Страница 1 от 4

Bombardier CSeries

Публикувано: пон юли 14, 2008 10:27 pm
от Грозев
Канадците от Bombardier най-накрая успяха да намерят стартов клиент за 110 местният регионален джет.
Програмата CSeries започна преди четири години, но за сега нямаше стартов клиент, което възпрепятстваше пускането на програмата. Днес, по време на авиоизложението във Фарнбъроу германската авиокомпания Lufthansa обяви намерението си да закупи 30 самолета и да запази опции за още 30. Стойността на сделката се очаква да достигне $2,8 млрд.

Bombardier Launches CSeries Aircraft Program
July 14, 2008 — Farnborough, U.K.
Aerospace


* Letter of interest for up to 60 aircraft from Lufthansa; significant interest from airlines worldwide
* Mirabel selected as final assembly site, Bombardier’s Belfast facility for the development and manufacture of the wings; manufacture of aft fuselage and cockpit to take place at Bombardier’s Saint-Laurent site
* Repayable investments with the governments of Canada and Québec as well as Northern Ireland and British Government Departments

Изображение

Bombardier today announced that its Board of Directors has granted approval for the launch of the CSeries family of aircraft, a new game-changing five abreast commercial airliner family, with the economics, performance, environmental and passenger-oriented improvements demanded by airline customers for the next quarter century. Entry into service is scheduled for 2013.

Launch customer, Lufthansa, a leading German airline, has signed a letter of interest (LOI) for up to 60 aircraft, including 30 options. The approximate list price of each aircraft is $46.7 million US. Additionally, discussions with a number of established airlines worldwide are progressing well.
...


http://www.bombardier.com/en/corporate/ ... 0d800326db

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: ср юли 16, 2008 7:17 pm
от Сашо
Йиии, Луфтханза се слави, че ни влага напразно парите - явно са преценили, че инвестицията да станат стартови клиент на С-серията си струва. Иначе имаше коментари, че са доволни от въвеждането на CRJ900 (че и реклама имаше по тоя повод - 100% наличност) и явно това е бил фактор, който е подпомогнал този проект (С-серията) след три-четири години приказки най-сетне да тръгне.

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: ср юли 16, 2008 7:56 pm
от harrier
И това при положение, че през януари 2009г започват доставките на Ембраери за Луфтханза.

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: пон мар 16, 2009 3:10 am
от Грозев
Lufthansa е подписала договор с канадците за покупката на 30 самолета CS100 (бивш C110). Няма инфо за преди обявеното намерения за запазване на опция за още 30 машини.

Lufthansa Group Signs Purchase Agreement with Bombardier for up to 60 CSeries Aircraft
(Source: Bombardier Aerospace; issued March 11, 2009)


TORONTO, Ontario --- Bombardier Aerospace announced today that Deutsche Lufthansa AG, the launch customer for the CSeries aircraft program, has signed a firm purchase agreement for 30 CSeries model CS100 (formerly C110) single-aisle aircraft. These aircraft will be operated by Lufthansa's subsidiary Swiss International Air Lines Ltd. The agreement also includes options on an additional 30 CSeries aircraft.

Based on list price, the contract value for the 30 CS100 aircraft is approximately $1.53 billion US.

The Lufthansa Group became the launch customer for the CSeries aircraft family in July 2008 when it signed a Letter of Interest (LOI) for up to 60 aircraft, including 30 options.

"Our purchase agreement with Bombardier for CSeries aircraft is a renewal of Lufthansa's commitment to commercial success balanced by environmental and business policies oriented toward sustainability and passenger comfort," said Nico Buchholz, Senior Vice President, Corporate Fleet, Lufthansa. "We are proud to be the launch customer for the CSeries family of aircraft which meets our requirements for sustainable fleet development including significant reductions in fuel burn and noise, as well as offering flexibility for the future."

"Having Lufthansa - known throughout the airline industry for its stringent engineering and technical standards - sign this purchase agreement for our CSeries aircraft, confirms their confidence in the airplane and the future of the program," said Gary R. Scott, President, Bombardier Commercial Aircraft. "We, at Bombardier, are delighted to have Lufthansa working with us from the beginning as we develop a family of aircraft designed specifically to meet the needs of the 100- to 149-seat market segment."

Bombardier Aerospace also today announced the launch of new model designations for its game-changing CSeries family of aircraft. The 110-seat configuration (previously known as the C110 aircraft) will be designated the CSeries model CS100 aircraft and the 130-seat configuration (formerly the C130 aircraft) will be designated the CSeries model CS300 aircraft.
....

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: пон мар 30, 2009 11:27 pm
от Грозев
Потръгна му на това самолетче в последните дни.
Обявена е нова сделка, този път е лизинговата компания LCI, която поръчва 20 самолета (три CS100 и 17 CS300).

First Leasing Company Customer for CSeries Aircraft
Monday March 30, 2009, 8:00 am EDT


TORONTO, ONTARIO--(MARKET WIRE)--Mar 30, 2009 -- Bombardier Aerospace announced today that Lease Corporation International Aviation (New Buildings) Limited has signed a firm purchase agreement for three CS100 and 17 CS300 jetliners. The purchaser, which also took options on a further 20 CSeries aircraft, is a wholly owned subsidiary of Lease Corporation International Limited (LCI). LCI is a privately owned aircraft leasing company that owns and leases planes to major airlines.

Based on list prices, the firm order for 20 CSeries aircraft is valued at approximately $1.44 billion U.S.

"This firm order for both CS100 and CS300 aircraft adds to the momentum we anticipated for CSeries aircraft following the initial firm order by Deutsche Lufthansa AG. Moreover, LCI's purchase confirms the flexibility designed into this technologically advanced aircraft family as required by all our customers, but especially leasing companies," said Gary R. Scott, President, Bombardier Commercial Aircraft. "We are grateful for LCI's confidence in the CSeries aircraft and delighted to welcome them as the launch leasing company customer. We look forward to working with them on further development of the aircraft for its entry into service in 2013."

"We are excited about the future of Bombardier's CSeries jetliner family," said LCI Chairman, Adam Tomazos. "Market studies carried out by ourselves and other organizations see a large worldwide demand for aircraft in the 100- to 149-seat category over the next two decades and the CSeries jetliner family is a perfect fit."
...........


http://finance.yahoo.com/news/Lease-Cor ... 80044.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: пет фев 26, 2010 3:26 pm
от Грозев
Доста сериозна поръчка за CSeries.
Американската компания Republic поръчва 30 броя CS300 и си запазва правата за още 40. Нещата за А320 и 737 почват да става мътни.

Republic orders 40 CSeries and options 40 more
By David Kaminski-Morrow
DATE:25/02/10
SOURCE:Air Transport Intelligence news


US-based Republic Airways Holdings has ordered 40 Bombardier CSeries aircraft and placed options on 40 more.

The company has signed a purchase agreement for the CS300 variant of the twin-jet.

Изображение

Republic Airways Holdings says the aircraft will be configured with 138 seats, in a single cabin arrangement.

The Indianapolis-based company owns several US operators including Chautauqua Airlines, Frontier Airlines, Lynx Aviation, Midwest Airlines, Republic Airlines and Shuttle America.

Deliveries are to begin in the second quarter of 2015. The aircraft will be fitted with Pratt & Whitney PW1000G engines and the carrier has signed an exclusive 15-year maintenance deal with the engine supplier.

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -more.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: съб фев 27, 2010 9:38 pm
от filip
Някак си не съм съгласен че нещата за 737 и 320 стават мътни, да му се невиди, единия самолет лети вече над 40 години , другия повече от 20 ! Тези самолети са най-успешните и на Боинг и на Еърбъс . И двата модела са донесли страшно много пари на компаниите си. Новото Бомбардие, едва ли ще е конкуренция и на двата модела . По скоро ще поеме щафетата (:

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: нед фев 28, 2010 2:21 am
от Грозев
CSeries застава между регионалните джетове (до 100 места) и семействата А320 и 737. Уж.
Реално ако загледаме нещата, ще видим, че канадската машинка директно убива 737-600 и А318 и сериозно заплашва дяла на 737-700 и А319, които в една класа са за около 150 човека. Republic ще ги конфигурират в една класа за 138 човека.
Експлоатацията на Embraer E-190/195 в авиокомпании наравно с А319 примерно, показва, че понякога е добра идея да пускаш малко по-малки, но много по-икономични самолети. При CSeries това ще важи още повече, предвид редукторните двигатели и по-малката маса. Аз лично очаквам още поръчки за канадците (особено покрай Фарбъроу) през тази година. Чуват се слухове за желанието на клиентите за още по-голям модел от серията.
А и Boeing и Airbus не от хубаво скочиха да сменят двигателите на златните си кокошки.

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: нед фев 28, 2010 7:39 pm
от filip
На мен лично CSeries ми е доста симпатичен, и ми се струва, че ако от Бомбардие удължат модела, той ще стане наистина много успешен . Иначе, да, и Боинг и Еърбъс се опитват да минат "метър" като добавят по икономични двигатели, към иначе, остарелите си конструкции. А и едва ли ще могат точно в този момент да хвърлят сили и средства за разработка на нови, тясно фюзелажни самолети.

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: пон мар 01, 2010 8:27 pm
от Грозев
До скоро и Boeing и Airbus твърдяха, че технологии за направа на 15 - 20% по-икономичен тяснофюзелажен 100 - 200 местен самолет ще има на разположение едва към края на десетилетието. Интересно да видим смяната на двигателите дали няма да отхвърли тази дата още по-напред в бъдещето.

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: чет юни 02, 2011 8:46 pm
от Грозев
Нови поръчки за Bombardier CSeries
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 02 Юни 2011 20:12


Шведската лизингова компания Braathens Leasing поръча 10 авиолайнера Bombardier CSeries и си запази опции за още 10 машини. Това е са първите поръчки за самолета, който още не е полетял, от 15 месеца насам.
Braathens Leasing поръчва пет броя от модела CS100 и пет броя от удължената версия CS300. Стойността на сделката е около $665 млн., а самолетите са предназначени за шведската регионална авиокомпания Malmo Aviation, където ще заменят сега използваните Avro RJ. Първите доставки ще станат факт през 2014 г.
С тези поръчки броя на купените самолети от фамилията CSeries достигна 100 (38 CS100 и 62 CS300), a клиентите са вече четирима на брой. Освен това клиентите са запазили и опции за още 100 самолета.
Изцяло новата разработка на Bombardier бе стартирана през 2008 г. CSeries представлява тяснофюзелажен лайнер, наместващ се между регионалните джетове и фамилиите 737 и А320. Капацитетът на серията е между 110 и 145 места, а задвижването става от новия редукторен реaктивен двигател PW1000G. Първият полет се очаква през 2012 г., а влизането в търговска експлоатация през 2013 г.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... eries.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: пет юни 03, 2011 12:57 pm
от Toni
Грозев написа:Нови поръчки за Bombardier CSeries
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 02 Юни 2011 20:12


Malko Aviation...
Да не е Malmö Aviation ?

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: пет юни 03, 2011 1:09 pm
от Грозев
Toni написа:
Грозев написа:Нови поръчки за Bombardier CSeries
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 02 Юни 2011 20:12


Malko Aviation...
Да не е Malmö Aviation ?
Как мислиш? :)

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: чет апр 11, 2013 11:28 pm
от Грозев
CS100 полита в края на юни
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 11 Април 2013 20:37


Bombardier oбявиха, че CS100 от новото им семейство регионални самолети CSeries ще изпълни първият си полет в края на юни. Първият прототип FTV-1 в момента се намира в период на интеграция и наземни изпитания на софтуера си.

Вече приключват изпитанията на електро-дистанционната система за управление на типа, като резултатите са много добри. Общо в изпитанията на CSeries ще се включат четири прототипа. Вторият в момента се намира във фаза на монтиране на бордните системи, третият прототип наскоро е получил крилото си, а четвъртият се намира във фаза на сглобяване на фюзлажа.

CS100 ще влезе в търговска експлоатация към средата на 2014 г., а удължената версия CS300 в края на същата година.

Наскоро канадската регионална компания Porter Airlines се споразумя за 12 броя CS100 и си запази още 18 опции, като превозвача има намерение да експлоатира самолета от летище Billy Bishop, което се намира на малък остров точно до Торонто.

До момента CSeriers има 160 твърди поръчки и 144 опции.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -iuli.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: ср юли 24, 2013 10:43 pm
от Грозев
Ново отлагане в първия полет на CSeries
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 24 Юли 2013 21:31


Канадският самолетостроител Bombardier отново отложи първия полет на своя нов самолет CSeries. Точните причини за забавянето не се съобщават, но се предполага, че полетът ще се състои през август.

През юни първият полет бе отложен с един месец, поради спешна необходимост от подмяна на част от софтуера на първия прототип FTV-1. Не е ясно дали проблемите със софтуера са повлияли на сегашното отлагане. От компанията само обявиха, че полетът се отлага с „няколко седмици”.

Междувременно бяха извършени първите наземни тестове на двигателите и спомагателната силова установка, които са протекли нормално.

Първоначалните планове за извършване на първи полет на CSeries бяха това да стане факт преди края на 2012 г. В последствие полетът бе отложен за юни. Първият прототип бе сглобен през март 2013 г.

Първият клиент Malmo Aviation ще получи първият си самолет от типа около 12 месеца след първия полет.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... eries.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: съб авг 17, 2013 3:03 pm
от Грозев
Нискоскоростно рулиране. Първият полет наближава:


Re: Bombardier CSeries

Публикувано: вт сеп 17, 2013 1:41 am
от Грозев
Полетя CSeries
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 16 Септември 2013 20:53


Новият пътнически самолет на канадската компания Bombardier CS100 от фамилията CSeries изпълни успешно днес, 16 септември, своя първи полет. Полетът е продължил два часа и половина и е преминал без забележки.

Самолетът, носещ заводското означение FTV-1 и цивилна канадска регистрация C-FBCS излетя в 09,55 часа местно време от международното летище на Монреал, където се намира и завода на Bombardier. Командир на полета е Чък Елис, втори пилот Анди Литавник и Андреас Хортоно, борден инженер.

Максималната достигната височина по време на полета е била 3810 m, максималната скорост е достигнала 426 km/h, а колесникът е бил прибран и след това успешно пуснат в рамките на полета. FTV-1 се приземи отново в Монреал около 12,25 часа местно време.

„Характеристиките на CSeries са много впечатляващи! Не може да искаме по-добър дебютен полет” – това е заявил след полета капитан Елис.

CSeries е фамилия от 110 – 149 местни самолети, задвижвани от двигателите Pratt & Whitney PW1500G. В самолета са вложени голямо количество композитни материали. CSeries има два основни модела – по-малкия CS100 и удължения CS300. Твърдите поръчки за семейството са за 177 броя, плюс още 131 опции.

Стартовият клиент, шведската регионална авиокомпания Malmö Aviation, ще получи първия си CS100 след около една година.




Изображение

Изображение

Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... eries.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: съб окт 19, 2013 2:11 am
от Грозев
Прототипът на CSeries минава през нови вибрационни изпитания
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 17 Октомври 2013 21:58


Първият прототип на новия канадски пътнически самолет CSeries преминава през нови наземни изпитания за вибрации. Това се случва само месец след първия полет на машината и до колкото е известно не е планирано предварително.

На 16 октомври производителя Bombardier разпространи видеоклип на който се вижда, че първия прототип е на земята и преминава изпитания за вибрации. Те са задължителни преди първи полет на нов самолет и според предишна информация са били успешно приключени още през юни.

За сега не е известно защо Bombardier отново прибягва до тези изпитания. От компанията нямат официален коментар за сега.

Първият самолет от фамилията CSeries изпълни дебютния си полет на 16 септември 2013 г. От тогава, обаче прототипът е летял само още два пъти, за последно на 3 октомври. Изпитателната програма на новата машина трябва да премине за 11 месеца.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... tania.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: нед яну 05, 2014 5:51 am
от Грозев
Полетя вторият CSeries
Написано от Списание АЕРО
Събота, 04 Януари 2014 21:06


На 3 януари 2014 г. бе извършен първия полет на втория прототип на новия канадски пътнически самолет CSeries. Полетът е извършен от Мирабел и е преминал без проблеми.

Полетът на машината означена, като FTV-2 e продължил два часа и 15 минути, с достигане на максимална скорост 333 km/h и максимална височина от 3962 m. Командир на полета е бил капитан Анди Литавникс, втори пилот Уилям Колхиън и борден инженер Кен Слоутър.

Вторият прототип отбелязва забавяне от поне два месеца, тъй като първоначално се съобщаваше, че машината ще полети в рамките на един месец от полета на първия прототип, който стана факт на 16 септември 2013 г. Той от своя страна полетя с около девет месеца закъснение.

Очаква се скоро Bombardier да публикува обновен график за изпитанията на новия самолет. По сега действащия график първите серийни самолети ще се доставят на стартовия клиент Malmo Aviation през есента на 2014 г.

В изпитанията на CSeries трябва да се включат пет прототипа, които да натрупат 2500 часа на изпитания във въздуха.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... eries.html

Re: Bombardier CSeries

Публикувано: вт яну 21, 2014 4:04 am
от Грозев
Забавяне в доставките на CSeries
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 16 Януари 2014 20:43


Канадският самолетостроител Bombardier обяви, че ще достави първия 110-местен пътнически самолет CS110 във втората половина на 2015 г. Това е забавяне с почти година спрямо действащия до момента график.

От Bombardier не дават конкретни причини за забавянето, освен необходимостта от безпроблемно въвеждане в експлоатация. Според компанията не се планират сериозни промени в конструкцията на машината.

Първият CS100 полетя на 16 септември 2013 г. и въвеждането в търговска експлоатация се планираше 12 месеца по-късно, последван шест месеца след това от удължения CS300.

Междувременно днес новосъздадената саудитска авиокомпания SaudiGulf обяви, че купува 16 броя CS300 и си запазва опциите за още 10 машини от същия тип. С това твърдите поръчки на CSeries достигат 198, плюс 152 опции.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... eries.html