България ер (Бългериан авиейшън груп)
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
FB (Bulgaria Air) стават все по-„фешън”. Ето какъв майл получих:
Уважаеми г-н/г-жа XXXXXXXXXX
Имаме удоволствието да Ви поздравим за Вашия рожден ден!
Желаем Ви здраве, щастие, късмет и просперитет!
По случай този специален ден, като подарък Ви предоставяме ваучер за 10% отстъпка от цената на самолетен билет за следващото Ви пътуване.
Моля, имайте предвид, че билетът трябва да бъде закупен в рамките на 60 календарни дни от рождената Ви дата и в някой от офисите на България Ер, Център за обслужване на клиенти /Call Center/ или във всеки клон на Централна Кооперативна Банка АД, като пътуването може да се осъществи в рамките на 1 година от издаване на билета.
За да се възползвате, моля свържете се със служителите на програмата ни за лоялни клиенти FLY MORE.
Контакти:
e-mail: flymore@air.bg
телефон: +359 2 984 0296
мобилен: +359 888 903 943
И миналата година ми честитиха РД, ама нямам спомен да са ми предлагали 10% отстъпка за полети – това май е ново.
Уважаеми г-н/г-жа XXXXXXXXXX
Имаме удоволствието да Ви поздравим за Вашия рожден ден!
Желаем Ви здраве, щастие, късмет и просперитет!
По случай този специален ден, като подарък Ви предоставяме ваучер за 10% отстъпка от цената на самолетен билет за следващото Ви пътуване.
Моля, имайте предвид, че билетът трябва да бъде закупен в рамките на 60 календарни дни от рождената Ви дата и в някой от офисите на България Ер, Център за обслужване на клиенти /Call Center/ или във всеки клон на Централна Кооперативна Банка АД, като пътуването може да се осъществи в рамките на 1 година от издаване на билета.
За да се възползвате, моля свържете се със служителите на програмата ни за лоялни клиенти FLY MORE.
Контакти:
e-mail: flymore@air.bg
телефон: +359 2 984 0296
мобилен: +359 888 903 943
И миналата година ми честитиха РД, ама нямам спомен да са ми предлагали 10% отстъпка за полети – това май е ново.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Гледам промяна в страницата на БългарияЕр.
Всъщност в титулната никаква разлика, но от там нататък (като решиш да букираш) съвсем нов тип на презентации на тарифни опции и всичко останало - по тертип подобен на Олимпик/Ейджиън (то и на Луфтханза не е по-различен, че и на доста други)
Няма лошо де - по-добре е според мен.
Всъщност в титулната никаква разлика, но от там нататък (като решиш да букираш) съвсем нов тип на презентации на тарифни опции и всичко останало - по тертип подобен на Олимпик/Ейджиън (то и на Луфтханза не е по-различен, че и на доста други)

Няма лошо де - по-добре е според мен.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
А аз не мога да намеря дестинация, по която да ми даде полет някакъв.Almasy написа:Гледам промяна в страницата на БългарияЕр.
Всъщност в титулната никаква разлика, но от там нататък (като решиш да букираш) съвсем нов тип на презентации на тарифни опции и всичко останало - по тертип подобен на Олимпик/Ейджиън (то и на Луфтханза не е по-различен, че и на доста други)![]()
Няма лошо де - по-добре е според мен.
Едит: Намерих - Варна, но примерно фигурира Барселона, а очевидно не предлагат полети до там. Странно ми е.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Не схванах точно какво искаш да кажеш.........
При мен функционира нормално - току що напосоки избрах полет за Франкфурт през септември - нямаше проблем да продължа нататък - даде си и тарифи и часове и всичко.....
При мен функционира нормално - току що напосоки избрах полет за Франкфурт през септември - нямаше проблем да продължа нататък - даде си и тарифи и часове и всичко.....
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Не бях тествал с други дестинации, тъй като ме вълнуваше Барселона и за Барселона не намерих никакви резултати, въпреки че фигурира в менюто с възможните дестинации. Т.е. за мен полети до Барселона с Бългерия Ер няма.Almasy написа:Не схванах точно какво искаш да кажеш.........
При мен функционира нормално - току що напосоки избрах полет за Франкфурт през септември - нямаше проблем да продължа нататък - даде си и тарифи и часове и всичко.....
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Ми да - май не са ги стартирали още, макар че уж заложени отдавна има (по план де).
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Разбрахме се значи. А аз бях останал с твърдото убеждение, че не им работи системата нещо.Almasy написа:Ми да - май не са ги стартирали още, макар че уж заложени отдавна има (по план де).
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Ако специално те интересува BCN (Барселона), до там летят директно WIZZ и Vueling. И двете са нискотарифни, вероятни и цените са сходни, а ако не се лъжа и двете кацат на ЕлПрат (основното летище на града, а не на някакво измислено на стотици километри), което е добре. За WIZZ не знам, ама май Vueling излиташе и кацаше от SOF в малките часове на нощта и едва ли са препоръчителни, освен ако не събираш точки към алианса OneWorld (и те, както и Иберия са собственост на IAG).
Ако държиш на редовна АК (например аз съм на този принцип) - варианта е трансфер, който предполагам едва ли ще е особено по-скъп от НТА (при пътуване с чекиран багаж), ако изобщо е по-скъп.
Ако държиш на редовна АК (например аз съм на този принцип) - варианта е трансфер, който предполагам едва ли ще е особено по-скъп от НТА (при пътуване с чекиран багаж), ако изобщо е по-скъп.
Последна промяна от Almasy на пон май 25, 2015 1:40 pm, променено общо 2 пъти.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Да, за това чеквам БГ Еър, тъй като цената е като на НТА, но чекираш и багаж ако купиш достатъчно рано билети. Винаги пускат промоционални на много ниски цени. За пример, миналото лято пътувах до Лондон на цена 115 лв в едната посока с чекиран багаж!Almasy написа:Ако специално те интересува BCN (Барселона), до там ако не се лъжа летят директно WIZZ и Vueling. И двете са нискотарифни, вероятни и цените са сходни, а ако не се лъжа и двете кацат на ЕлПрат (основното летище на града, а не на някакво измислено на стотици километри), което е добре. За WIZZ не знам, ама май Vueling излиташе и кацаше от SOF в малките часове на ноща и едва ли са препоръчителни, освен ако не събираш точки към алианса OneWorld (и те, както и Иберия са собственост на IAG).
Ако държиш на редовна АК (например аз съм на този принцип) - варианта е трансфер, който предполагам едва ли ще е особено по-скъп от НТА (при пътуване с чекиран багаж), ако изобщо е по-скъп.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Според CH Aviation, FB (Bulgaria Air) ще вземе на лизинг MD-82 от H6 (Bulgarian Air Charher) за чартъри до Полша.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... d-charters
Има и информация, че Bulgarian Air Charher от своя страна е придобила още един (9-ти) MD-82, принадлежал на AZ (Alitalia)
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... d-charters
Има и информация, че Bulgarian Air Charher от своя страна е придобила още един (9-ти) MD-82, принадлежал на AZ (Alitalia)
-
- Мнения: 31
- Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Те този "девети" самолет го придобиха преди има няма 4 години. На самата новина си пише, че е от дата 23.07,2011г. А колкото до полетите на FB, като изкиха някой от боингите нямат избор и не става дума за постоянен лизинг, а само при необходимост в някои от дните и/или когато има свободно МД.Almasy написа:Има и информация, че Bulgarian Air Charher от своя страна е придобила още един (9-ти) MD-82, принадлежал на AZ (Alitalia)
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Вярно - прав си за 9-тият.
Просто новините ми излязоха анблок и понеже видях updated въобше не съм погледнал датата.
А идея си нямам за лизинговите подробности, то вярно, че останалите два Боинга май бяха към 24 годишни, ама FB не е единствената АК, летяща с такива машини.
Те лизингови ли бяха или са си собественост на АК?
Просто новините ми излязоха анблок и понеже видях updated въобше не съм погледнал датата.
А идея си нямам за лизинговите подробности, то вярно, че останалите два Боинга май бяха към 24 годишни, ама FB не е единствената АК, летяща с такива машини.
Те лизингови ли бяха или са си собественост на АК?
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Собствени. Москвич - вечно твой.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Абе по скоро Opel Kadet VWдвойка.....Когато са се появили, са били доста state of art.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
"България ер" едва ли ще пусне полетите си до Китай
Авиокомпанията "България ер" едва ли ще пусне полети до Китай, както беше обявено през есента на миналата година. Пред "Капитал" от Министерството на транспорта съобщиха, че е в ход процедура по отмяна на решението на Министерския съвет от 19 септември 2014 г., с което въздушният превозвач беше определен да експлоатира международните въздушни линии между България и Китай, договорени със спогодба.
Причината е, че в нормативно установения срок, който е шест месеца от момента на назначаването на превозвача, той е длъжен да започне експлоатация на линията. Авиокомпанията не е заявила намеренията си да започне да експлоатира въпросната редовна линия, като не е посочила и причините, поради които не се възползва от предоставените й от държавата права, обясниха още от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Още пролетта "Капитал" попита "България ер", какви са плановете им за въпросната линия, но оттам не отговориха на въпросите.
И без Беларус
Съгласно правилата на Европейския съюз (ЕС), когато за полети от ЕС до трета страна по двустранни спогодби има ограничения за достъп до пазара (като брой на превозвачите, капацитет, пунктове и др.), определянето на превозва става след провеждането на състезание. При провеждането на конкурса за избор на превозвач до Китай другият кандидат е бил Би Ейч Ер, която преди време обяви, че иска да пусне директни полети до САЩ и че разполага с нужния за целта самолет, но тя е останалата с по-малко точки.
"България ер" няма да извършва и обявените полети до Беларус. На 19 септември миналата година Министерският съвет даде право на превозвача и да оперира линията до Беларус (Бургас - Минск - Бургас), отново договорена с двустранна спогодба. Този път авиокомпанията е заявила намеренията си пред ИАТА да започне през сезон лято 2015 г. "Беларуската страна в нарушение на спогодбата официално е отказала да издаде експлоатационно разрешение на българския въздушен превозвач, независимо че той е назначен да оперира линията в съответствие с тази спогодба", обясниха от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Периметър на действие
Извън територията на ЕС "България ер" оперира полети до Москва от София, от Бургас и от Варна. Три пъти седмично лети до Тел Авив от София и един път на седмица до Ливан по линията София - Бейрут - София. През 2014 г. компанията е оперирала с два собствени Boeing 737, по 3 наети Airbus A 319 и А 320, 4 наети Embraer 190 и два наети самолета Bae.
От няколко години дружеството има някои проблеми с изплащнето на таксите си на летище София, като през пролетта на тази година стана ясно, че летището не може да си събере около 50 млн. лв. от авиопревозвача. Той беше изпреварен през миналата година от нискотарифната Wizz Air по брой превозени пътници от и до летище София.
От няколко години нещата не изглеждат толкова розови и в отчетите на българската авиокомпания, въпреки че отчетите показват минимална печалба. За изминалата 2014 г. приходите на дружеството са 376 млн. лв., а печалбата е 773 хил. лв. Тя от няколко години е малко над нулата, като авиокомпанията е подпомагана чрез сделки със свързани лица като "Хемус ер", чиято основна дейност сега е да взима самолети и други активи на лизинг и да предоставя авиотехнически услуги на други авиокомпании. "Хемус ер" е постоянно на загуба. За 2014 г. тя е била 36.8 млн. лв. при 15.8 млн. лв. за 2013 г. Натрупаните загуби са в размер на общо 155 млн. лв. Компанията се декапитализира все повече, като собственият капитал е отрицателен - вече минус 127 млн. лв.
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... =chromeext
Авиокомпанията "България ер" едва ли ще пусне полети до Китай, както беше обявено през есента на миналата година. Пред "Капитал" от Министерството на транспорта съобщиха, че е в ход процедура по отмяна на решението на Министерския съвет от 19 септември 2014 г., с което въздушният превозвач беше определен да експлоатира международните въздушни линии между България и Китай, договорени със спогодба.
Причината е, че в нормативно установения срок, който е шест месеца от момента на назначаването на превозвача, той е длъжен да започне експлоатация на линията. Авиокомпанията не е заявила намеренията си да започне да експлоатира въпросната редовна линия, като не е посочила и причините, поради които не се възползва от предоставените й от държавата права, обясниха още от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Още пролетта "Капитал" попита "България ер", какви са плановете им за въпросната линия, но оттам не отговориха на въпросите.
И без Беларус
Съгласно правилата на Европейския съюз (ЕС), когато за полети от ЕС до трета страна по двустранни спогодби има ограничения за достъп до пазара (като брой на превозвачите, капацитет, пунктове и др.), определянето на превозва става след провеждането на състезание. При провеждането на конкурса за избор на превозвач до Китай другият кандидат е бил Би Ейч Ер, която преди време обяви, че иска да пусне директни полети до САЩ и че разполага с нужния за целта самолет, но тя е останалата с по-малко точки.
"България ер" няма да извършва и обявените полети до Беларус. На 19 септември миналата година Министерският съвет даде право на превозвача и да оперира линията до Беларус (Бургас - Минск - Бургас), отново договорена с двустранна спогодба. Този път авиокомпанията е заявила намеренията си пред ИАТА да започне през сезон лято 2015 г. "Беларуската страна в нарушение на спогодбата официално е отказала да издаде експлоатационно разрешение на българския въздушен превозвач, независимо че той е назначен да оперира линията в съответствие с тази спогодба", обясниха от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Периметър на действие
Извън територията на ЕС "България ер" оперира полети до Москва от София, от Бургас и от Варна. Три пъти седмично лети до Тел Авив от София и един път на седмица до Ливан по линията София - Бейрут - София. През 2014 г. компанията е оперирала с два собствени Boeing 737, по 3 наети Airbus A 319 и А 320, 4 наети Embraer 190 и два наети самолета Bae.
От няколко години дружеството има някои проблеми с изплащнето на таксите си на летище София, като през пролетта на тази година стана ясно, че летището не може да си събере около 50 млн. лв. от авиопревозвача. Той беше изпреварен през миналата година от нискотарифната Wizz Air по брой превозени пътници от и до летище София.
От няколко години нещата не изглеждат толкова розови и в отчетите на българската авиокомпания, въпреки че отчетите показват минимална печалба. За изминалата 2014 г. приходите на дружеството са 376 млн. лв., а печалбата е 773 хил. лв. Тя от няколко години е малко над нулата, като авиокомпанията е подпомагана чрез сделки със свързани лица като "Хемус ер", чиято основна дейност сега е да взима самолети и други активи на лизинг и да предоставя авиотехнически услуги на други авиокомпании. "Хемус ер" е постоянно на загуба. За 2014 г. тя е била 36.8 млн. лв. при 15.8 млн. лв. за 2013 г. Натрупаните загуби са в размер на общо 155 млн. лв. Компанията се декапитализира все повече, като собственият капитал е отрицателен - вече минус 127 млн. лв.
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... =chromeext
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
„.......Авиокомпанията "България ер" едва ли ще пусне полети до Китай, както беше обявено през есента на миналата година......”
Абе то дългите полети не са за всяка уста лъжица, вярно е. АК нямат и самолет за нон-стоп полети до там, само една дестинация едва ли оправдава закупуването на няколко броя такива (един брой за редовна АК също си е живо набутване).
„....И без Беларус....”
Хм, то пък като изключим лятото, един деманд ще е до MSQ (Минск)......Но вярно, биха могли да поддържат 4-5 месечна пряка линия от Бургас (и Варна може би), както пряват с Москва.
„.....При провеждането на конкурса за избор на превозвач до Китай другият кандидат е бил Би Ейч Ер, която преди време обяви, че иска да пусне директни полети до САЩ и че разполага с нужния за целта самолет, но тя е останалата с по-малко точки.....”
Самолета го имат, но не ги започнаха в крайна сметка. Би Ейч си останаха стриктно чартърна АК - мислех че предстои префасониране, но това не се случи.
„....Той беше изпреварен през миналата година от нискотарифната Wizz Air по брой превозени пътници от и до летище София....”
Не е радващо за FB (Bulgaria Air), но не може да бъде и тотален критерий. LCC (low cost carriers) имат доста различен бизнес от LC (legacy carriers), а донякъде и диференциран пътникопоток.
„...От няколко години нещата не изглеждат толкова розови и в отчетите на българската авиокомпания, въпреки че отчетите показват минимална печалба. .... Натрупаните загуби са в размер на общо 155 млн. лв......”
Не съм апологет на FB, често са ме вбесявали (признавам само вътрешни лини обаче, с неадекватните си закъснения на полети), но се чудя, ако нещо се случи, пак ли оставаме без национален превозвач? Кой ще я замести? LCC не са панацея – след колапса на MA (Malev), въпреки че Будапеща е база на WIZZ нещата изобщо не вървяха, особено що се касае до пътници с трансфери и до далечни дастинации. И до ден днешен липсва нов унгарски превозвач (имаше няколко опита, които обаче се провалиха). WIZZ зае масивен пазарен дял за европейските дестинации, но без legacy carrier не може – нещо добре дошло за гиганти като Луфти, които увеличиха честотите на полети си. Например WIZZ лети веднъж дневно до Франкфурт (летище HNN), докато Lufthansa 4 пъти (летище FRA).
Та се опасявам, че при еветуален колапс на FB, просто няма готова друга нашенска АК която да заеме мястото й (поне веднага). Макар че не съм специалист – възможно е при едно бързо престуктуриране и това да е възможно.
В Гърция все пак беше друго – на мястото на ОА (Олимпик) веднага се намести А3 (Ейджиън), която имаше опит с редовни полети, същото беше и в Швеийцария където КросЕр (ребрандирана по-късно като СуисИнт.) компенсира липсата на СуисЕр.
При обратен вариант (при нас) ще се налее вода в мелницата само на чужди АК, а дефрагментацията на пазара трудно ще бъде върната назад.
Абе то дългите полети не са за всяка уста лъжица, вярно е. АК нямат и самолет за нон-стоп полети до там, само една дестинация едва ли оправдава закупуването на няколко броя такива (един брой за редовна АК също си е живо набутване).
„....И без Беларус....”
Хм, то пък като изключим лятото, един деманд ще е до MSQ (Минск)......Но вярно, биха могли да поддържат 4-5 месечна пряка линия от Бургас (и Варна може би), както пряват с Москва.
„.....При провеждането на конкурса за избор на превозвач до Китай другият кандидат е бил Би Ейч Ер, която преди време обяви, че иска да пусне директни полети до САЩ и че разполага с нужния за целта самолет, но тя е останалата с по-малко точки.....”
Самолета го имат, но не ги започнаха в крайна сметка. Би Ейч си останаха стриктно чартърна АК - мислех че предстои префасониране, но това не се случи.
„....Той беше изпреварен през миналата година от нискотарифната Wizz Air по брой превозени пътници от и до летище София....”
Не е радващо за FB (Bulgaria Air), но не може да бъде и тотален критерий. LCC (low cost carriers) имат доста различен бизнес от LC (legacy carriers), а донякъде и диференциран пътникопоток.
„...От няколко години нещата не изглеждат толкова розови и в отчетите на българската авиокомпания, въпреки че отчетите показват минимална печалба. .... Натрупаните загуби са в размер на общо 155 млн. лв......”
Не съм апологет на FB, често са ме вбесявали (признавам само вътрешни лини обаче, с неадекватните си закъснения на полети), но се чудя, ако нещо се случи, пак ли оставаме без национален превозвач? Кой ще я замести? LCC не са панацея – след колапса на MA (Malev), въпреки че Будапеща е база на WIZZ нещата изобщо не вървяха, особено що се касае до пътници с трансфери и до далечни дастинации. И до ден днешен липсва нов унгарски превозвач (имаше няколко опита, които обаче се провалиха). WIZZ зае масивен пазарен дял за европейските дестинации, но без legacy carrier не може – нещо добре дошло за гиганти като Луфти, които увеличиха честотите на полети си. Например WIZZ лети веднъж дневно до Франкфурт (летище HNN), докато Lufthansa 4 пъти (летище FRA).
Та се опасявам, че при еветуален колапс на FB, просто няма готова друга нашенска АК която да заеме мястото й (поне веднага). Макар че не съм специалист – възможно е при едно бързо престуктуриране и това да е възможно.
В Гърция все пак беше друго – на мястото на ОА (Олимпик) веднага се намести А3 (Ейджиън), която имаше опит с редовни полети, същото беше и в Швеийцария където КросЕр (ребрандирана по-късно като СуисИнт.) компенсира липсата на СуисЕр.
При обратен вариант (при нас) ще се налее вода в мелницата само на чужди АК, а дефрагментацията на пазара трудно ще бъде върната назад.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Интересувам се защо компания България Еър не предвижда да разширии дестинациите си до летища като Мюнхен и Верона ?
По моя субективна преценка, във Мюнхен вероятно ще има желаещи да пътуват поне 5 дни в седмицата, а във Верона поне 2 пъти в седмицата. В тези краища живеят доста заинтересовани за такива полети и със сигурност биха способствали за добър пътникопоток.
По моя субективна преценка, във Мюнхен вероятно ще има желаещи да пътуват поне 5 дни в седмицата, а във Верона поне 2 пъти в седмицата. В тези краища живеят доста заинтересовани за такива полети и със сигурност биха способствали за добър пътникопоток.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Ами освен да се обърнеш към счетоводителите на АК....Друг надали ще може да ти даде точен отговор.
Собствени предположения:
До MUC (Мюнхен) LH (Lufthansa) лети доста честичко. АК има и причина за това – MUC е един от двата основни хъба на превозвача и голяма част от пътниците де факто осъществяват трансфери. FB (Bulgaria Air) няма договореност със LH за joint venture полети, нито пък членува в Star Alliance. Евентуални трансфери се оскъпяват (а и стават несигурни – при канцелиране/забавяне на полет, другата АК не е длъжна да има ангажимент към пътника за следващия). Дори и да говорим само за пътници без трансфери, честотите на LH ми се струват достатъчно и FB по-скоро би изгубила играта, ако реши да влезе в остра конкурентна схватка.
Що се отнася до Верона, града може и да е голям, но самото летище (Вилафранка) кой знае колко развито не е и болшинството от полетите са предимно сезонни. Освен това редовните АК се броят на пръсти и основно фърчат нискотарифни (а FB не е такава). Милано, Мюнхен, Венеция (че и други летища) са буквално на 2 крачки, а до там и LH, и AZ (Alitalia) предлагат много добри цени. Та не ми се струва бизнес кейс за FB.
Собствени предположения:
До MUC (Мюнхен) LH (Lufthansa) лети доста честичко. АК има и причина за това – MUC е един от двата основни хъба на превозвача и голяма част от пътниците де факто осъществяват трансфери. FB (Bulgaria Air) няма договореност със LH за joint venture полети, нито пък членува в Star Alliance. Евентуални трансфери се оскъпяват (а и стават несигурни – при канцелиране/забавяне на полет, другата АК не е длъжна да има ангажимент към пътника за следващия). Дори и да говорим само за пътници без трансфери, честотите на LH ми се струват достатъчно и FB по-скоро би изгубила играта, ако реши да влезе в остра конкурентна схватка.
Що се отнася до Верона, града може и да е голям, но самото летище (Вилафранка) кой знае колко развито не е и болшинството от полетите са предимно сезонни. Освен това редовните АК се броят на пръсти и основно фърчат нискотарифни (а FB не е такава). Милано, Мюнхен, Венеция (че и други летища) са буквално на 2 крачки, а до там и LH, и AZ (Alitalia) предлагат много добри цени. Та не ми се струва бизнес кейс за FB.
Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)
Точно тук ми се струва, че не е така. Защото поради трансферите, цените от Мюнхен за СФ са винаги много скъпи, а и билети понякога няма. А желаещи има достатъчно. Според мен България Ер не се стопанисва добре. Wizz Air например разпозна дефицита и пусна полети от Меминген (близо до Мюнхен).Almasy написа:Дори и да говорим само за пътници без трансфери, честотите на LH ми се струват достатъчно и FB по-скоро би изгубила играта, ако реши да влезе в остра конкурентна схватка.
Т.е. в кое отношение не е развито? По има наблюдения има всичко необходимо.Almasy написа:Що се отнася до Верона, града може и да е голям, но самото летище (Вилафранка) кой знае колко развито не е и болшинството от полетите са предимно сезонни.
Там е проблемът, че не са 2 крачки. Милано Мпенца е почти в Торино, за Мюнхен освен че е на 5ч път с кола и скъпи магистрални такси, имаме горния проблем с високите цени и често не наличност на места. За Венеция незнам (WizzAir имаше полети от Тревизо, но ги спря за съжаление. Има и от Бергамо, но излита в 6 сутринта, а за Италия това е много рано, няма обществен транспорт)Almasy написа: Милано, Мюнхен, Венеция (че и други летища) са буквално на 2 крачки, а до там и LH, и AZ (Alitalia) предлагат много добри цени. Та не ми се струва бизнес кейс за FB.
Има потенциал, но така ми се струва от клиентска гледна точка.
В този ред на мисли, някой знае ли, защо EasyJet спря полетите от Берлин за София при винаги почти пълни самолети?