Bombardier CSeries

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » съб сеп 15, 2018 1:09 am

Първия А220 за Делта

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 15, 2018 9:28 pm

airBaltic CEO
A220-300 – рекордно нисък разход на гориво
http://m.atwonline.com/airlines/ceo-air ... el-savings

АК ще поднови целия си парк и от 2022-ра ще оперира с флотилия съставена единствено от А220
http://m.atwonline.com/aircraft-engines ... fleet-2022

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 28, 2019 4:46 am

A220
- MTOW увеличено с 2.3 тона
- Рейнджа е също пипнат (увеличен с 450nm)

https://www.forbes.com/sites/marisagarc ... 090af06454

Не може да се отрече, че и двете неща са постижение. Увеличаването на рейнджа не е лесна работа дори за типа 777, камо ли за класа на А220, където това е доста трудна задачка.

Критиците обаче казват, че рейнджа никога не е бил проблем на А220, тъй като машината така или иначе е с най-добри показатели от всички и до момента, и ако една АК не възнамерява да осъществява и TATL полети, подобно увеличение се явява почти излишно. Същевременно се изтъква, че на къси дестинации Е2-195 ще е с по-ниско CASM (особено при сегашната цена на А220), а в края на краищата регионалната авиация акцентира именно върху такива полети.

Защитниците пък контрират, че това би позволило „тънки“ маршрути от типа Източно-Западно Крайбрежие (САЩ), както и Западно Крайбрежие – Хавай, а вероятно би било полезно и за LCC, летящи от малки европейски градове до сравнително отдалечени туристически дестинации като Хургада, Гран Канария или Тел Авив.

Същевременно, все повече се говори че Ербъс ще тръгне и към вариант 500

Изображение

Подобна теза е яростно отхвърляна от множество диванни (като мен) експерти, които твърдят, че А220-500 би бил перфектно оръжие за борба с конкуренцията, ако програмата беше все още само собственост на Bombardier, но ще е тотална грешка в днешно дреме (вече под шапката на Airbus) заради продуктов канибализъм, по-конкретно с A319Neo и дори A320Neo

Не са обаче розови нещата по отношение на редуциране цената на самолета – задачка, която Ербъс сам беше дефинирал като първостепенна при закупуването на мажоритарния дял от програмата. Липсва официален анонс от концерна, но слуховете са, че за момента кой знае какъв успех в това отношение не е постигнат и бившата С-серия продължава да стряска болшинството от превозвачите с цената си.

Макар и фен на проекта, личното ми мнение е, че критиците имат своите основания. Последните твърдят, че Ербъс допуска за пореден път „грешката А380“ - технически геройства, практически необходими на доста ограничен кръг превозвачи, както и че по-ниската цена на Е2 ще срине продажбите на технологично супериорния А220 по същия начин, както навремето Е1 се справи с малко по-икономичния, но отново доста по-скъп CRJ.

Та успеха/победата на А220 изобщо не може да се смята за гарантирана.

Не ще и дума, битката с Е2, които вече са и под егидата на Боинг, ще е титанична.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пет авг 30, 2019 8:22 am

Развитието на А220:

- А220 най-после си пое глътка въздух (визират се последните поръчки)
- Инвестира се да се постигне производство на поне 10 (желателно дори 15) бройки на месец през следващите няколко години (https://www.flightglobal.com/news/artic ... ro-455082/)
- Концерна определено много бърза относно откриването на новата линия и това е логично – А220 (бивша С-серия) или ще победи Е2 или няма

Изображение

- Вече почти не се дискутира ще има ли А220-500, въпроса е по-скоро кога (https://www.flightglobal.com/news/artic ... 20-455067/)
- Планира се PIP (performance improvement packages) с цел да се подобри още повече икономичността (не само разход на гориво, а и общи разходи) на серията (https://leehamnews.com/2019/01/17/pips- ... ing-costs/)

Позициониране в цялата NB линия:

Изображение

Постигна се (официално) и друга заложена цел - А220 получи ETOPS180:

Изображение

Това означава, че от утре с А220 могат да се извършват полети като LAXHNL (Лос Анжелийз – Хонолулу) и LHRJFK (Лондон – Ню Йорк) с пасажери на борда (изпитателни вече са осъществявани).

А означава и друго – А220 трудно вече може да се нарече само „регионален” самолет, щом е в състояние да изпълнява полети, които на времето се полагаха единствено на машини от ранга на 767 и D10.
Същото разбира се отнася и до A321LR и A321XLR.
Отликата тук е че се отнася за цялата фамилия А220, защото Ербъс реши да подобри параметрите и на най-малкия член – версия 100 (бивш CS-100)

Изображение

Всичко това, ако не друго, показва едно – Ербъс залага много здраво на бившата С-серия.
В края на краищата все още не е почнал да печели кой-знае колко от нея (себестойността си остава значително по-висока от тази на Е2), а инвестициите продължават да са много сериозни.

matrix
Мнения: 40
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от matrix » вт окт 15, 2019 9:13 pm

Всички А220 на SWISS са на земя за технически инспекции, след поредица проблеми с двигателите им. Имат и няколко спирания на двигател в полет.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср окт 16, 2019 3:54 pm

matrix написа:
вт окт 15, 2019 9:13 pm
Всички А220 на SWISS са на земя за технически инспекции, след поредица проблеми с двигателите им. Имат и няколко спирания на двигател в полет.
https://simpleflying.com/swiss-a220-grounding/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср окт 16, 2019 4:10 pm

И явно за кратко - самолетите един по един се връщат в експлоатация (правена е инспекция на турбините)

https://uk.reuters.com/article/brief-ai ... um=twitter

AIRLINE SWISS SAYS SOME OF ITS AIRBUS A220 PLANES HAVE RETURNED TO SERVICE AFTER BEING GROUNDED FOR SAFETY INSPECTIONS


AIRLINE SWISS SAYS EXPECTS FULL SERVICE TO BE RESUMED FROM THURSDAY AFTER GROUNDING PLANES FOR CHECKS Source text for Eikon: Further company coverage: (Reporting by John Revill)

Верифицирано и от FI:

https://www.flightglobal.com/news/artic ... ta-461509/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср окт 23, 2019 3:54 pm

Czech Airlines поръчва 4 х A220-300

https://simpleflying.com/czech-airbus-a220/

Поръчката обаче е за сметка на минус същото количество А320Neo, тоест поръчката за тях от 7 става 3, като пък тези три броя са конвертирани за версията А321XLR

https://onemileatatime.com/czech-airlines-airbus-order/

Изображение

filip
Мнения: 108
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от filip » ср окт 23, 2019 9:28 pm

Дали има някаква вероятност в близко бъдеще да видим С серията в цветовете на някоя родна авиокомпания? Утилизиран флот например за България еър от версии 100 и 300 не биха ли били по-добър вариант, отколкото микс А319/320 и Ембраерите? Еххх, размечтах се...

matrix
Мнения: 40
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от matrix » ср окт 23, 2019 9:56 pm

Въпреки извършените наскоро инспекции на двигателите на А220 , има отново спиране на двигател в полет на 15.10.19 на SWISS. Дано не разчитат много дълго на късмета, за да не се стигне до 2 спрели мотора в един полет. Проблема се неглежира за пред масите, но имаме примера с Макс. Моторите са грижа на P§W, но на ербъс ще им се отвори още доста работа да изчистват самолета от други технически проблеми. А220 е много скъп и засега не много надежден самолет. Airbaltik половината им флот е от почти подарени А220 и пак са на загуба за полугодие с 20млн. Неразбирам чехите вместо по-еднороден флот от А320family, да вземат А220, предполагам е имало неустоймо предложение.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 24, 2019 1:03 pm

Въпреки извършените наскоро инспекции на двигателите на А220 , има отново спиране на двигател в полет на 15.10.19 на SWISS. Дано не разчитат много дълго на късмета, за да не се стигне до 2 спрели мотора в един полет. Проблема се неглежира за пред масите, но имаме примера с Макс. Моторите са грижа на P§W, но на ербъс ще им се отвори още доста работа да изчистват самолета от други технически проблеми
Кои са другите технически проблеми?
Щото аз не съм срещал информация за това.
А220 е много скъп и засега не много надежден самолет
С първото съм абсолютно съгласен, но не и с второто. Напротив, всички АК, досега експлоатиращи самолета, са на противоположното мнение. А превозвач, ако има проблем (ненадежност) да вземе да хвали нещо...Малко вероятно от чисто икономическа гледна точка. Ако такъв има, те гледат да крънкат за неустойки. Както беше с 787 в първите месеци на експлоатация и прословутите батерии.
Airbaltik половината им флот е от почти подарени А220
Източник?
Да, на Делта беше направена отстъпка, заради бройката, а и вероятно заради статуса на самия на превозвач. И на LH Group като launch customer. Но от там нататък, Ербъс, както и Bombardier в по-предни години е много стиснат за A220. Отстъпки се правят (и то сериозни) за А330-900Neo, но за бившата С-серия почти няма такъв филм. Точно затова се стигна и до скандала с УУ (Уили Уолш, BA CEO), който искаше да напазари евтинджос А220, най-вече заради LCY. Но му посочиха вратата със съвета да си ги купи от другаде. А British Airways не са кой да е.
и пак са на загуба за полугодие с 20млн
Това е възможно (не съм чеквал, пък и го вярвам, защото airBaltic от години е много плют от пасажерите, заради множество свои буквално безумни политики), но ми кажи какво общо има с темата и самолета? Щото Interjet купи SSJ на каталожна цена (смехория) и сега се чуди на кой да ги пробута. Само, че аз не обвинявах SSJ за финансовото състояние на Interjet (върни се в по-предни постове да провериш).
Неразбирам чехите вместо по-еднороден флот от А320family, да вземат А220, предполагам е имало неустоймо предложение.
Версия 300 като капацитет се равнява на A319Neo (който също не е евтин). От там нататък става въпрос и за неща като сертификации за излитане от малки летища (LCY е прекрасен пример), разход на гориво на кресло (319 е много тежък), рейндж (ETOPS) и стигнем до CASM.
Дори само заради мисиите си заслужава - А220 може почти всичко, което и A319Neo, докато обратното не е вярно.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 24, 2019 1:06 pm

filip написа:
ср окт 23, 2019 9:28 pm
Дали има някаква вероятност в близко бъдеще да видим С серията в цветовете на някоя родна авиокомпания? Утилизиран флот например за България еър от версии 100 и 300 не биха ли били по-добър вариант, отколкото микс А319/320 и Ембраерите? Еххх, размечтах се...
Съмнявам се - както Matrix написа, самолета е много скъп.
И преди да заработи линията в Мобайл е много съмнително, че цената му ще падне съществено.

matrix
Мнения: 40
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от matrix » чет окт 24, 2019 7:46 pm

Almasy написа:
чет окт 24, 2019 1:03 pm
Въпреки извършените наскоро инспекции на двигателите на А220 , има отново спиране на двигател в полет на 15.10.19 на SWISS. Дано не разчитат много дълго на късмета, за да не се стигне до 2 спрели мотора в един полет. Проблема се неглежира за пред масите, но имаме примера с Макс. Моторите са грижа на P§W, но на ербъс ще им се отвори още доста работа да изчистват самолета от други технически проблеми
Кои са другите технически проблеми?
Щото аз не съм срещал информация за това.
Airbaltik половината им флот е от почти подарени А220
Източник?
Официални източници разбирасе няма, но вече излиза тук таме по различни форуми "изтекла" информация.
А относно избора м/у А319 и А220-300 , А319 си е изпитан, изчистен и разпространен самолет. На кои летища с къси писти ще искат толкова да кацат чехите не мие ясно. Само знам, че няма да смеят да пускат А220 до летища без сертифицирана техническа линейна база за този тип, иначе рискуват да оставят самолета там по технически причини за 1-2 дена.
Има логика ако бяха поръчали А220-100, но пък той е по-скъп от добре усвоените вече Е195.
A220 може, но след като полети няколко години за AIRFRANCE.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 25, 2019 3:15 pm

Но 319 е доста тежък (в сравнение с 320/321), с малък ETOPS (в сравнение с А220), по-висок разход и CASM (тоест написаното в предния пост пак си важи).
Именно затова, поръчките за NEO (319) са повече от пършиви, в сравнение с тези за 320 и 321.
И баш по същата причина пак форумите се коментира, че ако Ербъс стартира А220-500, то това би означавало, че окончателно слага кръст на 319NEO, а е възможно да се получи продуктов канибализъм дори и към 320NEO, макар и последният все пак да не е толкова застрашен.
Инак за чехите си прав - малко ме съмнява да стартират PRGLCY, за разлика от поляците (LO), които отдавна го направиха (WAWLCY).
Но така или иначе, не знаем окончателните им планове. По-скоро се съмнявам, че ги блазни сериозния ETOPS (освен по-ниския разход). И колкото повече се замислям, все по-сигурен ставам в това, инак защо им трансформирането на 3-те бройки стандартен 321Neo към по-скъпите 321XLR?

matrix
Мнения: 40
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от matrix » пет окт 25, 2019 7:41 pm

Almasy написа:
пет окт 25, 2019 3:15 pm
Но 319 е доста тежък (в сравнение с 320/321), с малък ETOPS (в сравнение с А220), по-висок разход и CASM (тоест написаното в предния пост пак си важи).
Единственото предимство, което им носи на чехите А220-300 пред А319 е по-ниския разход на гориво. И от тук нататък започват непредвидимите разходи или пък те са си калколирали към CASM ежегодна смяна на двигателите. Общо взето "мениджърите" обосновават избира на самолети по напудрени таблички, а дефакто има много други фактори - финансиви, корупционни, политически...

filip
Мнения: 108
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от filip » пет окт 25, 2019 8:02 pm

Инвестират хората, в чисто нова платформа, превъзхождаща тази на А320 с поне 30+ години. Направили са си много добре сметката.

matrix
Мнения: 40
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от matrix » пет окт 25, 2019 8:20 pm

filip написа:
пет окт 25, 2019 8:02 pm
Инвестират хората, в чисто нова платформа, превъзхождаща тази на А320 с поне 30+ години. Направили са си много добре сметката.
Ако става въпрос за 10-20 самолета е едно, а да надробиш флота на няколко самолета от различен тип е друго. Обучението на летателен и технически състав на нов тип самолет, подържане на склад, само това е доста скъпо удоволствие.
Както писах, нека полети Airfrance на А220 известно време и тогава малките да инвестират в тази платформа.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 28, 2019 2:03 pm

matrix написа:
пет окт 25, 2019 7:41 pm
.....Единственото предимство, което им носи на чехите А220-300 пред А319 е по-ниския разход на гориво. И от тук нататък започват непредвидимите разходи или пък те са си калколирали към CASM ежегодна смяна на двигателите. .....
Това ще ти е много трудно са го обясниш на хилядите чатъри в ерлайнс-а. Може и да има някой и друг на същото мнение, но я надхвърлят процент, я не.
Което, разбира се, изобщо не значи, че си изцяло неправ.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1857
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » нед ное 10, 2019 2:40 pm

Първия А220 за Air Canada.
Назад към корените :)

Изображение

Отговори