Ту-204/214

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Ту-204/214

Непрочетено мнение от Грозев » чет юни 04, 2009 9:33 pm

Доставка на два Ту-214СР за руската държавна авиокомпания "Россия". Машините ще се използват от държавната администрация на Руската федерация.

Two Tupolev Tu-214SR Are Delivered to the Special Air Detachment Under the Administration of the President of Russian Federation
(Source: United Aircraft Corp.; dated June 1, web-posted June 2, 2009)


KAZAN --- The Kazan Aviation Production Association named after Gorbunov (KAPO) delivered two Tupolev Tu-214SR aircraft to the Special Air Detachment under the Administration of the President of Russian Federation (the operator is also referred to as the Moscow branch of GTK “Rossiya”, GTK stands for “State Transport Company”).

Изображение
One of two Tu-214SRs delivered to the Russian Presidential Administration. In all, the agency has ordered six of these special mission aircraft. (UAC photo)

The aircraft have registration RA-64515 and RA-64516.

The handover ceremony at KAPO was attended by UAC president, chairman of the executive board Alexey Fedorov, prime minister of Tatarstan Republic Rustam Minnikhanov, member of the Military-industrial Commission under the government of the Russian Federation Aleksandr Bobryshev.

KAPO general director Vasil Kayumov and UAC vice-president on strategic and special purpose aviation, Tupolev president and general designer Igor Shevchuk handed over symbolic keys to the aircraft to GTK Rossiya deputy chief engineer on new equipment Vladimir Kochegarov and head of special transportation operations department of the transport department of the Russian president administration, Aleksandr Zuev.

The Administration of the Russian president placed an order for six special purpose aircraft at KAPO in 2005. The remaining four aircraft are scheduled for delivery in 2010-2011.

In accordance with the Decree of the Russian president dated 20 February 2006 “About United Aircraft Corporation”, KAPO will join UAC. This is expected by the end of this year.

-ends-
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт сеп 28, 2010 11:59 am

Днес, може да се реши съдбата на самолета. Около 180 милиона долара/ над 5 милиарда рубли/ са изразходвани по проекта без особен резултат......
http://www.aex.ru/news/2010/9/28/78772/

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 29, 2010 1:17 am

Симпатичен, поне за мен, самолет, но роден в много сбъркано време.
А и като гледам руснаците не са се утрепали да го развиват.
Преди няколко години из руските сайтове бях чел едно покъртително интервю с шефа на Red Wings, който директно каза, че в конструкторското бюро Туполев на никой не му дреме за самолета. Авиокомпанията искала на база на изводите от експлоатацията предложи някои доработки, но от бюрото се направили на ударени. Шефът на Red Wings многократно се опитвал да се домогне до шефа на Туполев, като накрая даже в прав текст му казали - младеж, не занимавай шефа, той си има по-важни държавнически задачи.
Ще е хубаво ако някои изкопа тази статия, наистина ценно беше.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Toni
Мнения: 26
Регистриран: ср яну 23, 2008 10:22 am
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Toni » ср сеп 29, 2010 4:03 pm

Статията наистина беше много интересна. Ако не бъркам в същото писание се разказваше как Ред Уингс намат два еднакви 204-100. Всичките са оборудвани с каквито агрегати е имало и съответно подръжката е много сложна.

В интерес на истината 214 е по-добър от 204. Сглобката е на по-високо ниво и има доста подобрения, като например подът е понижен за да има по-голям обем на пътническата кабина. За съжаление Русия е много далеко от истинкста пазарна икономика....

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Марко Марков » чет сеп 30, 2010 7:12 am

За сега проекта остава. Може би, беше отложено решението на проблема.
Чакат се поръчки от ембаргови страни(КНДР, Иран, Сирия и други)

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 29, 2010 9:45 am

Ту-214ПУ
Президент России Дмитрий Медведев совершил первый полет на новом среднемагистральном самолете Ту-214ПУ с пермскими двигателями ПС-90А. Лайнер с бортовым номером 64517 был передан в эксплуатацию специальному летному отряду "Россия" в середине октября. Планируется, что в ближайшие полгода в эксплуатацию будет передан еще один аналогичный самолет.
Сегодня в президентском отряде - 6 среднемагистральных самолетов ТУ-214 и 4 дальнемагистральных Ил-96-300, также оснащенных двигателями ПС-90А.
Двигатель ПС-90А является единственным российским двигателем, который устанавливается на современные отечественные самолеты средне- и дальнемагистральной авиации. По состоянию на 1 октября 2010 года, в отечественных и зарубежных авиакомпаниях эксплуатируется около 280 двигателей ПС-90А и его модификаций.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Марко Марков » пет окт 29, 2010 9:47 am

В воздухе – первый Ту-214ПУ
12 мая с аэродрома Казанского авиационного производственного объединения им. С.П. Горбунова поднялся в первый полет новый самолет, изготовленный по заказу Управления делами Президента России, – воздушный пункт управления Ту-214ПУ (RA-64517). Машина предназначена перелетов по стране и во время зарубежных визитов высших руководителей государства – Президента и Председателя Правительства России – и оборудована для этого всеми необходимыми средствами комфорта и разнообразной аппаратурой связи и управления.
Первый полет нового самолета выполнил экипаж в составе летчиков-испытателей А.И. Журавлева (командир экипажа) и Д.Ю. Вязанкина (второй пилот), бортинженера Э.Б. Волкова, штурмана Е.А. Кудрявцева и ведущего инженера по испытаниям В.Н. Филимошкина.
Нынешний Ту-214ПУ стал третьей машиной, выпущенной за последние два года на КАПО по заказу Управления делами Президента России. В прошлом году в состав Специального летного отряда «Россия» были официально переданы два самолета-ретранслятора Ту-214СР (RA-64515 и RA-64516). Оба перелетели из Казани на базу СЛО «Россия» в московском аэропорту «Внуково» 1 июня 2009 г. (см. «Взлёт» №6/2010, с. 12). Всего же имеющийся сегодня у казанских самолетостроителей заказ от УДП предусматривает выпуск шести «спецбортов»: двух Ту-214СР, двух Ту-214ПУ и двух «самолетных узлов связи» Ту-214СУС. Все они комплектуются двигателями ПС-90А разработки и производства Пермского моторостроительного комплекса и за счет установки дополнительных топливных баков под полом кабины имеют увеличенную до 10 500 км дальность беспосадочного полета.
Уже эксплуатируемые в СЛО России два Ту-214СР заменили устаревшие самолеты-ретрансляторы на базе турбовинтового Ил-18Д, обеспечивавшие полеты «борта №1». Новые Ту-214ПУ будут использоваться для перелетов руководителей государства наряду с двумя имеющимися самолетами Ил-96-300ПУ и Ил-96-300ПУ(М). Ожидается, что первый Ту-214ПУ (RA-64517) будет передан в распоряжение СЛО «Россия» в этом году, а в следующем к нему присоединится второй (RA-64520). В 2011–2012 гг. КАПО должно сдать в эксплуатацию и два Ту-214СУС.
Помимо машин казанского производства, парк воздушных судов СЛО «Россия» в ближайшие несколько лет пополнится еще несколькими самолетами, изготовленными другими авиазаводами. Так, ульяновское ЗАО «Авиастар-СП» ведет постройку двух Ту-204-300А (№64057, 64058), поставка которых может состояться в 2011 г. (как завил недавно глава ОАК Алексей Федоров, твердый заказ на них со стороны УДП предполагается подписать в конце этого – начале следующего года). Как сообщил в мае генеральный директор «Авиастара» Сергей Дементьев, в дальнейшем Управление делами Президента планирует заказать на заводе еще четыре такие машины с поставкой в 2012–2013 гг. Кроме того, в интервью агентству РБК в мае Алексей Федоров рассказал о том, что в 2011 и 2012 гг. Воронежское акционерное самолетостроительное общество изготовит и передаст СЛО «Россия» еще два самолета типа Ил-96-300, планируется также заказ от УДП на несколько самолетов типа Ан-148 воронежской сборки.
Наряду с постройкой самолетов для Управления делами Президента КАПО продолжает работы по машинам семейства Ту-214 по заказам Министерства обороны. Так, с декабря 2009 г. в Казани проходит испытания самолет специального назначения с №64511, сдача которого может состояться до конца этого года. Кроме того, в постройке находится первый Ту-214-ОН (RA-64519), заказанный Минобороны по программе «Открытое небо». В интересах военного ведомства планируется достроить и пассажирский Ту-214 №64521, ранее предназначавшийся для авиакомпании «Трансаэро». Ожидается, что он поступит в распоряжение 223-го Летного отряда и наряду с имеющимися у него самолетами Ил-62М и Ту-154 будет использоваться для перевозок офицерского и генеральского состава.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср ное 10, 2010 12:46 pm

Руснаците твърдят, че „С919“ е копие на „Ту-204“
Единствената закупена от Китай машина "B-2871" няма нито един търговски полет. Обяснението е, че след като е тествана е разглобена и прекопирана.
http://www.aex.ru/docs/3/2010/11/10/1209/

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 05, 2011 7:55 pm

Полетя Ту-204СМ
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 04 Януари 2011 18:50


На 29 декември 2010 г. направи първия си полет обновения вариант на руския тяснофюзелажен пътнически самолет Ту-204, наречен СМ. Полетът е продължил около 50 минути и е извършен от заводското летище в Уляновск.
Ту-204СМ представлява обновен вариант на базовия Ту-204-100. Основната разлика идва от поставянето на новия двигател ПС-90А2, както и от изцяло обновената авиника, която ще позволи самолета да се управлява от двама пилоти. Ту-204СМ ще има далечина на полет от около 4000 km, като ще превозва 174 пасажери в две класи.
Вариантът СМ е пореден опит да се съживи програмата, която 22 години след първия полет е реализирала едва около 70 поръчки. Самият Ту-204СМ прави първия си полет без стартов клиент, след като единственият клиент авиокомпанията Атлант-Союз се отказа от 15-те си машини. Атлант-Союз не бяха доволни от високата цена на машината.




http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 204sm.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Moss » ср яну 05, 2011 10:42 pm

Като се замисли човек, с пропилените за малоумния SSJ можеха да оправят Ту-204. И сега щеше да има истински руски пътнически самолет, полезен да тяхната държава.
Ама.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 06, 2011 1:49 am

SSJ едва ли има много общо с неуспехите на Ту-204.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Yavor
Мнения: 140
Регистриран: пон юли 19, 2010 5:25 pm
Местоположение: SOF

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Yavor » чет яну 06, 2011 3:12 am

Грозев написа:SSJ едва ли има много общо с неуспехите на Ту-204.
Все пак е красива машина на която основният недостатък (думи споделени от приятел и служител на "Глобъл Мейнтенънс" комуто имам огромно доверие предвид познанията и опита му) е в "кофти разузнаването" (разбирай - откраднати или прекопирани не точните данни и документи) :roll: ...от същият важен "пропуск" първо е пострадал Ил 86... до колко това е истина и какво е количеството шега в думите споделени преди години - мога само да гадая, но това е информацията която получих след като проявих интерес конкретно за двете машини :? ....Както и да е - много ми харесва в личен план :) ...почти колкото другият ми любимец 757 (машина която наистина обожавам що се отнася до чиста визия - и която също не може да се похвали с особено сериозен пазарен успех)
Реконструктор написа: Тоя Хариер що се пльосна така брутално? Че и с пълен боекомплект. Пилота сигурно се е насрал.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Грозев » пон фев 24, 2014 11:49 pm

Русия пласира Ту-204 в Иран
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 24 Февруари 2014 21:57


Русия се опитва да продаде двудвигателните си пътнически самолети Ту-204 в Иран. Това е съобщил итанския заместник министър на транспорта по въпросите на авиацията Али Мохамад Ноуриан, цитиран от Fars News.

Според иранския заместник министър предложените Ту-204 ще превозват до 210 пасажери и ще имат единична цена от $35 млн., което е по-малко от самолетите, които биха предложили Airbus и Boeing.

До скоро над Иран имаше международно ембарго, което забраняваше доставката на пътнически самолети и резервни части за тях, но преговорите в Женева през ноември 2013 г. по въпросите на иранската ядрена програма позволиха това ембарго да падне. Иранската гражданска авиация страда от висока аварийност, поради остарелия флот, с който лети.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -iran.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 30, 2014 12:35 pm

[quote="Грозев"]Русия пласира Ту-204 в Иран/quote]

Ами то това пласиране стана историческо....Ту-204СМ е сертифициран със двигателите ПС-90А2, които не са и ембаргови, тъй като правата са ицяло изкупени от Pratt & Whitney.

http://www.aviaport.ru/digest/2014/09/16/305655.html

Ако и сега не се парафира контракта за продажбата им (или частично асемблиране) за който се говори и непрекъснато пише вече ПОНЕ от 10 години), последното би означавало, че Иран де факто само вдига пушилка и в действителност изобщо не желае самолета.
За самата Русия никой не си прави особени илюзии, че ще се намерят купувачи, след като такива не се появиха дори след официалното изявление на правителството (този път в прав текст - без всакакви заобикалки), че е готово да субсидира до 30% от стойноста (която и без това е много по-ниска от западните аналози).

http://1prime.ru/transport/20140227/779095591.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Almasy » пет апр 24, 2015 12:44 pm

Ту-204 получи ETOPS120.

http://www.ruaviation.com/news/2015/4/22/3111/

Чисто практически, това означава, че самолета напълно се приравнява към модела 757 на Боинг и вече е с възможности за TATL (трансатлантически) полети (Европа-Източно крайбрежие на САЩ или с релативна дължина над водно пространство).
Това трябваше да се случи поне преди 20 години. Към днешна дата, дори и с тази опция, машината едва ли ще намери клиенти.
Последна промяна от Almasy на чет май 07, 2015 4:28 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 07, 2015 10:17 am

Старата (буквално вече антична) песен на нов глас:

http://www.ruaviation.com/news/2015/5/6/3144/

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Moss » чет май 07, 2015 3:38 pm

Иран е държава дето има доста пари, и не си купуват 787 само щото са ембаргови към момента. При близките перспективи за отмяна на ограниченията, може да се очакват разговори само с Airbus и Boeing.
Аналогично, в Русия следва да се замислят за Ту-204, щото не е лош самолет, характеристиките му са подходящи, не е ембаргов и очевидно няма да бъде.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Almasy » нед яну 31, 2016 2:39 pm

Русия продължава да се надява да продаде на Иран Tu-204SM (този път за Kish Air)
http://sputniknews.com/business/2015122 ... u-204.html
Което според мен е кауза пердута.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Almasy » вт фев 02, 2016 4:21 pm

Moss написа:Аналогично, в Русия следва да се замислят за Ту-204, щото не е лош самолет, характеристиките му са подходящи
Не сме 1981-ва (когато е EIS на Boeing 757 - практически аналога на Ту-204), а 2016-та.
Самолета няма никакъв шанс.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Ту-204/214

Непрочетено мнение от Almasy » чет юни 30, 2016 9:23 am

Руските пощи ще вземат двата F варианта на фалиралата Трансаеро
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... freighters

Отговори