Boeing 747

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от playback » нед яну 10, 2016 9:58 pm

Пети двигател на 747 - честа практика ли е това ? (не бях виждал досега)

http://www.qantasnewsroom.com.au/roo-ta ... o-a-jumbo/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1618
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » пон яну 11, 2016 12:02 pm

[quote="playback"честа практика ли е това ?[/quote]

Не, всъщност се случва много рядко, в 99% от случаите, когато самолет получи проблем с двигател далеч от базата си. Дори проблема да не е сериозен и да не изисква непременно наличие на нови части, излиза по евтино двигателя да бъде превозен до главния хъб на превозвача, където са налице резервни бройки двигатели и дислоцирани специалистите по поддръжката им.
747 е самолет за далечни разстояния и заради ограниченията по ETOPS това няма как да стане, още повече че трябва да се калкулира и теглото на повредения двигател.
Затова, самолета изпълняващ следващия полет по същата линия, носи 5-ти, работещ двигател, който се монтира на злополучната машина, като съответно първия при, обратния полет носи отново 5 двигателя (този път повредения).
В базата вече са имали време за съответните калкулации по отношение на тегло и са внесли корекции в бройката пасажери / зарядка с гориво.
Последна промяна от Almasy на вт яну 12, 2016 6:35 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от playback » пон яну 11, 2016 1:10 pm

Almasy написа:
playback написа:Пчеста практика ли е това ?
Не, всъщност се случва много рядко и в 99% от случаите, когато самолет получи проблем с двигател далеч от базата си. Дори проблема да не е сериозен и да не изисква непременно наличие нови части, излиза по евтино двигателя да бъде превозен до главния хъб на превозвача, където са налице резервни бройки двигатели и дислоцирани специалистите по подръжката им.
747 е самолет за далечни разстояния и заради ограниченията по ETOPS това няма как да стане, още повече че трябва да се калкулира и теглото на повредения двигател.
Затова, самолета изпълняващ следващия полет по същата линия, носи 5-ти, работещ двигател, който се монтира на злополучната машина, като съответно първия при, обратния полет носи отново 5 двигателя (този път повредения).
В базата вече са имали време за съответните калкулации по отношение на тегло и са внесли корекции в бройката пасажери / зарядка с гориво.
Благодаря за поясненията Almasy, винаги ми е приятно и полезно да чета твоите постове !


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1618
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » съб яну 23, 2016 10:41 pm

Боинг намяла още веднъж производственият темп на модела 747-8 (i/F)
http://boeing.mediaroom.com/2016-01-21- ... ter-Charge
http://www.king5.com/story/tech/science ... /79141646/
Програмата спешно се нуждае от нови поръчки (или поне поръчка). Дори да се вземе окончателно решение за новия ЕрФорс 1 и това да е 747-8i, две машини няма да са достатъчни.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1618
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 28, 2016 10:35 am

Боинг за първи път публично признава, че производството на модела 747 (тоест в 21 век говорим за 747-8i/F) е твърде вероятно да бъде окончателно прекратено:
https://leehamnews.com/2016/07/27/747-p ... nd-boeing/
Първоначално заявките за 748F бяха повече от сносни, но в днешно време и те са в най-оптимистичният аспект задоволителни. За 748i коментара е излишен – ако за А380 може да се каже, че е нишов самолет, то тогава 748i е направо бутиков. Още повече, че карго варианта на Ербъския конкурент беше замразен за неопределено време отдавна и всичките продажби са само за пасажерската версия.
Общо заявките са 125, като разбира се, болшинството са за карго варианта (748F). 104 са вече доставени, което означава, че Боинг има поръчки всичко на всичко за още 21 машини.
На всичко отгоре, има вероятност дори да не са и толкова. Например заявката на Arik Air за 748i от години е под въпрос – Боинг все още я брои за твърда (депозита е внесен), но самия превозвач публично обяви, че води преговори парите да отидат за 3 броя 777-300ER (то повече от очевидно е, че битката е титанична и въпросните преговори яко са запецнали). Същото се отнася и до машините предназначени за TransAero – AК отдавна фалира, уж IranAir се нагърби с получаването им като услуга към верния съюзник Русия, но и там нещата са мътни и кървави. Та накрая може да се окаже, че в листата на твърдите поръчки се мъдрят около дузина самолета.
Разбира се, трябва да се прибавят и самолети за замяна на AF1. Говореше се за минимум 2, по едно време дори за 3-4 бройки, и макар да няма анонс, че сделката е финализирана, лично аз смятам, че нещата са сигурни. Първо и дума да не става новите американски правитествени самолети да бъдат А380 – на това би се изсмял дори първолак. Второ, военните многократно са заявявали, че двумоторен самолет (тоест дериват на 777) не е вариант в случая. Така че, не остава нищо друго освен преработен 748i.
Японците уж съобщиха, че се замислят за 77X като нов AF1, но и техните военни със сигурност ще натискат за 4-моторник, така че и от там могат да дойдат 1 или 2 машини.
Но толкова.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » вт дек 06, 2016 11:50 pm

Доналд се развихря и иска да прекрати програмата за нов Air Force One, тъй като била твърде скъпа

:arrow: http://www.reuters.com/article/us-usa-t ... SKBN13V1S5
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Moss » ср дек 07, 2016 11:10 am

Доживяхме! Поета пееше
Как ще ги стигнем американците,
ще ги задминем -Кога???
Е оказа се, че сме ги задминали преди 7 години! :D
http://www.mediapool.bg/pravitelstvoto- ... 55099.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1618
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » ср фев 08, 2017 2:23 pm

Almasy написа:Боинг за първи път публично признава, че производството на модела 747 (тоест в 21 век говорим за 747-8i/F) е твърде вероятно да бъде окончателно прекратено
Май, май....натам вървят окончателно нещата.
Ако това стане, то значи, че на пазара на VLA остава само A380.
Което не значи, че продажбите ще се вдигнат - 748i беше и досега конкурент, колкото една умряла лисица.

https://www.flightglobal.com/news/artic ... up-433912/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1618
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » ср мар 29, 2017 12:50 am

От лошо- към по-лошо.
Карго варианта 748F все пак внасяше някакъв живец в програмата.
Японската NCA обаче канцелира остатъка от поръчката си, а и вече беше канцелирала предварително 4 броя.
NCA важи в случая и то много, още повече, че и launch customer.

http://cargofacts.com/nca-cancels-remai ... 5-22984853

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1618
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 21, 2017 5:24 pm

Boeing (официално) - 747 (748i) няма никакво бъдеще от тук нататък в гражданска версия

http://www.seattletimes.com/business/bo ... ger-plane/

Отговори