Страница 45 от 45

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: съб май 13, 2017 6:46 am
от JediMonster
Вчера (12/05/2017) в Братск кацна аварийно Бойнг-787 на All Nippon единият двигател е отказъл.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: ср авг 09, 2017 3:00 pm
от playback
катастрофа при евакуация в Австрийските Алпи с McDonnell Douglas MD 900 Explorer

https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=197095

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пет сеп 15, 2017 8:54 am
от Almasy

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: съб сеп 30, 2017 10:23 pm
от =RvE=Tito
Това не се вижда всеки ден - вентилаторът на 4-ти двигател (GP7200) на А380 на Air France рег. F-HPJE се е откъснал в полет над Гренладия с все диска, част от корпуса на вентилаторната секция и заборника. Самолетът е кацнал нормално в Гуус Бей, Канада. Всички хора на борда трябва сериозен курбан да дават на тая дата. Поне на мен това ми изглежда като много по-опасно от отказа на Qantas в Сингапур преди години. А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател.

http://avherald.com/h?article=4af15205&opt=0

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: нед окт 01, 2017 10:03 am
от Almasy
„…..Това не се вижда всеки ден - вентилаторът на 4-ти двигател (GP7200) на А380 на Air France рег. F-HPJE се е откъснал в полет над Гренладия с все диска, част от корпуса на вентилаторната секция и заборника. Самолетът е кацнал нормално в Гуус Бей, Канада…..”

BTW, пореден пример, че всички приказки от рода „двигателите на Engine Alliance (GE&PW) са далеч по-читави от тези на RR” са бошлаф.

„……Поне на мен това ми изглежда като много по-опасно от отказа на Qantas в Сингапур преди години…..”

И на мен тъй.

„…….А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател…..”

Не са ли подобни нещата при SP-LAA и SP-LBG (завършили трагично)?
BTW, и до ден днешен руснаците отказват да признаят, че катастрофите се дължат на конструктивен недостатък на Soloviev D-30 (респ.Kuznetsov NK-8), като твърдят, че и за двете катастрофи са виновни полските пилоти (нещо, с което пък поляците съвсем резонно никога няма да се примирят).

Както и с борд CU-T1283 на Cubana (полет CU201, отново Ил-62М) от Санто Доминго до Хавана през 2008-ма?

Изображение


Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон окт 02, 2017 3:05 pm
от Moss
=RvE=Tito написа: А и за пръв път чувам за подобен тип разрушаване в студената част на двигател.
Не е като да не се случва.

Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон окт 02, 2017 5:47 pm
от Almasy
Сега се сетих и за друг пример - полет 232, DENORDPHL, на Юнайтид (DC-10-10, N1819U), катастрофирал при аварийното кацане в Sioux City. Макар и да има жертви, те са далеч по-малко от оцелелите и не може да се сравнява с трагедиите на SP-LAA (LO 007) и SP-LBG (LO 5055) при които няма нито един оцелял. Двигателят в случая е GE CF6-6D.





Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон окт 02, 2017 9:21 pm
от =RvE=Tito
Moss написа: Не е като да не се случва.

Изображение
Тц, на този случаят е съвсем друг. Разпаднал се е само заборникът, вентилаторът си е там.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон окт 02, 2017 10:02 pm
от Moss
Тука ме фанА... :roll:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: вт окт 03, 2017 12:31 am
от Amazon
Не са ли подобни нещата при SP-LAA и SP-LBG (завършили трагично)?
BTW, и до ден днешен руснаците отказват да признаят, че катастрофите се дължат на конструктивен недостатък на Soloviev D-30 (респ.Kuznetsov NK-8), като твърдят, че и за двете катастрофи са виновни полските пилоти (нещо, с което пък поляците съвсем резонно никога няма да се примирят).
Не е констуктивен недостатък. МиГ-31 си го ползва Д-30 при много по-големи натоварвания. Иде реч са мърльовщина и ниска производствена култура. В единият случай "забравят" да сложат половината от ролките на които лагерува вентилатора. Което струва 183 живота.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: вт окт 03, 2017 1:21 pm
от Moss
Общото между Д-30КП/КУ и Д-30Ф6 е името.
Компресорът на Ф6 е една степен по-малък от КУ. Турбината на Ф6 изцяло различна.
Предполагам, че има и някои други "незначителни" отличия.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: чет окт 05, 2017 9:15 am
от Almasy
Не е констуктивен недостатък. МиГ-31 си го ползва Д-30 при много по-големи натоварвания. Иде реч са мърльовщина и ниска производствена култура. В единият случай "забравят" да сложат половината от ролките на които лагерува вентилатора. Което струва 183 живота.
Като казваш „в единият от случаите”, почти съм сигурен, че имаш в предвид SP-LBG. Дефинициите ти (мърльовщина и ниска производствена култура) са съвсем верни (макар че, аз бих сложил и епитета престъпни), но доколкото аз знам, не иде реч точно за „забравяне” (то и ти си го сложил в кавички де).
Руснаците бързат да доставят на LOT самолета в договореният срок. Убуу, ама при поддоставчиците (лагерите) забавянията са страхотни. Затова, вместо конструктивно заложените 26 ролки, тургат само 13. Ай ся - голяма раута.....
Дали при Д-30, тоест когато иде реч за военна машина и то за собствените ВВС нещата са били такива? :roll:

И все пак до голяма степен си е и конструктивен недостатък. При SP-LAA причината за дезинтеграцията, макар и не напълно идентична, пак се дължи на low-pressure shaft. Това си остава най-слабото място на двигателя. Потвърждава се и от много други, макар и не трагични случаи (като кубинският самолет).

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон окт 09, 2017 8:00 pm
от Almasy
Пожар в карго отсека на полет 192 на American (летище HKG, дестинация LAX, самолета е 77W, с регистрация N727AN)
Снимки и видео: http://hk.apple.nextmedia.com/realtime/ ... 9/57310254

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: нед яну 14, 2018 2:48 pm
от =RvE=Tito
По нашите ширини - 738 на Pegasus в Трабзон за едната бройка да стане подводница. Няма пострадали, самолетът за скрап.
http://www.haberturk.com/trabzon-havali ... tu-1795845

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон фев 12, 2018 1:32 am
от Almasy
An-148 full lost
Saratov Airlines
RA-61704 - built in 2010

Изображение

flight Domodedovo-Orsk
Изображение

71 victims

Изображение
Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон фев 12, 2018 9:03 am
от Fighterland
Тия дни се случиха все катастрофи - Австралия, Гранд Каньон, сега и това :-(

Появиха се снимки с някакви дупки в основата на крилото до фюзелажа на този самолет от предшини полети... Колко са истински не знам, ама ако е вярно...

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон фев 12, 2018 1:34 pm
от Airfan

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: нед фев 18, 2018 6:54 pm
от Almasy
FULL LOST

https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... e-12045621

http://www.irna.ir/fa/News/82835656

Превозвач – Iran Aseman
Машина - ATR72-212 (24.3-годишен)
Регистрация - EP-ATS

Изображение

Сериен номер – 391
Първи полет - 26/10/1993
6 години консервиран (от 2011 до 2017-та)
Жертви – 65/66, варира според източниците (няма оцелели)
Маршрут – Tehran-Yasuj
Полет - EP 3704
Локация – Semirom

Изображение

Предварително заключение – навигационна грешка (CFIT)