България ер (Бългериан авиейшън груп)

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 07, 2015 12:03 pm

„......Точно тук ми се струва, че не е така. Защото поради трансферите, цените от Мюнхен за СФ са винаги много скъпи, а и билети понякога няма. А желаещи има достатъчно. Според мен България Ер не се стопанисва добре. Wizz Air например разпозна дефицита и пусна полети от Меминген (близо до Мюнхен).....”

Дали FB (България Ер) се стопанисва добре аз изобщо не споря, твърде възможно е и да си прав, особено щом е на загуба. Вярно е и че, цените на директните полети на LH до MUC не са от най-ниските (току що проверих за произволни дати през октомври – EUR 224). Не са обаче и особено високи. Цената на FB до AMS (Амстердам) е EUR 256 (пак произволни дати през октомври, полетите са joint venture с KLM), а до BRU (Брюксел) – EUR 235 (няма и конкуренция от друг превозвач).
А и при 3 полета дневно на LH.....все още съм скептичен. Да не забравяме и че W6 (WIZZ) е НТА и летище Меминген няма нищо общо с летище MUC (Franz Josef Strauss Airport). Повтарям се, но за мен бизнеса на НТА е доста различен от бизнеса на редовен превозвач (изказваме мнения все пак, не изключвам и да греша).

„....Т.е. в кое отношение не е развито? По има наблюдения има всичко необходимо.”

Ами казах ти – редовните АК се броят на пръсти. Пак сравняваме ябълки с портокали, тоест редовни превозвачи с нискотарифни.

„....Там е проблемът, че не са 2 крачки. Милано Мпенца е почти в Торино, за Мюнхен освен че е на 5ч път с кола и скъпи магистрални такси, имаме горния проблем с високите цени и често не наличност на места. За Венеция незнам (WizzAir имаше полети от Тревизо, но ги спря за съжаление. Има и от Бергамо, но излита в 6 сутринта, а за Италия това е много рано, няма обществен транспорт)”

Тук вярно, че говорих малко наизуст – никога не съм бил във Верона. Летял съм обаче до доста дестинации в Италия – FCO (Рим) и MXP (Милано) директно с България Ер и PMO (Палермо), CTA (Катания), VCE (Венеция) и NAP (Неапол) със трансфери (през FCO с Алиталия и MUC с Луфтханза). Общото във случая е, че цените бяха изключително ниски – само веднъж платих над EUR 200 (за Катания). Малпенса, Линате и Фиумичино са далеч наистина, но Марко Поло (Венеция) не чак толкова. От Венеция съм излитал в към 12 и нещо на обяд за Рим, а от там има прекрасна връзка за София само с час и нещо трансфер (тоест има и полети след 6 сутринта). За нискотарифни АК не знам – може и полетите да са само рано сутрин, но там съм тотално не в час.
Та с една дума, на каква цена трябва да предложи БългарияЕр билета София-Верона? Ако е над EUR 250 среща много остра конкуренция, а ако е под – пак казвам – не ми си струва бизнес кейс (особено, ако не иде реч за всекидневни честоти) – АК трябва и нещо да припечели, а редовните полети са значително по-скъпо упражнение (разходите са много по-големи), отколкото нискотарифните и чартърните.


„....В този ред на мисли, някой знае ли, защо EasyJet спря полетите от Берлин за София при винаги почти пълни самолети?.....”

Аз дори не съм знаел че Изито лети от София за Берлин (или са летели). Но пак само предполагам, че причините може да са две.
Първо, БългарияЕр предлага доста добра (ниска цена) – трудно дори нискотарифен превозвач (при чекиран багаж), може да предложи такава (казано направо – няма такива случаи в историята).
Второ, отскоро БългарияЕр има договореност с ЕрБерлин за joint venture flights във вътрешността на Германия и Скандинавия. Освен конкурентните цени, трансферите са нагласени така, че да се губи минимум време на Тегел (инак примерно и ЛОТ може да предложи добра цена, ама ако се чака 6-8 часа на летището.....).
Тоест нискотарифна АК (Изито) пак губи по отношение на часта „пътници с трансфери), особено ако са летели до Шьонефелд (то и самото летище си е недолюбвано поначало).

AeroRumen
Мнения: 4
Регистриран: чет авг 27, 2015 8:24 pm

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от AeroRumen » пон сеп 07, 2015 12:30 pm

Almasy написа: на каква цена трябва да предложи БългарияЕр билета София-Верона?..редовните полети са значително по-скъпо упражнение (разходите са много по-големи), отколкото нискотарифните и чартърните.
Като клиент не разбирам, защо да е така? И в двата случаи има редовни полети. Единствено, че чартърните нямат офиси в центъра на градовете. Като клиент без трансфер, разбира се че предпочитам по-евтиното за кратките дестинации ...

Almasy написа: „....EasyJet спря полетите от Берлин за София при винаги почти пълни самолети?.....”

Аз дори не съм знаел че Изито лети от София за Берлин (или са летели). Но пак само предполагам, че причините може да са две.
Първо, БългарияЕр предлага доста добра (ниска цена) – трудно дори нискотарифен превозвач (при чекиран багаж), може да предложи такава (казано направо – няма такива случаи в историята).
В момента цените са около 200 евро, EasyJet предлагаше за 80 евро.
Almasy написа: Тоест нискотарифна АК (Изито) пак губи по отношение на часта „пътници с трансфери), особено ако са летели до Шьонефелд (то и самото летище си е недолюбвано поначало).
EasyJet по лични наблюдения се ползваше единствно от хора живеещи в Берлин и пр. и въпреки всичко беше пълен (т.е. без трансфери). Имаше слухове, че им правили проблеми в София и затова се отказали.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 14, 2015 1:22 pm

„Като клиент не разбирам, защо да е така? И в двата случаи има редовни полети. Единствено, че чартърните нямат офиси в центъра на градовете. Като клиент без трансфер, разбира се че предпочитам по-евтиното за кратките дестинации ...”

На много неща и аз нямам отговор, човеко. Чартърите по презумции ги изключваме – те са съвсем друга бира. Но дори и при редовните полети, има съществена разлика, при legacy и нискотарифна АК. Говоря като неспециалист, чел предимно по сайтовете – не отричам. Аз и нямам никакъв опит с НТА – правило ми е да не букирам с тях, дори и да се налага трансфер (за цени съм се убедил, че е почти едно и също при пътуване с чекиран багаж). Дори и да е по-скъпо, най-често иде реч за суми от порядъка на EUR 20-40, които аз предпочитам да си платя.
Темата за разликата между НТА и редовен превозвач е много дълга и не е за тук. Напоследък някои редовни превзовачи (като Ейджиън) дори имат заемки от НТА, тоест възможно е букиране без багаж при така наречената light тарифа. Други пък (като Иберия), възприеха навика, да не сервират безплатна храна при кратките си полети.
Но основната разлика е сигуростта на полета, или по-скоро чисто правните аспекти при закъснения и канцелиране на полети. При редовните превозвачи много мърдане няма, докато при НТА с различни клаузи (говорим за малките буквички в така наречения договор пасажер/превозвач) общо взето се ти се вменява, че „превозвача винаги има право”.
Офисите са последната брънка в схемата (то има ли в 21 век някой да букира в офис – всичко е онлайн). Но вярно, те съществуват при редовните превозвачи и априори са включени в схемата. Както и застраховката, и чекирането, и кетъринга....Определени слотове по летищата също струват много – ти да си чувал НТА да каца на Хийтроу или ШарлДеГол?
Като финал – какво предпочитаме ние пасажерите е отделен въпрос. Пък и в края на краищата всеки има право на избор. Ето например, от Бургас има директен полет до Лондон, който аз никога не съм ползвал макар, че до Лондон съм летял 4 пъти (двата пъти бяха просто трансфери до други дестинации, вярно). Но дори и при случаите крайна дестинация, предпочитам трансфер през София и от там с Бритиш до Хийтроу. Ако ме питаш защо – ще ти отговоря с въпрос – къде се намира Лутън, в колко часа са съответните полети на НТА, има ли транспорт (обществен) по това (петльово) време от/до града (мои познати ги съветвах да не летят с тях и накрая при алтернативата да платят минимум 110 паунда такси, пътували с последния автобус вечерта и цяла нощ дремуцане на летището за да излетят в 6 сутринта), колко струват полетите в едния и другия случай.
Несъгласните с мен просто си избират Уиз и летят директно. И съм много далеч от мисълта, че Уиз страда от липсата на клиенти.

„В момента цените са около 200 евро, EasyJet предлагаше за 80 евро”

Ами не е точно така – направих няколко чекирания и гледам цените се колебаят (в зависимост от датите) от 146 до макс. 181 евра.
А и не можеш да ме убедиш, че EasyJet е продавал билета за 80 евро СЪС чекиран багаж. Е не споря де, ама ще е първия случай в историята. Ако е без багаж – приемам. Инак, цената вероятно ще е една и съща.
Има и друга вероятност - до не толкова отдавна (мисля, че беше миналата година октомври) БГЕр предлагаше изключително ниски цени до Берлин - 91 евро. Може би сега са се вдигнали, защото са останали монопол (въобще не изключвам и тази възможност). Когато АК остане монопол, вече играта е друга (без значение дали иде реч за нискотарифни или редовни превозвачи) - цените неизменно се вдигат - примери бол.


„EasyJet по лични наблюдения се ползваше единствно от хора живеещи в Берлин и пр. и въпреки всичко беше пълен (т.е. без трансфери). Имаше слухове, че им правили проблеми в София и затова се отказали”

По този въпрос не знам нищо – може и така да е. Стига тези така наречени проблеми, да не са от типа на „проблемите” на Майкъл О`Лиъри (РайънЕр), който счита, че нетрябва да плаща летищни такси, както всички останали АК. Макар че Изито и собственика им нямат такава лоша слава.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 28, 2015 5:15 pm


AeroRumen
Мнения: 4
Регистриран: чет авг 27, 2015 8:24 pm

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от AeroRumen » пон окт 12, 2015 3:38 pm

Almasy написа:Дори и да е по-скъпо, най-често иде реч за суми от порядъка на EUR 20-40, които аз предпочитам да си платя.
Зависи, но все пак как беше преди Берлин-София : с ИзиДжет, 40-50 Евро без ръчен багаж, в момента само БългарияЕър летят натам за 200 Евро ... Има хора, които наистина и без багаж са доволни. При близо 5 пъти по-ниска цена.
Almasy написа: Но основната разлика е сигуростта на полета, или по-скоро чисто правните аспекти при закъснения и канцелиране на полети.
Това единствено има смисъл, когато има прекачване.
Almasy написа: ...Определени слотове по летищата също струват много – ти да си чувал НТА да каца на Хийтроу или ШарлДеГол? ... къде се намира Лутън, в колко часа са съответните полети на НТА, има ли транспорт (обществен) по това (петльово) време от/до града (мои познати ги съветвах да не летят с тях и накрая при алтернативата да платят минимум 110 паунда такси, пътували с последния автобус вечерта и цяла нощ дремуцане на летището за да излетят в 6 сутринта),
Летището не е определящо, защото не всички пътуват за Лондон и Париж. Ако иска да продължи към Бирмингам или Манчестър, Лутън му е по-близко... Времето на излитане разбира се, ако не може да се постигне с обществен транспорт, става фактор.

И да отворя нова тема:
Винаги съм се чудел, защо ли няма българска нискотарифна компания и не съм намирал отговор?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 09, 2015 2:24 pm

„ ... Има хора, които наистина и без багаж са доволни”

Вярно е. Спомням си неволно подслушан разговор между две млади момчета (на около 25 и то максимум, едното британец, другото очевидно поляк, просто седнаха до мен в пушалнята на летище Фиумичино, нямам представа за къде и с какво са летели). Двамата явно разменяха информация за нискотарифни АК – къде и как са обикаляли в последно време и буквално жонглираха с тарифи от около EUR40-60, като единият (полякът) добави, че де факто е студент в Лондон, но всеки уикенд се прибира в Шчечин, защото приятелката му е там. Тази работа с редовна АК, вярно – няма как да стане.

„....Това единствено има смисъл, когато има прекачване”.

С това обаче изобщо, ама изобщо не съм съгласен. Отишъл си примерно в Лондон, Париж или Мадрид, ама не защото си студент или пък на гости, а си плащал хотел – с една дума баш анджък турист. И ти отлагат полета за на връщане с около 8-10 часа или пък директно го канцелират. Имаше случай когато Ryanair предлагаше компенсация (по спомен полет Риека-Скандинавия) – безплатен билет същия ден, но СЛЕДВАЩАТА СЕДМИЦА...... Какво правиш тогава? Плащаш безумни пари за хотели, защото букираш в последния момент? А това, че отпуската ти е приключила и си на работа следващия ден? С огромни куфари се чудиш пак за обратни трансфери до населеното място, където си бил? Парите едно на ръка - ами ако си с жена, малки деца.....За сигурност се плаща навсякъде по света, ако не беше така – нямаше да има проспериращи застрахователни компании.

„....Летището не е определящо, защото не всички пътуват за Лондон и Париж. Ако иска да продължи към Бирмингам или Манчестър, Лутън му е по-близко...”

Тук съм само частично съгласен. Не може АК да разчита единствено на пътници, продължаващи до Бирмингам или Манчестър. Със сигурност, повече са тези, които примерно им трябва да стигнат до Уотърлуу, за да продължат нататък (ако крайната дестинация не е Лондон). А и една от основните идеи на НТА почти се обезмисля, а именно – директен полет. Защото не те стоварват в Бирмингам или Манчестър, а в Лутън.

„.....Винаги съм се чудел, защо ли няма българска нискотарифна компания и не съм намирал отговор?”

И аз съм си задавал този въпрос в миналото, но предполагам, че пазара е сравнително малък. Пък и не сме прецедент. Според неписано правило, точно конкуренцията от нискотарифни превозвачи докарват до фалит редовните, често е така наистина, но не винаги. НТА също се случва да гълтат вода. Австрийците също нямат – AK като NIKI не са пример, защото вярно – имат така наречената лайт тарифа, позволяваща букиране без чекиран багаж (заемка от НТА), но всичко останало е както при редовните превозвачи (пък и цените на билетите са далеч от тези на НТА, дори при лайт тарифата). Хърватите, гърците, чехите също (тяхната ТрейвълСървиз е с идентични параметри на NIKI що се отняса до багажа и цените, а и мрежата им се състои едиствено от курорти като Гран Канария). Полските НТА също мисля, че вече алелуя (чартърни – много, но не и НТА). За португалците и сърбите не съм много сигурен, ама и там мисля, че положението е същото.
Всъщност именно тези light тарифи(позволяващи букиране без чекиран багаж), въведени от редица редовни АК („бой” по кратуните на НТА с най-доброто от техните методи, както се изрази един чатър в друг форум), до голяма степен внесоха объркване сред пътниците, коя аджеба е нискотарифна и коя редовна АК.
И за да си 200% сигурен, трябва да се четат онези огромни фермани (които никой не чете, включително и аз), наречени „договор превозвач/пасажер).....
Доста точен и лесен ориентир е следното – ако има такса на летището за принтиране на бордна карта – е, нема начин да иде реч за legаcy carrier.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пет яну 15, 2016 12:11 pm

Bulgaria Air ще вземе на лизинг А321
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... is-quarter

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 15, 2016 11:43 pm

Almasy написа:Bulgaria Air ще вземе на лизинг А321
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... is-quarter
Янко Георгиев имаше такова изказване по фирмената си телевизия преди месец и нещо.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » съб яну 16, 2016 2:15 pm

Доколкото забелязах от страницата на Bulgaria Air, АК ще открие линия до Лисабон (май след април някъде). Полета обаче няма да е директен, а с междинен стоп Брюксел, като втората отсечка ще се изпълнява от самолет на SN (Brussels Airlines), очевидно като joint venture.
В което между другото няма нищо лошо.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » ср яну 27, 2016 3:25 am

Bulgaria Air набира персонал - кабинен състав и експерт маркетинг и продажби “Корпоративни клиенти“
https://www.air.bg/bg/careers

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пет яну 29, 2016 4:15 pm

Грозев написа:Ливерията на Балкан след 1988 г. е страшно стилна (да се чуди човек), ливерията на BH седеше адски добре на Ту-154
Любимата ми (Балкан след 1988 г.) от всички ливерии на български АК.
За BH обаче мисля, че е малко папагалска (нямаше да мисля така, ако бяхме дислоцирани на Карибите, вярно е).
А сегашната на BulgariaAir - пълна отврат.
Не само липса на фантазия, но и субидентична с ливериите на много АК.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 07, 2016 4:00 pm

Дълговете на "България ер" и финансовите еквилибристики с наливане на загуби в "Хемус ер" (вече минало)

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... te_sofiia/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 27, 2016 8:10 am

28-годишният BAe-146 си заминава от флотилията на BulgariaAir
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... operations
Единичният AVRO RJ-70 обаче остава.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 27, 2016 11:45 pm

Almasy написа:28-годишният BAe-146 си заминава от флотилията на BulgariaAir
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... operations
Единичният AVRO RJ-70 обаче остава.
Това направо не е за вярване...
Anyone who fights for the future, lives in it today

EricEntrena
Мнения: 31
Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от EricEntrena » ср сеп 28, 2016 6:38 pm

Пак като са намерили на кой да го шитнат.

BAe 146 200A 2103 N477NA Neptune Aviation Svcs regd 22sep16, delivery 28sep16 SOF-LEJ-BFS-KEF, for fire-fighter conversion ex LZ-HBZ

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » чет дек 01, 2016 10:20 am

BulgariaAir (FB) отдава самолети на лизинг – LZ-FBA (А320) и LZ-BUR (Е190)
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... arian-a319

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1830
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Airfan » пет дек 02, 2016 8:31 pm

Almasy написа:BulgariaAir (FB) отдава самолети на лизинг – LZ-FBA (А320) и LZ-BUR (Е190)
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... arian-a319
LZ-FBA е заминал на 27 Ноември, а LZ-BUR на 3 Октомври.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Грозев » пон яну 16, 2017 1:55 am

Номерата на "националния превозвач" за да не пуска кокала на държавните поръчки

:arrow: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... 30_mln_lv/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 16, 2017 12:34 pm

Грозев написа:Номерата на "националния превозвач" за да не пуска кокала на държавните поръчки

:arrow: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... 30_mln_lv/

„……Туристическите агенти обаче имат и други варианти. При огромна част от полетите се работи на т.нар. codeshare agreement - две или повече авиокомпании си поделят един полет, без значение на коя реално е самолетът. Това дава възможност на агентите да продават места на бланка на другата авиокомпания…..“

Точно към това изречение имам забележка, без да оспорвам написанато в статията като цяло (то и нямам съответната компетентност).
И то не заради друго, а защото съм го изпитал на гърба си.
Става въпрос за полет до LPA (Гран Канария) през Мадрид.
До съответната дестинация съм летял 6 пъти (различни варианти), но винаги съм купувал билетите ДИРЕКТНО от авиокомпаниите (сайтовете им).
Вярно съответното излиза по-скъпо, ама.......заслужава си
Давам пример - при едното от пътуванията заради лошо време и канцелиране на полети AirFrance ми плати прекрасен хотел в Париж, а партньора им KLM безплатно на отиване ме прехвърли към полети на друга авиокомпания, с която дори не са в алианс, поради невъзможност да се направят връзките с полети на самия KLM (и BulgariaAir в случая , с които са в joint venture за София-Амстердам).
Вярно, скъпичко е, често доста (да пренебрегваш посредниците и да пазариш само от сайтовета на самите АК). И много хора ми приказваха – ти си луд.
Та замислих се аз….И при едно от ходенията вместо от сайта на Iberia (полетите са пак joint venture с BulgariaAir, защото само последната лети София-Мадрид, но самата BulgariaAir не продава дестинацията LPA в сайта си), реших да купя билетите от Tripsta.
И защо не – едни и същи полети, в едни и същи времена, само на редовни превозвачи (BulgariaAir и Iberia), само, че сайта на Iberia ги продава за над EUR500, а Tripsta за под 400 (май беше 393). И дори (понеже за първи път пазаря от посредник) – платих и застраховка (вярно под 20 евра беше), за евентуално канцелиране на полет – дето си вика – всичко да е бетон.
И щастлив аз - спестих стотина евра – на баш далавера съм.
И какво се случва – чекирам някъде месец и нещо преди полетите резервацията в checkmytrip.
Iberia бяха променили полета (излитане от Гран Канария) от 13 и нещо на 17 и кусур, тоест няма как да се направи връзка в Мадрид с полета на BulgariaAir за София (те излитаха за София към 19 и нещо, но само в понеделник).
Свързвам се аз с Tripsta-та (дори не бяха си направили труда да контактуват с мен до този момент) – след като дигнах врява ме увериха, че щели да направят необходимото.
И направеното беше, че ми смениха датата на полета с BulgariaAir – тоест на следващия ден.
Това, че аз трябва да си платя хотел в Мадрид и то на летището (полета във вторник вече е сутринта) – то си е твоя раута.
Както се казва - ПРОЧЕТИ КАКВО ПИШЕ СЪС СИТНИТЕ БУКВИ купувайки билет от ПОСРЕДНИК – ТЕ НЕ ПОЕМАТ АНГАЖИМЕНТ ПРИ ПОДОБНИ ТРАНСФЕРИ ЗА ХОТЕЛ. Самия превозвач (Iberia) също нямат никаква вина, защото билета не е купен от сайта им. ИМАТ ПРАВО ДА ПРОМЕНЯТ ВРЕМЕНАТА НА ПОЛЕТИТЕ (до определен часови интервал), ЗАЩОТО В СИСТЕМАТА ИМ Е ЗАЛОЖЕН ПОЛЕТ МАДРИД-ГРАН КАНАРИЯ, А НЕ СОФИЯ-ГРАН КАНАРИЯ. Застраховката в случя не чини и 5 пари, защото важи само при канцелиран полет (а такъв де факто няма). А и посредника изпълнява ангажимента си (възможност - някаква - за осъществяване на трансфер).
Та моя милост си плати като поп 80 евра за хотел в Мадрид и то за някакви си 9 часа (на летището със съответните здрави цени), билета София-Бургас (фиксирани дати) изгърмя, отделен въпроса, че стана каша и с работата (две работни места, бях си уредил всичко до часове - от самолета директно на "поста").
От тогава никога повече (то и дотогава никога не бях го правил де) – послушах съветници и „много, ама много спестих“.
Не купувам билет от посредник – само от сайтовете на АК.
Та……
Монетата има две страни – особено когато става въпрос за сигурност.
Безплатен обяд, както сам се убедих – НЯМА.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1700
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Almasy » пет юли 07, 2017 11:19 am

Сефте чух за тоз орел

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... ft-an-a319

Отговори