Поне на мен това ми изглежда като много по-опасно от отказа на Qantas в Сингапур преди години. А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател.

http://avherald.com/h?article=4af15205&opt=0
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » нед окт 01, 2017 10:03 am

„…..Това не се вижда всеки ден - вентилаторът на 4-ти двигател (GP7200) на А380 на Air France рег. F-HPJE се е откъснал в полет над Гренладия с все диска, част от корпуса на вентилаторната секция и заборника. Самолетът е кацнал нормално в Гуус Бей, Канада…..”

BTW, пореден пример, че всички приказки от рода „двигателите на Engine Alliance (GE&PW) са далеч по-читави от тези на RR” са бошлаф.

„……Поне на мен това ми изглежда като много по-опасно от отказа на Qantas в Сингапур преди години…..”

И на мен тъй.

„…….А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател…..”

Не са ли подобни нещата при SP-LAA и SP-LBG (завършили трагично)?
BTW, и до ден днешен руснаците отказват да признаят, че катастрофите се дължат на конструктивен недостатък на Soloviev D-30 (респ.Kuznetsov NK-8), като твърдят, че и за двете катастрофи са виновни полските пилоти (нещо, с което пък поляците съвсем резонно никога няма да се примирят).

Както и с борд CU-T1283 на Cubana (полет CU201, отново Ил-62М) от Санто Доминго до Хавана през 2008-ма?

Изображение


Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » пон окт 02, 2017 3:05 pm

=RvE=Tito написа: А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател.
Не е като да не се случва.

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 02, 2017 5:47 pm

Сега се сетих и за друг пример - полет 232, DENORDPHL, на Юнайтид (DC-10-10, N1819U), катастрофирал при аварийното кацане в Sioux City. Макар и да има жертви, те са далеч по-малко от оцелелите и не може да се сравнява с трагедиите на SP-LAA (LO 007) и SP-LBG (LO 5055) при които няма нито един оцелял. Двигателят в случая е GE CF6-6D.





Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 688
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон окт 02, 2017 9:21 pm

Moss написа: Не е като да не се случва.

Изображение
Тц, на този случаят е съвсем друг. Разпаднал се е само заборникът, вентилаторът си е там.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » пон окт 02, 2017 10:02 pm

Тука ме фанА... :roll:

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 215
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Amazon » вт окт 03, 2017 12:31 am

Не са ли подобни нещата при SP-LAA и SP-LBG (завършили трагично)?
BTW, и до ден днешен руснаците отказват да признаят, че катастрофите се дължат на конструктивен недостатък на Soloviev D-30 (респ.Kuznetsov NK-8), като твърдят, че и за двете катастрофи са виновни полските пилоти (нещо, с което пък поляците съвсем резонно никога няма да се примирят).
Не е констуктивен недостатък. МиГ-31 си го ползва Д-30 при много по-големи натоварвания. Иде реч са мърльовщина и ниска производствена култура. В единият случай "забравят" да сложат половината от ролките на които лагерува вентилатора. Което струва 183 живота.

Moss
Мнения: 1323
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » вт окт 03, 2017 1:21 pm

Общото между Д-30КП/КУ и Д-30Ф6 е името.
Компресорът на Ф6 е една степен по-малък от КУ. Турбината на Ф6 изцяло различна.
Предполагам, че има и някои други "незначителни" отличия.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 05, 2017 9:15 am

Не е констуктивен недостатък. МиГ-31 си го ползва Д-30 при много по-големи натоварвания. Иде реч са мърльовщина и ниска производствена култура. В единият случай "забравят" да сложат половината от ролките на които лагерува вентилатора. Което струва 183 живота.
Като казваш „в единият от случаите”, почти съм сигурен, че имаш в предвид SP-LBG. Дефинициите ти (мърльовщина и ниска производствена култура) са съвсем верни (макар че, аз бих сложил и епитета престъпни), но доколкото аз знам, не иде реч точно за „забравяне” (то и ти си го сложил в кавички де).
Руснаците бързат да доставят на LOT самолета в договореният срок. Убуу, ама при поддоставчиците (лагерите) забавянията са страхотни. Затова, вместо конструктивно заложените 26 ролки, тургат само 13. Ай ся - голяма раута.....
Дали при Д-30, тоест когато иде реч за военна машина и то за собствените ВВС нещата са били такива? :roll:

И все пак до голяма степен си е и конструктивен недостатък. При SP-LAA причината за дезинтеграцията, макар и не напълно идентична, пак се дължи на low-pressure shaft. Това си остава най-слабото място на двигателя. Потвърждава се и от много други, макар и не трагични случаи (като кубинският самолет).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 09, 2017 8:00 pm

Пожар в карго отсека на полет 192 на American (летище HKG, дестинация LAX, самолета е 77W, с регистрация N727AN)
Снимки и видео: http://hk.apple.nextmedia.com/realtime/ ... 9/57310254

Отговори