Летище София

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 16, 2013 9:48 pm

Летище София със стабилен пътникопоток
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 16 Януари 2013 19:23


Летище София обслужи 3 467 455 пътници през 2012 г., което е спад с по-малко от 1% в сравнение с 2011 г., когато през летището са преминали рекордните 3 474 993 пътници. Това съобщиха днес от столичното летище.

През Терминал 1 са преминали 927 000 пасажери, а през Терминал 2 близо 2,54 млн. Годишният анализ показва, че по международни редовни линии са пътували 90% от общия пътникопоток, 6% са пасажерите по вътрешни линии, а 4% са използвали чартърни полети.

Средният процент запълнени места на полетите до и от летище София през 2012 г. е 75,7% спрямо 75,6% за 2011 г. Средният брой пътници на един самолет се е увеличил на 79 от 74 за предходната година.

Авиокомпания България Еър остава водеща за летище София с превозени 976 000 пътници за цялата 2012 г., следвана от Wizz Air със 695 000 пътници и Lufthansa с 356 000 пътници.

През 2012 г. редовните полети по разписание включват 45 дестинации, по които оперират 22 авиокомпании, сред които две нискотарифни. Традиционно най-предпочитаните направления за годината са Лондон, Виена и Париж. Туристически чартъри са изпълнявани от четиринадесет превозвача по 18 маршрута – 10 през зимния сезон и осем през летния. Товарни полети през цялата година са извършвали пет авиокомпании, обслужващи програмите на DHL, TNT и UPS. С 8% са се увеличили бизнес превозите, а с 5% повече са карго полетите.

С по-добри резултати в сравнение с 2011 г. летище София приключва по отношение на товаропотока. Докато на много европейски летища карго обемите отбелязват значителен спад през годината, летище София запазва стабилност и показва лек ръст от 2,3 % с 16 249 тона обработени товарни и пощенски пратки за 2012 г.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... potok.html

И едно алтернативно мнение за мястото на летище София:
:arrow: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1717765
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 13, 2013 12:36 am

Инвестират в разширяване на летище София
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 12 Февруари 2013 22:32


altБлизо 2 млн. лева ще бъдат инвестирани за разширението на летище София. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски при стартирането на строителните дейности на пътническата галерия на Терминал 2. Това съобщават от МТ.

„През последните години големите летища в България се развиват с много добри темпове – открита беше новата контролна кула на столичния аеропорт и реновираната писта на летище Варна, след няколко месеца предстои да бъдат открити и новите терминали на летищата Варна и Бургас“, каза министър Московски. По думите му пример за развитието на сектора е и желанието на компания от ранга на Луфтханза Техник да съсредоточи голяма част от дейността си за Европа в нашата страна.

„Разширението и реконструкцията на Терминал 2 на летище София е поредният проект в областта на авиацията, който ще допринесе за развитието на сектора”, каза министър Московски. Строителството е свързано с удължаването на пътническата галерия в северна посока и обособяването на 4 изхода, като ще се запази архитектурният образ на терминала и ще се обърне особено внимание на движението на трудно подвижни хора.

„Причината за разширението на галерията е непрекъснатото увеличаване на броя на пътниците и необходимостта от тяхното по-качествено и по-бързо обслужване”, заяви още министър Московски.

Новото разширение ще може да поеме още 200 000 пътници. Избраният чрез обществена поръчка строител е АТ „Инженеринг 2000”.

На приземния етаж площта за реконструкция е 155 m2, като се усвоява покритото пространство, понастоящем използвано за паркиране на служебни автомобили и се обособяват четири изхода – три за заминаващи пътници и един за получаване на багаж.

На другото ниво се реконструира и удължава най-северната част на галерията със 193 m2, като се демонтира част от съществуващата окачена фасада, изгражда се нова стоманобетонова плоча, обособяват се на подходящи места допълнителни вертикални връзки – стълби и асансьори за всички пътници, като особено внимание е обърнато на движението на трудно подвижни пътници. Галерията е комбинация от места за сядане и движение, хранене, кафе – барове в комбинация със зони за изчакване, намиращи се в близост до изходите към пътническите ръкави и към автобусите за далечни стоянки с прилежащите площи за изчакване и фоайета.

Всички плъзгащи врати ще са с възможност за ръчно отваряне, застопоряване и с резервирано захранване от акумулатор. Системите за видеонаблюдение, полетна информация, озвучаване, контрол на достъпа, мониторинг и сградна автоматизация са проектирани като разширение на съществуващите досега системи.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 03, 2013 12:00 am

Продадоха 160 декара от летище София на Хемус ер
Написано от Списание АЕРО
Петък, 01 Март 2013 23:42


На последното си заседание Министерският съвет в оставка даде съгласие за продажба чрез пряко договаряне (без търг) на идеални части от недвижим имот, собственост на „Летище София" ЕАД. Купувач на имота е „Хемус ер” АД и за сега не е ясно на каква цена се осъществява сделката.

Имотът е отреден за карго, кетъринг, обслужване на самолети и инженерни системи, трафопост и митница и се намира в местността „Летищен комплекс – София“. Площта му е 160 277 m2 (160,3 декара).

Според правителственото съобщение интензивното и разкъсано застрояване върху терена, както и изградена транспортна инфраструктура възпрепятстват „Летище София“ ЕАД да изгражда в имота сгради и съоръжения за обслужване на дейността си. При запазване на фактическото състояние към момента, „Летище София“ ЕАД ще продължи да формира единствено разходи за заплащане на дължимите данъци за имота и поддържане на изградената инфраструктура за достъп поради което липсва икономическа изгода за запазване на правото на собственост, се казва още в съобщението.

Авиокомпания „Хемус рр“ ЕАД, която притежава идеални части от посочения имот, е заявила желание да придобие останалите свободни идеални части. „Хемус ер” АД е собственост на холдинга „Химимпорт”.


http://www.aeropress-bg.com/novini/36-n ... us-er.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср апр 03, 2013 1:56 am

Откриха линията на easyJet София - Берлин
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 02 Април 2013 19:38


Служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев откри днес новата директна линия между София и Берлин на нискотарифната авиокомпания easyJet. Първият полет беше посрещнат с воден салют, а 140 пътници отлетяха за германската столица точно по разписание в 14,40 часа на борда на самолет Airbus A319.

Новата линия е четвъртата нова дестинация на easyJet от България. Превозвачът ще лети три пъти седмично по маршрута София-Берлин Шьонефелд, с полети във вторник, четвъртък и неделя. Билетите са валидни за продажба в сайта на компанията, като цените започват от 41,99 евро за еднопосочен билет с включени всички такси.

Питър Войц, маркетинг мениджър на авиокомпанията за Австрия, Швейцария и Източна Европа заяви: „За нас е изключителна чест да открием своята четвърта линия от България. Очакваме голямо търсене, висок ръст и да превозим около 30 000 пътници до края на 2013 г., благодарение на нашата честота, ниски тарифи и удобни полетни часове. Вярваме, че силната бизнес връзка между двете столици, както и голямата общност от българи, които работят и учат в Германия, ще допринесат за успешното развитие на линията“.

Полетно разписание е следното. Във вторник, четвъртък и неделя пристигане в София в 14,10 часа и заминава за Берлин в 14,45 часа. Съответно полетите заминават от Берлин в 10,55 часа и пристигат в 16,05 часа.

През последните години easyJet неизменно присъства сред водещите авиокомпании, обслужващи пътническия трафик на Летище София. През 2012 г. нискотарифният превозвач е изпълнявал полети по линиите София-Лондон Гетуик и София-Манчестър. През настоящата 2013 г. easyJet открива и два нови маршрута от Летище София до Лондон Станстед и до Берлин Шьонефелд.

Авиокомпания easyJet навлиза на българския пазар през ноември 2007 г. с директни полети до Лондон Гетуик. През първата пълна година на опериране - 2008 г., превозвачът е превозил над 140 000 пътници до и от София. За изминалата година (2012), броят на обслужените пътници е близо 163 000. С въвеждане на новите дестинации през настоящата 2013 г., се очаква easyJet да превози 23% повече пътници от Летище София, спрямо предишната година, като техният брой ще достигне близо 200 000 (за всички четири маршрута.)


Изображение

Изображение

Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... erlin.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » чет апр 04, 2013 4:14 am

WizzAir ще лети София - Дубай
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 03 Април 2013 21:49


Нискотарифната авиокомпания Wizz Air обяви днес, че от 29 октомври 2013 г. пуска полети от София до Дубай. Полетите ще са три пъти седмично - вторник, четвъртък и събота.

Билети вече могат да се закупят на сайта на компанията. Промоционалната цена е 149 лв. като вбъдеще най-вероятно билетът ще достигне 99 евро в едната посока.

Това е третата нова дестинация от София през тази година, след като компанията започна да лети до Киев и Ларнака.

"Не се целим към клиенти, които ще искат да правят трансфер там, и фактът, че няма да кацаме на основното летище, го показва, въпреки че и този тип пътувания ще са възможни с престой от 2-3 дни в Дубай и продължение за някъде другаде", коментира Джон Стефенсон, изпълнителен вицепрезидент на Wizz air.

В компанията очакват до края на годината маршрутите, по които лети, да достигнат 300. Прогнозите за пътниците са да бъдат около 13,5 млн. за 2013 г.

Нискотарифната авиокомпания е втората по пазарен дял на летище София на база брой превозени пътници, като по този показател компанията е изпреварена единствено от националния превозвач "България ер".


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... dubai.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 09, 2013 10:54 pm

Летище София обяви лятното си разписание
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 09 Април 2013 19:56


През сезон „Лято 2013”. разписанието на Летище София предлага полети по 43 директни линии от София до останалите европейски столици и големите международни летища. 19 авиокомпании обслужват направленията, като по повечето маршрути полетите са във всеки ден от седмицата.

За целия период на разписание „Лято 2013” - от 31 март до 27 октомври, от Летище София се очаква да излетят над 9 700 пътнически самолети, броят на пътническите кресла в които надвишава 1 334 000.

Най-удобни ежедневни връзки от Летище София се предлагат до Виена – 35 полета седмично на две авиокомпании. По най-популярната дестинация Лондон полетите са 30 седмично, като пътуващите имат избор измежду четири летища и четирима превозвачи. Полетите до столицата на Германия – Берлин, през новия сезон са 18, а до Рим и Париж по 16 полета седмично. Два полета до Франкфурт и Истанбул всеки ден от седмицата осигуряват удобни връзки през тези летища. Три пъти дневно са полетите до Мюнхен, а до Брюксел – 13 пъти седмично. До Букурещ може да се пътува с две авиокомпании, предлагащи общо 11 полета през седмицата. Повече от един път на ден са и възможностите за полет до Амстердам, Москва, Мадрид, Милано.

На 26 юни 2013 г. Летище София ще отбележи първия полет на испанската авиокомпания Vueling, която влиза на българския пазар с редовни полети до Барселона в дните понеделник и четвъртък. Тя ще бъде третият нискотарифен превозвач, опериращ на Терминал 1 на столичното летище.

От 6 юли се възобновяват директните полети до Киев – една дестинация с нарастваща популярност през последните години. Линията Киев/Летище Жуляни - София ще бъде обслужвана от авиокомпания Wizz Air Ukraine три пъти в седмицата, с удобно разписание на полетите.

От началото на лятното разписание се преустановяват полетите до Венеция – Тревизо.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sanie.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 05, 2013 12:28 am

Лек спад в пътническите превози на летище София за април
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 04 Юни 2013 20:13


Лек спад в пътникопотока за месец април отбелязват на летище София. Обслужените пътници за периода са 277 207, а април 2012 г. броят им е бил 291 272. Причина за отчитания спад от около 5% са преустановените полети на авиопревозвачите Aerosvit и NIKI в началото на 2013 г., посочват от летището.

През април обработените товарни и пощенски пратки на Летище София са повече в сравнение със същия период на миналата година. Увеличението е 20% на годишна база и общ обем от 1 537 т спрямо миналогодишните 1 282 т.

Положителният резултат се дължи на увеличението от 33% при интегрираните карго превозвачи и 8% ръст на товарите, превозени по редовни международни линии.

От авиокомпаниите с най-висок ръст по брой на превозените пътници спрямо април миналата година се отличава easyJet, която стартира директни полети по две нови линии Лондон – Станстед и Берлин – Шьонефелд. Ръст на превозените пътници се наблюдава и при Qatar Airways, Turkish Airlines, Alitalia, Air Malta и Tarom.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... april.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » пон юни 10, 2013 11:50 pm

Летище София с повече пътници за май
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 10 Юни 2013 23:45


Ръст от 1,8 % на пристигащите и заминаващи пътници отчита Летище София за май в сравнение със същия месец през 2012 г. Обслужените пасажери са общо 316 975. Това съобщават от летището.

Пътувалите по международни редовни линии са с 3 % повече в сравнение със същия период на изминалата година. С най-голям принос по брой на превозените пътници са easyJet (+57%), България Ер (+7%), Turkish Airlines (+8%). Повече пътуващи отчитат и Wizz Air, Alitalia, Air Malta, El Al, Aeroflot.

През изминалия месец ръст от 8% се наблюдава и при пътниците на туристическите чартърни полети. Авиокомпания Бългериан Ер Чартър е превозила три пъти повече български туристи (2 900) в сравнение с месец май 2012 г. Това се дължи на празничните дни в началото на месеца. Предпочитаните направления са сицилианския град Палермо и атрактивните гръцки острови Санторини и Закинтос.

Чуждестранните чартърни авиокомпании са обслужили с 18% повече туристи от 2012 г. По-малко са пътувалите по вътрешни линии – 15 815 (-11%).
Спад (-9,5%) има при излетелите и кацнали самолети на Летище София. За месеца те са общо 3 662 спрямо 3 934 за миналата година.

Най-голямо е намалението на полетите по вътрешни линии, докато изоставането по международни линии от предходните месеци до известна степен се компенсира от увеличените честоти по маршрутите на България Ер, както и от двете нови дестинации на easyJet от София до Лондон Станстед и до Берлин Шьонефелд.
През май са изпълнени повече чартърни (+10%) и бизнес (+5%) полети.

Общият обем на товарните и пощенски пратки за изминалия месец на 2013 г. е 1 440 тона, с което се запазва нивото от миналогодишния период.
През това лято ще бъдат възстановени две от директните линии от Летище София, които бяха закрити преди време поради фалит на авиокомпании.

До Будапеща от края на юни четири пъти седмично ще лети авиокомпания България Ер, а до Киев – три пъти седмично Wizz Air.

За първи път на българския пазар ще стъпи испанската нискотарифна авиокомпания Vueling с редовни полети от Барселона до София.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... a-mai.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » вт юни 25, 2013 12:35 am

Повече полети от Летище София до Барселона
Написано от Списание АЕРО
Петък, 21 Юни 2013 23:30


В разгара на лятото Летище София предоставя нови възможности на желаещите да посетят Барселона. Испанската нискотарифна авиокомпания Vueling от 24 юни 2013 г. започва да изпълнява редовни полети до столицата на Каталуня.

Полетите на новия за българския пазар превозвач се изпълняват два пъти седмично в ранните часове на дните понеделник и четвъртък от Терминал 1.

Седмичното разписание на директните връзки по маршрута София - Барселона за Лято’2013 се допълва и от сезонната линия на България Ер. Тя се открива в последната събота на юни (29.06.2013). Полетите на националния превозвач се изпълняват веднъж седмично от Терминал 2.

В останалите дни от седмицата – понеделник, сряда, петък и неделя, както и досега, полети по удобно разписание предлага авиокомпания Wizz Air.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... elona.html

___
Отново директна редовна линия от Летище София до Будапеща
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 19 Юни 2013 23:02


От последната седмица на юни 2013 г. пътуващите през Летище София имат възможност отново да летят директно до столицата на Унгария. Това съобщават от летище София.
Редовните полети по маршрута София - Будапеща се изпълняват от авиокомпания "България eр", която заема челна позиция сред превозвачите на Летище София по брой на обслужени пътници. Новото направление, свързващо двете европейски столици, се обслужва със 132-местен самолет Airbus A319 и 100-местен Embraer E-190.

Линията е 44-та дестинация, до която най-голямото българско летище предлага директни целогодишни връзки, свързвайки София с градове в Европа и Близкия изток.

Първият полет до летище „Ференц Лист” е от Терминал 2 на Летище София на 24 юни 2013 г. (понеделник) в 14:10 ч. българско време. Пътуващите от столичния аеропорт могат да летят директно до Будапеща четири пъти в седмицата в дните понеделник, сряда, четвъртък и петък.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... eshta.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » чет юли 04, 2013 12:52 am

Отново полети София - Киев
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 03 Юли 2013 21:41


Първият полет по новата редовна линия София – Киев (Жуляни) е на 6 юли 2013 г. Авиокомпания Wizz Air Ukraine (WU) ще обслужва маршрута три пъти в седмицата – всеки вторник, четвъртък и събота. Това съобщиха от столичното летище.

Преустановяването на директните полети до украинската столица в началото на годината, създаде неудобства за бизнесмени и туристи.

Сега се предлагат не само удобни часове на пристигане и заминаване в София и Киев, но и летищни терминали, разположени в непосредствена близост до централните части на двете столици.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -kiev.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 23, 2013 12:55 am

Летище София отбелязва намаляващ пътникопоток за шестмесечието
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 22 Юли 2013 21:19


С намаляващ пътникопоток и по-малко самолетодвижения може да се „похвали” Летище София за първите шест месеца на 2013 г. в сравнение със същия период през 2012 г. Пътниците са намалели с 1%, а самолетодвиженията с 9,6%.

През първите шест месеца на 2013 г. на Летище София са излетели и кацнали общо 19 656 самолети.Товарните полети бележат увеличение от 3%. По-малко полети са изпълнени по международни и по вътрешни редовни линии. За периода на Летище София са обслужени общо 1 679 498 пътници, спрямо 1 694 728 за същия период на 2012 г., което е намаление с 15 230 души.

Пътувалите по международни редовни линии са 1 522 891, с което се запазва нивото от първото полугодие на миналата година. Общо 77 330 са пасажерите по вътрешните редовни линии от София до Варна и Бургас, което е спад със 7%.

Регистриран е спад от 8% на организираните туристи, който се дължи на по-малкия брой чартърни полети през летния период

Като резултат от въвеждането на нови директни линии и увеличаване на честотите по предлаганите маршрути, повече обслужени пътници за периода отчитат авиокомпаниите easyJet, Turkish Airlines, България Ер.

В същото време се отбелязва увеличение на обработените товари на Летище София със 7,5% сочат данните за първата половина на 2013 г. спрямо съответния предходен период. Общият обем на товарните и пощенски пратки е 8 587 тона. С 15% са нараснали товарите, превозени със специализирани карго полети.
От летището съобщиха и статистиката за юни 2013 г., която показва спад с 9,7% на самолетодвиженията, спад с 2,6% на обслужените пътници и увеличение от 4,7% на на обработените товари и поща.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... hieto.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср юли 24, 2013 10:41 pm

Летище София злоупотребило с господстващо положение
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 23 Юли 2013 20:58


"Летище София" ЕАД е злоупотребявало с господстващото си положение като налагало необосновано ниски цени на пазара на услуги по наземно обслужване на самолети. Това твърдение предяви на компанията Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), се вижда от нейно съобщение днес, цитирано от „Дневник”. Ръководството на летището има 45 дни, в които да възрази писмено.

Проучване на антимонополната комисия показва, че от началото на 2011 г. до днес ефективната цена, която дружеството оферира към авиопревозвачите, не покрива разходите за услугата в дългосрочен период, като тенденцията била цената да намалява.

КЗК е съпоставила цените на летището със средните дългосрочни променливи разходи за наземно обслужване и е установила, че "противно на икономическата логика цените са намалени до степен, която носи само загуба, като предприятието "жертва" печалбата, която би реализирало при нормално конкурентно поведение".

Според комисията тази политика би могла да доведе до неоправдано повишаване на цените и до ограничаване на качеството на предлаганите услуги.

На софийското летище действат още два оператора - гръцката "Голдеър хендлинг и швейцарската "Суиспорт". "България ер" пък има лиценз за самообслужване. През октомври миналата година швейцарската компания подаде две жалби до КЗК - оплакването срещу "Голдейр" беше за нелоялна конкуренция, а срещу "Летище София" - за злоупотреба с господстващо положение, тъй като е собственик на цялата инфраструктура и това му дава предимство.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... jenie.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » чет сеп 12, 2013 3:01 am

Wizz Air ще базира четвърти самолет у нас
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 04 Септември 2013 21:35


Унгарската нискотарифна авиокомпания Wizz Air ще базира за постоянно четвърти самолет A320 на летище София и заедно с това открива нова линия до Швеция и увеличава честотите на съществуващи вече линии.

Увеличеният капацитет ще помогне капацитетът на компанията от София да нарастне с 30% до около 1,1 млн. места. Новият А320 ще бъде базиран в София през май 2014 г.

От 16 май 2014 г. Wizz Air започват да изпълняват полети от София до шведския град Малмьо с базова цена от 59,99 лв. Компанията ще увеличи и седмичната честота на някои от полетите си от София. Това са линиите до Брюксел Шарлероа (от 3 на 4), Айндховен (от 4 на 5), Лондон Лутън (от 7 на 11) и Милано Бергамо (от 7 на 10).

С линията до Малмьо Wizz Air ще поддържа общо 16 линии от София, като три от тях се откриха през тази година – Киев, Ларнака и от октомври Дубай. В момента нискотарифната авиокомпания се нарежда на второ място на база превозени пътници в България след "България ер", като по този показател държи 21% от пазара


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... u-nas.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » вт сеп 17, 2013 1:33 am

Повече пътници на Летище София през август
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 16 Септември 2013 18:18


През август пътниците преминали през Летище София са с 2000 повече. Общият брой на пасажерите за периода е 338 481 спрямо 336 422 за миналата година (+0,6%). Това съобщават от столичното летище.

Трафикът по международни редовни линии е нараснал с 2%, достигайки 309 930 пътници за месеца. Значително увеличение от почти 50% се наблюдава при пътувалите с туристическите чартърни полети. Пътниците по вътрешни линии са намалели с 14%.

Самолетодвиженията са 3 660, с 368 по-малко спрямо миналогодишния период (-9%). Броят на полетите по международни редовни линии е намалял със 150 поради оттеглянето на авиокомпания Niki и фалита на Aerosvit. Два пъти повече са изпълнените сезонни чартъри в рамките на месеца спрямо миналогодишния период.

По-малък е броят на обслужените полети по вътрешни линии, както и в сектора на бизнес авиацията и карго превозите.

През изминалия месец на Летище София са обработени 1 237 тона товари и поща, с което е регистриран ръст от 1,3% в сравнение с карго обемите от август 2012 г. Увеличението на въздушните пратки, превозени със специализирани товарни самолети за месеца, е от 4% спрямо миналата година.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... vgust.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » пет окт 04, 2013 12:07 am

Министър Папазов: По-добре е летище София да остане държавно
Написано от Списание АЕРО
Петък, 27 Септември 2013 22:03


Летище София е по-добре да остане стопанисвано от държавата. Това мнение изрази край Варна министърът на транспорта Данаил Папазов, цитиран от агенция КРОСС.

Концесионните анализи за софийското летище ще бъдат готови през ноември 2013 г. След това правителството ще решава дали летището ще бъде отдадено на концесия, посочи транспортният министър. В момента се работи за подобряване на качеството на аерогарата, за да има повече атрактивни места като кафенета и ресторанти, които са важни за едно летище, отбеляза Папазов.

Летищата в Пловдив, Горна Оряховица и Балчик без помощта на общините и бизнеса в региона не могат да се развиват. Летище Пловдив ще бъде разработено, но само при потенциал за увеличаване на пътникопотока, какъвто за момента няма, коментира транспортният министър. Според него летището в Стара Загора няма бъдеще.

В началото на юни, в едно от първите си интервюта след встъпването си в длъжност, министър Папазов заяви, че се върви към концесия на летище София и то в най-кратки срокове.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... javno.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » съб окт 19, 2013 2:07 am

Летище София с лек спад при пътниците за деветмесечието на 2013 г.
Написано от Списание АЕРО
Петък, 18 Октомври 2013 19:12


За периода януари – септември 2013 г. летище София е обслужило общо 2 677 321 пристигащи и заминаващи пътници, което е близо 12 000 по-малко от същия период за миналата година (2 689 132 пасажери) или спад с малко под 0,5%.

В същото време ръст от 6,3 % за деветте месеца на 2013 г. отчита летището при обработените товарни и пощенски пратки. Превозените товари със специализирани карго полети са с 11 % повече спрямо миналата година.

Излетелите и кацнали самолети на столичното летище са общо 30 674 (спад с 9,3 %). Спад се наблюдава в броя на самолетодвиженията при сезонните туристически чартъри и вътрешните полети. Карго полетите са с ръст от 2% спрямо миналогодишния период.

За деветмесечието на 2013 г. лидер в класацията по брой превозени пътници от и до Летище София е авиокомпания България Ер, следвана от Wizz Air, Lufthansa, Austrian Airlines и easyJet. Водещите дестинации за този период са Лондон, Виена, Милано, Париж, Франкфурт.

През септември обслужените пътници са 326 822, което е ръст от 1,3% спрямо септември миналата година. Броят на кацналите и излетели самолети за периода е 3 618 спрямо 3 937 през същия месец на 2012 г. Обработените карго пратки са 1 330 тона, което е увеличение от 2,1 % в сравнение със същия период на предходната година.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -2013.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » чет окт 31, 2013 10:48 pm

Летище София работи по зимно разписание
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 31 Октомври 2013 19:28


Разписанието Зима 2013/14 на Летище София влезе в сила от 27 октомври 2013 г. Летището предлага директни полети до 44 дестинации. От тях 42 международни и 2 вътрешни - Варна и Бургас. По линиите оперират 19 авиокомпании. Най-много се лети до Виена, Лондон, Франкфурт, Мюнхен и Берлин.

До Виена, като най-предпочитана дестинация, 35 полета предлагат двама превозвачи –Austrian Airlines (31) и България Ер (4). Пътниците за Лондон могат да избират между четири авиокомпании - две традиционни (България Ер и British Airways) и две нискотарифни (Wizz Air и easyJet). България Ер, British Airways и Wizz Air предлагат 21 полета седмично. easyJet изпълнява девет до Гетуик и два до Станстед.

Разписанието до Франкфурт включва 14 седмични полета на авиокомпания Lufthansa. По същото направление авиокомпания България Ер осъществява седем полета, а нискотарифната Wizz Air лети до Хан (на около 120 км от Франкфурт) два пъти- в сряда и неделя.

През зимния сезон до Мюнхен се изпълняват 21 полета от авиокомпания Lufthansa.

По направление София – Берлин общият брой на седмичните честоти за националния превозвач България Ер и германската авиокомпания Air Berlin достига 14. easyJet, която откри нова директна линия до летище Шьонефелд на Берлин, предлага 3 полета - във вторник, четвъртък и неделя.

И през този зимен сезон Qatar Airways запазват миналогодишните си предложения - четири полета седмично до Доха, столицата на емирство Катар.

Нискобюджетната Wizz Air предлага на клиентите на Летище София нова директна линия до Дубай с удобни връзки до Абу Даби и градове в Близкия изток. Полетите се извършват три пъти седмично - във вторник, четвъртък и събота, като само в дните от 26 декември до 4 януари те ще са два.

Всеки ден България Ер изпълнява по два полета до Варна. До Бургас националният превозвач лети два пъти седмично - в понеделник и петък.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sanie.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср ное 13, 2013 10:21 pm

Летище София е вече Cat IIIb
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 13 Ноември 2013 19:00


Летище София вече има по-висока категория на Системата за инструментално кацане (ILS) – Cat IIIb. Това съобщават от Министерство на транспорта.

Това стана след въвеждането от Държавно предприятие „Ръководство на въздушно движение“ и „Летище София“ ЕАД, на процедури, позволяващи на авиационните оператори да осъществяват подход и кацане на въздухоплавателни средства в условия на минимална видимост от 75 метра по категория IIIb. Новите правила влизат в сила от 02,00 часа на 14 ноември 2013 г. (четвъртък).

Процедурите ще намалят броя на самолетите, които при лошо време се пренасочват за кацане и излитане от запасни летища. Това ще спести неудобствата на пътниците и авиокомпаниите, като няма да доведе до увеличаване на таксите за обслужване и цените на билетите.

За да повиши категорията си, летище София подмени стоманената ограда в чувствителната зона с радиопрозрачна от фибро-армиран полимер. Тя позволява да се каца в много гъста мъгла и пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.

Категория ІІІ е разделена на три типа – а, b и c. Категория IIIb осигурява необходимата обезпеченост за приземяване при видимост 75 m. Досегашната категория IIIa позволяваше на пилотите да кацат при влошена метеорологична обстановка с видимост 200 m. Последна категория е IIIc, позволяваща кацане при нулева видимост, но тя не е въведена в експлоатация никъде по света.

За да се извърши приземяване по указанията на Системата за инструментално кацане категория IIIb, е необходимо и самолетът да е специално оборудван, както и екипажът да има необходимата квалификация. Въпреки това пилотът и авиокомпанията в определена ситуация.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -iiib.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 19, 2013 11:29 pm

Летище София с повече пътници през октомври
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 19 Ноември 2013 18:57


През изминалия месец на Летище София е регистриран ръст от 4,4 % в броя на обслужените пристигащи и заминаващи пътници - общо 297 775 за периода. Това съобщават от летището.

Увеличение от 5,2 % показва статистиката при пътувалите по международни редовни линии, чийто брой за месеца е 276 153 или с близо 13 800 повече спрямо октомври миналата година.

С най-висок ръст на превозените пътници (над 50 %) се открояват easyJet и Qatar Airways, двуцифрено е увеличението при България Ер, Turkish Airlines, El Al, LOT, Air Malta. Сред водещите пет авиопревозвачи на Летище София Wizz Air и Lufthansa също отчитат около 7-8 % повече превозени пътници в сравнение със същия период на предходната година. Положителната тенденция е повлияна както от въведените допълнителни честоти на полетите по обслужваните направления, така и от откритите по–рано през годината нови директни линии до Берлин - Шьонефелд, Лондон - Станстед, Киев - Жуляни.

С 31% повече са туристите, пътували с чартърни полети през октомври тази година - общо 6 854 (спрямо 5 226 за същия период на 2012 г.).

По вътрешни линии обслужените пътници са с около 2 300 под данните за октомври 2012 г. - общо 14 081, докато увеличението при бизнес полетите е над 20 %.

Общият брой на излетелите и кацнали самолети на Летище София през октомври 2013 г. е 3 643 спрямо 3 817 за миналогодишния период (спад с 4,6 %).

Изоставането от първата половина на годината е поради фалита на украинската авиокомпания АероСвит и намаляването на броя полети при някои от редовно опериращите по международни линии авиопревозвачи.

Съществен ръст от 36% е отбелязан при туристически чартъри в резултат от новата програма до Тел Авив на Българиан Еър Чартър и по-големия брой полети на чуждестранни превозвачи.

В същото време полетите по вътрешни линии намаляват с около една трета в сравнение с октомври предходната година.

През изминалия месец на Летище София са обработени общо 1 488 т (спад с 1,3%) товарни и пощенски пратки. Със специализирани карго полети са превозени с 3% повече товари в сравнение с миналогодишния период, но намалението в обемите, превозени с редовни пътнически линии е 6 %.

За целия зимен сезон на 2013/14 г. предлаганият седалков капацитет по международни редовни линии е с 11% повече спрямо предходната зима.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... omvri.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » чет ное 21, 2013 9:41 pm

Летище София е готово за зимата
Инвестираме над 27 млн. лв. през 2014 г., казва изпълнителният директор на аеропорта Христо Щерионов

- Г-н Щерионов, вече повече от 4 месеца ръководите летище София. В какво състояние поехте аеропорта и какви са вашите основни приоритети като изпълнителен директор?

- Знаете, че бях част от екипа на предишния изпълнителен директор, така че проблемите на летището са ми добре познати. Заедно с г-н Веселин Пейков сме разработвали насоките за развитието му, така че следвам основните приоритети, заложени от предното ръководство.

- Какви са те?

- Основният ни приоритет е постигането на постоянна безопасна експлоатация и висока степен на сигурност при обслужването на пътниците и въздухоплавателните средства. Паралелно водим сериозна инвестиционна политика за развитие на летището в няколко направления. Първото е повишаване на капацитета на полосата и съществуващата инфраструктура. Второто е повишаване на капацитета не само на Терминал 2, но и на стария Терминал 1 поради постоянно засилващата се тенденция за използването му от нискотарифните авиопревозвачи, които постоянно увеличават пазарния си дял. Тук искам да отбележа един инвестиционен проект за повишаване на безопасността в зимни условия. Става дума за разширяването на антиобледенителната площадка в източна посока, където сега може да се обслужва само един самолет, поради което в сутрешните часове понякога имаме забавяне на полети. Това е необходима инвестиция, която ще намали възможността за закъснения на полети Проектирането е завършено и сме на етап обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител на разширението на площадката.

- Тъй като говорим за противообледенителната площадка, а зимата вече чука на вратата, не мога да не ви попитам готово ли е летището да обслужва самолетите при виелици и сняг?

- В пълна готовност очакваме прогнозираното влошаване на времето в близките дни. Екипите ни постоянно провеждат тренировки. Закупихме допълнително два големи снегорина, с помощта на които значително ще намалим времето за почистване не само на полосата, но и на рульожките и пероните.

- Какви други проекти планирате за догодина?

- Планираме изграждането на нова скоростна пътека за рулиране, която ще повиши капацитета на полосата в пиковите часове.

- За трансформиране на старата полоса в рульожка ли говорите?

- Не, за изграждане на нова пътека за рулиране източно от полосата. Третият обект е разширението на перона за бизнес авиация в западна посока. Оказва се, че бизнес авиацията остава встрани от кризата и ръстът на бизнес полетите е стабилен. Знаете, че летище София отдавна планира това разширение, тъй като капацитетът на сегашния перон за бизнес авиация е малък и паркираме джетовете на различни места. Целта на разширението е да повишим качеството на обслужване и безопасността на тези полети. Ние имахме доста амбициозна програма за разширението на бизнес перона, но за да обясня, ще трябва да отворя една скоба. От миналата година има нова процедура за договаряне на таксите с авиокомпаниите поради транспонирането на Директива 2009/12 в Закона за гражданско въздухоплаване. Тя задължи авиокомпаниите да одобряват всеки инвестиционен проект на летището, поради което ние трябва да доказваме пред тях неговата разходна ориентираност. Така че ние имаме намерения да инвестираме в разширяването на летище София, но ако авиокомпаниите не се съгласят с необходимите за това инвестиции, те няма да могат да бъдат направени, тъй като средствата за тях трябва да бъдат набрани от таксите, които плащат самите авиокомпании. Така миналата година бяхме принудени да се откажем от някои проекти, за да намалим увеличението на таксите за авиокомпаниите, но запазихме инвестициите за текуща поддръжка на перона, рульожките и пр. Тъй като догодина няма да се налага да влагаме средства за скъпа текуща поддръжка, ще насочим парите към инвестиционните проекти, но няма да увеличаваме таксите което е много важно за авиокомпаниите. Политиката ни е да запазим съществуващия размер на таксите, а при увеличение на трафика - да ги намалим. Този вариант е особено валиден за Терминал 1, където броят на полетите ще нарасне поради факта, че "Уиз еър" вкарват четвърти самолет у нас.

- Какъв е размерът на планираните инвестиции за трите проекта за 2014 г.?

- За новата скоростна пътека за рулиране - 8,5 млн. лв., за разширяването на антиобледенителната площадка - 10,7 млн. лв., а за перона за бизнес авиацията - 7,5 млн. лв. Всички цени са с ДДС и включват и разходите за строителния надзор.

- След като няма да увеличавате таксите, откъде ще дойдат инвестициите за тях? И ще успеете ли да усвоите толкова средства?

- От сегашния размер на таксите. Срокът за изграждане на пътеката за рулиране е около 4-5 месеца, на останалите обекти е от този порядък.

- В края на управлението на предшественика ви започна брожение на чуждестранните наземни оператори срещу ръководството на летище София, беше изпратена жалба в КЗК за дъмпинг на цените. Потушихте ли напрежението?


- "Суиспорт" заведе дело срещу "Голдеър" за дъмпингови цени, но после го оттегли. След това подаде жалба срещу нас в КЗК по чл. 21, т. 1 от Закона за защита на конкуренцията за господстващо положение и налагане на необосновано ниски цени на пазара, по която комисията не е взела решение.

- Наземното ви обслужване успя да привлече най-бурно развиващата се авиокомпания "Уиз еър", но пък изпусна най-голямата - "България ер", която предпочете "Суиспорт". Защо? Как това промени приходите на летището?


- Работим в условията на силна конкуренция. Успяхме да спечелим "Уиз еър" - голям, перспективен и предвидим партньор, който постоянно увеличава полетите, с атрактивните цени за обслужване, които предложихме. Съответно предполагам, че "България ер" беше привлечена от "Суиспорт" с по-ниски цени от тези, които ние й предложихме, но те бяха пределно ниски и нямахме възможност да слезем под тях. Знаете, че "Суиспорт" е голям оператор, който работи на много летища и поради това може да предложи атрактивна комплексна цена на "България ер".

- Каква е равносметката?

- Разбира се, приходите, които ще загубим от "България ер", са значително повече от тези, които очакваме да получим от "Уиз ер". Усилено работим за компенсиране на тази загуба с привличането на други авиокомпании.


http://www.standartnews.com/mneniya-int ... 14341.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори