Bombardier CSeries

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » съб сеп 15, 2018 1:09 am

Първия А220 за Делта

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 15, 2018 9:28 pm

airBaltic CEO
A220-300 – рекордно нисък разход на гориво
http://m.atwonline.com/airlines/ceo-air ... el-savings

АК ще поднови целия си парк и от 2022-ра ще оперира с флотилия съставена единствено от А220
http://m.atwonline.com/aircraft-engines ... fleet-2022

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1809
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 28, 2019 4:46 am

A220
- MTOW увеличено с 2.3 тона
- Рейнджа е също пипнат (увеличен с 450nm)

https://www.forbes.com/sites/marisagarc ... 090af06454

Не може да се отрече, че и двете неща са постижение. Увеличаването на рейнджа не е лесна работа дори за типа 777, камо ли за класа на А220, където това е доста трудна задачка.

Критиците обаче казват, че рейнджа никога не е бил проблем на А220, тъй като машината така или иначе е с най-добри показатели от всички и до момента, и ако една АК не възнамерява да осъществява и TATL полети, подобно увеличение се явява почти излишно. Същевременно се изтъква, че на къси дестинации Е2-195 ще е с по-ниско CASM (особено при сегашната цена на А220), а в края на краищата регионалната авиация акцентира именно върху такива полети.

Защитниците пък контрират, че това би позволило „тънки“ маршрути от типа Източно-Западно Крайбрежие (САЩ), както и Западно Крайбрежие – Хавай, а вероятно би било полезно и за LCC, летящи от малки европейски градове до сравнително отдалечени туристически дестинации като Хургада, Гран Канария или Тел Авив.

Същевременно, все повече се говори че Ербъс ще тръгне и към вариант 500

Изображение

Подобна теза е яростно отхвърляна от множество диванни (като мен) експерти, които твърдят, че А220-500 би бил перфектно оръжие за борба с конкуренцията, ако програмата беше все още само собственост на Bombardier, но ще е тотална грешка в днешно дреме (вече под шапката на Airbus) заради продуктов канибализъм, по-конкретно с A319Neo и дори A320Neo

Не са обаче розови нещата по отношение на редуциране цената на самолета – задачка, която Ербъс сам беше дефинирал като първостепенна при закупуването на мажоритарния дял от програмата. Липсва официален анонс от концерна, но слуховете са, че за момента кой знае какъв успех в това отношение не е постигнат и бившата С-серия продължава да стряска болшинството от превозвачите с цената си.

Макар и фен на проекта, личното ми мнение е, че критиците имат своите основания. Последните твърдят, че Ербъс допуска за пореден път „грешката А380“ - технически геройства, практически необходими на доста ограничен кръг превозвачи, както и че по-ниската цена на Е2 ще срине продажбите на технологично супериорния А220 по същия начин, както навремето Е1 се справи с малко по-икономичния, но отново доста по-скъп CRJ.

Та успеха/победата на А220 изобщо не може да се смята за гарантирана.

Не ще и дума, битката с Е2, които вече са и под егидата на Боинг, ще е титанична.

Отговори