Bombardier CSeries

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Грозев » ср мар 05, 2014 1:35 am

Полетя трeтия CSerires
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 04 Март 2014 19:42


Bombardier успешно изпита в полет третия прототип на своя нов нов двудвигателен пътнически самолет CSeries. Полетът е бил осъществен на 3 март 2014 г.

Прототипът, който има означение FTV-3 полита два месеца след FTV-2 и почти шест месеца след първия прототип FTV-1. Всички те са прототипи на 110-местната версия CS100. Очаква се до края на годината да полетят още два прототипа.

До момента първите два прототипа са натрупали около 100 часа нальот. FTV-1 полетя на 16 септември 2013 г.

В момента се цели изпитателната програма да приключи във втората половина на 2015 г. Това е забавяне с близо две години от първоначално обявения от Bombardier график. Към момента има 201 твърди поръчки за CSeries.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... eries.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Грозев » пон юни 02, 2014 2:04 am

CSeries претърпя инцидент с двигателя си
Написано от Списание АЕРО
Неделя, 01 Юни 2014 23:47


Bombardier прекратява летателните изпитания на CSeries, след сериозен отказ на един от двигателите по време на изпитания в четвъртък.

Инцидентът е станал по време на наземни тестове след техническа поддръжка с първия прототип FTV-1 в заводското летище в Марибел, Квебек. Според някои данни става въпрос за разрушаване на лопатки в степента за ниско налягане в един от двата двигателя PW1500G.

Двигателят вече е свален и изпратен в производителя Pratt & Whitney за по-сериозен анализ.

Според Boembarier инцидентът няма да повлияе на изпитателната програма на типа, като доставката на първия CSeries за стартовия клиент се планира във втората половина на 2015 г.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... lq-si.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 22, 2015 10:07 am

Bombardier обмисля трети вариант на С-серията, тоест CS500, кайто да е с вместимост 160-180 места.

http://www.wsj.com/articles/bombardier- ... iew_latest

Това вече означава пряка конкуренция с Боинг и Ербъс (ако разбира се, CS500 се превърне в реалност).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 29, 2015 9:25 am

BT (Air Baltic) потвърди поръчката си CS300

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... es-options

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср юли 01, 2015 9:11 am


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 22, 2015 2:55 pm

Air Canada най-после поръча С-серията (45 машини)

http://www.andreallardaviation.com/archives/1421

Превозвача не беше никак ласкав към Bombardier до момента. Ръководството му многократно заяви, че на обещания няма да вярва и докато не получи преки доказателства за качествата на самолета, заявка няма да има. Сякаш за да изнерви още повече производителя, се анонсира, че се правят сондажи относно всички предлагани във сегмента типове самолети и сантименти от рода на "родно производство" няма да има.
Какви доказателства са приведени не е ясно, но Bombardier може малко да си отдъхне. 45 бройки не са много, но едва ли при бъдещи поръчки, АК ще измени на производителя - два типа машини от един и същи клас биха и дошли в повече по отношение на поддръжката (макар че има и такива случаи).
Във всеки случай, в централата на Bombardier са се препотили поне едно 300 пъти. Самолета, макар и не влязъл в експлоатация, отдавна се предлага на пазара - Луфтханза Груп дори забравиха кога са го поръчали. А и Air Canada доказа, че е непредвидима - преди година-две при вече почти "опечена" сделка със Ербъс се отметна буквално в последния момент и подписа със Боинг за самолети от серията 737 (при положение, че във флотилията си имаше само A319/A320, тоест поръчаните 737 идваха като нов тип).

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 09, 2015 10:20 am

Латвийската AirBaltic - официален launch customer на втората серия - CS300

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... h-operator

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 07, 2016 2:53 pm


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » съб яну 23, 2016 10:49 pm

Лоша новина за Bombardier
http://atwonline.com/airframes/gulf-air ... ries-order
Дори и да не канцелира поръчката, GulfAir по всяка вероятност яко ще изцеди производителя.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 18, 2016 12:26 am

Първа поръчка от 16 месеца - 45 твърди, плюс 30 опции за Air Canada

:arrow: http://www.reuters.com/article/us-bomba ... SKCN0VQ180
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » чет апр 14, 2016 11:14 am

Air Baltic превърна и опциите си за CS300 в твърда поръчка (общо 20 машини)
http://www.ctvnews.ca/business/latvia-s ... -1.2855189

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пет апр 22, 2016 12:06 pm

Суис ще получи първия самолет от серия 100 в края на юни и от 15 юли стартира утилизацията първоначално до дестинациите Париж, Мадрид, Прага и Будапеща (от Цюрих)
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... operations

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср апр 27, 2016 2:05 pm

Delta и British натискат за CS500
http://www.theglobeandmail.com/report-o ... e29679594/

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 28, 2016 1:44 pm

Delta официално поръчва 125 броя CS100 (75 твърди и 50 опции). Ще го бъде тоя самолет!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » чет апр 28, 2016 8:00 pm

Вече без съмнение - щом Делта е на тепиха, ще последват и други.
АК се води за една от "най-стиснатите", често пазари големи количества втора употреба, но щом поръчва нещо ново, значи са убедени, че със самолета ще се вадят добри пари - общо взето имат нюх.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 16, 2016 12:13 pm

Almasy написа:Delta и British натискат за CS500
http://www.theglobeandmail.com/report-o ... e29679594/
Но явно няма да го бъде в скоро време:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... 00-425205/

filip
Мнения: 31
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от filip » пон май 16, 2016 10:51 pm

Което е жалко, защото според мен самолета може да има сериозен пазарен успех. Директно ще изяде поръчките на А319 и по късите 737. Продължавам да се чудя защо Бомбардие не направиха фюзелажа малко по широк, за да вместят 6 седалки на ред.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 17, 2016 8:22 am

Bombardier напоследък едва ли имат свободни ресурси, особено парични. Продажбите на Q400 са повече от слаби, ще мине много време, докато CS100 и CS300 започнат да носят печалба.
Що се отнася до второто, предполагам, че една от причините е, че не искат да се хванат директно за гушите с Ербъс и Боинг. После, Bombardier нямат все още опит в този сегмент. Преди известно време канадците предложиха дял от програмата на Ербъс, но европейците отказаха.
Ама има време - програмата е все още в началото си, ако първите варианти оправдаят доверието, стартирането на CS500 вече може и да не е толкова мъгляво.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Грозев » вт май 17, 2016 11:30 pm

A319neo и Boeing 737-7 Max са си мъртви и без CS500. Прочие CS300 доста плътно се доближава до капацитетите им. Направо са си сходни.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1431
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср май 18, 2016 11:18 am

Да, така е.
Тук е и логичният въпрос - защо пък двата гиганта, не се отказаха в прераждането им NEO и MAX.
Ербъсци вече заявиха, че 319NEO щял да бъде произвеждан едва ли не само и само "да бъде държан Bombardier честен в цената на С-серията". Айде сега, изказването е ОК като PR-ска акция, ама все пак сиренето си е с пари.
Не ми се вярва двете акули (Airbus & Boeing) да се откажат лесно от сегмента. Има и нещо, което все пак е на тяхна страна - малките АК, на които им трябват сравнително скромен брой машини с различна вместимост.
Ако имаш в авиопарка си 10-12 броя А320/А321 и ти трябват не повече от 2-3 самолета с капацитета на A319/CS300, самолет от друг производител може да дойде в повече.

Отговори