Bombardier CSeries

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 17, 2017 6:24 am

Breaking news: Ербъс купи контролният пакет на С-серията. Ще отваря втора линия за производството на модела в заводите си в Mobile, Alabama

https://www.flightglobal.com/news/artic ... mm-442213/

По форумите е врява и безумство, много хора не могат да повярват, а за Boeing новината определено е студен душ.

Защо няма емотикон за пуканки :D

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 17, 2017 1:28 pm

- частична продажба на активите на BBD (Bombardier) се очакваше отавна. Компанията силно се нуждаеше от свежи пари, тъй като разработката на CS струваше не малко (EIS сравнително неотдавна), продажбите на CRJ бяха слаби (остра конкурентна схватка с E-джетовете, които обаче бяха значително по-евтини), а Q400 от години гълташе праха на ATR
- предполагаше се обаче, че дял ще купят китайците – последните се сдушиха с BBD още при разработката на ARJ21, като романса продължи и при С-919
- сега става ясно защо канадците са отказали офертата на китайците – очевидно преговорите с Ербъс са се водили отдавна, но едва сега са постигнали споразумение за цената
- Boeing също е имал подобна възможност, но очевидно е предпочел пряка конфронтация с BBD (гласеният CS500 вече влиза в нишата на най-малките варианти на семействата 737/320), нещо за което в момента със сигурност съжалява
- Ербъс вече предлага впечатляваща гама граждански хвърчила (не трябва да се забравя, че същия владее и 50% от ATR)
- Delta реагираха почтги светкавично и вече обавиха, че предпочитат да превкючат на екземплярите произведени на собствена (американска) територия (https://twitter.com/LeehamNews/status/9 ... 9951094784)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 17, 2017 3:34 pm

- Airbus почти елиминира заплахата CS300/500 да торпилират един ден продажбите на A319Neo (и дори A320Neo). Тази заплаха обаче става все по-реална за 7M7 и 7M8 (B737-MAX7 и B737-MAX8), още повече, че от тук нататък МАХ серията ще трябва да се бори с де факто два модела с обща стратегия. Нуждата от MoM/NMA/797 вече става крещяща. Друг печеливш ход Boeing няма, освен рязко понижаване на цената на МАХ серията, което аз не бих нарекъл печеливш ход
- вече двете линии (в Канада и САЩ) би трябвало и да посмъкнат цената на CS – засега единствената, но затова пък много сериозна и повсевместна критика към самолета
- няма официална информация, но по-скоро Airbus би оставал непокътнат бранда на BBD (нещо като Aegean/Olympic)
- трансфера на технологии също не е за пренебрегване – от тук нататък Airbus ще разполага със всичко, което и BBD, а това ще е от полза и за двата бранда
- факта, че Airbus вече предлага всичко, като се започне от ATR-42-600 до A380-800 (изключени остават само най-малките машини от рода на Jetstream 41) би трябвало да помогне и в друг аспект – унификацията на системите (което най-вероятно ще се случи) подпомага продажбите
- BBD все пак няма да се обезличи напълно, защото CRJ, Q400, LearJet, Global и Challenger остават 100% техни. Продажбата само на CS е умен ход и в друг аспект – не се купува целия концерн и регулатора не би могъл да има възражения
- колкото и трудно да му е било последните години на BBD, окончателно се оказва, че концерна няма и $1 дълг към банковия сектор – започва се на чисто
- двамата официално вече „братя” (CS100 и А320Neo) рамо до рамо:

Изображение

Дотук, освен официалните съобщения, коментарите са мои. Очаквам вижданията и на другите съфорумци :)

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 17, 2017 4:43 pm

Както и се очакваше - бурна реакция от страна на Boeing:

".....This looks like a questionable deal between two heavily state-subsidized competitors to skirt the recent findings of the U.S. government. Our position remains that everyone should play by the same rules for free and fair trade to work," a Boeing spokesman said in a statement....."

http://money.cnn.com/2017/10/16/news/co ... index.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 17, 2017 9:02 pm

Зевзеците, които за няколко часа написаха томове по форумите, вече измъдриха и виц:

Новата реклама на Ербъс: Към всеки А380 един CS100 безплатно :lol: :lol: :lol:

filip
Мнения: 75
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от filip » вт окт 17, 2017 10:49 pm

Боинг са се превърнали в мрънкащи старчета. Все някой им пречи. А моделите които предлагат одавна трябваше да са им във музеите, е ..... с едно-две изключения.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Moss » вт окт 17, 2017 11:20 pm

Въпросът е безскрайно спорен.
Ако Бомбардие и Аирбус получават държавни субсидии, това безспорно преимущество за тях.
Боинг обаче получават също сериозни държавни поръчки, за които много трудноо може да се определи, доколоко са поръчки и доколко субсидии.
Та ако искат, могат да вземат да направят по-добри самолети от Аирбус, и от Бомбардие, в сегашната политическа ситуация, няма да се очудя ако бай Дончо ги забрани сичките нелоялни конкуренти.
Сигурно и в Чикаго тоя сън сънуват! :D

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт окт 17, 2017 11:53 pm

".......Въпросът е безскрайно спорен.
Ако Бомбардие и Аирбус получават държавни субсидии, това безспорно преимущество за тях.
Боинг обаче получават също сериозни държавни поръчки, за които много трудноо може да се определи, доколоко са поръчки и доколко субсидии....."

Те на таз тема се дърлят от декади. Ма то комисии, независими експерти, разследващи журналисти.....Изпотрошиха суматлък пари и пак никой не успя да докаже, че другият е взел и цент субсидии. Ама като са прости и се разследват един друг....Да бяха зели пример от SSJ - ямата там бездънна и никой копчи не казува :mrgreen:

".....Та ако искат, могат да вземат да направят по-добри самолети от Аирбус, и от Бомбардие, в сегашната политическа ситуация, няма да се очудя ако бай Дончо ги забрани сичките нелоялни конкуренти.
Сигурно и в Чикаго тоя сън сънуват! :D....."

Сакън - не те е прочел, не го е направил :lol: :lol: :lol:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 06, 2017 6:45 pm

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » нед дек 24, 2017 1:25 pm

И КЕ получи порвъия си CS300

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » нед яну 14, 2018 2:17 pm

ЕgyptAir трансформираха LoI-то си в твърда поръчка

http://www.bombardier.com/en/media/news ... ercom.html

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » съб апр 28, 2018 4:37 pm

CS300 за руските Red Wings и NordAvia

http://www.ato.ru/content/aviakompaniya ... dier-cs300

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 04, 2018 5:19 am

airBaltic - още 60 CS300 (30 твърда поръчка плюс 30 опции)

https://www.bombardier.com/en/media/new ... ercom.html

Изображение

Това е сериозеун успех за Ербъс и израз на голямо доверие към програмата, защото поръчката идва от превозвач, вече опериращ със CS300.
Освен в RIX (Рига), част от новите самолети ще бъдат дислоцирани на летища TLL (Талин) и VNO (Вилнюс), които превозвача превърна в свои бази.

filip
Мнения: 75
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от filip » вт юли 10, 2018 3:20 pm

C серията вече става А22x
airbus_a220_03.jpg
airbus_a220_03.jpg (466.88 KиБ) Видяна 144 пъти
download.jpeg
download.jpeg (37.22 KиБ) Видяна 144 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 10, 2018 6:34 pm

filip написа:
вт юли 10, 2018 3:20 pm
C серията вече става А22x
Значи в крайна сметка са го приели....В смисъл, за това отдавна се говореше, но официално решение не беше взето поне до скоро.
Хм....Не знам.
Според мен щеше да е по-добре да си запазят бранда.
Това е като прекръщаването на MD-95 във B-717.
Не виждам особен смисъл, така или иначе Ербъс вече командваше парада, струва ми се излишно.

filip
Мнения: 75
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от filip » вт юли 10, 2018 7:31 pm

От тия сливания според мен не излиза нищо добро. Едно обаче е сигурно, през следващите 20 години, нито А нито Б ще предложат нещо ново в сектора при тесните самолети. По евтино им излезе да си купят по един производител с вече готови машини, вместо да си разработват собствени.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт юли 10, 2018 7:41 pm

filip написа:
вт юли 10, 2018 7:31 pm
От тия сливания според мен не излиза нищо добро. Едно обаче е сигурно, през следващите 20 години, нито А нито Б ще предложат нещо ново в сектора при тесните самолети. По евтино им излезе да си купят по един производител с вече готови машини, вместо да си разработват собствени.
И аз така мисля.
Boeing вече се е договорил с Embraer, очаква се само решението на бразилското правителство, което държи така наречената "златна" акция. Коментарите обаче бяха, че едва ли би имало (правителството) нещо против.
Може и вече да има такова (решение) - скоро не съм проверявал.
Остава и ATR в един момент да стане А12Х или нещо подобно...... :|

P.S.: Че и официална церемония са спретнали....



Все си мисля обаче, че за хората във авиацията ще си остане Bombardier C-Series

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 261
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Amazon » ср юли 11, 2018 6:02 am

И на мен тези сливания не ми харесват. Дълги десетилетия, имаше четири големи производителя на реактивни пътнически самолети. Сега останаха само двама.

Като прогнозата ми е че хората в Квебек ще оцелеят, но в никакъв случай няма да продават толкова самолети колкото в добрите години на Бомбардиер. И това защото и едните и другите са си французи от една култура, нищо че са от двете страни на океана.

Докато Ембреър направо го зачерквам. Няма начин латиноамериканците да се сработят с работохолиците от Боинг. Никакъв шанс, това са противоположни култури и ценностни системи. Което е жалко. Чисто статистически, Ембреър произвежда едни от най сигурните самолети на планетата. И го прави на много добра цена. Във всеки случай, по добра от тази на кандците

filip
Мнения: 75
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от filip » ср юли 11, 2018 6:53 am

JetBlue си поръча 60 броя от новия Еърбъс за замяна на същия брой техни Е190.
https://www.businesswire.com/news/home/ ... 006015/en/
a220-300_jetblue_livery_homepage_mosaic_800x500.jpg
a220-300_jetblue_livery_homepage_mosaic_800x500.jpg (106 KиБ) Видяна 99 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1645
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пет юли 13, 2018 8:58 am

Amazon написа:
ср юли 11, 2018 5:21 am
......Докато Ембреър направо го зачерквам.....
Веке има няколко предложения как да бъдат прекръстени Embraer`ите :mrgreen:
Повечето ми се струват са ужасно тъпи (като Boeing 712 и Boeing 818), най-подходящо (ако изобщо ще го правят) ми се струва това:

7E7-7 за 175E2
7E7-8 за 190E2
7E7-9 за 195E2

Сделката обаче (поне до момента) все още не е напълно финализирана.

Отговори