Boeing 787 Dreamliner

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб дек 26, 2009 10:31 am

Moss написа:Отличен въпрос... Аз дори не бях забелязал тая красота.
Оказва се, че туй било trailing cone. Boeing много си го обичали и го използвали, при подобни сличаи за да си калибрират тръбата на Пито
Много ми е странно измерването на скоростта по този начин.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 15, 2010 3:08 am

Втория прототип ZА002 се връща в завода в Еверет, за изясняване външни тела, намерени в горивната му система.

Debris forces second 787 back to Everett
By Jon Ostrower
DATE:14/01/10
SOURCE:Air Transport Intelligence news


Boeing's second flight test 787 is set to make its second flight, a return trip to Everett, for a thorough cleaning of its fuel tank following the discovery of foreign object debris (FOD).

The FOD was found trapped in the fuel filter following the aircraft's 22 December first flight to Boeing Field in Seattle, Washington.

Boeing confirms that "crews discovered very small amounts of debris" inside the aircraft's fuel tank during a planned non-operating period following first flight.

Programme sources say a piece of cheese cloth left in one of the aircraft's fuel tanks is said to be responsible for the return to Everett, where the facilities to accomplish the cleaning are located.

When crews went into the fuel tank to remove the cheese cloth, additional small objects were found in the tank as well, sources add.

Boeing declines to specify what type of FOD was found, saying only that there were "particulates" found in the tank.

While the FOD issue was being addressed at Boeing Field, site of the company's flight test centre, ZA002 remained on test status, concurrently completing ground hours toward the certification campaign.

The company did not specify how long the cleaning process would take, saying only that it "is expected to be completed quickly".

Boeing believes the FOD was left inside the tank during the manufacturing process and the company has already taken steps to refine the process in the factory to avoid future issues.

While several programme sources familiar with the incident call it a "minor setback" and Boeing insists that the cleaning "won't impact the schedule in any significant way", the discovery slows the pace of early accumulation of flight test hours.

ZA001, sistership to ZA002, continues initial airworthiness trials which are said to be going to smoothly.

ZA001 has completed a total of 14 flights to date since its maiden sortie on 15 December, accumulating nearly 60 hours of flight time in the process.

Boeing has provided itself up to a year to conduct certification for its new long-range twin, but aims to deliver the first 787 to Japan's All Nippon Airways in late September. However, Boeing has provided itself additional margin, officially targeting delivery the fourth quarte


http://www.flightglobal.com/articles/20 ... erett.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 02, 2010 12:51 am

787 е минал през сривните тестове. Успешно!

Boeing Provides First Look at 787 Stall Tests
(Source: Boeing Co.; issued January 29, 2010)


EVERETT, Wash. --- Boeing 787 Dreamliner pilots conducted the program's first stall tests “ in which pilots intentionally reduce power to both engines and then recover normal flight speeds” as part of the initial airworthiness program for the airplane. Additional stall tests will take place throughout the flight test period.

The testing went "very well and there were no surprises," said 787 Chief Pilot Mike Carriker.

The purpose of the testing is to demonstrate that in the rare event a pilot encounters a stall during flight, the airplane reacts benignly and allows for a smooth recovery. A stall is defined as flying so slowly that the airplane is no longer generating lift.

During stall maneuvers pilots use a disciplined process to slow the airplane down at precise increments to the point where it shakes dramatically, resulting in forces of 1.5 times the force of gravity.

-ends-
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Moss » вт фев 02, 2010 7:16 pm

First Look at 787 Stall Tests

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 05, 2010 2:32 am

Изображение

Taka изглежда от вътре третият прототип на 787.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 23, 2010 8:06 pm

В петък един от прототипите на 787 е кацнал след като внезапно е загубил тяга на един от двигателите.

Boeing 787 test plane makes unplanned landing after engine loses thrust
CHICAGO February 22, 2010 (AP)


Boeing Co. says one of its new 787s made an unplanned landing because an engine lost thrust unexpectedly.

Pilots landed at the airport in Moses Lake in central Washington on Friday. It had taken off from Boeing Field near Seattle.

Boeing says the plane had an "uncommanded loss of thrust" in one of its two engines. Boeing spokesman Jim Proulx (PROO) says the 787 can fly on one engine, but it's normal procedure to land when there's an engine problem.

Boeing flew new parts out to Moses Lake over the weekend, and the plane returned to Seattle on Sunday.

The 787 is going through flight testing. The plane with the engine problem is the first test plane. Boeing's first three 787s are not being sold to airline customers.

http://abcnews.go.com/Business/wireStory?id=9911711
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 25, 2010 2:15 pm

Полетя третия прототип на 787.

A third Boeing 787 Dreamliner has joined the flight test programme.
Gary Parsons - 25-Feb-2010


February 24: A third Boeing 787 Dreamliner has joined the flight test programme.

Изображение
Boeing image
ZA004 is the fourth flight-test aircraft to be built and has flown before ZA003 – Boeing says that this is because the data ZA004 is collecting is required more quickly than the tasks allocated to ‘003, testing aerodynamics, high-speed performance, propulsion performance, flight loads, community noise and extended operations (ETOPS).


http://www.key.aero/view_news.asp?ID=16 ... commercial
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 29, 2010 11:53 pm

Изображение

Мдам, това на заден план е крилото.
Впечатляващо!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет май 20, 2010 9:09 am

Японските пилоти, които преди няколко дни пристигнаха в Сиатъл са започнали обучението си на В787.
http://www.boeing.com/Features/2010/05/ ... 19_10.html

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пет юни 04, 2010 4:33 pm

Първият търговски полет със 787 ще бъде през януари 2011
Написано от Списание АЕРО
Петък, 04 Юни 2010 16:14


Стартовият клиент на Boeing 787, японската авиокомпания All Nippon Airways (ANA) планира да започне търговски полети със самолета през януари 2011 г. Това съобщава Air Transport Intelligence, позовавайки се на източник в компанията.
Първите полети със 787 ще бъдат вътрешни в Япония, а първия международен полет се планира за края на март догодина. Първият сериен Boeing 787 се планира за доставка през ноември или декември 2010 г.
За първи международни дестинации се спрягат полети от Токио до Пекин, Шанхай, Европа или Западното крайбрежие на САЩ. В ANA 787 ще замени предшественика си Boeing 767, като до края на март 2011 г. ще бъдат доставени общо осем самолета.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -2011.html
Последна промяна от Грозев на пет юни 04, 2010 5:15 pm, променено общо 1 път.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Airfan » пет юни 04, 2010 5:09 pm

Ще залагаме ли бири и кебапчета този път? :lol:
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Iskander_ss
Мнения: 528
Регистриран: вт мар 31, 2009 1:00 pm
Местоположение: Все още на Земята

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Iskander_ss » пет юни 04, 2010 7:47 pm

Аз съм пас :). Последния път дори не се доближих да позная нещо :)
229 Член на форума

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » съб юни 05, 2010 3:45 pm

Airfan написа:Ще залагаме ли бири и кебапчета този път? :lol:
Все още има няколко неизплатени каси от миналия път... :lol:
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб авг 07, 2010 8:37 am

Срив на заявките за "Boeing 787 Dreamliner" предричат специалистите до края на годината. До момента тази година са направени 30 поръчки, а са отказани 34 или резултата е - 4 броя. До края на годината се очаква да бъдат отказани още около 30 самолета и почти никакви нови поръчки.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет авг 12, 2010 11:52 am

Цената на „Мечтата“ продължава да расте. Освен планираният от американците растеж от 5% процента годишно се прибавят и исковете на компаниите, на които самолетите не са доставени според сроковете на договорите. „Air India“ стана поредната компания в този списък. Американците предлагат компенсации, като сконтират цената на самолета между 9 и 15 милиона долара. Тези пари трябва да се избият от някъде и е естествено цената на самолета да расте. С нарастването на цената, ако тя не е фиксирана в договора се появява аргумент, нови компании да откажат поръчки, без да загубят средствата си. Получава се един затворен кръг, който е много неприятен и ще създаде доста юридически проблеми на „Boeing“.
Цените в момента са според страницата на компанията в милиони долари.
787 Family
787-3/ 150.0 - 155.5
787-8/ 161.0 - 171.5
787-9/ 194.0 - 205.5

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 30, 2010 2:04 am

Поредно забавяне при Boeing 787
Написано от Списание АЕРО
Събота, 28 Август 2010 20:03


Американският самолетостроител Boeing обяви, че ще има ново забавяне при доставката на първият сериен Boeing 787 за стартовия клиент, японската авиокомпания ANA. Така първата машина ще бъде предадена през февруари 2011 г., вместо досега планирания срок декември 2010 г.

Забавянето се дължи на проблеми при изпитанията на двигателя Rolls-Royce Trent 1000, след като в началото на месеца един тестов мотор се взриви по време на стендови изпитания. ANA са поръчали 55 самолета Boeing 787, като първите шест от тях трябва да са доставени преди април 2011 г. Програмата 787 се движи с вече близо три години забавяне в сравнение с оригиналните планове.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... g-787.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1813
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Airfan » пон авг 30, 2010 3:37 pm

Грозев написа:
Airfan написа:Ще залагаме ли бири и кебапчета този път? :lol:
Все още има няколко неизплатени каси от миналия път... :lol:
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет ное 05, 2010 5:57 pm

Най-късно от началото на март японската аерокомпания "ANA" ще започне редовни полети с първият си самолет "Boeing 787 Dreamliner".

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср ное 10, 2010 4:22 pm

Инцидент....

In-flight fire Boeing 787 Dreamliner’s latest nightmare
SEATTLE – A serious in-flight fire in the electrical equipment bay of a Boeing 787 Dreamliner flight test plane forced an emergency landing Tuesday in Laredo, Texas. All 30 to 40 people aboard were safely evacuated on slides.
The fire affected the cockpit controls and the jet lost its primary flight displays and its auto-throttle, according to a person familiar with the incident. The pilot lost some use of the flight and engine controls, which on the Dreamliner are electrically activated, this person said.
The smoke in the back of the cabin of Dreamliner No. 2, where a team of flight technicians sat at computer workstations monitoring the flight data, was first detected on approach to the Laredo airport after six hours of flying.
As the incident escalated, the pilot declared an emergency, landed the plane, and activated the emergency slides.
“The aircraft landed at Laredo at about 2:54 Central Time,” said Federal Aviation Administration spokesman Lynn Lunsford.
“The aircraft was evacuated on the runway. They pulled the slides.”
Flames were observed in the rear electrical/electronics bay, which is underneath the passenger cabin, said two people who were informed of the details.
“If this had happened at 25,000 feet, we might be talking about something much more serious,” said a person close to the situation.
Boeing released few details about the incident Tuesday, and spokeswoman Lori Gunter said it’s too early to speculate on the cause.
It’s also too early to tell if this incident will affect the flight test program and defer the Dreamliner’s delivery. Boeing already faces an unprecedented delay of nearly three years due to supply chain issues in building the jets.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 787 Dreamliner

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 11, 2010 8:19 pm

Спират изпитателните полети с Boeing 787 след пожар на борда
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 11 Ноември 2010 19:49


На 9 ноември 2010 г. при кацане вторият прототип (ZA002) на ултрамодерния пътнически самолет Boeing 787 получава отказ в основната електрическа система. Кацането е извършено успешно със запасните системи. Причината за отказа е пожар на борда.
За сега не е известна причината за пожара, но той едва ли е свързан с изпитанията провеждани по време на полета. В момента се анализират възможните причини за пожара. До изясняване на инцидента, обаче се спират полетите с всички шест прототипа на 787.
Boeing съобщава, че за сега не е известно дали и как този инцидент и спирането на тестовите полети ще повлияе на общия ход на програмата и графикът за доставка.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... borda.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори