Инциденти - Гражданска авиация

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1594
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 08, 2016 12:04 pm

Отново инцидент с египетски самолет - аварийно кацане в Узбекистан поради фалшива заплаха от бомба на борда (А330, полет 955 от Кайро до Пекин).
June 8 (Reuters) - An Egyptian passenger plane, enroute from Cairo to Beijing, has made an emergency landing in the town of Urgench in Uzbekistan after a bomb threat, Uzbekstate carrier Uzbekistan Airways said in a statement on Wednesday.
There were 118 passengers and 17 crew members on board, all of whom were safely evacuated, the Uzbek company said. It did not specify the name of the Egyptian airline, though Russiannews agencies reported the plane belonged to EgyptAir.
Security services are currently examining the plane.

UPDATE 0334est - Reuters now saying it was a false bomb threat.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1594
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 16, 2016 9:01 am

Намериха египтянина - ".....Egyptian officials said searchers spotted wreckage from EgyptAir Flight 804 in several locations in the Mediterranean Sea on Wednesday.
A specialized vessel, the John Lethbridge belonging to Deep Ocean Search Ltd., was able to provide the first images of Flight 804 wreckage to investigators, Egyptian officials said. The May 19 crash killed all 66 passengers and crew.
The search ship is equipped with a scanning sensor to pinpoint the location of the main body of the plane, and carries equipment to eventually recover the Airbus Group SE A320’s black boxes....."

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » съб юни 25, 2016 12:17 am

Черните кутии на полет MS804 са сериозно повредени и се пращат във Франция за ремонт

:arrow: http://uk.reuters.com/article/uk-egypta ... KKCN0Z92C2
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1819
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Airfan » пон юни 27, 2016 10:23 am

Пожар след аварийно кацане на полет SQ368. Няма пострадали.
Изображение

http://www.channelnewsasia.com/news/sin ... cid=twtcna
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон юни 27, 2016 11:59 am

Официална версия - теч на масло от двигателя. Егати маслото дето ще подпали цялото крило :shock: :lol: :shock: Като се има предвид, че става дума за GE90 по бих повярвал на разрушаване на основен възел/компонент в следствие на което парчета са пробили кесона навън от пилона. В полет струята отнася горивото назад, но след кацането то се стича към горещия двигател и почват фойерверките. Силно наподобява случката на Бритиш във Вегас. Не е на добре :?
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1594
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 27, 2016 1:46 pm

=RvE=Tito написа: Силно наподобява случката на Бритиш във Вегас. Не е на добре :?
Да, във Вегас, макар че модела беше 777-200, дивгателя пак беше на GE (Бритиш имат във авиопарка си 777-200 както с GE, така и с RR, докато единственият двигател за 777-300ER е на GE, тоест GE90). След инцидента със аварийното кацане в Лондон на самолета от Пекин, RR бяха почти сатанизирани, но времето показа, че инциденти със 777 моторизирани от GE, нито са по-редки, нито по-малко страшни (напротив). Бритиш бяха изкушавани от GE да поръчат всичките си самолети от серията 200 само с техни двигатели (доста по-евтино щеше да им излезе), но Бритоните не отстъпиха и вероятно не сгрешиха. Друго на ръка, че подкрепят и собствената си индустрия (RR)

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон юни 27, 2016 8:03 pm

Именно за това направих връзката с полет ВА-2276 във Вегас, един и същ тип двигател. Между другото въпросният 772 на ВА рег. G-VIIO е напълно възстановен и лети регулярно, което определено ме изненада. Стиковката крило-тяло е по принцип почти невъзможна за каквито и да е ремонти. Да видим сингапурската машина дали ще я спасят.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 257
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Amazon » пон юни 27, 2016 9:18 pm

Някъде срещнах че след индикацията за повреда, самолета е летял 3 часа, за да се върне обратно в Сингапур. Някой срещал ли е подобна информация? И ако е вярно не са ли имали по-близко летище?

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон юни 27, 2016 9:53 pm

Според АВхералд е кацнал 2:20 часа след като е обърнал. По-важното е, че освен това са снижили от ешелон 300 до ешелон 170 за целия път на обратно. Не виждам какво може да ги накара да слязат толкова ниско освен един (не)работещ двигател.
http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=0
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » пон юни 27, 2016 10:45 pm

Странно, как се е запалил, при неработещ двигател.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 257
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Amazon » пон юни 27, 2016 11:06 pm

Нали теоретично би трябвало да подържат височина и с един двигател. Иначе няма да ги сертифицират по какво беше там - LR.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 28, 2016 12:01 am

Amazon написа:Нали теоретично би трябвало да подържат височина и с един двигател. Иначе няма да ги сертифицират по какво беше там - LR.
ETOPS - време за полет с един двигател, през което трябва да се стигне до най-близкото летище. Колкото по-голямо, толкова по-добре за оперирането на самолета.
777-300ER e сертифициран за 330 минути, но не е ясно дали и операторът има същия сертификат. Вероятно е за по-малко минути.

Иначе, на мен ми е най-странно защо не почват веднага евакуация на пътниците.

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » вт юни 28, 2016 12:08 am

Moss написа:Странно, как се е запалил, при неработещ двигател.
Така е, ако двигателят е бил спрян то за два часа и кусур във въздуха е щял да изстине няколко пъти. За сега поне информацията е доста противоречива и просто разсъждавам на глас. Такъв тотален пожар на крилото може да стане само от масивен горивен теч на самия резервоар, защото гори навсякъде - и по предния и по задния надлъжник почти по цялата разпереност.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 28, 2016 12:16 am

=RvE=Tito написа:Такъв тотален пожар на крилото може да стане само от масивен горивен теч на самия резервоар, защото гори навсякъде - и по предния и по задния надлъжник почти по цялата разпереност.
А теч от хидравликата?
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » вт юни 28, 2016 12:21 am

Ако е останал без масло и да искат, няма как да работи.
Решението за евакуацията също е интересно, но правилно. Няма нито загинали, нито ранени.
Някой знае ли, какво пише в наръчника на самолета - колко е препоръчителното време за един пожар? :D
Последна промяна от Moss на вт юни 28, 2016 12:24 am, променено общо 1 път.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Moss » вт юни 28, 2016 12:23 am

А теч от хидравликата?
Хидравличната течност гори ли? Пък и отде да се вземе толкоз хидравлична течност?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 28, 2016 1:32 am

Действията на пожарната добре се виждат тук

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » вт юни 28, 2016 11:13 am

Хидравличното масло макар и трудно гори. Но и да има скъсана тръба или шланг цялото масло от засегнатата система изхвърча навън за секунди имайки предвид под какво налягане е. Баш тунджа си гори.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 29, 2016 12:30 am

Кутиите на полет MS804 са били оправени. Чака се дешифрирането им

:arrow: http://www.reuters.com/article/us-egypt ... ium=Social

А катастрофата със Super Puma в Норвегия е била по вина на умора на метала в редуктора. Страхотен шамар за Airbus Helicopters

:arrow: http://uk.reuters.com/article/uk-norway ... KKCN0ZE2M8
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » ср юни 29, 2016 6:54 pm

Някаква частична евакуация от 330 на Американ на Хийтроу тази неделя - http://www.bbc.com/news/uk-england-london-36634622
Според информацията заради пушек, гръмнати са три слайда и общо 25 човека са се попързаляли.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Отговори