България ер (Бългериан авиейшън груп)

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

България ер (Бългериан авиейшън груп)

Непрочетено мнение от Грозев » пет яну 30, 2009 4:59 am

Авиокомпаниите на "Химимпорт" може да не се слеят
От Татяна Пунчева, Светлана Ненова Всички
Последна промяна в 21:31 на 29 яну 2009
а

Националният авиопревозвач "България ер" и малката компания "Хемус ер" може да останат две отделни компании и да не се слеят. Въпреки идеята на собствениците "Бългериан авиейшън груп", част от групата на "Химимпорт", да слеят двете основни въздушни компании в портфейла си още от края на 2007 г. процесът се забавя и може да не се стигне до юридическото обединение и оптимизация на структурата.

"Сливането на "България ер" и "Хемус ер" не се забавя. Напротив. Много вероятно е "България ер" и "Хемус ер" да не се слеят, а дружеството "България ер" да отговаря за редовните линии, а "Хемус ер" - чартърна авиокомпания и даваща самолети под наем", заявиха официално от "Химимпорт". Те поясниха, че в приватизационния договор на "България ер" има клауза за сливането, което е възможно след изпълнението на 95% от инвестиционната програма. С обновяването на авиопарка на компанията обаче инвестиционната програма е преизпълнена, допълниха те.

За да има сливане според приватизационния договор, мажоритарните собственици трябва да поискат одобрението на държавата, която държи една златна акция в

компанията. Такова искане обаче не е отправено, обясниха от Агенцията за следприватизационен контрол, която ще осъществява контрол над компанията до 2011 г.

"Сливането на двете авиокомпании не е на дневен ред на този етап", потвърди и Александър Керезов, прокурист на двата превозвача и зам.-председател на УС на "Химимпорт". Той поясни само, че това се дължи на определени срокове и пазарни обстоятелства. В момента двете компании имат общо ръководство и разполагат с две свидетелства за авиационен оператор, което е ценен актив и не е осъществено само формалното юридическо обединение. Свидетелствата дават възможност двете компании да летят и да имат различни полетни номера, както и да запазят часовете за кацане и излитане на дадено летище.

В групата авиокомпании има седем самолета, които работят на лизинг извън граница, като два от тях са предоставени на нискоразходната "Скай Юръп". След приватизацията на "България ер" новият собственик постепенно подменя самолетите "Боинг" с "Ербъс". В момента тя лети с три самолета "Ербъс", осем "Боинг 737", осем БА и два малки АТР, като се очаква до пролетта да бъдат доставени още две или три машини от същия тип. С доставените от "България ер" машини може да се каже, че обновяването на парка завърши и имаме модерна авиация, коментира председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.

Очакванията са за увеличение на обема на чартърните полети през 2008 г., обясни изпълнителният директор на "България ер" Димитър Павлов. Основните пазари, на които превозвачът работи, са Франция, Израел, прибалтийските републики. Компанията ще извършва целогодишни чартърни полети до Египет и Турция. Развитието на чартърите ще зависи от туризма и не може глобалната криза да не се отрази върху тези полети, прогнозира Станулов. Според Павлов компанията може да предложи самолети с различен брой места - 110, 148 до 180, според изискванията на туроператорите.


http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2 ... se_sleiat/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 30, 2009 2:35 pm

Авиацията очаква до 9% спад на полетите от и за България
От Дневник
Последна промяна в 21:45 на 29 мар 2009


С до 9% може да спаднат полетите от и за България през тази година, съобщи изпълнителният директор на "България Ер" Димитър Павлов. По думите му през първите два месеца на годината авиокомпанията е изпълнила планираните от нея полети, като не уточни дали броят им е бил намален, в сравнения със същия период на миналата година.

През 2008 г. от и за страната са превозени общо 6.299 млн. пътника през летищата в София, Варна и Бургас, показват данни на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). Това е ръст от 5.2% спрямо миналата година.

Българските превозвачи са превозили 2.363 млн. пътника, а чуждите - 3.936 млн. Дялът на родните авиокомпании от пазара към момента е 37.5%, спрямо 36.7 на сто през 2007 г.

Увеличаването на пазарните позиции на българските авиокомпании се дължи на нарастването на чартърните полети, които само за година са се повишили с 7%. В същото време, чуждите превозвачи отчитат спад от 17.9%.

От АБА обявиха, че подкрепят предложението, да бъде плащани от държавата летищните такси за чартърните полети. Това е една от антикризисните мерки разработени от правителството за подкрепа на туристическия бранш, която се очаква да бъде обсъдена на следващото заседание на кабинета.


http://www.dnevnik.bg/pazari/2009/03/27 ... e_ot_i_za/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 14, 2009 12:50 am

"България eр" иска да вземе стария терминал на летище София
От Светлана Ненова
Последна промяна в 22:02 на 13 апр 2009


Авиокомпания "България ер" проявява интерес към концесия на стария терминал на летище София. Тя е изпратила писмо до ръководството на аеропорта за интереса си да стопанисва терминала и на този етап се явява най-сериозният кандидат за него. Превозвачът е собственост на "Бългериън авиейшън груп", която се държи от "Химимпорт". "Заявихме желание да вземем терминала под наем или на концесия, но всичко зависи от решението на летището", каза изпълнителният директор на "България ер" Димитър Павлов. Според ръководството на летището разговорите са в начален етап. "Водим разговори за съвместно използване на терминала, наем или концесия", потвърди изпълнителният директор на летището Пламен Станчев. Една от идеите е летището да създаде смесено дружество с "България ер" за съвместна експлоатация. Като пример от аеропорта сочат "Луфтханза", която има съвместно дружество с летище Франкфурт. Формално няма европейска забрана превозвач да притежава и терминал и доста примери могат да бъдат посочени, казаха от летището.

Ако терминалът бъде даден под наем и инвеститорът ремонтира покрива му, това трябва да бъде отчетено в наемната цена. За ремонта на покрива са необходими от 2 до 4 млн. лв. Наемателят ще бъде избран с конкурс при ясни изисквания, допълни Станчев. В момента терминалът се използва от нискоразходни и чартърни компании. Ако бъде концесиониран, избраната компания ще събира такси за обработка на пътници и багажите. През миналата година през терминала са преминали 600 хил. пътници, а през тази летището очаква те да достигнат 800 хил.

Зам. транспортният министър Юджел Атила потвърди пред "Дневник", че има инвеститорски интерес и се обмисля отдаването на терминала на концесия. Това обаче едва ли ще се случи в рамките на мандата на това правителството, смята той. Според него кандидатите за терминала искат да го наемат за по-дълъг период от 5 години, което при сегашното законодателство е невъзможно. За да бъде обявена процедура за концесионер, е необходимо да бъде променен Законът за гражданското въздухоплаване. Депутатът от "Коалиция за България" Радослав Илиевски вече е внесъл предложение за новия текст. Има неизползвани части от летищата, има и проявен инвеститорски интерес към тях, обясни той пред "Дневник". По думите му предложението било свързано с искане от транспортното министерство. Председателят на парламентарната транспортна комисия Йордан Мирчев разясни, че е поискал становище на Министерския съвет по проекта. Той изрази опасение, че до края на мандата на този парламент промените няма да бъдат гласувани, защото не са сред приоритетните закони за кабинета.

До момента освен "България ер" интерес са проявили американска компания и френската "Бомбардие". Кандидатите искат срокът за наем да е 10 години вместо сегашните 5 години, за да оправдаят инвестициите си в ремонта на терминала. През миналата година транспортното министерство предложи промени в Закона за държавната собственост, но след одобрение от правителството те не получиха необходимата подкрепа от парламента.


http://www.dnevnik.bg/pazari/2009/04/13 ... rminal_na/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » пон май 11, 2009 6:19 pm

БРЕХ!!!

"България ер" излиза на оперативна печалба
От Татяна Пунчева
Последна промяна в 17:12 на 11 май 2009


Националният авиопревозвач "България ер", собственост на контролирания от икономическата група ТИМ холдинг "Химимпорт", отчита първа оперативна печалба за последните три години. Това показва проспектът за увеличение на капитала на "Химимпорт".

Авиопревозвачът успява да генерира 0.7% оперативна печалба от приходите си през 2008 г., след като през 2006 и 2007 г. работи на загуба. Финансовите разходи обаче продължават да потискат възможността за реализиране на нетна печалба и компанията отново завършва годината на нетна загуба, макар и от минимални 59 хил. лв.

Подобряването на финансовия резултат се дължи на силния ръст на приходите на компанията от над 38% и занижаването на оперативните разходи въпреки близо два пъти по-високите разходи за гориво. Компанията увеличава пазарния си дял през последната година с 3.65% до 39.94%, като увеличава както броя на превозените пътници, така и броя полети. Пътникопотокът през 2008 г. нараства с 10%, а средно превозените пътници на полет се увеличават с 2.8 на сто.

"България ер" беше приватизирана от дъщерното дружество на "Химимпорт" - "Бългериан авиейшън груп", в началото на 2007 г. През същата година започна и процесът на пълно преструктуриране на авиокомпаниите, собственост на групата, и подготовка за тяхното обединение. Дейността на "Хемус ер" бе прехвърлена поетапно към националния превозвач, като понастоящем в авиокомпаниите вече функционират обединени отдели - търговски, финансово-счетоводен, човешки ресурси, планиране на полети и др., става ясно още от проспекта. През 2008 г. "България ер" изцяло пое от "Хемус ер" изпълнението на полетите по редовните линии, а от 2009 г. ще поеме и чартърните полети. За момента няма да има пълно сливане на двете дружества, като "Хемус ер" ще продължава да съществува като самостоятелно юридическо лице, като основната му дейност ще е отдаване на самолети на външен лизинг.


http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2 ... _pechalba/
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от борден » вт май 12, 2009 8:33 pm

Тия май са яли нещо развалено... :?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » ср май 13, 2009 1:11 am

Може и да са пушили нещо, няма занчение. :lol:
Материала навява разни мисли и идеи.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 14, 2009 5:48 pm

Лоши България ер, лоши, лоши!

Меглена Кунева: "България Еър" подвежда потребителите
news.bg


"България Еър" е сред европейските авиокомпании, чиито сайтове подвеждат потребителите за крайната цена на самолетните билети.

Това обяви комисарят по защита на потребителите Меглена Кунева, цитирана от БНР. Тя представи в Брюксел резултатите от 18-месечно проучване - доколко коректни са компаниите към своите клиенти.

Най-честите нарушения и подвеждащи практики включват по-ниска начална цена, към която после се добавят различни такси, както и предварително маркирани полета за допълнителни услуги срещу допълнително заплащане. Кунева добави, че и „България Еър" допуска тези нарушения.

„България Еър" все пак попада в категорията на компаниите, които вече предприемат конкретни действия да отстранят слабостите, подчерта Меглена Кунева и добави, че в тази част на списъка са още "Еър Франс", "Бритиш Еърлайнс", Австрийските авиолинии и "АлИталия".

Кунева днес за първи път назова и авиокомпаниите, които не предприемат никакви мерки за изпълнение на Европейските стандарти и отказват каквато и да е комуникация с Европейската комисия по проблема. Сред тях са руската "Аерофлот", гръцката "Олимпик" и Турските авиолинии.

На другия полюс - като изцяло коректни към своите потребители, са "Еър Малта", румънската ТАРОМ, испанската "Спанеър" и голяма част от скандинавските авиокомпании.


http://news.ibox.bg/news/id_1407808787
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » пон сеп 28, 2009 5:21 pm

Ха сега да видим кой уважаващ себе си цесекар ще се вози с AWA И съответно с колко ще им падне пътникопотока... :lol: :lol: :lol:

"Левски" и Bulgaria Air ще си партнират в следващата година
От Иван Опренов
Последна промяна в 14:47 на 28 сеп 2009


Официалният български авиопревозвач Bulgaria Air подписа договор за реклама и партньорство с футболния шампион "Левски". Срокът на контракта е за една година, като има опция за подновяването му.

"Не искам да разкривам финансовите условия, но това е един от най-големите договори, който сме подписвали. Ние като ръководство сме много доволни, че стигнахме до споразумение с Bulgaria Air, защото знаете колко е трудно да се намират партньори в тази икономическа обстановка", заяви за "Дневник" изпълнителният директор на сините Константин Баждеков.

От страна на "Левски" сътрудничеството се изразява в реклама на стадиона, официалния сайт, клубното списание и т.н., но не и на екипите. Там остава логото на официалния спонсор "Мтел".

"Договорката е за взаимна реклама, допълни Баждеков. Всички услуги, които ползваме от тяхна страна, като чартъри, самолетни билети и т.н. ще бъдат със сериозни преференции за нашия клуб."

Освен Bulgaria Air и официалния спонсор "Мтел", сините имат договор за партньорство и с марката на Henkel - Ceresit.

"Засега не се водят преговори с други желаещи да рекламират при нас. Но мисля, че последният договор е доста изгоден за нас", завърши Баждеков.


http://www.dnevnik.bg/sport/2009/09/28/ ... dvashtata/
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от борден » пон сеп 28, 2009 9:49 pm

А аз си мислех, че не случайно Батков го изигра Казан-ски "отбор"... :?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » ср ное 25, 2009 5:09 pm

България ер" придоби 45% от българското звено за билети "Амадеус"
От Татяна Пунчева
Последна промяна в 16:32 на 24 ное 2009


Националният авиопревозвач "България ер" придоби 45% от българското звено за туристически резервации и електронни билети на системата "Амадеус". Според информация в търговския регистър авиокомпанията вече е собственик на 45% от "Амадеус България" срещу 1.5 млн. евро.

Сделката по придобиването е финализирана в средата на август, като българската авиокомпания е влязла в джойт венчър с испанската Amadeus IT Group, едноличен собственик на едноименната система. "Амадеус" е една от най-употребяваните в глобален мащаб системи за резервации на самолетни билети, хотели, коли под наем и цялостни ИТ решения за авиационния бизнес. Компанията си партнира с над 200 авиокомпании в света и 100 хил. пътнически агенции, като има около 36% пазарен дял в резервациите на самолетни билети през агенции.

Испанската Amadeus IT Group, собственост на дружество със специална цел на "Луфтханза", "Ер Франс", "Иберия" и група финансови инвеститори, е решила да потърси партньор в България, за да подсили позициите си на пазара тук и да увеличи капацитета си, коментираха целта на сделката от компанията.
В края на миналата година дъщерната компания на "Луфтханза" - "Луфтханза техник", създаде общо предприятие с "Бългериан авиейшън груп" (част от "Химимпорт") - "Луфтханза техник София" за ремонт и обслужване на самолети.

"Решението за придобиване на 45% от "Амадеус България" е в контекста на цялостната стратегия на групата да имаме съвместни фирми с водещи партньори в съответната сфера. "Амадеус" са водещата резервационна и дистрибуционна система за продажби през агентската мрежа в Европа", поясниха пред "Дневник" и от групата на "Химимпорт", собственик на купувача "България ер". Авиокомпанията ще получава постъпления от партньорството си под формата на разпределение на дивиденти на база 45% дялово участие в дружеството, допълниха от там.

Преди около пет години българското звено на "Амадеус" беше собственост на авиокомпания "Балкан". През 2004 г. обаче Агенцията за държавни вземания продаде дела й на испанците, с което те възстановиха 100% контрол над дружеството. В Източна Европа обаче Amadeus IT Group ползва местни партньори за налагането на системата си на редица пазари като Чехия, Унгария, Хърватия и др.
В момента системата "Амадеус" се използва за резервации от около 200 туристически и пътнически агенции в България.

През 2008 г. дружеството има 1.4 млн. лв. приходи и печалба 59 хил. лв., според представения в търговския регистър отчет за миналата година.
Amadeus IT Group пък отчита приходи от резервации за около 530 млн. евро според отчета и за 2008 г. Постъпленията се понижават с около 2% заради спадналото търсене на пътувания по света в резултат от кризата.


http://www.dnevnik.bg/pazari/2009/11/24 ... za_bileti/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт яну 12, 2010 7:28 pm

В Интернет се появи материал, че нашият LZ-ATR/ATR-42 300/ от вчера е даден на лизинг на Athens Airways.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт яну 12, 2010 7:50 pm

Заради лоши финансови резултати е сменен директора на "Tatarstan Airlines" с решение на Министерството на транспорта на Татарстан. Компанията отчита значителна загуба за миналата година. И това с 5 икономични самолета, а какво ли щеше да е, ако летяха на Ту?

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Airfan » вт яну 12, 2010 9:01 pm

Марко Марков написа:Заради лоши финансови резултати е сменен директора на "Tatarstan Airlines" с решение на Министерството на транспорта на Татарстан. Компанията отчита значителна загуба за миналата година. И това с 5 икономични самолета, а какво ли щеше да е, ако летяха на Ту?
И какво общо има това с БАГ?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Сашо » вт яну 12, 2010 9:34 pm

А какво общо пък може и да има с глобаното затопляне или посещението на премиера в Израел? Пък и на кой му пука за нашите прабългарски роднини в Тарастанско?

Изводът: ако няма какво да се каже по същество, тогава да не се пълни с талаш и плява форума!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 12, 2010 9:59 pm

В kонкретния случай, връзка има, защото собственика на БАГ и Татарскатанските авиолинии е един и същ.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от борден » вт яну 12, 2010 10:00 pm

Airfan написа:
Марко Марков написа:Заради лоши финансови резултати е сменен директора на "Tatarstan Airlines" с решение на Министерството на транспорта на Татарстан. Компанията отчита значителна загуба за миналата година. И това с 5 икономични самолета, а какво ли щеше да е, ако летяха на Ту?
И какво общо има това с БАГ?
Абе според мен може би има общо.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Airfan » вт яну 12, 2010 10:17 pm

А на мен адски не ми дреме за всяка дребна новина. То тук стана лявото да мъдо да си мръдне някой в авиацията и Марко ще го постне тук.
Ай наказвайте ме сега.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от HORNISE » ср яну 13, 2010 9:53 am

В случая постнатата новина има смисъл, но стотици други нямат никаква файда. Чудя се как не е почнал Георги Николов... опа извинете Марко Марков да пише отново за суграшиците, зимното слънцестоене и закъснението на лунния цикъл при младите яребици, както правеше във форума на БГспотърс?!?
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 14, 2010 12:40 am

Всеки е оставен на собствената си съвест и преценки, какво, как и колко да пуска във Форума.
Мисля, че всеки разумен човек може да прецени кои новини са интересни и важни за нас и кои не.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Бългериан авиейшън груп (БАГ)

Непрочетено мнение от Сашо » чет яну 14, 2010 8:46 am

Грозев написа:Всеки е оставен на собствената си съвест и преценки, какво, как и колко да пуска във Форума.
Мисля, че всеки разумен човек може да прецени кои новини са интересни и важни за нас и кои не.
ако ли не, се намесват модераторите....

Отговори