Страница 4 от 10

Re: Летище София

Публикувано: чет апр 01, 2010 1:28 pm
от Грозев
Aegean са отменили полетите си от София до Атина без предупреждение
От Павлина Хаджигенчева
Последна промяна в 13:18 на 01 апр 2010


Директните полети на гръцката компания "Егейски авиолинии" (Aegean) от София до Атина са отменени без предварително предупреждение, сигнализираха читатели на "Дневник" чрез услугата L!VE. Те се оплакват, че за отменените полети са разбрали едва на летището.

От аерогара София съобщиха, че отмяната е факт от "няколко дни" и, че "най-вероятно" линията ще бъде обслужвана от авиолиниите "Олимпик еър" (Olympic), които в края на февруари се споразумяха за сливане с "Егейски авиолинии". От летището обаче не успяха да дадат повече подробности и насочиха към представителствата на авиокомпаниите.

"Отговорността да бъдат информирани пътниците е на "Егейски авиолинии". Те трябва и да направят организацията по прехвърлянето на вече резервираните билети за линията към нашата компания, след което ние ще осъществим самото превозване.", коментираха от "Олимпик еър".

На телефоните на "Егейски авиолинии" на летище София никой не беше открит за коментар. Дневник ще продължи да търси такъв. Официалната интернет страница също не съдържа информация за отменените полети.

Компанията "Егейски авиолинии" предлага ежедневни директни полети между София и Атина от април 2006г. В края на февруари тази година беше договорено сливане с "Олимпик еър", което предстои на бъде одобрено от гръцките регулатори и Европейската комисия за конкуренцията. Двете компании вече летят под името "Олимпик еър". Очаква се самото сливане да бъде одобрено през септември.

"Обединението между двата най-големи авиопревозвача в Гърция се налага, за да се повиши автономността на вътрешния туристически пазар, да има повече маршрути за клиентите и за да се осигури дългосрочен растеж и конкурентноспособност", заяви президентът на "Егейски авиолинии" Теодорос Василакис пред Ройтерс при обявяването на новината за сливането през февруари.


http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/04/ ... atina_bez/

Re: Летище София

Публикувано: съб апр 24, 2010 5:25 pm
от Грозев
Цените на софийското летище допълнително вбесяват пътниците
Николай Марченко


Чакащите на софийското летище е най-добре да си носят питейна вода отнякъде другаде, докато чакат полета си. Липсата на питейна вода и рекордните цени на заведенията на летище "София" са в състояние да отчаят хората повече и от липсата на информация.

Исландският вулкан отново напомни за ненормално високите цени и доста от останалите гафове на софийското летище. Обещаните преди година кафе-машини и пунктове за евтино бързо хранене ги няма, а в кризисната ситуация се оказа, че няма дори питейна вода.

На пътниците продължава да се налага да купуват водата по 3 лв. за 500 грама в свръхскъпите заведения "Уърлд нюз кафе" и сандвич бар "Дели" на монополната "Алфа еърпорт сървисиз". Изпълнителният директор на летище "София" Пламен Станчев отказа да коментира вчера неизпълнените си обещания пред "Сега" с мотива, че е зает.

Руският национален отбор по скокове на батут вися на летището почти 12 часа. Групата от 73 души, основно тийнейджъри, трябваше да лети за европейския шампионат във Варна, но полетите на няколко пъти се отлагаха. "От авиокомпанията ни раздадоха по един кроасан и по шише вода, децата са изморени и изнервени", коментира треньорът им Василий Скакун.
....


http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000302

Re: Летище София

Публикувано: вт авг 03, 2010 5:00 pm
от Грозев
Да се надяваме да е за добро!

Асен Танчев е новият директор на Летище София ЕАД
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 03 Август 2010 16:53


От утре (4 август 2010 г.), със заповед на министъра на транспорта Александър Цветков, за изпълнителен директор на летище София ще бъде назначен Асен Танчев. Основният приоритет на изпълнителния директор ще бъде прилагането на нови идеи и подходи в управлението на Летище София ЕАД, които да доведат до по-високи икономически резултати.

Пламен Станчев изпълняваше длъжността изпълнителен директор на столичното летище от януари 2006 г. до момента. Бившият стюард от БГА „Балкан” понасяше тежки критики за все по-спадащите приходи на най-голямото летище у нас, съмнения за злоупотреби и лошо управление.
Асен Танчев започва работа на Летище София през 1977 г. в Координационния център. От 1996 г. заема ръководни постове в частни авиокомпании. От 2006 г. до 2010 г. на Летище София заема постовете на ръководител отдел „Трансфер координация и оперативно управление на дейностите” и ръководител отдел „Център за информация и координация”.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... a-ead.html

Re: Летище София

Публикувано: вт авг 03, 2010 7:15 pm
от Сашо
E, крайно време беша да махнат тоя меко неадекватен (или адекватен за друго време) директор, по време на който летището вместо да се развие съвсем увяхна.

Re: Летище София

Публикувано: ср авг 11, 2010 8:52 pm
от OGI
Крайно интересна птичка кацна днес на летище София. Израелкият президент Шимон Перес бе "докаран" с този музеен експонат - Boeing 707-3L6C.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Re: Летище София

Публикувано: чет авг 12, 2010 7:45 pm
от M-4
Много готин самолет! И на звук го докарва 8)

Re: Летище София

Публикувано: чет авг 12, 2010 8:11 pm
от Сашо
Че и българското знаме го веят от кабината...

Re: Летище София

Публикувано: чет авг 12, 2010 8:51 pm
от Марко Марков
Нов рекорден месец юли на Летище София
12.8.2010

Обслужените пътници на Летище София през месец юли тази година са 327 100, което представлява ръст от 12% спрямо предходната 2009г. Пътническият трафик не само е напълно възстановен след кризисния период, но дори надминава с 10% месец юли на рекордната 2008 г.
В разгара на летния сезон увеличение се наблюдава както при международните редовни и чартърни полети, така и по вътрешни линии, които бележат повишение от 24 на сто в сравнение с юли 2009 г. С около 4 400 повече са пътниците, превозени от авиокомпания „България Еър” между столицата и черноморските летища.
През юли 2010 г. през Терминал 2 на Летище София са преминали 230 225 пристигащи и заминаващи пътници – с 10 % повече спрямо миналата година. С 16 % повече са изпратените и посрещнатите пътници на Терминал 1.
С умерени темпове се възстановява броят на полетите. През юли 2010 г. на летище София са излетели и кацнали общо 4353 самолета - почти колкото и през юли 2008 г. Увеличението спрямо същия период на 2009 г. е с 5 на сто.
Макар и с по-бавни темпове в сравнение с пътникопотока и самолетните движения, подобрение се забелязва и при превозите на товари. Обработените през месец юли карго и поща са общо 1 293 тона, което представлява ръст от 13 % спрямо 2009 г. Увеличение от 14 % отчитат товарните полети, в резултат от което превозените с тях товари са нараснали с 25 % в сравнение с юли миналата година. Около 6 на сто е увеличението на годишна база на товарните и пощенски пратки по редовни пътнически линии.

Re: Летище София

Публикувано: чет авг 12, 2010 9:06 pm
от M-4
Сашо написа:Че и българското знаме го веят от кабината...
Само това не ми хареса, през другата форточка чие се вее... :lol:

Re: Летище София

Публикувано: ср авг 18, 2010 5:27 am
от Марко Марков
Амбицията ми е да подобря наземното обслужване
Разглеждаме активно възможностите за подобряване на приходите от неавиационна дейност
Стела Ненкова
stela.nenkova@klassa.bg
ВИЗИТКА

Асен Танчев е на работа в летище София от 1977 г., първо в Координационния център. От 1996 г. заема ръководни постове в частни авиокомпании. От 2006 г. до 2010 г. на летище София последователно е ръководител на отдел "Трансфер, координация и оперативно управление на дейностите" и на "Център за информация и координация". За изпълнителен директор на летището е назначен със заповед на транс-портния министър Александър Цветков на 4 август 2010 г.
Г-н Танчев, в какво финансово състояние е летището и какво смятате, че може да се подобри в неговата дейност, за да имапо-добри финансови резултати?
Състоянието като цялое добро, но ми е необходимо още време, за да навляза в детайли и да мога да говоря по-конкретно. Могат, разбира се, да бъдат оптимизирани разходите, така че да се увеличи печалбата. Как обаче ще стане това, е въпрос на анализ и обсъждане.
Какви са най-неотложните мерки, които смятате да реализирате?
Една от приоритетните ми задачи ще бъде повишаването на конкурентоспособността на оператора по наземно обслужване на "Летище София" ЕАД - дейност, която познавам в детайли. След навлизането в дълбочина и в останалите сфери от дейността на дружеството ще бъдат дефинирани и други приоритети.
Как преценявате работата на предшественика си Пламен Станчев?
Считам, че все още е рано да давам оценка за работата на предшественика ми, но по време на неговия мандат бяха въведени в експлоатация новите съоръжения на летище София – новата пистова система и терминал 2.
Запознати ли сте с проверките на дейността на летището, които по думите на транспортния министър Александър Цветков вече са в прокуратурата? Какво е най-стряскащото в тях?
Не бих могъл да коментирам, тъй като не съм запознат с резултатите от проверките.
В миналото много се говореше, че паркингът на летището може да се даде на външна фирма, която да го стопанисва. Смятате ли да се заемете с това?
Летище София работи върху разширение на системата за таксуване на обществените паркинги. Тя ще даде възможност за заплащане на услугата чрез дебитни и кредитни карти и чрез SMS, а също и ще осигури по-добър контрол върху приходите от тези съоръжения. Цялостното решение на този въпрос обаче е в компетенциите на Министерството на транспорта. Ние, разбира се, можем да станем инициатор за едно или друго решение, но след об-
стоен икономически анализ. Към отдаване на дейности на външни фирми се пристъпва след задълбочен икономически анализ и при доказан положителенефект за летищното предприятие.
Зареждането на самолетите с гориво е част от наземното обслужване, за което "Летище София" ЕАД притежава лиценз. Затова не можем да разглеждаме тази дейностизвън останалите дейности по обслужване на самолети, пътници, багажи, товари.
Всяко подобно решение за преструктуриране и отдаване на дейности, които в момента се изпълняват от "Летище София" ЕАД, изисква одобрение от принципала, съответно министъра на транспорта.

Как преценявате търговската политика на летището от днешна гледна точка?
Този сектор беше засегнат от икономическата криза. В момента разглеждаме възможностите за възстановяване на приходите от неавиационни дейности -увеличение на продажбите в магазините за безмитна и травъл-ритейл търговия, запълване на свободните търговски и рекламни площи, предлагане на нови услуги.
Смятате ли, че обслужването на пътниците трябва да се подобри? В какви посоки? Ще остане ли "О Кей Супер транс" единствената таксиметрова фирма, която обслужва пътниците?
Качеството на обслужване на пътниците е приоритетно за летище София. Така например в кратък срок ще бъде направена реорганизация в обслужването на пристигащите багажи, което ще намали времето за получаването им. Технологиите в летищното обслужване се развиват с бързи темпове, налага се тенденция на електронизация на услугите. Предстои инсталирането на терминали за самообслужване за заминаващите пътници в терминалите на летище София. "Летище София" ЕАД в качеството си на летищен оператор е провело тръжни процедури с високи предквалификационни изисквания, в резултат на което са избрани две от най-добрите таксиметрови компании в столицата – "О Кей Супертранс" и "Такси С Експрес". На тях са предоставени места на обозначените таксиметрови стоянки пред двата пътнически терминала. След изтичане на техните договори ще бъде проведен нов търг

Re: Летище София

Публикувано: ср авг 18, 2010 5:39 am
от Марко Марков
Аеропортът остава държавен поне до края на 2017 г.

Според условията на заемното споразумение с Кувейтския фонд, благодарение на което софийското летище има нова писта, то трябва да остане държавна собственост до 2017 година. Дотогава аеропортът не може да бъде обект на публично-частно партньорство. Общата стойност на модернизацията на летище София е 210 млн. евро. 38 млн. евро от тях са национални средства, 52 млн. евро - помощ по европейските програми ФАР и ИСПА, 60 млн. евро - заем от Европейската инвестиционна банка, и 42 млн. евро - от Кувейтския фонд за арабско икономическоразвитие.
Новият пътнически терминал на летище София официално беше въведен в експлоатация през декември 2006 г. С това капацитетът на аеропорта беше повишен до 2,6 млн. пътници годишно от 1,1 млн. преди това и 26 000 т годишен карго обмен. Сградата на терминал 2 е с площ 50 000 кв. м и разполага с паркинг на четири нива с места за 820 автомобила. Терминалът е оборудвана със седем "ръкава" и общо 13 изхода към самолетите. Изпълнител на новия терминал е австрийската компания "Щрабаг", а строителен надзор упражняваше холандската фирма НАКО.
Заедно с новия пътнически терминал на летище София беше изградена и нова писта с дължина 3600 м. Освен основната писта е удължена и съществуващата, като е преобразувана в успоредна пътека за рулиране. Пистите за излитане и рулиране имат наземно осветление, навигационни средства, система за дистанционно наблюдение и контрол и електро-разпределителна система. Изпълнител на новата писта бе арабският консорциум "Мохамед ал Карафи и синове - Адмак дженерал контактинг къмпани". Пистата беше въведена в експлоатация също през 2006 г.
С изграждането на новите пистови съоръжения на софийския аеропорт стана възможно безаварийното кацане на всички класове самолети в екстремни условия. Това даде възможност да се обслужват и самолети като "Боинг" 747, 767, 777 и "Еърбъс 350". Летището има най-високата - 3А категория, и може да работи при минимална видимост 200 метра.

Re: Летище София

Публикувано: ср сеп 29, 2010 12:58 am
от Грозев
Рекорден трафик на Летище София за август
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 27 Септември 2010 20:21


През август 2010 г. Летище София достигна пореден връх в броя на обслужените за един месец пътници. През най-горещия летен месец пътниците, които са преминали през Летище София, са 341 635 – абсолютен рекорд до момента. Тази цифра надвишава дори нивата от най-успешната 2008 г. с 3%.
За втори пореден месец столичното летище се радва на повече посетители, отколкото през предкризисната 2008 г. Очакванията за септември също са оптимистични. Положителните тенденции, които се наблюдават на Летище София, са реално отражение на стабилизираните позиции на авиационния сектор в световен мащаб.
Ръстът при пътническия трафик, сравнен със същия период на миналата година, е 8,5% или 26 850 повече пътници. Само за един месец през Терминал 2 на Летище София са преминали общо 242 576 пътници – ръст от 6%. На Терминал 1 излетелите и кацнали пътници са с 13% повече отколкото през август 2009 г.
Летище София отчита 10% увеличение на броя на пътувалите по редовни международни линии и 5% на пътниците по Черноморските дестинации.
Общият брой на излетелите и кацнали самолети на Летище София продължава да расте. За август 2010 г. той е 4358, което е с 8,1 % повече в сравнение с август 2009. Най-голям ръст от 22 % на годишна база отбелязват товарните полети. Показателите на бизнес авиацията също се покачват, отчитайки 14 % увеличение.
Обработените товари и поща през август са 1 166 тона спрямо 1 191 тона за същия период на миналата година. Авиокомпаниите, изпълняващи полети по редовни международни линии, са превозили с 13 % повече товари, значителен ръст е отчетен и по вътрешните линии – цели 18 на сто. Традиционно, през месеца на летните отпуски намаляват обемите на пощенските пратки, на което се дължи и лекият спад в общия летищен товаропоток.
И през месец август 2010 г. Лондон остава предпочитана дестинация с внушителния брой от 19 177 излетели пътници от София за британската столица.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... vgust.html

Re: Летище София

Публикувано: чет сеп 30, 2010 4:50 pm
от gig
от vesti.bg

ЕК: На летище София има монопол
30.09.2010 16:13
Ако в срок от два месеца България не осигури недискриминационен достъп до пазара на наземни услуги на летище София, случаят може да бъде отнесен пред Съда на Европейския съюз

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3298231

Re: Летище София

Публикувано: съб окт 02, 2010 8:40 pm
от Марко Марков
Модернизират летище София
Цялата инвестиция в летището ще е за над 1 млн. лев
Одобрен е проектът за разширение на пътническия салон в зоната за пристигащи извън Шенген на терминал 2 на летище София.
Ще бъде издигната нова стъклена стена и ще бъдат построени още две постоянни стълбища, предаде БТА.
Предстои разширяване на периметъра за пътници и в т.нар. стерилна зона за вътрешни полети. Цялата инвестицията е за над 1 млн. лева. Това съобщи пред журналисти Николай Кабакчиев, оперативен директор на Летище София ЕАД. Той направи това по време на семинар за напредъка в развитието на транспорта в Банско.
Одобрен е проектът за разширение на пътническия салон в зоната за пристигащи извън Шенген на терминал 2 на летище София, уточни той. От 2012 г. до 2018 г. няма проблем летището да работи с рентгените и металдетекторите по стандарт 2 на ЕС. Детекторни рамки и детектори, с които изискването за течности ще отпадне, отговаря на стандарт 3, информира Кабакчиев. Това е преминаване към качествено нов стандарт със специална рентгенова графика.
Едно такова съоръжение струва над 1 млн. евро, а на летището предстои монтиране на поне четири, каза той. Производителите ще бъдат готови с изработването на такива рентгени в средата на 2011 г. и тогава те могат да бъдат закупувани навсякъде в Европа. Сега летището работи все още по стандарт 1 и тече процедура за доставка на рентгенте по стандарт 2. Проектите, свързани с въздушното пространство, представи Диян Динев, генерален директор на ДП "Ръководство на въздушното движение".
Той каза, че предстои обявяване на обществена поръчка за изграждане на новата въздушна кула на летището, която ще струва няколко десетки милиона лева. Работи се и по възможността за предоставяне на пряка метереологична информация за нуждите на РВД. Изпълняват се конкретни проекти за отваряне на електронната система и възможности за увеличаване на приходите на предприятието.
По директивта на Европейския парламент, свързана с изискванията за светлинното обслужване на летищата, вече има създадена работна група от специалисти, каза още Динев.

Re: Летище София

Публикувано: нед окт 03, 2010 7:21 am
от Марко Марков
Нови линии на летище София
01.10.2010
Самолетът на Уралските авиолинии, който излетя днес за първи път по линията София – Екатеринбург от новия Терминал 2, мина под дъгата. Струите от водния салют в чест на първия полет, се разпръснаха в слънчевото небе над Летище София и образуваха красива дъга.
На тържествената церемония по откриване на директната линия присъстваха зам.-генералният директор на Уралските авиолинии - Алексeй Фомин, представителят на авиокомпанията в България – Андрей Андреев, председателят на Съвета на директорите на Летище София - Димитър Богданов и оперативният директор на аеропорта - Николай Кабакчиев.
Алексей Фомин представи дейността на новия партньор на Летище София и изрази задоволство, че съвместните усилия на двете държави са довели до отличен резултат – освен до Бургас и Варна Уралските авиолинии ще извършват целогодишно всеки петък полети и до София. Димитър Богданов поднесе символичен подарък и пожела успешно и ползотворно сътрудничество.
Екипажът на самолет Еърбъс А320, с който ще се извършват полетите по новата дестинация, бе поздравен от българска страна с букет от свежи плодове, а всички пътници и журналисти получиха подарък за спомен от събитието и опитаха от вкусната празнична торта.

Re: Летище София

Публикувано: вт ное 09, 2010 10:44 pm
от Грозев
Летище София се сдоби с машини за топли напитки и храна
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 09 Ноември 2010 23:02

Министърът на транспорта Александър Цветков днес представи първите инсталирани на Летище София машини за топли и студени напитки и пакетирани хранителни стоки.
Машините са разположени на 40 обособени места в обществените и гранични зони на двата терминала на софийското летище. Публичният търг за отдаване под наем на местата за машините беше спечелен от фирма „Вердико” ООД.
По време на представянето министър Цветков заяви, че целта на разполагането на тези машини е пътниците на летище София да имат възможност да си закупят по-евтино кафе, безалкохолни напитки и закуски. По този начин ще са създаде необходимата конкуренция, която ще доведе до по-ниски цени в заведенията на територията на летище София, от което ще спечелят потребителите.
По време на днешното събитието на летище София министър Александър Цветков направи и инспекция на мерките за сигурност на летището. По време на проверката министърът заяви, че системите са на много високо ниво, което не налага въвеждането на допълнителни мерки за сигурност.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... hrana.html

Re: Летище София

Публикувано: чет ное 11, 2010 8:21 pm
от Грозев
Отново рекорден трафик през летище София
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 11 Ноември 2010 18:57


Рекорден месечен ръст за октомври 2010 г. от 13,6% в сравнение с октомври 2009 г. бележи пътническият трафик. Общо на двата терминала на Летище София са пристигнали и заминали 284 546 пътници. Тази цифра надвишава с 6% нивото на трафика през най-успешния досега месец октомври 2008 г.
През октомври 2010 г. осъществените полети от и до Летище София бележат най-голям ръст от началото на настоящата година - 11,3%. Излетелите и кацнали самолети по редовни международни линии са 3 146 - с 13% повече от октомври 2009 г. Увеличение от 14% има и при чартърните полети. Това е повлияно основно от по-голямата активност на авиокомпания „България Еър”.
Броят на обслужените пътници по международни редовни линии се е увеличил с 32 924, което представлява увеличение от 15 % спрямо предходната година. Аналогичен е ръстът при пътувалите с туристически чартъри, а пътникопотокът по вътрешни линии е нараснал с 3 процента.
През октомври продължава тенденцията на увеличение и в обема на обработените товарни и пощенски пратки. Обслуженото карго е 1 436 т., което е с 13% повече спрямо същия месец на миналата година. Най-значителен (33 % спрямо октомври 2009 г.) е ръстът при специализираните товарни превози, чийто пазарен дял в общия летищен карго трафик нараства на 43%.
В края на месец октомври влезе в сила разписание Зима 2010/11, което отново дава основания за оптимистични очаквания. За целия период на неговата валидност до 27 март 2011 г., по 45-те редовни международни линии от Летище София са заявени над 7600 полета. Това е приблизително 15% над броя на изпълнените полети през предходния зимен сезон.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... sofia.html

Re: Летище София

Публикувано: ср дек 01, 2010 12:53 pm
от Грозев
Отменени са два полета от София до Лондон
От Цветелина Катанска
Последна промяна в 12:47 на 01 дек 2010


Полетите на "Бритиш Еруейз" и нискотарифната Easyjet до Лондон са отменени поради лоши метерологични условия, съобщиха от летище София. Самолетите на компаниите няма да извършват засега полети до летищата "Хитроу" и "Гетуик".

Обилните снеговалежи предизвикаха хаус в Германия и Великобритания. Над 200 полета бяха анулирани на международното летище във Франкфурт, а пътниците на високоскоростен влак бяха евакуирани през нощта близо до Лудвигщад, след като дърво, огънато под тежестта на снега, повреди електропровод и влакът остана без захранване и отопление.

Във Великобритания снежната покривака достига от 2 до 5 см. Валежите в страната предизвикаха хаус в Англия и Уелс. В Лондон има проблем с транспорта.


http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/12/01 ... do_london/

Re: Летище София

Публикувано: пет дек 17, 2010 1:33 pm
от Грозев
Стотици са блокирани на летище София заради отменени полети
От Дневник
Последна промяна в 12:25 на 17 дек 2010


Стотици пътници са блокирани на летище "София", съобщи dariknews.bg.

Заради лошите метеорологични условия са анулирани полетите до Франкфурт, а останалите закъсняват с часове и за голяма част от тях няма яснота дали ще бъдат осъществени и кога.

Към 12 ч. закъснението на полета от София до Амстердам е повече от четири часа. В него много от пътниците са с прекачване до САЩ.

"Служителите на Летище София очакват мениджърите, отговарящи за различните дестинации, да информират как и за кога да бъдат пренасочени пътниците. При форсмажорни обстоятелства от "България Еър" обясниха, че не поемат разходи по престоя и настаняване на пътниците, които са изпуснали следващите си полети", разказва главният редактор на "Дарик" в Пловдив Лалка Златанова, която е един от пътниците на полета за Амстердам. Самолетът й е трябвало да излети в 7.30 сутринта.

Голяма част от закъсненията и отмяната на полети се дължат на лошите метеорологични условия в Европа.

"Поради лошото време капацитетът на летището в Амстердам е редуциран до 20 полета на час, което е абсолютно минимално. И всеки полет до там има определено време за излитане. За пътниците, които са чекирани, компанията поема храната и напитките, докато чакат полета", обясни изпълнителният директор на "България Еър" Янко Георгиев.

При закъснение на полета с повече от пет часа пътниците имат право да се откажат от него и да получат обратно пълния размер на стойността на билета си.


http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/12/ ... ia_zaradi/

Re: Летище София

Публикувано: вт яну 11, 2011 4:39 pm
от Грозев
Нискотарифната Easyjet спира и полетите си от София до Мадрид
От Цветелина Катанска
Последна промяна в 12:30 на 11 яну 2011


Британската нискотарифна авиокомпания Easyjet ще спре и полетите си между София и Мадрид от 10 март, показва справка на сайта на дружеството. Само преди два месеца превозвачът преустанови редовните си линии от Милано до българската столица.

"Преустановяваме линията си София - Мадрид в края на зимната си полетна програма. Причината е свързана с пренасочване на възможностите в други пазари в Европа, които в момента предлагат по-големи възможности за растеж и за разширяване на дейността", обясни за "Дневник" Питър Воец, маркетингов директор на Easyjet за Швейцария, Австрия и Източна Европа.

Компаниите, които в момента летят до испанската столица са националният превозвач "България eр" и нискотарифната "Уизер". Цената на двупосочен билет на "България Ер"по дестинацията с всички включени такси от 1 до 10 март е 106.13 евро. За същият период Easyjet предлага полети срещу 90.98 евро за двупосочен билет с включени летищни такси, но без такса багаж. Цената на двупосочен билет за периода с "Уизер" е 99.84 евро с включени летищни такси, но без такса багаж. Това показа проверка на "Дневник" на сайта на трите авиокомпании.

Британският превозвач ще продължи да изпълнява редовни полети от София до Лондон и до Манчестър. От 17 февруари до края на април, авиокомпанията ще лети три, вместо два пъти, до Манчестър. С един по-малко ще бъдат полетите на Easyjet до Лондон от април. Превозвачът ще лети всеки ден в седмицата, с изключение на петък.

От началото на ноември компанията не лети и до италианското летище "Малпенса" в Милано. Спирането на дестинации се случва само две години и половина след като дружеството съобщи, че пуска полети до Мадрид, Милано и Манчестър. Авиокомпанията присътва на българския пазар от края на 2007 г.

В края на март 2010 година националният превозвач на Италия - "Алиталия", също спря полетите си до Милано. Два дни по-късно по дестинацията започнаха да летят самолетите на "България ер". До Милано полети в момента изпълняват две компании - националният превозвач "България ер" и нискотарифната унгарска компания Wizzair. Те кацат съответно на летищата "Малпенса" и "Бергамо".


http://www.dnevnik.bg/pazari/2011/01/11 ... ot_sofiia/