Boeing 787 Dreamliner

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Moss » ср мар 13, 2013 10:33 pm

Тока идва от двигателите, но откъде ще идва като двигателите не работят?

А при този самолет основни системи са електрически, а не хидравлични. Тъй като те имат голям енергийна консумация, съответно трябват и добри акумулатори.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 14, 2013 1:19 am

FAA разреши тестове с Boeing 787
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 13 Март 2013 20:47


Американската гражданска авиационна администрация FAA (Federal Aviation Administration) разреши стартирането на изпитателни полети с два Boeing 787. Целта на изпитанията е да докаже дали подобрението предлагано от Boeing на бордните литиево-йонни батерии е валидно.

Boeing предлага подобрение в три стъпки. Първо отделните клетки на батериите са поставени на по-голямо разстояние една от друга, поставяне на керамичен панел между клетките и подобрения по вентилационната система, която няма да допуска дим в пътническата кабина.

Изпитанията ще покажат на FAA дали тези подобрения работят добре и дали повишават степента на сигурност при използването на литиево-йонни батерии. Boeing е дало тези предложения на 22 февруари.

След няколко случая на проблеми с бордните литиево-йонни батерии, включително и пожар на борда всички полети с новите лайнери Boeing 787 бяха спрени.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-787.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пет апр 05, 2013 11:45 pm

Boeing изпраща екипи в Япония за ремонт на 787
Написано от Списание АЕРО
Петък, 05 Април 2013 19:20


Компанията Boeing е изпратила технически екипи в Япония, като основната им задача ще бъде да преработят бордните акумулаторни батерии на наличните Boeing 787. Това съобщава Flightglobal, позовавайки се на собствени източници.

От средата на март Boeing тества серия подобрения, които целят да прекратят случаите на прегряване от бордните литиево-йонни батерии, както и да минимизират шанса от пожар.

Boeing изпитват подобрения в три стъпки. Първо отделните клетки на батериите са поставени на по-голямо разстояние една от друга, поставяне на керамичен панел между клетките и подобрения по вентилационната система, която няма да допуска дим в пътническата кабина.

Все още се чака одобрение от грaжданските въздухоплавателни администрации на САЩ и Япония, че тези модификации наистина подобряват надеждността на Boeing 787. Едва след това техническите екипи на Boeing ще започнат работа, която се очаква да продължи четири – пет дни на машина.

В Япония в момента е съсредоточен основния флот от самолети Boeing 787. Двете местни авиокомпании ANA и JAL експлоатират общо 24 машини от този тип, от общо доставени на клиенти 49. Полетите с всички Boeing 787 бяха спрени в световен мащаб в средата на януари 2013 г.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... a-787.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 09, 2013 2:46 am

Boeing приключи тестовете на подобренията по 787
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 08 Април 2013 21:14


Boeing приключи последните сертифиционни изпитания свързани с подобренията по бордните литиево-йонни батерии. Данните от изпитанията ще бъдат скоро предадени на американските авиационни власти (FAA), което е последна стъпка преди сертифициране на модификациите по Boeing 787 и връщането му в търговска експлоатация.

Последният полет е продължил час и 49 минути и е извършен на предназначен за LOT Boeing 787-8. На борда му са се намирали 11 човека, включително и двама представители на FAA.

След като от Boeing предадат данните от изпитанията те ще очакват решението на гражданската администрация, която може да изисква допълнителни модификации и/или изпитания.

Подобренията на бордните литиево-йонни батерии, които създадоха сериозни проблеми с пожарите си, са свързани с по-добро разделение между всяка клетка в батериите, поставянето на самите батерии в херметични кутии и подобрения по вентилационната система.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... o-787.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 18, 2013 12:18 am

FAA скоро ще се произнесе за Boeing 787
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 17 Април 2013 21:45


Американската цивилна авиационна администрация FAA (Federal Aviation Administration) съвсем скоро ще се произнесе за това дали приема промените свързани с бордните литиево-йонни акумулатори, които Boeing предлага за своите 787. В същото време FAA обяви, че отделно ще разгледа сертификацията на типа по ETOPS.

Boeing приключи с изпитанията на подобренията по бордните акумулатори преди около 10 дни и предаде резултатите от тестовете на FAA. Подобренията включват системи, които да намалят риска от пожар на батериите и модификации по климатичната система за да не се допуска влизането на дим в кабината.

FAA отделно ще прегледа и сертификацията на Boeing 787 по ETOPS, която позволява на двудвигателния самолет да лети по маршути, където няма гъста летищна мрежа. В момента 787 има ETOPS 180, което значи, че може да се намира на 180 минути полет от най-близкото запасно летище по маршрута му.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-787.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 30, 2013 11:34 pm

Singapore Airlines става стартов клиент на Boeing 787-10X
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 30 Май 2013 21:45


Сингапурската авиокомпания Singapore Airlines става стартов клиент на удължения Boeing 787-10X. Компанията има намерение да купи 30 машини от този тип.

Singapore Airlines обяви поръчката заедно с намерението да придобие им 30 броя Airbus A350-900. Общата стойност на двете поръчки достига $17 млрд. Машините на Airbus ще се доставят през 2016 – 2017 г., а тези на Boeing през 2018 – 2019 г. Компанията все още не е обявила с какъв двигател ще поръча своите Boeing 787.

Boeing 787-10X е удължена версия на модела, предназначена за 290 – 310 пасажери. Вариантът влиза в директен сблъсък с Airbus A350-900.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 7-10x.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 05, 2013 12:31 am

Започва окончателното сглобяване на Boeing 787-9
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 03 Юни 2013 18:54


Boeing започнаха окончателното сглобяване на първия удължен Boeing 787 от модификацията 9. Това е станало на 30 май, но компанията обяви новината днес.

Първият полет на 290-местния Boeing 787-9 се планира за втората половина на 2013 г., а доставката на стартовия клиент Air New Zealand е заложена за началото на 2014 г., което е около четири години закъснения от оригиналните графици. Изпитанията ще се проведат с общо три машини.

До момента 20 клиента са поръчали 355 броя Boeing 787-9, което е около 40% от общото количество поръчани 787 в момента. Със старта на още по-големия модел 787-10Х (за 320 пасажери) е възможно някои компании да прехвърлят поръчките си за него.

Основната разлика между 787-9 и базовия 350-местен 787-8 е удължения с 6 метра фюзелаж, както и някои други подобрения, които са направени на база на изводите от търговската експлоатация на модела. Освен това 787-9 има по-голяма излетна маса, която води до по-голяма далечина на полета (15 700 km).


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 787-9.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пет юли 12, 2013 7:34 pm

Това пак се запали. Този път на Хийтроу.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пет юли 12, 2013 10:56 pm

Boeing 787 се запали на Хийтроу
Написано от Списание АЕРО
Петък, 12 Юли 2013 22:22


Boeing 787-8 на етриопската авиокомпания Ethiopian Airlines се запали на перона на лондонското летище Хийтроу. По време на пожара на борда на самолета е нямало пътници. Няма пострадали от инцидента.

Пожарът е възникнал около 16,30 часа местно време на борда на Boeing 787 с регистрация (ET-AOP) и е бил потушен сравнително бързо от летищната пожарна служба. Пожарът е засегнал опашната част на самолета и на разпространените кадри се вижда, че огънят е прогорил обшивката на фюзелажа над задните врати на лайнера.

За сега няма информация каква е причината за пожара, нито какви са вътрешните поражения по машината. От Boeing съобщиха, че имат персонал на мястото, който помага в разследването.

За сега изглежда, че пожара не е свързан с бордните литиево-йонни батерии, които бяха причина за тримесечното спиране на полетите с Boeing 787. Проблемните батерии се намират в отсек в центроплана на самолета, а в инцидента с етиопския самолет пожарът явно е ограничен в опашната част. Въпреки това акциите на Boeing се сринаха на Нюйорската борса с 7%.

Интересно е да се отбележи, че ET-AOP бе първия 787, който полетя след тримесечното спиране на полетите причинено от прегряването на бордните литиево-йонни акумулатори, което причиняваше опасност от пожар на борда. Проблемът бе разрешен с въвеждане на някои временни технически решения, които да минимизират риска от прегряване и да ограничат дима в техническия отсек.


Изображение
Това как ли ще го кърпят?!

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... itrou.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Dimitar
Мнения: 54
Регистриран: пет апр 27, 2012 10:24 am

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Dimitar » пет юли 12, 2013 11:00 pm

Как е възможно такъв карък да гони тези нови самолети...Просто не е истина..А сега и докато установят какво е, що е, сигурно поне месец ще ги приземят отново...

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Moss » съб юли 13, 2013 12:14 am

На добро място е изгорял, при това доста добре.
Интересно как ще го оправят.
Ако проблемът отново е свързан с електрическата инсталация, 787 го чакат още тежки дни.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Moss » пон юли 15, 2013 12:53 pm

Разследващите пожара на 787 в Лондон са обявили:
"пораженията са отдалечени спрямо основните и спомагателните акумулатори и на този етап няма доказателства за директна причинно-следствена връзка".
http://www.aaib.gov.uk/cms_resources.cf ... elease.pdf

При всички положения, Боинг са най-заинтересовани от правилното решение на проблема, тъй като реално застрашава съдбата на цялата програма.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Airfan » пон юли 29, 2013 10:15 am

Много му се събра на "самолета на мечтите"

Самолет Boeing 787 на Qatar Airways е бил спрян временно от полети в понеделник в Доха след инцидент в електрическото табло, който довел до прегряване - това стана ясно в петък от източник в авиационната индустрия, отбелязва БГНЕС.

Говорител на компанията в Лондон потвърди пред АФП, че "незначителен инцидент" е станал на Дриймлайнера, отказвайки да даде каквито и да е подробности. "Катар не желае да коментира повече въпроса", добави той. Говорителят не можа да каже дали въздухоплавателното средство, регистрирано под A7-BCB според източника от авиосектора, е спрян от полети.

Служител на Qatar Airways обаче, съобщи за "обикновен технически проблем", открит на борда на самолета, докато той е бил на летището в Доха "без пътници". "Това е нормален електронен проблем, който може да бъде отстранен бързо от техниците", добави той при условие да остане анонимен. Според него "въздухоплавателното средство ще се върне в експлоатация в следващите два дни".

От Boeing отказаха всякакъв коментар, позовавайки се на компанията, пише АФП.

Пожар в електрическо табло стана през ноември 2010 г., което доведе до временно спиране на кампанията за летателни изпитания. Откакто започна експлоатация през октомври 2011 г., инцидентите на Boeing 787 се увеличават. Той бе спрян от полети в продължение на три месеца след двата инцидента през януари, включващи литиево-йонните акумулатори, пожар и прегряване с отделяне на дим, един в Япония и един в Бостън.

След разрешението да лети отново през април, нови неуспехи опетниха имиджа му. Това бе пожар на 12 юли на борда на празен Boeing 787 на Ethiopian Airlines на летище Хийтроу в Лондон.

В същия ден Dreamliner на Thomson Airways бе принуден да се върне на летището в Манчестър малко след излитане. И накрая - преди седмица самолет на JAL трябваше да се върне в Бостън, САЩ.
Източник Дарик
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Moss » ср сеп 18, 2013 9:17 am

Удълженият 787-9 май е литнал, ако се вярва на Reuters.
http://www.reuters.com/article/2013/09/ ... 0D20130918

Прави ми впечатление, че са изпитвали сигнализацията за малки сторости и големи ъгли на атака. Вярно, че това не е някакъв особенно различен самолет от предишните 787, но все пак показва, че са сигурни в него.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » чет сеп 19, 2013 12:11 am

Този път гнилите капиталисти в Ройтерс не са дезинформирали...

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Moss » вт окт 22, 2013 11:19 pm

Започнал е ремонта на прогорения етиопски 787.
Изображение
Боинг са си произвели нова задна част от фюзелажа, от която ще си отрежат няколко кръпки - една за тоя самолет, останалите за бъдещи нужди. Цялата процедура не изглежда нито проста, нито евтина.

http://seattletimes.com/html/businesste ... irxml.html

Потребителски аватар
BDG
Мнения: 398
Регистриран: вт дек 30, 2008 6:27 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от BDG » ср окт 23, 2013 10:27 pm

Като гледам, направо са си докарали оборудване за един цял завод.

stoian377
Мнения: 524
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от stoian377 » чет окт 24, 2013 9:27 pm

Moss написа:Започнал е ремонта на прогорения етиопски 787.
Цялата процедура не изглежда нито проста, нито евтина.
Грешката си е тяхна, ако не си я оправят губят.

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от борден » пет окт 25, 2013 10:54 pm

Това е заблуда. Този конкретен пожар няма нищо общо със самолета - беше се запалило ELT канадско производство, което се инсталира също така на други самолети.

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Moss » съб окт 26, 2013 12:35 am

По мое мнение, Боинг имат вина по две линии:
1. Сложили са някакъв калпав ЕЛТ, дето се пали когато си иска.
2. Като се запали малко самолета, пораженията са свирепи.

Безспорно Боинг са производитля с най-големи традиции, и предполагам са разглеждали всякакви сценарии за откази и аварии. Безспорно, те са захванали със задача, съдържаща много голям технически риск. Надявам се, че не са се надценили.
Последна промяна от Moss на нед окт 27, 2013 1:51 am, променено общо 1 път.

Отговори