Летище Пловдив

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Летище Пловдив

Непрочетено мнение от Грозев » нед фев 08, 2009 3:48 pm

Конкурсът за нов терминал на летище Пловдив предизвика скандал
От Елена Емануилова
Последна промяна в 15:28 на 06 фев 2009


Скандал избухна веднага след приключването на конкурса по Закона за обществените поръчки за изграждането на нов пътнически терминал на Международното летище Пловдив. Разликата между победителя и и класирания на второ място в конкурса е само 1 стотна. Кандидатите да построят терминала са били общо 8 фирми, но още на първия етап от конкурса са отпаднали пет от тях заради непълноти в тръжната документация.

До отваряне на офертите достигат пловдивската строителна компания "Коев" ЕООД , консорциум "Строителни системи ТЕРА" - Пловдив, и ГБС /Главбулгарстрой/ Пловдив. След отварянето на тръжните книжа се оказва, че ГБС предлага най-високата цена – над 16 млн. и срок за изпълнение 118 дни. И "Коев" и "Тера" са предложили цена над 13 млн. лева, но фирмата победителка в конкурса "Коев" е посочила с 359 хил. лева по-ниска цена от класираната на второ място "Тера" и 90 дни срок за изпълнение на поръчката, което е с 1 ден повоче от "Тера"
Едно от обвиненията на "Тера" е, че кандидатите не са били поканени при отварянето на офертите.

"Ние не сме викали представители на никоя от фирмите, а само на класираната на първо място. От "Тера" дойдоха по собствена инициатива. " Изчисленията на точките по таблицата и сравнението между двете ценови оферти показва 1 стотна предимство на "Коев", обясни директорът на летището Андрея Андреев.

Според него конкурсът се е провел безупречно по всички правила и без никакви нарушения. Евентуалното оспорване на решението на конкурсната комисия в съда няма да спре строителството на терминала. Очаква се до две седмици да започнат изкопните работи за основите на сградата.

Терминалът ще бъде с разгъната застроена площ от над 6,7 хил. квадратни метра, като освен зали за пристигащи и заминаващи пътници ще има и офиси за полицията, жандармерията, митницата и административния персонал на аерогарата.

Конкурсът за изграждането на нови местостоянки за самолетите е спечелен от "Главбулгарстрой" - София, а за ВиК – от "Драгиев и ко" - Пловдив.


http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/02/ ... e_plovdiv/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон фев 09, 2009 6:16 pm

И още за Пловдив.

С 36 млн. лв. обновяват пловдивското летище
Автор: Светла ДОБРЕВА


Изображение

До 1 септември 2009 г. пловдивското летище ще бъде с напълно обновена инфраструктура и нов пътнически терминал за 100 пътници (пристигащи и заминаващи) в част пик, съобщи изпълнителният директор на "Летище Пловдив" ЕАД Андрея Андреев. Общата стойност на вложения ресурс ще възлезе на 36 млн. лв.

Миналата седмица се проведе конкурсната процедура за изпълнител на приемното здание. На първо място е класирана пловдивската фирма "Коев" ЕООД – Пловдив, информира Андреев. Фирмата се ангажира да построи летището за 90 дни срещу сумата от 13 621 654 лв. До крайния срок – 2 февруари, в откритата процедура по Закона за обществените поръчки, с възложител "Летище Пловдив" ЕАД, оферти са подали общо 8 фирми. Прогнозната стойност на поръчката беше 10 млн. лв. (без ДДС), гаранцията за участие – 100 000 лв., а за изпълнение – 1.3 млн. лв. След предварително обсъждане на подадените конкурсни предложения оценителната комисия е допуснала до конкурса трима кандидати.

"Процедурата предвиждаше точкова система на оценяване по цена и срокове за изпълнение. "Коев" ООД спечели с една стотна пред консорциум "Строителни системи Тера", който даде офрта с 89 дни срок на изпълнение и цена 13 980 725 лв.", посочи Андреев и обясни, че имат уверението на избрания кандидат, че може да изплати гаранцията за изпълнение от 1.3 млн. лв. Очаква се до две седмици да стартират строително-монтажните работи.

Вече е готов техническият проект за новия пътнически терминал, който ще бъде разположен на около 200 м югоизточно от старата сграда. Главен проектант след спечелен конкурс е фирма "Арконт-А" ООД с ръкодител арх. Илко Николов.
Модерната сграда е със застроена площ 5000 кв.м и РЗП 6750 кв.м. В нея е обособена централна публична зона със снек-бар и кафетерия, магазини, офиси на авиокомпании, туроператори, рент-а-кар , чейндж бюро, помещение за карго пратки и др. В двата й края са оформени втори нива със свободен достъп, чрез открити в пространството стълби.

Конструкцията на терминала е метална с окачени стъклени фасади. В ход е внедряването на комплексна технологична система за обслужване на пътници за 3.6 млн. лв. Архитектурният образ на новия пътнически терминал е съчетание от симетрични и асиметрични изчистени обеми, които следват функционалния и технологичния порядък на обекта. Визията на петата фасада асоциира криле на птица, а с цялостния обем на сградата с драматично наклонените главни фасади и колонади е търсено усещане за устрем и динамика – основни елементи на въздушния транспорт, посочи арх. Илко Николов.

Вече е в ход изпълнението на комплексна технологична система за обслужване на пътникопотока за 3.6 млн. лв. В скоро време ще бъде обявен и конкурс за изграждане на паркинг до новия терминал, обяви Андреев.
Започна и изпълнението на програмата за модернизация на летищната инфраструктура, която се финансира от ГД ГВА към министерството на транспорта и е на стойност 18 млн. лв. Перонът се удължава с шест нови стоянки. Изпълнител е "ГБС – Инфраструктурно строителство" АД – София. На 9 февруари фирма "ЛОГ Сиберия" стартира изграждането на нова 20-киловолтова електропреносна система и осветителна мрежа. Цялостната модернизация на водоснабдителната система на аеропорта ще бъде изпълнена от "Драгиев и Ко" ООД – Пловдив.
Участници в търга
Строителна компания "Коев" ООД е специализирана в строителството на промишлени, жилищни и обществени сгради, участвала е в реконструкцията на ВИП терминала на старото летище София и в изпълнение на строително-монтажни работи на пристанище Бургас. Останалите кандидат-изпълнители на летище Пловдив също са фирми със солиден опит в изграждане на инфраструктурни обекти и високо строителство – СК "Арнаудов" ЕООД, "Сиенит" ООД, "Бибов и Ко" ООД, "Главболгарстрой", "Монолит 3" ООД – София, МСК "Казичене. "Изпълнени са всички изисквания на Закона за обществените поръчки, и дори да има обжалване на процедурата от някой участник, то няма да бъде успешно", коментира шефът на пловдивското летище по повод изразеното от участници недоволство от работата на оценителната комисия.


http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=671715
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » пон фев 16, 2009 9:01 pm

Ето как върви модернизацията на летище Пловдив видяна от въздуха на 13.02.09.
Снимки спотъра Airburner.

Изображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Airfan » вт фев 17, 2009 1:36 am

Веднага се набива на очи, че няма да може да се разширява тази стоянка наникъде вече.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » вт фев 17, 2009 5:25 pm

В какъв смисъл?

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Airfan » чет фев 19, 2009 2:12 pm

Chavdar написа:В какъв смисъл?
Накъде ще разшириш стоянката ако се разработи летището? На запад е пътя, канала и крумово, на изток е новия терминал, на юг е полосата, а на север е стария терминал.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 19, 2009 4:40 pm

Мен ми се струва, че има доста място, а и чак такъв бум при летище Пловдив не ми се вярва да стане факт в обозримо бъдеще.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1821
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Airfan » чет фев 19, 2009 4:54 pm

Грозев написа:Мен ми се струва, че има доста място, а и чак такъв бум при летище Пловдив не ми се вярва да стане факт в обозримо бъдеще.
Не е важно дали на теб ти се вярва или не, а е важно да има възможност, защото Пловдив е втори или трети по големина град. Летищата край такива градове в белите държави неминуемо стават гигантски. Рано или късно и това ще стане. Според теб накъде ще се разшири стоянката след като се построи новия терминал?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 21, 2009 1:51 am

Започва модернизация на летище "Пловдив"
17:27 от Панайот Ангарев
Разширението на аерогарата ще позволи едновременното обслужване на два пъти повече самолети.


Министър-председателят Сергей Станишев ще даде в понеделник старт на проекта за модернизация на летище "Пловдив". Инвестицията е за 40 млн. лв. и средствата са осигурени от републиканския бюджет, съобщават днес от правителствената пресслужба. Най-големият акционер в аерогарата е компанията "Алфа финанс" (с мажоритарен собственик Иво Прокопиев, съиздател на "Капитал" ), която държи 58.08% от дружеството.

С разширението капацитетът на аерогарата ще достигне половин милион пътника годишно. Модернизирането на летищния комплекс е от голямо значение за интензивното развитие на туризма в региона, тъй като ще бъдат създадени условия за откриване на нови дестинации и редовни линии към държави от Западна и Източна Европа и Русия. От аерогарата ще се извършват и товарни превози.

С осигуреното от държавата финансиране ще бъде изграден нов пътнически терминал с площ 5000 кв. м. През него ще могат да преминават по 1000 пътника на час в най-натоварения трафик, което е 4 пъти повече от възможностите в момента. Инвестицията е за 13 млн. лв. Към новия пътнически терминал ще има паркинг за 80 автобуса и 80 автомобила. За него са предвидени 3,5 млн. лв. Разширението на летището ще позволи едновременното обслужване на два пъти повече самолети. За увеличаване на броя на самолетните стоянки от 6 на 14 ще бъдат вложени 8 млн. лв.

Още 13 млн. лв. са осигурени за цялостна реконструкция на ел. захранващите и осветителните системи. 2,5 млн. лв. са за нова водоснабдителна и канализационна система, а 1 млн. лв. са за реконструкция на съществуващите светотехнически и противопожарни системи.

Летище Пловдив е определено за резервно на софийската аерогара и се използва в периоди с ниска видимост.


http://www.capital.bg/showblog.php?storyid=678997
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 24, 2009 12:44 am

Летище Пловдив строи терминал за двойно повече пътници
От Елена Мануилова
Последна промяна в 19:46 на 23 фев 2009


Летище Пловдив започна изграждането на нов пътнически терминал, който ще е с двойно по-голям капацитет от съществуващия и ще може да приема 500 хил. пътници годишно. Първата копка на строежа му направиха премиерът Сергей Станишев и транспортният министър Петър Мутафчиев в понеделник. Транспортният министър обясни необходимостта от строителството му с факта, че пловдивското летище е резервно на софийското в случаи на мъгла и силен снеговалеж и сегашната му база е отблъскваща. Добрата инфраструктура е предпоставка за привличане на превозвачи, каза той. "Реализацията на проекта е част от антикризисната програма на правителството, която предвижда инвестиции от 5.6 млрд. лева. Той не е от най-големите, но се очаква да се отрази благоприятно върху дейността на местните фирми от региона", заяви премиерът. Той припомни, че при всяко негово идване в Пловдив представители на бизнеса неизменно са поставяли въпроса: "Кога Пловдив ще има модерно летище." Станишев изтъкна, че строителството ще осигури 200 работни места.

Новата сграда ще може да посреща по 1000 души на час при капацитет 250 души в момента. Проектът предвижда изграждането на шест нови стоянки за самолети, с което броят им ще достигне 14, нова пътека за рулиране и паркинг, както и строителството на пречиствателна станция. Ще бъдат изградени нови шест стоянки за самолети, с което броят им ще бъде увеличен на 14. Предвижда се построяването и на нова пътека за рулиране на самолетите.

Терминалът ще е готов до лятото и в изграждането му заедно с прилежащата инфраструктура ще бъдат вложени 40 млн. лв., които са осигурени от бюджета.

През март се очаква парламентът да одобри промени в Закона за концесиите, които ще позволят отдаването на части от дейности и терминали на летищата на концесия, съобщи още министър Петър Мутафчиев. В момента Законът за гражданското въздухоплаване не позволява частично концесиониране, каквато възможност е предвидена за концесиите на пристанищата. Експерти на транспортното министерство обясниха, че промените ще позволят да бъдат намерени инвеститори при изграждане например на специални и карго терминали.


http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2 ... o_poveche/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » пон мар 09, 2009 4:47 pm

Ето и актуални снимки да се види как върви модернизацията на летище Пловдив.Автор спотъра Big_G :wink: .

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 09, 2009 9:35 pm

Здраво се копа. Това ме радва. Да видим дали ще се спазят и сроковете.
А като гледам на предпоследната снимка, има още на къде са се разширява летището. В случай на нужда.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 16, 2009 8:11 pm

Андрея Андреев: Авиокомпании не кацаха заради условията на стария терминал
От Елена Мануилова
Последна промяна в 15:04 на 16 мар 2009


Андрея Андреев е роден на 27 септември 1954 г. Започва кариерата си като пилот в селскостопанската авиация. После лети на големи пътнически самолети като втори пилот, командир и инструктор. Управлявал е 11 типа самолети, има над 8500 часа летателни часа. Поддържа и в момента валиден бривет за професионален пилот I клас. Сега лети за удоволствие на свой четириместен самолет "Вилга", купен неотдавна на старо и възстановен. До назначаването му за изпълнителен директор на "Международно летище Пловдив" Андреев е работил в структурите на Международната организация за гражданска авиация (ICAO).

Как ще изглежда летището в Пловдив, след като се реализира проектът за модернизацията му?

- През следващите няколко месеца се очаква в модернизацията на летището да бъдат вложени около 40 млн. лева - за новия терминал, за перона, за нова електропреносна мрежа, ВиК система и нов паркинг. Терминалът ще бъде от стъклено-метална конструкция със съвременен дизайн, с модерни системи за обслужване на пътниците, с офиси за администрацията на летището, както и за всички останали институции и служби - гранична полиция, митница, жандармерия. Ще има достатъчно площ за пътниците, когато се налага да изчакват заради лошо време. Предвидени са магазини и кафенета. Това ще осигурява комфорт на пътниците, което сега липсва на съществуващия терминал. Със средства от Министерството на транспорта се разширява перонът.

С промените получава ли летището шанс освен чартърни да се осъществяват и редовни полети по разписание?

- Това, което се опитваме да направим, е летището да отговаря съвременните международни изисквания за клас С по ИАТА (Международна асоциация за въздушен транспорт). Това означава, че ще бъде повишено нивото на предлаганите услуги. Ще въведем и система за управление на качеството ISO 9001:2000.

Как се отрази отливът на туристи за зимните курорти на чартърната програма, която изпълнява летището?

- Отливът на туристи е много голям и за мен това не беше изненада. Спрямо миналата година сезонът е с 50 процента по-слаб. Имаме около 25-30% анулирани полети от заявените. Най-много са неизпълнените полети от Англия, Ирландия и Русия. Спадът ни дава възможност да обърнем повече внимание на инвестициите. По време на цялото строителство на новия терминал летището ще бъде отворено през цялата седмица 24 часа. Очакват се международни прояви в Пловдив и ще приемем гости от цял свят. Ние не можем пряко да влияем върху формирането на пътникопотока, но някои авиокомпании отказаха да кацат на летище Пловдив, защото не искаха да показват на своите туристи съществуващия терминал. Това за мене е много голяма болка, защото човек, като работи някъде, като се опознае с хората и като влага ежедневни усилия в работата си, обиква и мястото, където работи. Тоест, на мен ми пука за летище Пловдив. Когато започна строителството на новия терминал на летище София, аз работех в Държавната въздухоплавателна инспекция. Много хора казваха: какъв е този терминал, откъде толкова пътници? Тогава - през 90-те години, пак имаше някаква криза. Терминалът на летище София е факт и от 1.750 млн. пътници годишно в момента са над 3 млн.

Какъв ръст на пътниците се очаква?

- Ние трябва да създадем необходимите условия, за които в момента имаме средства и организация. Предполагам, че в следващите 5-6 години след спада на пътниците, може би и през следваща зима, ще започне покачване на трафика. Не само на чартърни полети. Очаквам, че ще дойдат и нискотарифни авиокомпании за редовни полети.


http://www.dnevnik.bg/pazari/intervju/2 ... ha_zaradi/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » нед мар 22, 2009 1:24 pm

Актуални снимки от вчера по строежа на терминала на летище Пловдив.

Изображение

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » пон мар 30, 2009 4:51 pm

Актуални снимки по разширението на летище Пловдив. Разширяването на перона е почти готово.

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон апр 13, 2009 1:51 pm

Новият терминал на летището в Пловдив ще е готов през юни
От Дневник
Последна промяна в 16:39 на 12 апр 2009


Строителството на новия терминал на "Летище Пловдив върви добре и в края на юни очаквам Пловдив да има напълно обновена аерогара, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев, цитиран от БТА. Той допълни, че до дни предстои да се подпише договорът за изграждане на пътя от Асеновградско шосе до летището и на прилежащия му паркинг.

Петър Мутафчиев съобщи, че в сряда на специален форум в Пловдив на местния бизнес ще се разясни как може да се използва обновеното летище, за да бъде достатъчно натоварено. Той подчерта, че една от възможностите Пловдив да се развива икономически са каргополетите. С новия закон предстои да се даде право част от държавните летища да се отдават на концесия, допълни Мутафчиев. По този начин, смята той, ще се създаде възможност за по-голямо натоварване на аерогарите и чрез таксите те да се развиват.

България трябва да има инфраструктура, за да има и икономически растеж и в тези трудни времена за инвестиции явно ще трябва държавата да помогне на летищата в Русе и Горна Оряховица, подчерта министър Мутафчиев.

Министър Петър Мутафчиев бе Пловдив по повод Деня на авиацията и космонавтиката, който бе отбелязан с авиационно шоу на летището.


http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/04/ ... e_e_gotov/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » чет апр 23, 2009 10:23 pm

Актуални снимки от работата по новият терминал на летище Пловдив. Както се вижда перона е почти готов.
Изображение

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » ср май 13, 2009 7:59 pm

Актуални снимки по работата на новият терминал. С две думи работата напредва. :D

Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » чет май 14, 2009 12:43 am

Вижда му се края. Още месец, и хайде. Да видим дали ще успеят да докарат нискотарифна.
Интересно дали ще има неустойки за забавянето.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Chavdar
Мнения: 355
Регистриран: чет окт 04, 2007 3:03 pm
Контакти:

Re: Летищата на България

Непрочетено мнение от Chavdar » ср юни 10, 2009 10:57 pm

Скоро не съм се включвал със снимки от строежа на новият терминал на летище Пловдив, но ето ........
Вече перонът е изцяло готов даже е свързан с пътека с хангарите на аероклуба за де се ползват и от леката авиация. По този начин мисля ,че поне ще се съхрани голяма част от бившият аероклуб Пловдив.

Изображение

Отговори