Другите летищата на България

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » ср апр 15, 2009 8:53 pm

Вторият опит за концесия на летище Русе се провали
От Светлана Ненова
Последна промяна в 18:54 на 12 апр 2009


Опитът на транспортното министерство да даде на концесия летище Русе завърши с неуспех, след като към него не прояви интерес нито една компания. Срокът за подаване на оферти изтече на 17 март. Аеропортът беше прехвърлен от военното на транспортното министерство и вече две години ведомството на министър Петър Мутафчиев се опитва да намери инвеститор за него.

"Няма нито един кандидат, вероятно заради глобална финансова криза. Променихме условията на конкурса, но не привлякохме интерес", коментира Петър Мутафчиев. Само една компания е закупила конкурсни документи. От транспортното министерство отказаха да посочат коя е тя. Според източници на "Дневник" това е германско-швейцарският консорциум R.I.C., но той се отказал, защото инвестицията била твърде рискова в условията на кризата. Намеренията на консорциума бяха да изгради логистичен център, който да обедини превозите от пристанището, летището и жп гарата.

Транспортното министерство изисква концесионерът да инвестира 24.7 млн. лв. в строителство на терминал и писта на аеропорта. Новите съоръжения трябва да бъдат въведени в експлоатация от 36 до 60 месеца след подписване на договора. Изпълнението на този срок имаше най-голяма тежест при оценка на офертите заедно с концесионното възнаграждение за държавата.

При първата процедура кандидатите трябваше да изградят всички съоръжения на летището, да направят генерален план за развитието му за 9 месеца и да инвестират 50 млн. евро през първите пет години. Тогава интерес заявиха пет-шест компании, чийто имена отново останаха тайна. "Ще търсим варианти за публично-частно партньорство, но какви ще са те все още не мога да обявя", обясни Мутафчиев. Той не отрече, че се е срещал с представители на летище Берлин, но не даде повече подробности. Транспортното министерство неуспешно се опитва да го привлече като партньор в съвместно дружество.

Бяха проведени две срещи за обсъждане на евентуално сътрудничество, но германската страна има интерес повече към летище София, коментира зам. транспортният министър Юджел Атила пред "Дневник". Той обясни, че евентуалното концесиониране или създаване на смесено дружество за софийското летище е невъзможно без съгласието на Европейската инвестиционна банка и Кувейтския фонд за международно сътрудничество, които отпуснаха кредити за разширяването му. Очаква се правителството да прекрати конкурса.

Едва ли до края на мандата на това правителство ще бъде променен Законът за концесиите, така че да се отдават на концесия отделни части от пристанища и летища. Според Атила, ако промените бяха направени много по-рано, имаше възможност да бъдат намерени инвеститори за малките пристанища по Дунав.


http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2 ... e_provali/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » вт авг 25, 2009 12:56 am

Хвала на таквизи млади капиталисти!

Двадесетгодишен купи летище Търговище за 480 хил. лв.
От Дневник
Последна промяна в 20:11 на 24 авг 2009


Летище Търговище беше продадено за 480 хил. лв. на "Летище Търговище 2009", собственост на 20-годишния Иво Петров. Компанията се оказа единствената, чиято оферта беше допусната до участие в търга на 20 август, обявен от летище Пловдив.

"Летище Търговище 2009" е с предмет на дейност летищен оператор, обучение на пилоти, ремонти на самолети, организиране на скокове с парашути, хотелиерски и туристически услуги. Петров не беше открит за коментар за намеренията му как ще развива летището.

То беше прехвърлено в активите на летище Пловдив, след като германската "Фрапорт" взе на концесия тези във Варна и Бургас. Началната тръжна цена е била 445 235 лв., а предложения подават още "Тракия ер", "Ерпорт секюрити клирънс" и "Драгажен флот Свищов", която е концесионер на пристанище Свищов.

Трите компании не бяха допуснати до разглеждане на офертите заради пропуски в тях, обясни изпълнителният директор на "Летище Пловдив Андрея Андреев пред "Дневник". Той допълни, че летището не работи и дружеството прави разходи, за да го охранява. По думите на Андреев изпълнено е решение на предишното правителство и на съвета на директорите на "Летище Пловдив".

Кабинетът на Сергей Станишев през юни реши да продаде двуетажната аерогара, ресторант със застроена площ 845 кв.м, сграда за техническо обслужване, разположени върху 943 388 кв.м, които са в активите на "Летище Пловдив". Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев обясни, че аерогарата в Търговище е в тежко състояние, за да бъде превърната в действаща, са необходими инвестиции от 25 млн. евро.

Зам.-министърът на транспорта и информационните технологии Камен Кичев научи от "Дневник" за търга. Процедурата все още не е финализирана и ще направим проверка, коментира той.


http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2 ... a_480_hil/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » вт авг 25, 2009 2:00 pm

"Новина" от април 2009 година за продажбата на летището до село Кърналово:
Продадоха летище за 425 хил. лв.

Сряда, 8-ми Април 2009
Антоанета Маскръчка

Бившето военно летище край петричкото село Кърналово бе продадено на частна фирма. Областният управител Владимир Димитров сключи договор за продажбата на имота с петричката фирма "Дрийм ленд" ООД. Площта от 159 дка бе продадена чрез открита процедура с решение на министъра на отбраната Николай Цонев, а по Закона за държавната собственост областният управител издава заповед и сключва договор за продажба.
Четири фирми са участвали в провелия се в края на миналата година търг при обявена начална цена 207 277 лв.
Петричката фирма, собственост на Георги Динев, син на бившия спецполицай Запро Динев, спечели надпреварата с "Лезман България" ООД - София, "Интерпром" ЕООД - Сливница и "Бонима" ЕООД - Петрич, като предложи цена от 425 хил. лв.

www.24chasa.bg
По размери пистата е близка до тази в Търговище. Любопитен съм какво се е случило край Кърналово от април до днес.
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » ср авг 26, 2009 8:19 pm

Скандала се заформя и то здраво.

"Драгажен флот Истър" оспори сделката за "Летище Търговище"
От Светлана Ненова
Последна промяна в 19:58 на 26 авг 2009,


Един от кандидатите за покупката на "Летище Търговище" - "Драгажен флот Истър", оспорва сделката в административния съд в Пловдив, съобщи изпълнителният директор на дружеството Румен Йорданов. Аерогарата беше продадена миналия петък на търг, организиран от "Летище Пловдив", за 480 хил. лв. на "Летище Търговище 2009". Купувачът е собственост на 20-годишния Иво Красимиров Петров.

До отварянето на ценовите оферти не бяха допуснати освен "Драгажен флот Истър" старозагорската "Тракия ер" и "Еърпорт секюрити клиаранс" с мотива, че имат пропуски в документите.

"Драгажен флот Истър", който е концесионер на пристанище Свищов, не е представил оригинал за актуалното си състояние и регистрация по БУЛСТАТ, а копия, което дава основание да не продължи в конкурса. "Бяхме несправедливо отстранени от конкурсната комисия. Настояваме съдът да се произнесе по процедурата и да я върне на етапа отваряне на предложения", обясни Йорданов. Справка в съда сочи, че още не е насрочено дело по жалбата.

Основание за обжалване търси и "Тракия ер". Управителят на компанията Иван Иванов коментира, че покупката на аерогарата е важна за компанията, защото има намерение да изгради база за ремонти на самолети. Интересува ни продаваното летище да има полоса, за да могат да кацат селскостопански самолети.

Иво Петров е син на съдията от административния съд в Добрич Теодора Милева, която преди шест години беше кандидат за кмет от Добрич от "Гергьовден", съобщи в. "Труд". Той е второкурсник във Варненския свободен университет, специалност "Мениджмънт в международния бизнес". "Дневник" потърси Милева, която се оказа в болнични. Тя е съпруга на петия кандидат в листата на "Коалиция за България" - Иван Милев.

Мажоритарен кандидат на коалицията в региона беше Росен Карадимов, съветник на бившия премиер Сергей Станишев. Бившият министър на икономиката и енергетиката Петър Димитров също беше кандидат от Добрич. Решението за продажбата на летището беше взето на 22 юни от кабинета "Станишев". Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев заяви, че не познава Милев и внесъл предложение за продажбата след искане от "Летище Пловдив".

Милев потвърждава пред "Труд", че стои зад сделката и ще я финансира със заеми. Справка в Търговския регистър сочи, че той е съсобственик в няколко строителни компании - "Снит 2009", "Текон", "Инбусо", "НСК инженеринг груп" и "Ирон 2008".


http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2 ... _letishte/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Сашо
[Site Admin]
Мнения: 1751
Регистриран: ср окт 03, 2007 12:42 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Сашо » вт сеп 01, 2009 6:30 pm

И последните развития от летище Търговище и приватизацията
От Медиапул

Сделката за търговищкото летище може да бъде анулирана
1 Септември 2009

Министерството на транспорт, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) може да анулира сделката за продажбата на Летище Търговище на 20-годишен младеж, чиято фирма спечели търга за закупуването му, съобщиха във вторник от ведомството.

Процедурата беше стартирана от правителството на Станишев, което реши да продаде съоръжението в последните дни на управлението си. По информация на Mediapool решението е взето след като местен инвеститор заявил интерес към имота, който няма статут на летище от 1999 г.

Кабинетът Станишев дава ход на продажбата на терена на 17 юли, а фирмата победител е учредена на 29 юли. Това е "Летище Търговище 2009" и е на 20-годишния добричлия Иво Петров.

Дружеството плаща 480 000 лв. за двуетажната аерогара, ресторант със застроена площ 845 кв. м и сграда за техническо обслужване от 216 кв. м. Имотите са върху терен от 943 388 кв. м в с. Буховци. Намеренията на новия собственик са да строи авиационен център за малки самолети.

Иво Петров е син на строителния предприемач Иван Милев, който за парламентарните избори бе на 5-о място в листата на Коалиция за България в Добрич от името на партия “Български социалдемократи” на Георги Атанасов.

След избора на "Летище Търговище 2009", търгът се оспорва пред съда от фирма, която не е допусната до участие - “Драгажен флот – Истър”. Старозагорската фирма от селскостопанската авиация “Тракия ер” и столичната компания за спомагателни дейности в авиотранспорта “Еърпорт Секюрити Клиаранс” също не са допуснати до участие заради неизрядни документи. Така от четирима желаещи да закупят имота, до търга е допуснат само един участник.

След жалбите на отстранените участници, транспортното министерство започва вътрешна проверка на сделката, а бъдещето й ще се реши след приключването й, уточняват от МТИТС.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 02, 2009 4:26 am

Позиция на Министерство на транспорта:

Информация от МТИТС за Летище Търговище 01.09.2009

Летище Търговище не съществува като такова повече от 10 години. То не отговаря на изискванията за експлоатационна годност и застрашава безопасността на полетите, поради което е закрито за полети от началото на 1998 г. Със заповед на министъра на транспорта от 10 ноември 1999 г. е прекратен статута на летището и е заличено от регистъра на летищата в Република България. С този акт то се превръща в неоперативен актив - имот. В последствие, неоперативният актив е прехвърлен за управление на Летище Пловдив. На свое заседание /май м. г./, Съветът на Летище Пловдив установява, че този имот представляват неоперативен актив за дружеството, който не генерира приходи, а акумулира разходи за охрана и поддръжка. Съветът взима решение за продажба, за да бъдат реализирани приходи.

На 22 юни т. г. решение на Министерския съвет дава съгласие Летище Пловдив ЕАД да извърши продажба на тези терени, чрез търг с тайно наддаване.

МТИТС извършва проверка по процедурата. Договорът за продажба ще бъде подписан след приключването й.


http://www.mtitc.government.bg/page.php ... 92&id=3453
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон сеп 14, 2009 6:26 pm

ПРЕССЪОБЩЕНИЕ
14.09.2009 год.
ЗАЛИЧИХА НЕЗАКОННО ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ ЕАД КАТО СОБСТВЕНИК НА ЛЕТИЩЕ ТЪРГОВИЩЕ


На 21.08. 2009 год. ръководството на Летище Пловдив ЕАД заяви пред Общинска служба “Земеделие”-гр. Търговище искане за извършване на административна услуга-издаване на скица за имот, в землището на с. Буховци, гр. Търговище, включен в активите на Летище Пловдив ЕАД. Въпреки заплащането на всички необходими такси и предоставянето на всички необходими документи до този момент скицата не е издадена. От базата данни в Общинска служба “Земеделие” се установи, че до 2008 год. като собственик на имот, в землището на с. Буховци, гр. Търговище е било вписано Летище Бургас ЕАД. На неизвестна дата през 2008 год. държавата е била вписана като собственик с молба № 121/02.12.1996 год. Интересното е, че същата тази молба основанието през 1999 год., като собственик на имота да бъде вписано Летище Бургас ЕАД, в последствие вляло се в Летище Пловдив ЕАД, с всички свои активи.
Кой, на какво основание и кога е заличил Летище Пловдив ЕАД като собственик на цитирания имот не можа да бъде установено.
Бихме искали да посочим също, че от 1999 год. почти ежегодно са издавани скици на въпросния имот. Също така от вливането на Летище Бургас ЕАД в Летище Пловдив ЕАД през 2007 год., като данъчно задължено лице по ЗМДТ е вписано Летище Пловдив ЕАД, като същата Общинска служба Търговище ежегодно изпраща известие за дължимите законови такси, които дружеството заплаща.
На 11.09.2009 год. Летище Пловдив ЕАД сезира Районна прокуратура –Търговище, с оглед извършване проверка по горецитирания случай.

Диана Хитева
Връзки с обществеността
Летище Пловдив ЕАД
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пет сеп 18, 2009 11:43 pm

Продажбата на летище Търговище - спряна след доклад на министър Цветков
17.09.2009


Правителството отмени решението на МС от 22 юни 2009 г., с което се дава съгласие за продажбата на бившето летище Търговище, собственост на „Летище Пловдив" ЕАД. Кабинетът прие условията и процедурата за нецелесъобразни.

След извършен вътрешен одит от МТИТС са установени множество съществени нарушения при обявяването и провеждането на процедурата за продажба на Летище Търговище, като: неспазване на 14-дневния срок за публикуване на обявата за търга; обявлението е публикувано на 10 август 2009 г., а дата за провеждане е 20 август 2009 г. В противоречие със Закона за търговския регистър е от кандидатите да се изискват удостоверения от Агенцията по вписванията. Така се отстраняват другите участници от процедурата и ценовите им предложения не се отварят. Липсва конкуренция и не може да се постигане по-добра продажна цена на имота.

Съгласно оценката на активите на бившето летище Търговище, предложената стойност към месец март т. г. е била 445 232 лв. Назначената от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков проверка доказа, че това е едва 10,49% от балансовата стойност на активите. Новата оценка на пазарната стойност възлиза на 1 409 664 лв.

Имотът е с площ 943 388 кв. м, заедно с построените в него двуетажна масивна железобетонна сграда - аерогара (с приемна част, технически блок и ресторант) и едноетажна масивна сграда за техническо обслужване.


http://www.mtitc.government.bg/page.php ... 92&id=3499
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 05, 2010 9:33 pm

Летище Русе отново ще бъде предложено за концесиониране
От Росица Великова
Последна промяна в 14:42 на 05 мар 2010


Летище Русе ще бъде предложено отново за концесиониране, съобщи зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев. Той уточни, че в момента се изготвя концесионен анализ. Това е единственият начин летището да се развие, като инвеститорски интерес има, посочи зам.-министърът.

Процедурата може да завърши до година и половина. Условията ще са много по-благоприятни от поставените при първите два опита за концесиониране на летището в Русе, които не са привлекли желаещи, заяви още Кичев.

Летище Русе трябва много бързо да се открие за ползване, за да не се доразруши и да не изгуби лиценза си, защото едва ли България ще има скоро възможности да строи подобни обекти, допълни той.

Летище Русе може да обслужва товарни самолети, бизнес самолети и хеликоптери, граждански полети, селскостопански летателни средства, противо-пожарни самолети и други, сочат справките.

Според зам.-министъра на транспорта аеропортът може да се ползва като учебна база, сервизен център и дори като алтернатива на румънското летище Отопени.


http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/03/05 ... lojeno_za/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон мар 29, 2010 7:19 pm

Уникално летище харизано на фантом
Неизвестна софийска фирма го купила за 2 лева на квадрат


Над 400 военни имота, част от ликвидираното "Воинтех", са били разпродадени за жълти стотинки от правителствата на НДСВ и БСП. Земята е продавана за левче на квадратен метър, а военната техника - самолети и яхти, са изтъргувани като старо желязо. Така един самолет е бил продаван за 2 бона. Всичко е ставало чрез подставени лица, а голяма част от средствата са пълнели партийните каси. Това разкри рейд из приватизираните парчета, воден от председателя на парламентарната група на ГЕРБ Красимир Велчев.

Високопланинското летище край Габрово било шитнато за 425 бона
Уникално високопланинско летище в Габровско е харизано за жълти стотинки. Сделката е от 2007 г. и е сключена след търг с тайно наддаване, разкриха депутатите от ГЕРБ, които на място инспектираха приватизираните обекти. За аеропорта, който се намира край габровското село Мичковци. са броени 425 000 лв. Навремето той е използван от местните за аероклуб и школа за начално военно обучение. Сделката е финализирана криминално само с предварителен договор за продажба с неизвестна софийска фирма. На практика това е заповед за продажба, подписана от военния министър тогава Веселин Близнаков.
По-късно най-вероятно заповедта е изповядана като окончателен договор в съдебна зала, предположиха пред "Стандарт" експерти по продажбата на държавна собственост. В графата купувач обаче пише "неизвестен".
Пистата на летището е 1,4 км. От тях 800 м са бетон. Базата се състои от триетажна битова сграда с отоплителна система, кухненски сектор, столова, два хангара и склад.
Само застроената площ без пистата е 4000 кв. м, които са продадени за 354 000 лв., което е 88 лв. на кв. м. Ако към цената се калкулират пистата и незастроената площ, цената сигурно ще падне на 2 лв. на кв. м, обясниха парламентаристите от ГЕРБ.
"Всичко е ставало на четири очи, с пряко договаряне", посочи Красимир Велчев.
По подобен начин е продаден и теренът на летището в Божурище, чийто терен от 1100 декара е заменен за 160 негодни за живеене апартамента, а земята се е продавала по 30 стотинки на квадрат. Сделката е извършена по време на правителството на Симеон Сакскобургготски и финализирана в последната седмица на царското управление.
Търговското дружество "Воинтех" е разполагало с над 30 морски бази с над 200 яхти, 17 летища с над 122 самолета, автошколи с над 3000 автомобила. Организацията е обучавала младите хора на спорт и труд.
Макар да е в ликвидация отдавна, управляващите от тройната коалиция удрят чертата на "Воинтех" окончателно през юни 2009 г., дни преди изборите. Така управляващите се опитват да покрият всички афери около приватизацията на имуществото, твърди Велчев.
"Воинтех" е в ликвидация от 2003 г. Навремето капиталът му е три пъти по-голям отколкото на военните заводи "Терем". Последното ръководство на дружеството Валентин Атанасов, Иван Петровски и Петър Цветков започва да продава на поразия имущество. След това са назначени ликвидатори, които тотално го разпродават.
Едни от най-скандалните сделки са във Великотърновско. Терен от близо 20 дка между сградите на бензиностанцията на "Петрол" и КАТ са харизани на безценица на софийска фирма. Теренът е с площ от близо 20 дка. Софиянците от своя страна препродават 14,8 дка и си оставят парцел от 4,5 дка с изглед към бензиностанцията. По-късно през март 2007 г. софиянците продават триетажна сграда, няколко автоработилници, сервизи, паркинги и зелени площи на великотърновска строителна фирма за 1,6 млн. лв. без ДДС, или 54 евро на квадрат. Инвестицията се изплаща за година. Част от парцела е предложен на търговска верига за хранителни стоки срещу 130 евро на квадрат. Другите парцели ще стават бизнес сграда, магазини и жилищни блокове.
Прокурорски проверки на над 130 договора на отдаване на наем на имущество без търгове са проверявани от прокуратурата, но резултат няма.
"Министрите от тройната коалиция са се състезавали кои министерства да изхранват партиите им", коментира Красимир Велчев. Той се надява прокуратурата да започне истинско разследване на щетите за държавата.
Екип на "Стандарт"


http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=319102
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон окт 25, 2010 1:07 pm

Летището на Русе може ще търси бъдеще с нискотарифните полети
От Росица Великова
Последна промяна в 12:52 на 25 окт 2010


Подготвя се концесия за пускане в експлоатация на русенското летище Щръклево като аеропорт за нискотарифни полети. Информацията бе представена от областния управител на Русе Пламен Стоилов и народният представител Пламен Нунев.

Според тях се използва удачният момент, в който летищата на Букурещ са с претоварен трафик и не могат да поемат всички полети на нискотарифни компании, а поради кризата Румъния се е отказала за осъществява проект за мегалетище на юг от столицата си. Двете провалени предишни предложения за концесия на Щръклево се били подготвени неграмотно, а условията в тях са били нереалистични, смята областният управител на Русе.

Сега се разработва осъществима концесия. Ще се търсят и други механизми за пускане на летището като например публично частно партньорство, каза областният управител. Той съобщи, че вече е рекламирана концесията сред около десет големи авиокампании, не само от Европа.

Местоположението на летището е с възможност за комбиниране на железопътния, сухопътния, водния и въздушния превоз на товари.

Русенското летище е проектирано през 50-те години като военно. През 1958 г. е открита линията София - Русе, с която се и поставя началото на дейността на крайдунавския аеропорт. Летището спира да работи през 1996 г. След преустановяването на полетите от летището се търсят варианти за ползването му, но засега останаха само като идеи.


http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/10/25 ... udeshte_s/
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
gig
Мнения: 506
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:20 am
Местоположение: Sofia

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от gig » чет яну 13, 2011 12:11 pm

Акция "Елен" на горнооряховското летище
от actualno.com

http://society.actualno.com/news_331617.html


"Дори в Брюксел знаят, че в Горна Оряховица аеропортът не може да приема полети заради „гостуване” на елен." :)

Дано се размине без да убият животното.
Сашо написа:Давай Гриша, че сбирка без теб е като авиошоу без Свилен Иванов!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » чет юни 09, 2011 4:19 pm

Удължиха с два месеца концесията на летището в Щръклево
Новият транспортен министър Ивайло Московски е удължил с два месеца срока за концесия на летището край Щръклево, заяви в Русе депутатът от ГЕРБ Пламен Нунев, предаде кореспондентът на БГНЕС от града.
Новият транспортен министър Ивайло Московски е удължил с два месеца срока за концесия на летището край Щръклево, заяви в Русе депутатът от ГЕРБ Пламен Нунев, предаде кореспондентът на БГНЕС от града. Летището бе обявено за пореден път за отдаване на концесия от правителството, след като предишните опити за намирането на инвеститори се провалиха. Първоначално срокът за деклариране на интереси бе три месеца – до края на юни, но сега той е удължен с още два месеца. Причината е, че интерес към концесията за 35 години са проявили една френска, една германска и една румънска компания. Реални действия все още няма, затова се дава още малко толеранс. Най-реалистичният вариант за съживяване на летището в Щръклево е то да обслужва нискотарифни полети.

/БГНЕС /www.bgnes.com
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пет ное 11, 2011 9:10 pm

Няма интерес към летище Горна Оряховицa
Написано от Списание АЕРО
Петък, 11 Ноември 2011 18:59


Само в рамките на една година се провали втори опит за отдаването на концесия на летището на Горна Оряховица. Срокът за подаване на документи е изтекъл, но няма нито една компания заявила интерес. Това съобщава местният вестник „Янтра ДНЕС”.
Предстои да се вземе решение дали срокът на концесията да се удължи отново или да се променят параметрите й. Според тях бъдещият концесионер трябва да има поне 3 млн. евро годишен приход от управлението на гражданско летище за една от последните 10 г. Кандидатът, който ще развива аерогарата за следващите 35 г., трябва да има основен капитал от най-малко 1 млн. евро и материални активи за поне 5 млн. евро. Задължително е да има минимум 10 г. опит по управление и експлоатация на гражданско летище.
При същите условия бе направен опит за отдаване на концесия и през пролетта, но и тогава не се появиха желаещи.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ovica.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
AShotInTheDark
Мнения: 540
Регистриран: съб ное 22, 2008 9:52 pm

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от AShotInTheDark » нед мар 25, 2012 9:13 pm

Република Корея проучва възможностите за инвестиции в Летище Стара Загора

Сряда, 21 март 2012 г., 17:37

Посланикът на Република Корея в България Н.Пр. Чън Би-хо посети Стара Загора и се срещна с областния управител Недялко Недялков и с кметът на община Стара Загора Живко Тодоров. Дипломатът поиска да разгледа Летище Стара Загора и обсъди с ръководството на общината възможностите за инвестиции.
Към летището в Стара Загора интерес проявяват инвеститори от Република Корея и от Китайска народна република.
Посланикът на Корея и съпругата му Анна Ким бяха информирани за идеята старозагорското летище, което е с изключително добри локационни и транспортни връзки, да се превърне в логистичен център между ЕС и Азия. Полосата на Летище Стара Загора е дълга 2 550 м. Прилежащите територии са около 6 000 дка. Близостта до железопътна и магистрална инфраструктура е на отстояние от 5 км. Всичко това го прави изключително привлекателно за инвестиции в модерно карго летище за товари.
Според анализ на Центъра за икономически изследвания в България бъдеща инвестиция в Летище Стара Загора ще даде възможност да се посрещне новия въздушен трафик, особено между Азия и ЕС, отличната локация позволява придвижване 3 часа със самолет и 24 часа с камион до всички дестинации на Европа, добри климатични условия, бързи митнически услуги, ниски данъци и най-ниски разходи за труд за квалифицирана работна ръка в ЕС. Данните сочат, че въздушният товаропоток до и от ЕС ще нарастне с 5,8 млн. тона. 78 % от тях ще идват от Азия.
Превръщането на летище Стара Загора в международен транзитен хъб ще има капацитет товари от 150 000 до 250 000 тона, 2 писти обслужващи Боинг 747 и Еърбъс 380, пътници между 10 – 20 млн. годишно.
Посланик Чън Би-хо изрази задоволство от видяното и заяви, че ще представи летището пред азиатски компании. Последният заяви, че при следващото си идване в Стара Загора ще дойде с делегация от бизнес партньори.
Всички летища в Република Корея се управляват от държавна корпорация, като страната е четвъртият най-голям карго оператор в света.
Кметът на Стара Загора Живко Тодоров представи пред посланикът на Република Корея в България Н.Пр. Чън Би-хо и европроектите, които подготвя общината и по които се работи. Те са стойност приблизително 200 млн. лева. Тодоров отбеляза, че Стара Загора има добро културно наследство, исторически и археологически находки, които новото общинско ръководство смята, че трябва да привличат, както туристи от страната, така и от чужбина. По думите на кмета Стара Загора има добре развита инфраструктура, близост до магистрала Тракия и бъдещия тунел под Шипка, както и три преминаващи транспортни коридора, което дава добри перспективи пред бизнеса.
Н. Пр. Д-р Чън Би Хо сподели със задоволство, че миналата година корейски диригент и изпълнители са изнесли в Стара Загора концерт, заедно със състава на старозагорската опера. В откриващата се тази вечер в Градската художествена галерия изложба на Анна Ким Цветовете на Корея той вижда възможност за укрепване на връзките в областта на културата между нашите две страни. Установени са добри отношения и в сферата на образованието, като все повече ученици и студенти в България започват да учат корейски език, каза посланикът. Според него Стара Загора има добре структуриран бизнес, добре подготвени кадри и добре оборудвани предприятия. Д-р Хо вижда възможности за добро сътрудничество в сферата на военната и фармацевтичната промишленост, производството на натурални продукти и билки.
Зам.-кметът по хуманитарните въпроси Ваня Сотирова представи възможностите за образование и за реализация на програми за обмен на ученици и студенти. Тя сподели, че старозагорски деца вече са се обучавали в Корея в рамките на европейски образователни програми. Заедно с посланика те дискутираха възможността за обмен на студенти от Тракийския университет и сродни университети в Корея.
Бизнес контактите могат да се реализират по-добре, когато имаме добри културни и духовни контакти, обобщи кметът Живко Тодоров в края на срещата, като изрази желание Стара Загора да се побратими със сроден град в Република Корея.
Той показа на гостите бившето гражданско летище на Стара Загора, като подчерта, че вече е разговарял с министрите на отбраната и на транспорта за възможностите да бъде използвано отново, тъй като това би стимулирало развитието на бизнеса в региона.
След като се запозна с данните за аеропорта, дипломатът сподели, че той може да бъде използван както за вътрешни и международни граждански полети, така и за карголетище. Лично ще поканя частни и държавни компании да дойдат и да се запознаят на място с потенциала и възможностите за развитието му, заключи д-р Хо.

Изображение

Изображение

Изображение


www.chambersz.com
Прекратявам участието си във форума, 07.04.2014 г.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пет авг 31, 2012 2:34 am

Пак удължават процедурата за концесиониране на Горна Оряховица
Написано от Списание АЕРО
Четвъртък, 30 Август 2012 20:18


Министерството на транспорта удължи до 17,00 часа на 3 декември 2012 г. срока за получаване на оферти по процедурата за предоставяне на концесия на летище „Горна Оряховица”. Документацията за участие в откритата процедура може да бъде закупена на стойност 5 200 лв. в срок до 17.00 часа на 30 ноември 2012 г. Това собщава МТ.

Обектът на концесията представлява гражданско летище за обществено ползване Горна Оряховица, което включва: концесионна територия с обща площ 2 115 405 кв.м, намиращи се в местността Ашова, построените върху поземлените имоти сгради, както и сградите, съоръженията и оборудването, които ще бъдат изградени и/или монтирани от концесионера на негов риск и с негови средства при условия и по ред, определени с концесионния договор.

С обекта на концесията могат да се извършват дейностите на летищен оператор, дейностите на оператор по наземно обслужване и други търговски дейности, които са съвместими с предназначението на обекта. Концесията се предоставя за срок от 35 години.
Срещу предоставеното право да ползва летището, концесионерът ще бъде длъжен да заплаща годишни концесионни плащания след изтичане на първоначалния гратисен период, определен с офертата на участника, но не по-дълъг от 4 години от влизане в сила на концесионния договор.

Концесионерът ще е длъжен да поддържа в наличност обекта на концесията на негов риск за целия срок на концесията при следните категории на летището: категория на летището – 4D; достигане на категория на аварийно-спасителното и противопожарното осигуряване – 7; категория на обслужване на пътниците – С.

От кандидата се изисква да има опит в управлението и експлоатацията на граждански летища.

Това е шестото удължаване на срока на процедурата, която продължава без прекъсване от февруари 2011 г., но за сега няма никакъв интерес.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ovica.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон сеп 03, 2012 10:45 pm

Много ми си иска да видя кой е този ентусиаст дето ще налее 50 млн. в Кондьофрей и да го прави карго летище..

http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/09/ ... remontira/
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » пон сеп 03, 2012 11:24 pm

=RvE=Tito написа:Много ми си иска да видя кой е този ентусиаст дето ще налее 50 млн. в Кондьофрей и да го прави карго летище
Аз го видях този ентусиаст, но не успях да разменя приказка с него.

Има логика в развитието на Кондофрей като нискотарифно и чартърно летище, което да обслужва София и планинските курорти в Банско. Особено предвид факта, че с построена магистрала от там до центъра на София би трябвало да е около 40 - 45 минути.
Въпросът е дали държавата ще даде да се прави конкуренция на потенциалната златна кокошка за концесиониране в лицето на Летище София ЕАД.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » пон сеп 03, 2012 11:37 pm

Оффтопик - парапланеристката общност сме сериозно обезпокоени от подобен план, който сериозно ще навреди на летенето в Софийска, Пернишка и Кюстендилска област. Ма кой ли ни пита :roll:
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Другите летищата на България

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 22, 2013 1:34 am

Кондофрей заработва като гражданско летище
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 21 Януари 2013 18:33


Летище Кондофрей, намиращо се край едноименното радомирско село, ще може да приема пътнически самолети от клас С до края на тази година, съобщи заместник-областният управител на Перник Радослав Йорданов, цитиран от БТА. Летището ще е известно с новото име София – Запад.

Това означава, че на пистата ще могат да кацат самолети като Boeing 737 или Airbus A320. Така летището ще може да поеме чартърни полети до Черноморието, Банско или Гърция.

Бившото военно летище беше продадено на търг за 1,25 млн. лева през 2011 г. То е построено в периода 1962 - 1966 година и е с дължина на пистата от 2,5 километра. Новият собственик е фирмата „София Уест Еърпорт ЕООД“. Реално пистите на летището се използват от септември 2012 година, но на този етап само за карго превози.

Предвижда се до края на годината летището да получи разрешение за поемане на големи самолети и да бъдат открити 200 работни места. Стойността на този проект е 57 млн. лева, допълва още Йорданов.

Реновирането на летището започна през миналата година. Тогава беше обновена пистата, така че да могат да кацат товарни самолети. Сега предстои изграждане на стоянки за самолетите, складове и сграда на летището.

Това е един от най-големите частни инфраструктурни проекти в региона, обясни още заместник-областният управител на Перник. По тази причина и от есента в професионалната гимназия по автотранспорт ще бъде открита и нова паралелка, която да подготвя кадри за летището.

Междувременно сайтът за разследваща журналистика „Биволъ” обяви, че фирмата, която е купила летище Кондофрей е свързана със сина на настоящия военен министър Аню Ангелов. Управител на „София Уест Еърпорт ЕООД“ е Владимир Петров Ненчев, който повече от 10 години е съдружник със сина на министъра на отбраната Пламен Ангелов в друга фирма. Точно по време на управлението на министър Ангелов летище Кондофрей бе продадено.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... ishte.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори