Boeing 747

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 08, 2011 1:00 am

Ето го и 747-8I

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » вт фев 15, 2011 11:47 am

Boeing показа 747-8I
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 14 Февруари 2011 20:21


На церемония късно снощи американският самолетостроител Boeing показа най-новия член на прочутото семейство 747. Машината означена като 747-8I е пътническия вариант на последното развитие на легендарния „Джъмбо джет”.

Изображение

Изображение

На церемонията в завода на Boeing в Еверет, щата Вашингтон присъстваха близо 10 000 гости, а първия произведен Boeing 747-8I бе демонстриран в нетипична за Boeing червено-оранжева ливерия. С максималната си излетна маса от 442 тона и дължина от 76,25 m., 747-8I е най-големия пътнически самолет, който Boeing са правили някога. В стандартно изпълнение машината ще превозва до 467 пътници в три класи и в момента Boeing промотират модела като единствения пътнически самолет в класа 400 – 500 места.
Моделът 8I се отличава от предшественика си 747-400 по по-дългия фюзелаж, изцяло новото крило, новите двигатели General Electric GEnx 2B и изцяло новата авионика и кабинно обзавеждане. В сравнение с предшественика си 8I ще има 12% по-ниски експлоатационни разходи.
До момента са събрани 33 поръчки за машината. Стартовият клиент Lufthansa е поръчал 20 машини, корейската авиокомпания Korean Air е поръчала други пет самолета, а останалите осем поръчки са за VIP клиенти.
Първият полет на машината ще стане факт в края на март или началото на април, а влизането в търговска експлоатация трябва да стане до края на годината.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 47-8i.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Toni
Мнения: 26
Регистриран: ср яну 23, 2008 10:22 am
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Toni » вт фев 15, 2011 4:50 pm

Грозев написа: ...изцяло новото крило...
Май не е съвсем ново крилото...

"For the 747-8 family, Boeing has given the wing an extensive overhaul to incorporate the newest techology ... "

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 20, 2011 7:01 pm

Преди секунди 747-8I полетя успешно.
Стискаме палци за успешно завършване на полета!
Anyone who fights for the future, lives in it today

simo
Мнения: 12
Регистриран: ср дек 10, 2008 10:12 am

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от simo » пон мар 21, 2011 3:51 pm

Ето и малко видео:

take-off

landing

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 08, 2012 9:20 pm

Първият 747-8I за Lufthansa.

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 01, 2012 1:13 am

Boeing достави първия 747-8I
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 29 Февруари 2012 18:38


Boeing достави първия пътнически 747-8 на неназован клиент. Машината ще бъде във VIP изпълнение. Това е първият новопостроен пътнически Boeing 747 от 2005 г. насам.
Машината, която има сериен номер RC002 е 1439-ия построен 747 и напусна вчера завода на Boeing в Еверет, Вашингтон. Тя носи катарската регистрация A7-HHE и се предполага, че ще стане част от правителствения авиоотряд на катарското емиртсво.
Машината се отправи към Ванкувър, Канада за уреждане на редица митнически формалности, след което ще бъде изпратена в Уичита, Канзас, където ще бъде инсталирано част от кабинното оборудване. След това самолетът ще бъде изпратен в Lufthansa Technik в Хамбург, Германия за окончателно дооборудване на кабината.
До момента има девет поръчки за Boeing 747-8I от неназовани VIP клиенти. Първата доставка на пътническия вариант на новото поколение на 747 ще стане факт през март, когато Lufthansa ще получи първия си 747-8I.




http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 47-8i.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » вт окт 22, 2013 12:22 am

Boeing намаля темпа на производство на 747-8
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 21 Октомври 2013 19:34


Boeing намалява темпа на производство на новото поколение Boeing 747. Ходът е ясен знак за лошите продажби на типа, но от компанията твърдят, че остават ангажирани с модела в дългосрочен план.

Новите графици за производство на Boeing предполагат сглобяването на 1,5 самолета месечно. Само преди шест месеца от Boeing отново намалиха темпа на производство от 2 самолета на 1,75 машини месечно.

Продажбите на Boeing 747-8 вървят слабо от неговото първоначално представяне през 2005 г. Към края на септември от Boeing имат да изпълнят едва 51 поръчки за 747-8 (28 за товарния вариант и 23 за пътническия).


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 747-8.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от борден » пет окт 25, 2013 10:31 pm

Ще получат и две за нов Air Force One. :wink:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 23, 2014 1:11 am

The world's last 747-100 makes final flight with Iran Air
Posted 22 January 2014


An Iran Air crew waved goodbye to one of the classic aircraft in its fleet and closed the chapter on a piece of aviation history.

The aircraft was a Boeing 747-100 - the last flying example of the type.

The Boeing 747-186B EP-IAM (msn 21759) was ferried from the Tehran domestic airport at Mehrabad Airport to Imam Khomeini International Airport (IKA).

Images of the final flight were captured by Shahram Sharifi, the group manager of he Iranian Spotters – an aviation photography team made up professional aviation photographers.

The 15 photographers have to work around the heavy restrictions at the Iran airports to meet their aim of showing the best photographs depicting flight in Iran. This milestone final flight – which lasted just 10 minutes – was recorded with the support of Iran Air CEO Farhad Parvaresh.

EP-IAM has been with Iran Air since it was delivered new from Boeing on August 2, 1979.


http://www.arabianaerospace.aero/articl ... 8UiPu.dpuf
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 01, 2014 1:34 am

Boeing достави 747 номер 1500
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 30 Юни 2014 20:10


Boeing доставиха 1500-ния произведени самолет от модела 747. Машината е от модела -8 Intercontinental и е предназначена за Lufthansa.

Полученият на 28 юни 2014 г. самолет е 14-тия от модела -8 Intercontinental, който германската авиокомпания получава. Самолетът получава регистрация D-ABYP и ще има специална емблема, показваща историческата му стойност. Lufthansa има поръчани общо 19 такива машини.

Boeing 747 е първият широкофюзелажен самолет, който успява да прескочи границата от 1500 произведени машини.

В момента Boeing имат общо 51 поръчки за изпълнение за товарния и пътнически вариант на 747-8.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -1500.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 31, 2014 12:58 pm

борден написа:Ще получат и две за нов Air Force One. :wink:
Със сигурност :)
Съвсем наскоро и СА (Ер Чайна) получи своя първи 748i (Boeing 747-8 intercontinental).
След като сме вече 2014-та обаче, и за най-големите фенове на “’Queen of the Sky” (така често е наричан Boeing 747 в авиационните среди – прозвище което остана въпреки появата на Ербъс 380), е ясно че програмата е на издихания.
Вярно, че cargo варианта (Boeing 747-8F) се представя сравнително добре (но не и отлично). С гражданската версия обаче нещата са плачевни.
Броя на АК, поръчали самолета се брои на простите на едната ръка. И като изключим LH (Луфханза), поръчките са за по 4-5 самолета. Още повече, че тези поръчки датират от векове, с единствено изключение тази на UN (Transaero).
Публична тайна е и, че една от тези единични АК (KE – Korean Airlines) закупи самолета едва след силен вътрешен натиск (Южна Корея произвежда доста от компонентите на 748i).
Дори американски и японски АК (нито една) не направиха заявки.
Boeing неколкократно заяваваше, че е пред финализирането на нови поръчки. Това обаче не се случи. Слуховете, че СХ (Cathay Pacific), ТК (Turkish Airlines) и CI (China airliens) ще се ангажират засега си остават само слухове. Когато подобен слух вървеше и за SQ (Singapore Airlines) се стигна дори до прецедент (АК може и да не поръча даден модел, но негативни коментари са грешка на изкуството) – председателят на борда на директори официално заяви пред медиите, че за SQ самолета е твърде стара технология и за поръчка и дума не може да става.
На всичкото отгоре нещата вървят на още по зле - Arik Air (която имаше една от малкото твърди поръчки) се отказа и заяви, че води преговори с Boeing депозита внесен за 748i да отиде за същия брой 77W (Boeing 777-300ЕR). Явно преговорите са зациклили, защото в официалната си страница Boeing все още брои поръчката за „твърда”. Най-лошото дойде обаче, когато LH (Луфханза), които са и launch customer и със сигурност не са плащали на каталожни цени, изведнъж реши че 1 самолет от твърдата и поръчка (за 20 броя) не и трябва – Boeing „нямал нищо против” той да останел да бъдещи тестове и проучвания (изявлението размя народа, защото за всеки е ясно, че АК просто не желае машината – като се има в предвид, че се касае за милиони и една бройка е от значение). След като пък същия превозвач, наскоро официално поръча 779 (Boeing 777-9), умряха всякакви илюзии, че 20-те опции за 748i (които АК държи) ще се превърнат в реалност (двата самолета са със твърде сходни параметри и четиримоторника в случая не предлага нищо повече, освен по-високи разходи разбира се).
Е, със сигурност ще има още някоя и друга поръчка от АК, единични бройки за бутикови (частни) самолети също да възможни, както и вече споменатите 2 броя за бъдещия Air Force One. Голям удар обаче никой вече не очаква.
Времето на VLA (very large aicrafts) просто свърши и на пазара вече няма място за два модела.
Видно е, че Queen of the Sky е на смъртен одър - да живее King of the Sky (Airbus A380), въпреки безбройните родилни мъки и определено мудното и в никакъв случай леко възкачване на престола.
Последна промяна от Almasy на пон сеп 01, 2014 6:48 pm, променено общо 5 пъти.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 31, 2014 1:02 pm

Грозев написа:..... Lufthansa има поръчани общо 19 такива машини....


Бяха си 20 (20 твърди плюс 20 опции по първоначален контракт).....
Ама вече стана въпрос за това.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 05, 2014 2:23 pm

Друг (и сравнително пресен) слух за купувач на 748i – SA (South African Airways).
AK отдавна обяви, че предстои обновяване на парка.
Има и известна логика – локацията на JNB (Йоханисбърг), дефинирана като hot and high, съответно 4-двигателна машина априори се счита за по-подходяща. И в момента боен кон на SA е 346 (Ербъс 340-600).
388 (Ербъс 380-800) е твърде голям за АК. 748i като че ли е повече по мярка.
Всичко зависи доколко програмите 77Х на Боинг - конкретно варианта 779 (777-9) и 350XWB на Ербъс - конкретно варианта 35J (350-1000) ще постигнат заложените параметри. Или предварително да убедят SA, че ще ги постигнат.
Тогава дори превозвач „влюбен” в 4-тиримоторниците, може да изневери на каузата.
Остава и разбира се казуза доколко бърза SA - и двата последноспоменати модела няма да полетят никак скоро, а евентуалния EIS (доставка) се мержелее към 2020-та.
Така че, 748i наистина не е съвсем без шансове.
Последна промяна от Almasy на пон сеп 01, 2014 6:50 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 18, 2014 11:11 am

борден написа:Ще получат и две за нов Air Force One. :wink:
Всъщност можем да броим още 2 броя за японците (въпреки, че по-долу се спряга като по-вероятна алтернатива модела 777-300ER, аз все пяк смятам, че за правителствена машина ще бъде предпочетен четиримоторник).

http://www.bloomberg.com/news/2014-01-2 ... ister.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 02, 2014 7:20 am

UN (Transaero) префасонира 4 бройки от твърдата си поръчка за 788 (Boeing 787-8) в същата бройка 748i (Boeing 747-8 intercontinental). Твърде необичайно, като се има в предвид, че АК по принцип бягат като дявола от тамян от 748i, а листата за 788 е ангажирана за години напред. Не ще и дума, последното е добре дошло за Boeing. UN така или иначе имаха 4 твърди поръчки за 748i, бройката сега става 8.
И това при положение, че UN има твърда поръчка и за 388 (Airbus 380-800), чиято доставка ще започне от 2015-та година нататък а и съвсем скоро заявиха 20 броя 330 (Airbus 330) – 8 х 330CEO и 12 х 330NEO.
UN е изцяло частна има и доста различен бизнес от наполовина държавно притежаваната SU (Aeroflot). Утилизацията на толкова много VLA не изглежда безумна. Компанията последните години рязко увеличи далечните си дестинации в Северна Америка, Карибите и Китай, както по отношение на редовни полети, така и чартъри. Флота е увеличен двойно, в сравнение с 2010-та година. Почти е сигурно, че 748i ще бъде използван до линии като JFK (Ню Йорк), LAX (Лос Анжелийз) и CUN (Канкун), където деманда е традиционно висок. Не се изключва и TLV (Тел Авив), до който АК непрекъснато увеличава честотите и вече лети 22 пъти седмично от московското летище DME.

stoian377
Мнения: 520
Регистриран: вт окт 20, 2009 7:19 pm

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от stoian377 » чет сеп 04, 2014 11:35 am

Защо не си ги пишеш с нормалната им номерация(модел).За малко да си помисля, че са пуснали някой нов чешит и двете компании. :D

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » чет сеп 04, 2014 12:37 pm

stoian377 написа:Защо не си ги пишеш с нормалната им номерация(модел).За малко да си помисля, че са пуснали някой нов чешит и двете компании. :D
Ами....кодовете са по кратки и ги изписвам за секунди.
Вече си взех бележка (прав беше съфорумеца за съкращенията - не всички са длъжни да ги знаят), и в началото на постинга винаги давам в скоби и пълното наименования.
От там нататък (след като веднъж вече съм го споменал за да няма неясноти), ми е по лесно да пера (до края на самия постинг) само със съкращениея - всеки веднага ще се ориентира.
А и ако споменавам пълното наименования винаги - още 10 реда отгоре - нужно ли е?
Ако е дразнещо......Кажете.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1807
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Airfan » чет сеп 04, 2014 1:23 pm

Според мен ако са 1-2 съкращения се помнят, ама за лаик като мен по темата, ако са повече от 2-3 и се обърквам. Но не ми пречат.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1480
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 747

Непрочетено мнение от Almasy » чет фев 05, 2015 4:12 pm

http://leehamnews.com/2015/02/04/exclus ... ng-747-8s/

:o

Нещо не ми се вярва да стане.....

Отговори