Bombardier CSeries

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1840
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » съб сеп 15, 2018 1:09 am

Първия А220 за Делта

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1840
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 15, 2018 9:28 pm

airBaltic CEO
A220-300 – рекордно нисък разход на гориво
http://m.atwonline.com/airlines/ceo-air ... el-savings

АК ще поднови целия си парк и от 2022-ра ще оперира с флотилия съставена единствено от А220
http://m.atwonline.com/aircraft-engines ... fleet-2022

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1840
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 28, 2019 4:46 am

A220
- MTOW увеличено с 2.3 тона
- Рейнджа е също пипнат (увеличен с 450nm)

https://www.forbes.com/sites/marisagarc ... 090af06454

Не може да се отрече, че и двете неща са постижение. Увеличаването на рейнджа не е лесна работа дори за типа 777, камо ли за класа на А220, където това е доста трудна задачка.

Критиците обаче казват, че рейнджа никога не е бил проблем на А220, тъй като машината така или иначе е с най-добри показатели от всички и до момента, и ако една АК не възнамерява да осъществява и TATL полети, подобно увеличение се явява почти излишно. Същевременно се изтъква, че на къси дестинации Е2-195 ще е с по-ниско CASM (особено при сегашната цена на А220), а в края на краищата регионалната авиация акцентира именно върху такива полети.

Защитниците пък контрират, че това би позволило „тънки“ маршрути от типа Източно-Западно Крайбрежие (САЩ), както и Западно Крайбрежие – Хавай, а вероятно би било полезно и за LCC, летящи от малки европейски градове до сравнително отдалечени туристически дестинации като Хургада, Гран Канария или Тел Авив.

Същевременно, все повече се говори че Ербъс ще тръгне и към вариант 500

Изображение

Подобна теза е яростно отхвърляна от множество диванни (като мен) експерти, които твърдят, че А220-500 би бил перфектно оръжие за борба с конкуренцията, ако програмата беше все още само собственост на Bombardier, но ще е тотална грешка в днешно дреме (вече под шапката на Airbus) заради продуктов канибализъм, по-конкретно с A319Neo и дори A320Neo

Не са обаче розови нещата по отношение на редуциране цената на самолета – задачка, която Ербъс сам беше дефинирал като първостепенна при закупуването на мажоритарния дял от програмата. Липсва официален анонс от концерна, но слуховете са, че за момента кой знае какъв успех в това отношение не е постигнат и бившата С-серия продължава да стряска болшинството от превозвачите с цената си.

Макар и фен на проекта, личното ми мнение е, че критиците имат своите основания. Последните твърдят, че Ербъс допуска за пореден път „грешката А380“ - технически геройства, практически необходими на доста ограничен кръг превозвачи, както и че по-ниската цена на Е2 ще срине продажбите на технологично супериорния А220 по същия начин, както навремето Е1 се справи с малко по-икономичния, но отново доста по-скъп CRJ.

Та успеха/победата на А220 изобщо не може да се смята за гарантирана.

Не ще и дума, битката с Е2, които вече са и под егидата на Боинг, ще е титанична.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1840
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » пет авг 30, 2019 8:22 am

Развитието на А220:

- А220 най-после си пое глътка въздух (визират се последните поръчки)
- Инвестира се да се постигне производство на поне 10 (желателно дори 15) бройки на месец през следващите няколко години (https://www.flightglobal.com/news/artic ... ro-455082/)
- Концерна определено много бърза относно откриването на новата линия и това е логично – А220 (бивша С-серия) или ще победи Е2 или няма

Изображение

- Вече почти не се дискутира ще има ли А220-500, въпроса е по-скоро кога (https://www.flightglobal.com/news/artic ... 20-455067/)
- Планира се PIP (performance improvement packages) с цел да се подобри още повече икономичността (не само разход на гориво, а и общи разходи) на серията (https://leehamnews.com/2019/01/17/pips- ... ing-costs/)

Позициониране в цялата NB линия:

Изображение

Постигна се (официално) и друга заложена цел - А220 получи ETOPS180:

Изображение

Това означава, че от утре с А220 могат да се извършват полети като LAXHNL (Лос Анжелийз – Хонолулу) и LHRJFK (Лондон – Ню Йорк) с пасажери на борда (изпитателни вече са осъществявани).

А означава и друго – А220 трудно вече може да се нарече само „регионален” самолет, щом е в състояние да изпълнява полети, които на времето се полагаха единствено на машини от ранга на 767 и D10.
Същото разбира се отнася и до A321LR и A321XLR.
Отликата тук е че се отнася за цялата фамилия А220, защото Ербъс реши да подобри параметрите и на най-малкия член – версия 100 (бивш CS-100)

Изображение

Всичко това, ако не друго, показва едно – Ербъс залага много здраво на бившата С-серия.
В края на краищата все още не е почнал да печели кой-знае колко от нея (себестойността си остава значително по-висока от тази на Е2), а инвестициите продължават да са много сериозни.

matrix
Мнения: 35
Регистриран: съб май 12, 2018 8:32 pm

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от matrix » вт окт 15, 2019 9:13 pm

Всички А220 на SWISS са на земя за технически инспекции, след поредица проблеми с двигателите им. Имат и няколко спирания на двигател в полет.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1840
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср окт 16, 2019 3:54 pm

matrix написа:
вт окт 15, 2019 9:13 pm
Всички А220 на SWISS са на земя за технически инспекции, след поредица проблеми с двигателите им. Имат и няколко спирания на двигател в полет.
https://simpleflying.com/swiss-a220-grounding/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1840
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Bombardier CSeries

Непрочетено мнение от Almasy » ср окт 16, 2019 4:10 pm

И явно за кратко - самолетите един по един се връщат в експлоатация (правена е инспекция на турбините)

https://uk.reuters.com/article/brief-ai ... um=twitter

AIRLINE SWISS SAYS SOME OF ITS AIRBUS A220 PLANES HAVE RETURNED TO SERVICE AFTER BEING GROUNDED FOR SAFETY INSPECTIONS


AIRLINE SWISS SAYS EXPECTS FULL SERVICE TO BE RESUMED FROM THURSDAY AFTER GROUNDING PLANES FOR CHECKS Source text for Eikon: Further company coverage: (Reporting by John Revill)

Верифицирано и от FI:

https://www.flightglobal.com/news/artic ... ta-461509/

Отговори