Летище София

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср дек 11, 2013 2:47 am

МТ не са се отказали от даването на концесия на Летище София
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 10 Декември 2013 18:37


Министерството на транспорта не се е отказало напълно от отдаването на Летище София на концесия. В момента още се подготвя концесионният анализ на столичната аерогара, а на изпълнителите е даден допълнителен срок до пролетта на следващата година, в който да приключат работата. Това съобщава финансовия сайт „Инвестор”.

На базата на този анализа ще бъде решено дали най-голямото летище у нас вече няма да бъде под управлението на държавата. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Данаил Папазов, който днес, 10 декември, откри разширената галерия на Терминал 2 на летището. В резултат на реконструкцията е разширено пространството, където пътниците изчакват полета си, след като са минали проверка. Самото разширение е на стойност 2 млн. лева.

"Концесионните анализи все още не са готови и тъй като намерихме някои неточности, дадохме повече време, за да бъдат отстранени", посочи Папазов. Министърът уточни, че отдаването на концесия на летището е изцяло въпрос на политическо решение. "Същото се отнася и за отделянето на летище Балчик и обособяването му като самостоятелен авиотерминал", каза Папазов и уточни, че вече има заявен интерес от местния бизнес в Балчик, което означава, че летището има потенциал да се развива самостоятелно.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 12, 2013 12:29 am

Желание за линия София - Белград
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 11 Декември 2013 19:54


Българските и сръбските граждани ще могат да летят директно между столиците на двете държави догодина. Това разкри председателят на правителството на Сърбия Ивица Дачич след среща с министър-председателя Пламен Орешарски. По думите му през следващата година ще бъде разкрита директна авиолиния Белград-София.

„Очаква се отваряне на линия и до Варна. Това е голяма крачка напред в нашето свързване. Разговаряхме за множество икономически проекти”, каза Дачич, цитиран от „Фокус“.

В момента не съществува пряка въздушна линия между София и Белград. Не е ясно коя компания ще се наеме да поддържа маршрута и дали въобще ще се появи такава или днешното изказване ще остане в сферата на добрите политически пожелания.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... lgrad.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » вт дек 17, 2013 2:39 am

Рекорден ръст на пътниците за софийското летище
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 16 Декември 2013 21:43


През ноември Летище София отчита рекорден ръст в броя на обслужените пътници. Общо 251 792 са пасажерите преминали през двата терминала. Това е увеличение със 7,5 % спрямо ноември миналата година, когато пътуващите са били 234 168. Това съобщават от летището.

По международни редовни линии са пътували 238 343 (+9%) пътници. С 16% по-малко от предходната година са пасажерите по вътрешни линии - 10 511.

Общият брой на излетелите и кацнали самолети на софийския аеропорт е 3 104 спрямо 3 177 за миналогодишния период. Полетите по международни редовни линии са се увеличили с 3%, докато намаление се наблюдава по вътрешните маршрути, при товарните полети и общата авиация.

Обработените товарни и пощенски пратки са 1 424 т (-4,3%).


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ishte.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » пет дек 20, 2013 1:19 am

WizzAir открива линия до Тел Авив
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 19 Декември 2013 18:09


Нискотарифната авиокомпания WizzAir обяви днес, че открива нова линия София – Тел Авив. Линията стартира от май 2014 и ще се обслужва с един от най-новите за авиокомпанията Airbus A320.

Полетите ще са три пъти седмично в понеделник, сряда и петък. Така мрежата на компанията от София сега ще достигне 17 линии до 12 различни държави.

"Авиокомпанията вярва, че това ще стимулира местните пазари на работна ръка в авиацията и туристическия сектор, и клиентите ще имат достъп до повече нискотарифни линии", посочват от превозвача.

Местата по новата линия от София вече са в продажба на цени от 99,99 лева и могат да бъдат резервирани на сайта на авиокомпанията. Говорителят на превозвача Даниел де Карвало коментира, че в компанията се надява, че и тази линия ще е толкова популярна, колкото останалите.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -aviv.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 08, 2014 11:51 pm

Летище София с ръст от 1% през 2013 г.
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 08 Януари 2014 21:34


Летище София приключи 2013 година с рекордните 3 504 326 обслужени пътници (ръст 1,1%). Това съобщиха от летището днес.

Терминал 1 посрещна и изпрати над 1 млн. пътници. Това се случва за първи път от 2007 г. насам, когато преобладаващата част от полетите бяха прехвърлени на новооткрития Терминал 2. От януари до декември през новия терминал преминаха близо 2,5 млн. пътници.

Пътувалите по международни редовни линии са 91 % от общия пътникопоток за 2013 г., 5 % е делът на пасажерите по вътрешни линии, а организираните туристи съставляват 3 %.

С превозени над 1 млн. пътници за цялата година авиокомпания България Ер остава водеща за софийския аеропорт пред Wizz Air със 723 000 пътници и Lufthansa с близо 362 000 пътници.

За цялата 2013 г. на Летище София са излетели и кацнали 40 526 самолети (спад с 7,6%). Намаление се наблюдава във всички пазарни сегменти. Най-устойчиви остават товарните полети.

Редовни полети по разписание са изпълнявани до 45 дестинации, обслужвани от 19 авиокомпании, сред които две нискотарифни. Традиционно най-предпочитаните направления през изтеклата година остават Лондон, Виена и Париж.

Средногодишният процент на затоварване на пътническите кресла за всички изпълнени полети до и от Летище София е нараснал с два процента до 77% в сравнение със 75% за предходната година.

С по-добри резултати Летище София приключва 2013 г. и по отношение на обслужения товаропоток. Обработени са общо 17 039 тона товарни и пощенски пратки (с 0,8 тона повече от 2012 г.). Годишният ръст при товарите е от 5 %, а натоварените и разтоварени пощенски пратки са се увеличили с 3,6%.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -2013.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 15, 2014 1:21 am

Ръст в януарския пътникопоток за софийското летище
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 12 Февруари 2014 20:57


През януари 2014 г. обслужените пътници на столичното летище са общо 281 772 или +6,5% спрямо същия месец на предходната година. Това съобщават от Летище София.

По международни редовни линии пътуващите са се увеличили с 8%, докато тези по вътрешни линии са с 2300 по-малко спрямо януари 2013 г.

С принос за ръста на пътникопотока са водещите за Летище София превозвачи България Ер, Wizz Air, Lufthansa, easyJet, Turkish Airlines, както и авиокомпаниите Qatar Airways, LOT, El Al, TAROM, които увеличиха седмичните честоти на полетите си до София през зимния сезон на тази година.
Повече пътници превози и гръцката Olympic Airlines, която от началото на месец февруари изпълнява редовната си програма от Атина до София под полетен номер на компанията майка - Aegean Airlines (A3).

Тенденциите в световния туризъм към увеличаване на дела на индивидуалните туристи се проявяват и в зимната чартърна програма на Летище София. Броят на туристите, пристигащи в българските ски курорти с полетите на големите туроператори, през януари 2014 г. е с 2800 пътници по-малко от същия месец на миналата година.

След положителния резултат през декември 2013 г. първият месец от новата година отново е добър за Летище София. Обслужени са общо 3 208 излитащи и кацащи самолети спрямо 3 157 през същия месец на 2013 г. (+1,6%). Увеличението е главно при редовните полети по международни линии, които съставляват 77 % от общия самолетен трафик на столичното летище. През януари 2014 г. пазарният лидер България Ер постигна ръст от 12%, а групата на чуждестранните превозвачи – 6 % на годишна база.

В останалите сегменти на полетите – чартърни, вътрешни, товарни, бизнес авиация, се наблюдава спад спрямо миналогодишния период.

През първия месец на 2014 г. на Летище София са обработени общо 1 298 тона товари и поща, което представлява спад от 4% спрямо 2013 г. Водеща позиция запазват товарните полети с дял от 52% в общия товаропоток.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ishte.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » нед мар 16, 2014 2:06 am

Много интересно:

Ще видим ли сметките на "Летище София"


"Ах, децa, мили децa нa лейтенaнт Шмид, зaщо не четете вестници? Трябвa дa се четaт. Достa често те нaсaждaт рaзумното, доброто, вечното."

За разлика от съратниците на великия комбинатор Остап Бендер, някои български депутати четат вестници, включително и в. "БАНКЕРЪ". В своя бр.7 от 14 февруари тази година публикувахме статията ""Летище София" зорлем затъва". В нея посочихме, че само за пет-шест години изключително печелившата до неотдавна фирма изгуби огромен дял от домашния си пазар, проведе редица спорни обществени поръчки и сви драстично приходите и печалбата си. Поставихме и въпросите доколко се справя ръководството на аеропорта с неговото управление и какво прави ресорният министър?

Явно текстът е направил впечатление на народните представители от парламентарната група на ГЕРБ Емануела Спасова, Иван Вълков и Станислав Иванов. На 28 февруари те са внесли питане до министъра на транспорта Данаил Папазов, в което се казва: "Уважаеми господин Папазов, излезлите публикации в медиите са силно обезпокоителни относно икономическото и финансовото състояние на "Летище София" ЕАД. Предвид важността и значимостта на най-голямото ни летище, въпросът ни към Вас е: Какъв е финансовият резултат на "Летище София" ЕАД в това число и размерът и движението на натрупаните задължения и вземания по видове в началото и края на 2013 г.?"

По този начин броят на парламентарните групи, а и на народните представители, които се вълнуват от съдбата на столичната аерогара, значително нарасна. Още на 29 януари депутатите Георги Свиленски и Страхил Ангелов от "Коалиция за България" внесоха подобно питане до Папазов. Двамата тогава се интересуваха: "Има ли акумулиран голям обем на несъбрани вземания и кои са основните длъжници на дружеството? Същевременно има ли летището натрупани задължения към други дружества?"

Вече месец и половина обаче транспортният министър така и не успява да отговори на въпросите на Свиленски и Ангелов. В дните на парламентарен контрол питането все бе изтегляно много назад и за него не оставаше време. А ситуацията наистина не е розова, за да се правят някои хора на щрауси. За 2013 -а летището е на печалба над 12 млн. лв., но това се дължи най-вече на продадени терени за близо 8 млн. лева. Без тях годишната печалба от обичайната дейност пада до мизерните 4 млн. лева. Само за сравнение, през 2007-а държавният оператор отчете печалба от 21.856 млн. лв., а през 2008-а - впечатляващите 30.212 млн. лева. Кризата сви печалбата за 2009-а до 14.9 млн. лв., за 2010-а тя бе малко по-добра - 15.334 млн. лв., за 2011-а - 12.27 млн. лв., за да се стигне през 2012-а до едва 9.44 млн. лева.

Действително, държавното дружество има да си прибира над 40 млн. лв. непредявени по съдебен ред вземания от различни клиенти, натрупани най-вече заради дължими държавни такси и лихви по тях. Само че изгледите това да се случи скоро не са никак големи, като се има предвид тежката икономическа ситуация и сложните административни процедури, през които е необходимо да се минава. Към тези пари може да прибавим и още над 650 хил. евро задължения на фалирали авиокомпании като Alitalia, полскатаMalevили гръцката OlympiсAirlines. Повечето от тези дългове са предявени пред съда, но трудно дори някаква част от тях ще влезе в касата на българския оператор. Сумите или са обявени за несъбираеми, или тепърва ще се водят съдебните дела за удовлетворяване на претенциите на кредиторите.

Именно заради такива процеси, в бизнес плана на "Летище София" за тази година са записани по договори за юридическо представителство близо 550 хил. лева. Вероятно те ще отидат за адвокатски кантори, които ще представляват българската страна по редица международни съдебни искове. Само че защо тогава се плащат заплати и на 16 души в правния отдел, от които 14 се водят юрисконсулти?

Освен всичко друго в бизнес плана са заложени и близо 600 хил. лв., които дружеството ще трябва да плати по граждански иск на фирма "Джиза БГ". През май 2007-а тя подписа петгодишен договор за над 7.2 млн. лв. за комплексно почистване на новия Терминал 2, но след възложена проверка от бившия транспортен министър Александър Цветков около въпросния контракт се вдигна доста шум. Инспекцията установи, че с поръчката разходите за почистването са били завишени близо 20 пъти. Изпълнителният директор на аеропорта по онова време Пламен Станчев се оправда, че "Джиза БГ" ползва много по-качествена техника и консумативи и има повече персонал, в сравнение с предишните фирми по чистотата. Но след скандала министър Цветков изпрати данните от одита на прокуратурата и договорът бе прекратен. Сега, изглежда, летището ще бъде принудено да се бръкне отново заради него.

Отделно са въпросителните около търговете за наемане на търговски площи на новия терминал.


http://www.banker.bg/?Channel=3&Article=492780
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 17, 2014 12:44 am

Интересен материал на "Капитал":

:arrow: http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... niiata_na/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 01, 2014 3:56 am

Стартира директната линия София - Белград
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 31 Март 2014 20:32


Пътниците на Летище София могат да летят директно до Белград. От днес, 31 март 2014 г., полети до сръбската столица ще извършва националният превозвач на Република Сърбия - Air Serbia. Това съобщават от летище София.

Според традицията на Летище София първият полет по дестинацията бе посрещнат с воден салют. На тържественото събитие присъстваха Данаил Папазов – министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, сръбският му колега Александър Антич, посланикът на Република Сърбия в България Н.Пр. Владимир Чургус, Христо Щерионов – изпълнителен директор на Летище София и Слободан Стаменкович – търговски директор на Air Serbia.

Самолетната връзка между София и Белград се възобновява след 15-годишно прекъсване.

„За мен е изключително удоволствие да приветствам новите ни партньори от Еър Сърбия. След 15 годишно прекъсване въздушната връзка между България и Сърбия вече е възобновена. Очакваме за една година близо 30 000 души да се възползват от новата линия” – каза на откриването министър Папазов.

Линията се обслужва от самолети ATR 72 на Air Serbia. Полетите от и до Белград се изпълняват всеки ден на Терминал 2 - кацането е в 15:40 ч., а обратният полет за сръбската столица е в 16:10 ч.

Изпълнителният директор на столичното летище Христо Щерионов заяви: „Развитието на мрежата от въздушни маршрути, както и на програми за стимулиране на авиопревозвачите при откриване на нови линии от и до Летище София, са част от нашите всекидневни усилия. Очакваме за 2014 г. през двата терминала да преминат повече от 3,7 млн. пътници, което ще е нов ръст от около 8 % . Вярвам, че с Air Serbia ни очаква добро и дългогодишно партньорство, както и че пътуващите по новата линия София - Белград ще се чувстват комфортно на нашето летище.”


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... lgrad.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » пет апр 04, 2014 12:57 am

easyJet превози над 43 000 пътници по линията София-Берлин
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 02 Април 2014 23:04


Нискотарифната easyJet превози над 43 000 пътници през първата година на линията София-Берлин Шьонефелд. Превозвачът откри маршрута на 2 април 2013 г., добавяйки още една възможност за директен полет от София до Берлин.

Профилът на пътуващите показва, че 47% от общия брой пътници пристигат от Берлин, докато заминаващите от София възлизат на 53%. 15 на всеки 100 пътници използват еasyJet за бизнес пътуване от София до Берлин.

Берлин Шьонефелд стана четвъртата дестинация на easyJet от България след Лондон Гетуик, Манчестър и Лондон Станстед. easyJet продължава да оперира линията три пъти седмично във вторник, четвъртък и неделя със самолети Airbus A319 или А320.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... erlin.html

________________
Lufthansa анулира 28 полета от Летище София
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 02 Април 2014 22:59


Lufthansa анулира 28 полета от Франкфурт и Мюнхен до София и обратно. Причината е стачка на пилотите, която от днес, 2 април 2014 г. до полунощ в събота блокира дейността на най-големия европейски авиопревозвач.

По информация от ръководството на летище София, получена, за днес не е анулиран единствено полетът LH1707 за Мюнхен, който по разписание излита в 06,25 часа. За останалите девет полета на Lufthansa е получена информация, че няма да се проведат. Това са кацащите от Мюнхен в 12,05, 18,30 и в 22,40 часа и излитащите за столицата на Бавария в 12,55 и в 19,35 часа. Анулирани са и четирите полета от и за Франкфурт на Майн - в 6,35 и в 13,55 часа от София и кацащите в 13,10 и в 20,20 часа.

За четвъртък, 3 април, до вчера следобед не бяха анулирани единствено следобедните полети на Lufthansa от/за Мюнхен LH1704 и LH1705. Всички останали осем полета са отменени.

За петък, 4 април, всичките 10 кацащи и излитащи полети на германската авиокомпания от Мюнхен и Франкфурт към и от София са анулирани.

Полетите на германския превозвач ще се нормализират едва в събота, 5 април, обясниха от летище София. За тогава е анулиран само сутрешният полет от София за Мюнхен в 06,25 ч. За събота не е анулиран сутрешният полет за Франкфурт в 6,35 ч.

От летище София допълниха, че Lufthansa може да направи всякакви промени. От компанията предлагат безплатна смяна на билетите за анулираните полети за други дати, както и възстановяване на сумите за издадени билети.

Стачката анулира около 3800 полета и засяга 425 000 пътници днес, утре и в петък. Загубите ще бъдат над 10 млн. евро.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср май 14, 2014 5:45 am

Рекорден април за Летище София
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 13 Май 2014 20:25


Ръст от цели 10,4% на обслужените пътници отчита летище София за април 2014 г. Техният общ брой е 305 944 спрямо 277 207 за същия месец на предходната година. Това съобщават от летището.

Трафикът по международни редовни линии е нараснал с 11%, като достига 289 282 пътници. С над 13 000 са се увеличили пътуващите с авиокомпания „България Ер”, която запазва водещата си позиция. Възстановеният ранен сутрешен полет на Lufthansa за Франкфурт допринася за ръст на пътувалите с немската авиокомпания с над 4000 пътници за месеца.

С началото на лятното разписание редица превозвачи увеличиха предлагания капаците по маршрутите си до София, което незабавно рефлектира в скок на превозените от тях пътници. Полската авиокомпания LOT вече лети 11 пъти седмично и през този април с нея са пътували 50% повече пътници отколкото през април 2013 г. С 38% е нараснал броят на пътувалите с Qatar Airways, с 32% - този на израелският превозвач El Al.

През изминалия месец с чартърни полети са обслужени общо 4000 туристи, с 1334 повече от предходната година. Това се дължи на Великденските празници, които през 2013 г. бяха в началото на май.

По вътрешни линии се наблюдава спад от 6 % спрямо април 2013 г. - общо 11 929 пътници.

Общият брой на излетелите и кацнали самолети на Летище София през април е 3 448 спрямо 3 364 през същия месец на 2013 г. (+2,5%). Ръст от 11% се наблюдава при редовните полети по международни линии, като увеличението на България Ер по този показател е от 17%, а на чуждестранните авиокомпании – от 9% на годишна база.

Известен спад се наблюдава при товарните полети (145 самолетодвижения) и при бизнес авиацията (196 самолетодвижения), което също е повлияно от по-ранния и общ за всички християни по света тазгодишен Великден.

Обработените товарни и пощенски пратки през април са 1 479 тона спрямо 1 537 тона за същия месец на миналата година (-3,8%).

Товарите, превозени по редовни пътнически линии, поддържат нивото от предходния период, докато обемите при специализираните карго превози са намалели с 8% спрямо април 2013 г. в резултат от преструктуриране на мрежата на един от водещите карго интегратори.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » пет юни 06, 2014 4:55 am

Израелски Boeing 737 се приземи непредвидено в София
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 05 Юни 2014 22:58


Екипажът на Boeing 737 на израелската авиокомпания El Al изпълняващ полет от Тел Авив за Мюлхен се приземи непланирано днес, 5 юни, на летище София, тъй като на борда си е имал пътник, който е създавал безпорядък.

В изявление на El Al се казва, че младия германски пасажер се е отнасял грубо с пасажерите на борда и дори е ударил член на кабинния състав. Според съобщения в медийте е той е викал, че на борда има терористи.

Била е задействана извънредна процедура и пасажерът е бил усмирен и завързан за седалката си. На всички полети на El Al лети въоръжена охрана.

След кацането в София пасажерът е бил арестуван от българската полиция, а полетът е продължил за Мюлхен.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » съб ное 01, 2014 3:45 am

Летище София обяви зимното си разписание
Написано от Списание АЕРО
Петък, 31 Октомври 2014 20:48


През зимния сезон от летище София ще се изпълняват директни полети до 41 града по света и до Бургас и Варна, съобщиха от летището, което обяви зимното си разписание. То важи от 26 октомври до 28 март 2015 г.

След началото на редовните полети до Дубай, които Wizz Air откри преди една година, Летище София ще посрещне втора авиокомпания по маршрута. Превозвачът от Обединени Арабски Емирства flydubai ще лети от Терминал 2 до летище Dubai International (DXB) в дните сряда и неделя.

От Терминал 2 се изпълняват полети до общо 28 летища, от които пътуването може да продължи до дестинации по цял свят. Нискобюджетните превозвачи, опериращи от Терминал 1, обслужват 21 редовни линии.

Традиционно най-предпочитаните направления, по които се предлагат и най-много седмични полети, отново са Виена, Лондон, Франкфурт, Мюнхен, Букурещ.
Самолетите на Austrian Airlines и Bulgaria Air летят до Виена всеки ден като общият брой на полетите е 35 седмично.

Пътниците за Лондон могат да избират между четири авиокомпании и четири летища от общо 32 полета седмично.

От Терминал 1 се предлагат девет седмични полета до Лондон/Лутън на Wizz Air, както и полетите на еasyJet до Лондон - Гетуик седем пъти в седмицата (девет пъти във високия сезон) и всеки вторник и събота до Лондон - Станстед.

От Терминал 2 до най-голямото европейско летище Хийтроу летят Bulgaria Air и British Airways с общо 12 полета седмично. Удобните часове на излитане от София дават възможност за бърза връзка с полети до всички континенти, допълват от летището.

Трета дестинация по брой седмични честоти в зимното разписание на Летище София с 21 полета е Мюнхен. Линията се обслужва от авиокомпания Lufthansa, която скоро ще предложи нова Premium Economy класа на борда на своите трансконтинентални полети.

Разписанието до Франкфурт също включва 21 полета седмично, от които 14 на Lufthansa и пет полета на авиокомпания Bulgaria Air се изпълняват от Терминал 2.

Полетите на Wizz Air до Франкфурт Хан са в понеделник и петък от Терминал 1.

До Берлин и тази зима от Летище София ще има избор между добри предложения. Авиокомпаниите Аir Berlin (ежедневен полет) и Bulgaria Air (четири полета седмично) кацат на летище Тегел, а easyJet лети в три дни от седмицата до летище Шьонефелд.

По маршрут София – Букурещ зимното разписание предвижда общо 18 полета седмично, изпълнявани от две авиокомпании. Румънският превозвач TAROM лети два пъти дневно в делничните дни и веднъж в неделя (общо 11 полета седмично).

През новия зимен сезон Qatar Airways вече е с ежедневни полети по линията София - Букурещ – Доха и с удобни връзки до топлите южни морета.

До Атина летят три авиокомпании – Bulgaria Air, Aegean Airlines и Air Malta, които предлагат общо 15 полета от понеделник до неделя.
Двата ежедневни полета от София до Истанбул и през зимния сезон осигуряват удобни трансферни връзки по постоянно разширяващата се мрежа от линии на Turkish Airlines.
Желаещите да летят директно до Париж могат да го направят всеки ден с полетите на Bulgaria Air до летище Шарл дьо Гол или в дните понеделник, сряда, петък и неделя с полетите на Wizz Air до летище Буве.

Няма промяна в разписанието по линията София – Москва, обслужвана в партньорство от "Аерофлот" и Bulgaria Air. Запазват се ежедневните полети на руския превозвач, докато българската авиокомпания ще увеличи седмичните си честоти от четири на шест в пика на ски сезона.

Възможности за пътуване до Брюксел с общо 11 полета седмично предлагат две авиокомпании. България Ер лети всеки ден от Терминал 2 до международното летище на белгийската столица, а Wizz Air - четири пъти в седмицата до Шарлероа (на 70 km от Брюксел).

Както до Рим, така и до Милано през зимния сезон ще се изпълняват по 11 седмични полета. Изборът за Вечния град е между три авиокомпании – Bulgaria Air, Alitalia и Wizz Air, докато до Столицата на модата може да се пътува както с Wizz Air до летище Бергамо, така и с Bulgaria Air до летище Малпенса.

Поради нарастващия интерес към линията София - Варшава, допълнително предложените през лятото на 2014 г. полети на полската авиокомпания LOT в дни понеделник, сряда и петък остават в сила и в зимното разписание. Тези полети излитат от София в късния следобед, докато ежедневната честота е в традиционния си час 14,50.

С ежедневни директни връзки през сезон Зима 2014/15 остават Амстердам, Белград, Мадрид, Тел Авив. Запазват се двата седмични полета по новооткритата през месец май тази година нова директна линия до Малмьо/Копенхаген.

Два полета дневно до Варна и три пъти в седмицата до Бургас предвижда зимното разписание на Летище София.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sanie.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » пет май 15, 2015 12:01 pm

Забележете дълговете на т.нар. "национален превозвач"...

Летище София отива на концесия
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 14 Май 2015 19:26


Летище София отива на концесия, тъй като държавата няма финансовата възможност повече да развива столичното летище и в скоро време ще бъде стартирана процедура за отдаване на концесия. Това е заявил днес, 14 май 2015 г. министъра на транспорта Ивайло Московски.

В Министерството на транспорта се правят анализи - правни, финансови и екологични за състоянието на летището и след като приключи предподготовката във ведомството ще бъде обявена процедура за отдаване на концесия. Най-вероятно ще се случи до края на годината, каза още министър Московски пред журналисти на церемонията по официалното откриване на авиолинията София-Цюрих.

Идеята за концесия на Летище София стартира още през първия мандат на ГЕРБ, продължена беше от кабинета на Пламен Орешарски, но реализирането ѝ така и не се осъществи. Към момента няма яснота каква би била концесионната такса, която държавата ще прибира, ако отдаде летището.

Стартирането на процедурата се бави заради имотни проблеми и дублираща собственост на терена.Сега Министерството на транспорта се занимава активно с изчистването на тези проблеми по собствеността и с обособяването на тази част от "Летище София", която ще се отдава на концесия, след което процедурата ще бъде обявена.

Министерството на транспорта обяви в началото на месеца четири обществени поръчки за концесията на Летище София – за изготвянето на правен, технически, екологичен и финансово-икономически анализ. В документацията се казва, че целта на концесията е да се модернизира летищната инфраструктура, да бъдат привлечени нови авиокомпании за редовни и чартърни полети, да бъдат разширени търговските дейности като резултат от увеличаването на трафика. Друга заложена цел е да бъдат привлечени транзитни пътници от Близкия и Среден изток, Задкавказието и централна Европа.

„Другата алтернатива е държавният оператор да си развива летището, но ще бъде изключително затруднен, защото има фактология, която не му позволява да прави това поради липса на средства - $42 млн. трябва да плати Летище София санкция; знаете, че сме осъдени за пистата от 2005-2006 г.; отделно 27 млн. блокирани в КТБ, вероятно безвъзвратно загубени и около 50 млн. дългове от „България ер" към Летище София. Така че финансовото състояние не позволява на държавния оператор да прави инвестиции и да развива летището", посочи още Московски, цитиран от "Оффнюз".


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... cesia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » нед май 17, 2015 6:39 pm

Точат Летище София преди концесията

Какви ги върши ръководството на "Летище София"? Докато правителството всячески се чуди откъде да намери пари, за да увеличи пенсиите, да запуши дупките в БДЖ, енергетиката и къде ли още не, шефовете на държавното дружество раздават сочни поръчки. И то за няколко години напред, при положение че аеропортът се подготвя за спешна концесия от транспортното министерство - с едничката цел в хазната да влязат свежи средства. Подобни действия отвсякъде миришат на откровено източване - само за два дни са "спуснати" процедури за близо 2 млн. лв., като част от поръчаните неща вече са поръчвани, а от други изобщо няма нужда.

На 30 април например изпълнителният директор Христо Щерионов е открил процедура за доставка на строителни, ВиК и електроматериали за текуща поддръжка на сградния фонд и инфраструктурата на територията на аеропорта с прогнозна стойност от 630 хил. лв. без ДДС, като оферти за нея ще се подават до 1 юни. На пръв поглед в това няма нищо лошо - летището е най-голямото в страната, все нещо се разваля и трябва да се поправя. Само че защо ще се сключва рамково споразумение за период от цели три години, при положение че транспортното министерство подготвя дружеството за концесия? Още повече че тези намерения вече придобиха и съвсем официална форма, след като преди дни принципалът обяви четири обществени поръчки - за изготвянето на правен, технически, екологичен и финансово-икономически анализ на фирмата.

В документацията към търговете се казва, че целта на концесията е да се модернизира летищната инфраструктура, да се привлекат нови авиокомпании за редовни и чартърни полети, да се разширят търговските дейности като резултат от увеличаването на трафика. Друга заложена цел е да бъдат привлечени транзитни пътници от Близкия и Средния изток, Закавказието и Централна Европа. За всеки един от анализите е определена горна граница от 66 000 лв. без ДДС, или общо 264 000 лева. По-ясен знак от този, че нещата отиват към публично-частно партньорство - здраве му кажи. И да обявяваш обществени поръчки за срок от три години си е живо "връзване" на ръцете на бъдещия инвеститор, особено ако в раздела срок и прекратяване на проектодоговора и думичка не се споменава за опциите при евентуална концесия.

Отново на 30 април Христо Щерионов е обявил процедура и за абонаментно обслужване и поддръжка на системите за пожарогасене, инсталирани на Терминали 1 и 2, и паркинг-гаража на летището. Тя е за сумата от 194 400 лв. без ДДС и отново е за срок от три години. Ден по-рано пък е пусната още една обществена поръчка - за абонаментно обслужване на оборудването за почистване на фасадите на новия терминал срещу 70 000 лв. без ДДС. Срокът, зададен за нея, пак е три години.

С това активността на управата на аеропорта съвсем не се изчерпва. На 29 април е "изстрелян" друг конкурс, който е за възстановяване с термопластична боя на износена хоризонтална маркировка на пистата за излитане и кацане, връзките на пътеките за рулиране с нея и перона. Потенциалните кандидати ще играят за 416 666.67 лв. (без ДДС), като документи ще се приемат до 21 май. Този път срокът за изпълнение на услугата не е три години. Но пък проверка на "БАНКЕРЪ" в Агенцията за обществени поръчки установи, че на 30 юни миналата година летището е обявило процедура за възстановяване на износената хоризонтална маркировка на пистата и перона. А на 29 септември е сключен договор със софийската фирма "Пътприбор" ООД за 654 138 хил. лв. с ДДС. Обикновено възстановяването на подобна маркировка се прави на минимум две години, което личи и от предишни подобни поръчки, обявявани назад във времето. Тоест сега вариантите са два. Първият е последният изпълнител да не си е свършил качествено работата. Но в отчета за изпълнението на сключения контракт пише, че всичко е изпълнено в срок, в пълен обем и няма начислени неустойки. Така остава единственият вариант, че изпълнителният директор Христо Щерионов се готви да плати два пъти за едно и също нещо, и то съвсем немалка сума.

Доста съмнителна е и обществената поръчка, обявена на 30 април. Тя е за доставката на 12 хил. кг пенообразувател за гасене на пожари и е с прогнозна стойност 234 699.60 лв. (без ДДС). При внимателен прочит на документацията се набива на очи, че в проектодоговора възложителят си е оставил опцията писмено да заяви допълнително 5000 кг от същия пенообразувател в рамките на шест месеца от сключването на контракта. Какво налага обаче да се поръчва такова голямо количество от това вещество и няма ли то срок на годност? В архивите на агенцията за обществени поръчки не личи преди да е поръчван подобен артикул, а според наши източници от десетилетия на летището няма възникнало събитие, изискващо неговата употреба. Особено в такива обеми.

В интерес на истината "щедростта" на ръководството на "Летище София" съвсем не е от вчера. Служители на аеропорта отдавна шушукат за раздутите суми, хвърлени миналата година за закупуването на специализирани автомобили за качване и сваляне на трудноподвижни пътници (т.нар. амбулифт), за неоправданите разходи за снегопочистване и за закупуване на нови снегорини, които стоят почти неизползвани... Много се говори и за процедурата за проектиране, производство, доставка, инсталиране и въвеждане в експлоатация на два броя пътнически ръкави за обслужване на пътниците на Терминал 2, предварителното обявление за която бе пуснато в края на февруари. Носи се мълвата, че на 5 ноември 2014-а шефът на дирекция "Летищно осигуряване на полетите" Веселин Пейков лично е разхождал из новия терминал представители на испанска компания - доставчик на такива ръкави. Както и че "разходката" била заснета от камерите на летището, а впоследствие е станала достояние и на Държавна агенция "Национална сигурност". За да изясним всички тези въпросителни и още куп други "мъгляви" финансови истории, се обърнахме преди повече от два месеца конкретно към изпълнителния директор Христо Щерионов. Но обещаното интервю все още не се е състояло.

За сметка на това от летището продължават да пристигат бодряшки съобщения колко добре то се развива и процъфтява. Например, че е приключил 2014-а с рекордните 3 815 158 обслужени пътници, или с 8.9% повече спрямо 2013-а. Че миналата година от него са излетели и кацнали 42 120 самолета, с което е постигнат общ ръст от 4% на годишна база. По-добри са и резултатите при обслужените товари и пощенски пратки - 17 741 тона, или с 4.1% повече, отколкото през 2013-а... Навсякъде по света подобни показатели означават печалба, и то сериозна. Но в нашия случай не е така - за миналата година тя възлиза на мизерните 5.251 млн. лева. През 2013-а бе 12.526 млн. лв., само че 8 млн. лв. се дължаха на продажбата на недвижими имоти. В бизнес плана на дружеството за 2015 г. е заложен оборот от 100 млн. лв. и печалба от едва 4.3 млн. лева. Което при споменатите обществени поръчки не би трябвало да ни изненадва.

Всъщност преди около месец най-точно ситуацията описа самият транспортен министър Ивайло Московски: "Въпреки че "Летище София" годишно е на печалба, вероятно до броени дни ще приключи арбитражът, който се води с Кувейтския фонд, заради изграждането на новата писта. Летището е осъдено за 42 млн. долара, които трябва да плати. На второ място, то има блокирани 27 млн. лв. в КТБ, които безвъзвратно е загубило. На трето място, "България Ер" дължи на летището над 60 млн. лв. към днешна дата".

Странното е само, че след като министърът е толкова добре информиран за случващото се, защо продължава да държи сегашното ръководство? И Христо Щерионов, и Тихомир Иванов, който преди това отговаряше точно за обществените поръчки на дружеството, са му наследство от "експеримента" Орешарски. Реално единствените промени, предприети от Московски, бяха да сложи в управата на аеропорта бижутерката Ася Благомирова Иванова, за която се говори, че била негова приятелка, и да уреди неуспялата да влезе в парламента ГЕРБ-ерката Емануела Спасова с шефско място на летищния ВИП. Интересно е тогава кой точно взима решенията за бъдещето на "Летище София"? И накъде отива то?

Въпросите на "БАНКЕРЪ", които още стоят без отговор:


1. В бизнес плана на „Летище София“ за 2015 г. е заложен оборот от 100 млн. лева, а печалбата, която фигурира там, е само 4.3 млн. лева. Не е ли това твърде малко, при положение че нормалната печалба за подобно дружество възлиза на 20-30% от оборота му?

2. Какви са приходите на летищния оператор през 2014 г. и какви на търговското дружество за същата година. Моля, посочете печалбата по дейности на търговското дружество?

3. Какви разходи за снегопочистване има летището през миналата година и какви са предвидени за 2015-а?


4. През 2013-а дружеството продаде парцел, с който подобри значително финансовите си резултати. За колко декара всъщност става дума, къде и кой бе купувачът? А и налагаше ли се изобщо тази продажба?

5. Имало ли е искане от аеропорта преди затварянето на КТБ за преместването на парите му в друга банка?

6.Каква длъжност е заемал Валери Томов допреди два месеца в „Летище София“ ЕАД? Според бившия транспортен министър Петър Мутафчиев той е разполагал с кабинет, служебна кола, и най-висока степен достъп до документацията на фирмата и най-вече до тази за обществените поръчки. Истина ли е това?

7. Доколкото знаем, летището планира покупката на нови „ръкави“ за обслужването на самолетите. Защо на 5 ноември 2014 г. Веселин Пейков е разхождал представители на испанска фирма доставчик на ръкави из новия терминал? Известно ли е това на ДАНС ?

8. Колко амбулифта са купени през миналата година и на каква цена?

9. Вярно ли е, че предвиждате изграждането на нова скоростна пътека за рулиране? Какво налага това и колко средства ще отидат за нея?

10.Какви са задълженията на „България Ер“ към „Летище София“?

11. Защо се прави опит за съкращения само в наземното обслужване, а в същото време се държат работещи пенсионери, включително и на високи позиции? Откриват ли се места специално за някои новоназначени?

12.Според Вас има ли прекалено голямо раздуване на администрацията и какви реални мерки против това се взимат?

13. Защо се подписва такъв колективен трудов договор, който реално не позволява на мениджмънта да прави реформи? И в тази връзка търси ли се консултантска фирма за промени в сегашния?


http://www.banker.bg/upravlenie-i-bizne ... oncesiiata
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 05, 2015 11:46 pm

Wizz Air пуска още четири линии от летище София
Написано от Списание АЕРО
СРЯДА, 05 АВГУСТ 2015 22:15


От 27 март 2016 г. нискотарифната авиокомпания Wizz Air ще пусне още четири европейски линии от летище София. Това съобщиха от превозвача днес.

Тези линии са до летище Торп на 120 km от норвежката столицата Осло, Аликанте в Испания, Бристол във Великобритания и курортният град Любек в Германия, който се намира на 70 km северно от Хамбург.

Освен това ще се увеличат честотите на полетите до Лондон Лутън (от 18 на 21), Брюксел Шарлероа (от 4 на 5), Айндховен (от 4 на 5) и Малмьо (от 2 на 3).

Във връзка с това на летище София ще се базира и шести самолет Airbus A320.

Миналата седмица компанията стартира пет нови линии от столичното летище и базира за постоянно своя пети самолет А320. За 2014 г. Wizz Air държи малко над 18% пазарен дял в България и е превозила около 1 млн. пасажери.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » чет авг 06, 2015 10:58 pm

Ryanair започва полети Лондон – София
Написано от Списание АЕРО
ЧЕТВЪРТЪК, 06 АВГУСТ 2015 20:00


Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair стартира линия Лондон Станстед – София от май 2016 г. Това съобщи превозвачът днес.

Полетът Лондон Станстед – София ще се извършва всеки ден. Билетите за него ще започнат да се продават от септември тази година.

С това Ryanair ще стане петата авиокомпания, която предлага директни полети от София до някое от лондонските летища. В момента полети имат „България ер”, British Airways, Wizz Air и easyJet.

Ryanair стъпи на българския пазар през ноември 2010 г., когато бе стартирана линията Лондон Станстед – Пловдив. В момента линията се обслужва четири пъти седмично. Два пътни седмично се лети и от Пловдив до Франкфурт Хан.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » съб ное 21, 2015 2:05 pm

Стягат план Б за "Летище София"

Концесия на "Летище София" е необходимо да се осъществи на всяка цена, за да се налеят пари в Българските държавни железници (БДЖ). Това е "директивата", спусната от премиера Бойко Борисов на министъра на транспорта Ивайло Московски. И ако той не я изпълни, като нищо ще излети от министерския кабинет на ул."Дякон Игнатий" 9. "БАНКЕРЪ" научи, че точно поради тази причина хората на Московски вече подготвят план Б за аеропорта, в случай че концесията в класическия й вид пропадне. Алтернативният вариант предвижда продажбата на парче на най-апетитните дейности, като държавата ще запази единствено функциите си на летищен оператор, в които влиза събирането на всички такси - кацане, обработка на пътници, паркинг на самолетите, ръкав, сигурност и шум.

На първо място, на частни предприемачи ще бъдат предложени магазините за безмитна търговия, които са една от най-апетитните дейности за всяко едно международно летище. Съдейки от отчета на дружеството за 2014-а, от търговия в дюти фритата са били заработени 34.54 млн. лв., или с 4.5 млн. лв. повече, отколкото година по-рано.

"Ръстът на реализираните приходи се дължи на оптимизиране на доставките, предлагане на богат асортимент от качествени продукти с доказан произход на водещи търговски марки, конкурентни продажни цени спрямо останалите европейски летища, нарастване на броя на пътниците", посочват от ръководството на компанията.

Апетитна хапка от търговската й дейност са и паркингите. Всеки посещавал столичния аеропорт знае, че разположеният непосредствено срещу новия терминал паркинг е изключително удобен, тъй като е покрит, свързан е чрез топла връзка с обществените зони за заминаване и пристигане, а и разполага с капацитет от 800 места. Не е за пренебрегване и паркингът пред "Терминал" 1, който разполага с 400 паркоместа. Тези два обекта са донесли през миналата година печалба от 2.139 млн. лева. Запознати с нещата са убедени, че те също ще предизвикат сериозен интерес, тъй като реално там не е необходимо да се правят почти никакви инвестиции. Достатъчно е една "освежаваща" боя, намаляване и преназначаване на персонала, за да се намалят "течовете" и приходите от порядъка на 2 млн. лв. годишно сами ще потекат в джобовете на бъдещия стопанин.

Другото "парче" от дейността на летището, което евентуално ще се продаде, е наземното обслужване. Заради лошото управление на държавното дружество през последните години то загуби голяма част от този пазар за сметка на конкурентите си "Суиспорт България" и "Голдеър Хендлинг" (към края на 2014-а неговият дял е 39.2 на сто), но все още има добри позиции, които могат да бъдат осребрени. Нищо не пречи и зареждането с авиационно гориво да бъде обособено и продадено, но от него не могат да се очакват кой знае какви приходи поради доминиращата позиция (66.9%) на "Лукойл Авиейшън България". При това положение за дела на държавната фирма от 5.2% може да се очакват по-скоро жълти стотинки, отколкото сериозни постъпления.

Целта на всички тези еквилибристики е ясна - събирането на споменатите 600 млн. лв., както призна и самият транспортен министър. "В правителството сме притеснени от състоянието на БДЖ, защото задълженията на железниците бяха над 800 млн. лв., макар че сега са намалени до около 600 млн. лева. Системата на транспорта трябва да намери сама пари, за да плати тези дългове, иначе с тях ще натоварим данъкоплатците. Моментът за БДЖ е критичен, кредиторите не са готови на никакви компромиси. Единственият актив, който може да донесе пари, е "Летище София". Предвиждаме при състезанието за концесията 35-годишните такси да бъдат платени наведнъж авансово. Ще остане и малък процент от таксите, който да се плаща напред в годините, ще има и инвестиции в летището", заяви преди дни Московски.

Доколко е далновидно да се налеят еднократно толкова много пари в една "черна дупка", в каквато се превърна БДЖ през последните години, е отделна тема. По-важното е, че дори и да се намери кандидат, който да даде исканите накуп 600 млн. лв., те няма да могат да отидат автоматично в касата на железниците. Причината е Държавният фонд за гарантиране на устойчивост на държавната пенсионна система. Той бе създаден с преходните и заключителните разпоредби на Закона за държавния бюджет за 2006 г., а в края на 2008-а Народното събрание регламентира дейността му и възложи отговорностите за него на министъра на финансите. Целта на т.нар. Сребърен фонд е да подпомага и гарантира устойчивостта на държавната пенсионна система. Това се постига, като се заделят определени, допълнителни или извънредни приходи от държавния бюджет за период не по-малък от 10 години. Именно в този фонд трябва да влязат и приходите от концесиите, отчетени по републиканския бюджет, т.е. и парите от бъдещия частен стопанин на "Летище София". По информация на "БАНКЕРЪ" в момента управляващите търсят законова форма да се освободят от тези изисквания чрез промени в Закона за бюджета за идната година.

Според депутата от БСП Георги Свиленски дори да се намери вратичка парите да бъдат ползвани за БДЖ, това няма как да стане преди средата на 2017-а. Той сравни използването на концесионните плащания от летището за железниците с прехвърлянето на парите от резерва на Здравната каса към фискалния резерв, извършено от предишния кабинет на Бойко Борисов. Така или иначе, Ивайло Московски, а и Владислав Горанов определено имат проблем с времето. Самата концесионна процедура ще започне напролет. Предвид афишираните намерения за честен и прозрачен конкурс тя неминуемо ще се проточи няколко месеца, и то ако няма обжалвания. Нещо, което едва ли ще зарадва кредиторите на БДЖ. Големият въпрос обаче е струва ли си едно потенциално печелившо транспортно дружество да се превръща в заложник на друго?

Кандидати:

Участието си в процедурата за концесия на "Летище София" официално засега е заявила компанията "Летище Мюнхен", където основен акционер е провинция Бавария с 51%, държавата е с 26 на сто, а градската управа на Мюнхен държи 23 на сто.

Със сигурност бъдещата концесия няма да пропусне и друга германска фирма -"Фрапорт", която вече има опит у нас. От 2006-а тя придоби контрола върху морските летища в Бургас и Варна в партньорство с българската компания "Химимпорт". Без съмнение "Фрапорт" е много сериозен играч, който управлява летищата във Франкфурт и Хановер, в Турция (Анталия), Китай (Сиенян), Индия (Делхи), Сенегал (Дакар) и Перу (Лима). В региона на Балканите "Фрапорт" контролира аеропорта в словенската столица Любляна. А съвсем скоро ще се настани трайно и в Гърция, където ще поеме управлението на 14 регионални летища - в континентална Елада това са Актио, Кавала и Солун заедно с тези на островните Корфу, Крит, Кефалония, Кос, Митилини, Миконос, Родос, Самос, Санторини, Скиатос и Закинтос.

Очакванията са в предстоящата процедура да се включи и турският летищен оператор TАV. В момента той стопанисва летището "Ататюрк" в Истанбул, тези в Анкара, Измир, Газипаша, а през последното тримесечие на 2015-а ще поеме и терминала за вътрешни полети на летището Милас - Бодрум. TAV присъства на Балканите и с македонските летища в Скопие и Охрид, както и с международния аеропорт в столицата на Хърватия - Загреб.

Вероятно другият кандидат от Турция ще е холдингът LIMAK. В обединение с още четири турски фирми той спечели наддаването за строителството на третото международно летище в Истанбул и неговата 25-годишна експлоатация след това. LIMAК държи и летището в столицата на Косово - Прищина.


http://www.banker.bg/upravlenie-i-bizne ... hte-sofiia
Anyone who fights for the future, lives in it today

Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Moss » нед ное 22, 2015 9:58 pm

A Fraport докаква степен са със Химимпорт в това начинание?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Летище София

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 27, 2016 4:54 pm

Ryanair пуска още две линии до София
Написано от Списание АЕРО
СРЯДА, 27 ЯНУАРИ 2016 17:45


Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair обяви днес, 27 януари 2016 г., че ще пусне още две линии до летище София. Те ще бъдат до Дъблин и Брюксел (Шарлероа) и ще стартират от тази есен.

Полетът София – Брюксел (Шарлероа) ще се осъществява всеки ден. Той ще започне от 30 октомври 2016 г. Полетът София – Дъблин ще стане факт от 1 ноември 2016 г. и ще се осъществява три пъти седмично.

Билети за двете нови линии ще могат да се купуват от 1 февруари, като цените им започват от €19,99.

В момента няма авиокомпания, която да изпълнява редовни полети София – Дъблин. По линията до Брюксел Ryanair ще влезе в конкуренция с Wizz Air, които летят до същото летище. „България ер” изпълнява полети до основното летище на Брюксел (BRU/EBBR).

Ryanair присъства на българския пазар от 2010 г., но летеше до летище Пловдив. През това лято авиокомпанията обяви, че стартира всекидневни полети София – Лондон (Станстед) от май 2016 г. През есента обяви, че започва и полети София – Пиза от април.

От нискотарифната авиокомпания обявяват, че от тази есен ще изпълняват по 19 полета седмично до София по четири линии и оценяват, че годишно ще превозват по 260 000 пасажери.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори