Airbus A350XWB

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » пон юни 26, 2017 2:56 pm

Е, това не знам.........Няма и да е лесно да се изчисли вероятно, защото дори и да намеря landing speed някъде (тя не влиза в стандартните технически параметри и обикновено не се публикува за широката публика), нямам представа в каква прогресия забавя скоростта реверса, същото се отнася и до спирачната с-ма на колелата.
Още повече, че това е тестово кацане.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 06, 2017 11:13 am


filip
Мнения: 102
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от filip » пон ное 06, 2017 2:46 pm

Брейййй, още не е полетял дет се вика и почнаха с оптимизациите. Но пък изглеждат готино.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 06, 2017 5:23 pm

filip написа:
пон ное 06, 2017 2:46 pm
Брейййй, още не е полетял дет се вика и почнаха с оптимизациите.
Конкуренция, братче. Не трябва да се дава на 787 по-голямо парче от баницата :mrgreen:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 21, 2017 6:42 pm

Версия 1000 вече с EASA/FAA сертификация

https://www.easa.europa.eu/system/files ... 1%2021.pdf

http://www.airbus.com/newsroom/press-re ... ion--.html

QR, които са launch customer ще получат първия си самолет до края на годината.

Изображение

Още:

- новост е automatic emergency decent system (https://www.flightglobal.com/news/artic ... it-443509/)
- Ербъс се хвалят (конкретните думи са на Alain de Zotti - баш шеф инджинерина), че варианта е надхвърлил очакванията и заложените характеристики са не само изпълнени, но и надминати
- ако експлоатацията потвърди последното, има много малка надежда за АК относно каквито и да отстъпки от каталожната цена, освен при мегакрупни поръчки
- JL (Japan Air Lines) реагираха мигновено със съобщение, че най-вероятно ще увеличат поръчката за версията

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » съб мар 03, 2018 7:19 pm

Първият A350-900LR

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 2:28 am

Първия 35К за СХ

Изображение

Красавец, дори без двигатели.
При 359 не си личеше толкова, но 35К доказва, че 777 вече не е единствен в класа си.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 276
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Amazon » чет май 24, 2018 5:00 am

Боинг имат ли изобщо нещо срещу този вариант? 787 не е достатъчно голям, а 777 няма такова ниво на комфорт.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 7:58 am

Amazon написа:
чет май 24, 2018 5:00 am
Боинг имат ли изобщо нещо срещу този вариант? 787 не е достатъчно голям, а 777 няма такова ниво на комфорт.
И да, и не :lol:

Да, защото 35К е еднакъв по вместимост с два модела на Boeing, конкретно 778 (777-8), с който е напълно идентичен и 77W (777-300ЕR), от който пък е почти пренебрежимо по-голям (разликата е някакви 10-12 места при стандартна конфигурация).

Не, защото 77W е вече от старото поколение машини. В него има още доста живот (в края на краищата още има неизпълнени поръчки, а дори и сега все още може да се поръчва и желаещи не липсват, както е в случая и с 330Сео). Но така или иначе, дните му са преброени – няма как да се конкурира по CASM с машина, с която го делят десетилетия що се отнася до EIS.

778 (тоест новото издание) пък е самолет са съвсем различни мисии (макар и идентичен по вместимост). Той е ULR машина, тоест с по-голям рейндж от 35К, но и с много по-високо CASM (мъкне сума ти гориво). Негов пряк конкурент де факто е по-малкия 359LR (който пък е ULR издание на 359).

779 вече е с 40 места по-голям от 35К, макар пък мисиите пак да са еднакви (тоест 77W, 35К и 779 са модели за едни и същи мисии, но последният е по-голям от предните две).

С една дума, съвсем пряк конкурент няма. Или има (77W), но това ще е за сравнително кратко време (вече поясних защо) и то, ако Боинг продава 77W на изключително ниски цени (а не като едно време да дере кожи, то и тази функция май вече я иззе Ербъс, който върши досущ същото в момента с 359/35К).

Нещата обаче все пак са малко относителни. Ще ти дам пример и защо. Ето ти пак споменаваш комфорта. Аз по принцип съм съгласен с теб, това е кажи-речи общоприето мнение – че машините на Ербъс (и при старите издания) са по-комфортни от тези на Боинг (които пък имат други преимущества). Но вече съм казвал, че на болшинството АК много малко им дреме за комфорта, особено що се отнася до Y класата – те гледат основно CASM.
Думата ми е, че и комфорта на сегашният 77W до голяма степен се определя от това кой лети с него. Защото АК като Singapore Airlines конфигурират салона на Y-класата 9-abreast

Изображение

Така е много прилично и не е такава тяснотия. Но седни в икономичната класа на Air France или пък United – и двата превозвача са конфигурирали икономичната класа 10-abreast

Изображение

Изображение

Е, там вече жална ти майка на тез седалчици – мъката е голяма.

Болшинството от превозвачите, поръчали 359 или 35К избират 9-abreast конфигурация, като типичен пример в това отношение са Qatar Airways, Lufthansa, Cathay Pacific, Thai, Finnair и тайванската China Airlines

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

359/35K обаче няма никакъв проблем да бъде конфигуриран и 10-abreast – в края на краищата фюзеляжа е по-широк.
Познай, обаче, ако го конфигурират и него 10-abreast, колко от прословутият комфорт ще остане.
Просто реалностите са, че модела на Ербъс се поръчва основно от премиум превозвачи, които държат (и печелят) от реноме и не искат да го съсипват, затова и никой от тях досега не е пожелал 10-abreast конфигурация. Дори икономичната Delta реши да сменя имиджа и избра 9-abreast за своите 359, като явно с тях лети до по-"джиджени" дестинации, отколкото със собствените 77W. Но МОЖЕ и това да стане - още не е ясно как ще бъдат конфигурирани самолетите на United.

Сега за шума, верно – превозвача няма значение и това си е конструктивна особеност на цялата гама 777, където моторната симфония може да бъде изтезание, особено в пряка близост до крилата.

В заключение - модела самолет има някакво значение за комфорта, но от първостепенно е авиокомпанията.
Последна промяна от Almasy на чет май 24, 2018 9:29 am, променено общо 2 пъти.

filip
Мнения: 102
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от filip » чет май 24, 2018 8:20 am

Аlmasy, тялото на 777 е доста по широко от това на А350. То и отвън като ги погледнеш двата самолета си личи.
XWB му го лепнаха на А350 защото е по широк от старото поколение големи Еърбъси.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 8:27 am

Тялото може, но пноне това дават за салона (размери на единия и другия).
Освен ако лъжат и по официалните сайтове.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 8:34 am

Може и да си прав - току що намерих данните за фюзеляж и кабина на 777
Сега търся за 350
Прикачени файлове
B777.png
B777.png (7.76 KиБ) Видяна 1040 пъти

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 8:41 am

Да прав си - грешката е моя - разликата е към 20 санта - заблудата ми идва от там, че на едното място са публикували ширина на фюзеляж, а на другото - кабина.
И така да е - написаното остава в сила (за 9 и 10-abreast) - колко е широк торса на един човек заедно с рамената.
А специално за Юнайтид четох, че още не са решили 9 или 10-abreast за своите 359.
Представи си тогава какъв ужас ще е вътре, ако решат второто.

filip
Мнения: 102
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от filip » чет май 24, 2018 9:22 am

Изобщо не си играй да търсиш размери, те са просто статистика. В крайна сметка една АК може да съсипе и най-добрия самолет като го наблъска със седалки във всяко едно възможно свободно местенце. Може и аз да съм сбъркан, но за мен всички самолети "возят" еднакво, без значение от модела.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » чет май 24, 2018 9:32 am

:lol:
С моето туловище едвам се вмествам и в седалките на "добрите" АК.
Не знам, ако някой ден реша да пробвам нещо като Ryanair, ще се събера ли изобщо :oops:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » съб мар 16, 2019 7:04 pm




Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 14, 2019 10:56 am

Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1825
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Airbus A350XWB

Непрочетено мнение от Almasy » чет авг 22, 2019 4:24 pm

Airbus пред вземане на GO / NO GO решение за стартиране на програма 35L (Airbus A350-1000ULR)

https://aviationanalyst.co.uk/2019/08/1 ... 0-1000ulr/

Изображение

Всъщност Ербъс си придържа към вече обявеното още миналата година – концерна изоставя окончателно платформа 8000, като и за в бъдеще няма да стартира нищо по-голямо от модел хиляда.
Казано с други думи, европейците нямат никакво намерение да гонят капацитета пътници на 779 и той ще си най-голямата гражданска машина (след А388, разбира се). В това отношение Боинг може да бъде спокоен – ако някой иска нещо по-голямо от 35К (А350-1000) или 77W (B777-300ER) то варианта му е само един – 779.
Европейците обаче никога не са обещавали, че няма да предложат изобщо нов вариант на 350XWB и това засега се оказва по-големия брат на версия 900LR, тоест 1000ULR.

Каква е концепцията:

- вместимост идентична с вариант 1000
- по-голям рейндж не само от А350-1000, но дори и от А350-900ULR, а най-важното – и от на B778

Ако самолета стане реалност, това би бил идеалният вариант за Project Sunrise

Изображение

на Qantas, където в момента основни съперници са А350-900ULR и B778.
По същественото е друго – ако европейците успеят да постигнат заложените параметри, то 778 би изглеждал obsolete дори преди да се роди.

В Ербъс обаче трябва да си направят много добре сметката, защото има множествени „но“-та.
Да, самолета ще е смъртна присъда за 778.
Да, той ще лети нон-стоп LHRSYD (Лондон-Сидни), което е и едно от условията на Project Sunrise.
Но като всяка ULR машина, това ще е нишов модел. Колко АК ще се нуждаят от такъв?
Qantas (Project Sunrise) – ясно. Евентуално British Airways. Singapore също (те вече оперират с А350-900ULR). Айде и Air New Zeeland, на които им трябва самолет за пряк полет от Оуклънд до САЩ. Колко други?
Дори стандартния А350-1000 покрива над 90% от сегашните TransCon трасета

Изображение

Дали заради оставащите по-малко от 10% вече наистина свръхдълги
и все още неоткрити (поне като нон-стоп) полети (заради липсата на подходящ самолет) като SYDLHR и SYDJFK

Изображение

превозвачите ще си позволят лукса да го купят?
Че на всичкото отгоре самолета ще е и много, много скъп.
По-скъп от по-големия 779……АК борят за всеки цент – пласмента ще труден.

Бе с една дума Airbus трябва много добре да си помислят…….

Отговори