Страница 47 от 50

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: ср юни 06, 2018 4:07 pm
от filip
Tова от преди месец близо.
Turkish A321 vs Asiana A330
F5A4A205-A533-42D9-ACEE-31E9BAA50D8A.jpeg
F5A4A205-A533-42D9-ACEE-31E9BAA50D8A.jpeg (52.68 KиБ) Видяна 2807 пъти
F04C6815-729D-4F92-9839-3BE9A1AD6646.jpeg
F04C6815-729D-4F92-9839-3BE9A1AD6646.jpeg (184.11 KиБ) Видяна 2807 пъти
Eто и видеото:
https://youtu.be/ee_FLbODhKc

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: чет юни 07, 2018 9:42 am
от Airfan
Градушка...

Изображение

Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: чет юни 07, 2018 12:42 pm
от filip
Прозорците и радом-а лесно се сменят, ама обшивката....
Фотоапарата снимаше около 5 седмици през интервал от няколко минути.
https://youtu.be/aIT8KX8EmJs

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон юни 11, 2018 1:42 pm
от filip
А340-300 на Lufthansa тази сутрин на летището във Франкфурт, запалил се е по време на буксиране. Най-вероятно огънят е тръгнал от трактора:
DfZhg6KX4AY6n1v.jpeg
DfZhg6KX4AY6n1v.jpeg (121.96 KиБ) Видяна 2719 пъти
DfZhg6KWsAI2MwH.jpeg
DfZhg6KWsAI2MwH.jpeg (86.33 KиБ) Видяна 2719 пъти
DfZhg6MWsAEROlc.jpeg
DfZhg6MWsAEROlc.jpeg (114.66 KиБ) Видяна 2719 пъти

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон юни 11, 2018 2:55 pm
от Almasy
Almasy написа:
чет май 31, 2018 11:01 am
Анимация на катастрофата на CU972 в Хавана от преди десетина дни
Една много по-подробна и добра (за съжаление на испански), модела на самолета също си отговаря.
Вижда се включване на реверса на единият двигател (на 9.25) във фаза на набиране на височина, създаващо асиметрия на тягата.


Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: чет юни 14, 2018 5:28 pm
от Almasy
Снимка от борда на JA8119 (полет JL123) минути преди удара в планината отнел живота на 509 души.

Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пет юли 13, 2018 8:31 am
от Almasy
Голяма експлозия на летището в Кайро
http://aeronauticsonline.com/breaking-m ... l-airport/
Не се подозира тероризъм

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: съб авг 04, 2018 9:44 pm
от Almasy
18 жертви при катастрофа на цивилен Ми-8 в Русия

https://www.voanews.com/a/russian-airli ... 13614.html

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пон авг 06, 2018 9:11 am
от Almasy
24-ма загинаха при две катастрофи на самолети в Швейцария

https://novini.bg/sviat/eu/493712

Останките на Юнкерс`а

Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: ср авг 15, 2018 3:07 pm
от Almasy
"Висшия Пилотаж" на откраднатият Q400 преди да се разбие.......


Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пет сеп 28, 2018 10:40 am
от Almasy
Инцидент с полет 73 на Air Niugini по маршрута PNITKK. На борда са били общо 47 души (екипаж/пътници) – всички до един оцеляват.
Машината е 738, регистрация P2-PXE, първи полет преди 14 години, принадлежал в миналото на Air India Express и после на Jet Airways (регистрации VT-AXC и VT-JBT)

Изображение

Снимки от приводняването:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Всъщност не е и точно приводняване, инцидента се случва по време на кацане – touchdown е твърде късно, към средата на пистата, която освен, че е къса, на всичко отгоре (заради тропическия климат) е вечно мокра, като логичният резултат е нахендряне в океана.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пет сеп 28, 2018 1:40 pm
от Almasy
Един друг инцидент, при който няма дори ранен, но JTSB (японското NTSB) клакифицира като изключително сериозен.
Иде реч за полет KL868, от който при излетане от KIX (Осака) на височина 2400 метра се откъсва панел от крилото.

Изображение

Последният пада върху покрива на движеща се кола, почти го разпорва и едновременно с това чупи задното стъкло, заедно с колоните. Въпреки това и двамата пътници на предните седалки се отървават без драскотина.

Машината е 77E, а панела е частк от wing fairing

Изображение

Изображение

JTSB веднага започва разследване, а след кацането на самолета в AMS е и пределно ясно какво точно се е случило.

Изображение

В случая Боинг няма абсолютно никаква вина, а резила за холандската KLM, навремето еталон за стандарт е голям – при обслужването на машината техниците слагат грешни болтове

Изображение

които, макар и да си приличат с оригинала, имат съвсем различно предназначение.

Изображение

Случая много наподобява полет 5390 на British Airways, когато пак заради грешни болтове, стъклото на пилотската кабина е отвято, а пилота едва спасен



И ако не идеше реч за сравнително лек елемент, който и няма пряко отношение към живучеста на самолета, това можеше да коства живота на всички в самолета плюс незнайно колко още на земята.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пет сеп 28, 2018 3:01 pm
от filip
Точно на тези панели масово механиците слагат каквито дължини имат под ръка. Единични са случаите, когато се ползва документацията на производителя къде какво точно се навива. Това е начин на работа във ВСИЧКИ бази за техническо обслужване и се случва непрекъснато, във всеки един момент, на всеки един самолет, без значение коя е компанията. Дори и в този момент...навсякъде.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пет сеп 28, 2018 6:53 pm
от Almasy
filip написа:
пет сеп 28, 2018 3:01 pm
Точно на тези панели масово механиците слагат каквито дължини имат под ръка. Единични са случаите, когато се ползва документацията на производителя къде какво точно се навива. Това е начин на работа във ВСИЧКИ бази за техническо обслужване и се случва непрекъснато, във всеки един момент, на всеки един самолет, без значение коя е компанията. Дори и в този момент...навсякъде.
А, въъъъъъъъъ :shock:
Ще подплашиш сума ти народ, че и мен бря :lol:

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: чет ное 01, 2018 12:01 pm
от Almasy
Катастрофата на Lion Air

Машина: 7М8 (Boeing 73MAX8), регистрация PK-LQP, доставен Август 2018

Изображение

Полет JT 610
178 пасажера
3 деца
8 души екипаж
Тотал 189
Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Дълбочина на която се намират останките – около 35 метра

Изображение

Изображение
Изображение

Две от стюардесите:

Изображение

Досега е ясно, че:
- пилота е поискал разрешение от кулата за връщане на Soekarno-Hatta
- той е индиец (Captain Bhavye Suneja), полуечил бревета си в Калифорния, работи за Lion Air от 2011-та

Изображение

- видео с FO



- самолета е имал технически проблем в неделята преди катастрофата, появил се при полет Бали-Джакарта, който е бил отстранен. Edward Sirait, Lion Air CEO, не уточнява естеството на „техническия проблем”. Подчертано е само, че този проблем не се появявал никога на останалите 7М8 (на АК досега са доставени общо 11 самолета)

Изображение

- Вече изтече и снимка на протокола за летателна годност на PK-LQP

Изображение

Рапорт от инцидента в деня преди катастрофата:

A: PK LQP, B737 Max 8

D: 28.10.2018

O: Airspeed unreliable and alt disagree shown after take off. STS was also running to the wrong direction, suspected because of speed difference. Identified that CAPT instrument was unreliable and handover control to FO. Continue NNC of Airspeed Unreliable and ALT disagree. Decide to continue flying to CGK at FL280, landed safely rwy 25L

R: DPS CGK LNI 043

E: AFML

R: Capt William Martinus/133031, FO M Fulki Naufan/ 144291


- в 11.22 при ляв завой самолета пропада рязко (600 feet), също толкова рязко се увеличава и скоростта
- падането в океана е със скорост 7000ft/min

Изображение

Симулация:



Очаква се резултата от FDR:

Изображение
Изображение

Изображение

Изображение




Една лична забележка: Lion Air e АК с неособено добър имидж. Те са дефинирани не като LCC (low cost carrier или нискотарифна АК), а като ULCC (тоест ultra low cost carrier – ултра нискобюджетна АК).

Изображение

Превозвача е чест обект на разследвания, а safety record е много зле (за 14 години от създаването си – 14 катастрофи, вярно болшинството без жертви). Снимката по-долу е на едва двумесечен 738

Изображение

Цените са изключително ниски, за полета ни Джакарта-Бали (преди 2 години), те предлагаха цена три пъти по-ниска от тази на Garuda (разбира се без багаж, но дори и с платен багаж, пак бяха много-по-евтини). Никога не съм обичал рисковете, що се отнася до авиокомпании и избрах Garuda (националния превозвач на Индонезия), макар, че стотина долара на човек да не са ми никак излишни. Никога не съм съжалявал.
Именно поради тези много ниски цени обаче, АК се разрасна неимоверно за последните години и в момента държи по-голям пазарен дял дори от Garuda, що се отнася до късите линии. Рекламната политика е изключително агресивна

Изображение

огромни постери могат да се видят не само по улиците на Джакарта и Денпасар, но и в съседна Малайзия – спомням си огромна (заемаща няколко етажа) реклама върху небостъргач в Букит Бинтанг (центъра на Куала Лумпур). Същевременно средната възраст на екипажите е изключително ниска, Lion Air е известна със склонността си да наема току-що завършили пилоти.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: ср ное 07, 2018 6:52 am
от Almasy
Almasy написа:
чет ное 01, 2018 11:59 am
Катастрофата на Lion Air
Данните от FDR показват „проблем“ със самолета през последните 4 часа, което включва и предишният полет (тоест потвърждават се предварителните данни). Докладите на пилотите от предпоследният полет са налице (pilots had reported an issue calculating airspeed during Oct. 28 flight.), но не е ясно, какво е било направено от техниците на земята и дали е било достатъчно

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: пет дек 07, 2018 7:30 pm
от Almasy
Скандала се разраства - Lion обмисля да канцелира заявките си за MAX8

https://www.reuters.com/article/us-indo ... ce=twitter

Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: ср яну 02, 2019 4:54 pm
от Almasy
Статистика на авиоинцидентите през 2018-та

Изображение

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: съб яну 05, 2019 6:41 pm
от Airfan
Преди няколко дни за втори път машина на България Ер кацна аварийно във Виена отново със спукано стъкло. Тук пропуснахме да изкоментираме, но дали е бил същия борд? Твърде често се случиха двете случки за броя полети, които се изпълняват от България Ер.

Re: Инциденти - Гражданска авиация

Публикувано: нед фев 24, 2019 10:44 pm
от Almasy
Катастрофа с карго самолет

Маршрут MIAIAH
Регистрация N1217A
Машина – 76F (Boeing 767-300 Freighter)
ex-LAN, ex-GPA, ex-China Southern и ex-Canadian Airlines (повече от 27 годишна)

https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b767-25865.htm

Изображение

Изображение

Оператор - Atlas (в случая по договор с Amazon)
Полет 3591
Място на катастрофата – Тринити Бей (приблизително 30 мили югоизточно от IAH)

Изображение

Екипаж – 3 души (всички са загинали)

Не се съобщава за Мейдей.

Времето:

Изображение

Прави се уточнение че в района на самото летище (IAH) и в непосредствена близост (Тринити Бей) обстановката е била нормална

Изображение

Изображение

ATC запис:

http://archive-server.liveatc.net/kiah/ ... -1830Z.mp3

Останки:

Изображение

Изображение

Изображение

Видео: https://abc13.com/human-remains-found-a ... o/5153229/

Тъй като Тринити Бей е едва 3-4 метра дълбок, намирането на CVR и FDR би трябвало да е много лесно (макар че в случая иде реч за изцяло тинест , макар и почти сърфейс участък)

Изображение

Изображение

Непотвърдено (очевидци) – nose dive