Нискотарифни авиокомпании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 29, 2017 3:24 pm

Очертава се не особено весел зимен сезон за Ryanair (FR) и устатият и бос MOL. И вече не става дума единствено за напускане на пилоти.

- 30% съкращаване на полетите от София
- базата в Трапани се затваря изцяло, орязцване на честоти от всички останали бази на италианска територия
- спиране на полетите от Лондон до дестинации-икони (в смисъл, едни от най-печелившите), като Белфаст, Глазгоу и Единбърг (явно еasyJet победи)
- спиране на всички вътрешни полети в Полша (в случая вероятно LOT победи)
- най-грубо изчисленията сочат около 100 канцелирани полета на ден за перода на цялото зимно разписание

Въпреки, че на WIZZ също и се наложи да намали честотите до София (http://sofiaglobe.com/2017/09/24/wizz-a ... o-the-u-k/), при FR нещата са много по-глобални, нещо нетипично за арогантният и свикнал единствено на успехи MOL. 25 самолета ще останат изцяло на земята за целия зимен сезон (ако не се намери кой да ги вземе на лизинг, нещо почти сигурно, защото никой не иска конфигурацията на FR – дори и друга НТА), а други 10 в позиция стенд-бай (утилизация под 30%).
Канцелираните полети за зимният сезон ще засегнат много пасажери, защото 400.000 билета вече са продадени. FR твърдят, че са уведомили с мейл всички пътници, което предизвика пореден медиен скандал, защото голяма част от последните пък твърдят обратното. Биратанската Civil Aviation Authority (CAA) вече е започнала разследване по случая. В обвиненията към FR влиза и умишлено скриване на правата на в случай на канцелиране на полет (https://www.rte.ie/news/2017/0927/90803 ... authority/), защото превозвача отказва компенсация, ако пасажера реши да пътува с друга АК (и съответно да му бъде заплатен полета)
Само преди седмица MOL твърдеше, че няма да бъде канцелиран нито един полет от зимното разписание. Сега призна, че и всякакви планове за закупуване на част от Alitalia са изоставени.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Airfan » ср окт 04, 2017 12:13 am

Чудя се към фалит ли вървят или наистина имат недостиг на пилоти.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

harrier
Мнения: 58
Регистриран: съб окт 06, 2007 2:42 pm
Контакти:

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от harrier » ср окт 04, 2017 5:31 pm

Проблемът с недостига на пилоти по-скоро е (или скоро ще бъде) повсеместен. Просто първо избива при НТА, защото там се лети повече (в смисъл на блок часове на самолет на ден), много пилоти и стюардеси правят нальот близо до максимално позволения (накрая на годината остава малко буфер за непланирани ситуации), темповете на растеж са доста по-бързи (Райън са получили 39 нови 737 нето през последната финансова година) и не на последно място – текучеството принципно е много по-голямо заради условията на работа.

В някои традиционни/хибридни авиокомпании също се наблюдава подобен проблем, който често е ограничен до определен тип самолет. Напр. Austrian, където през последните години се налагаше чат-пат да се взимат самолети на мокър лизинг не заради липса на машини, а заради липса на екипажи. Също така често се случва определени вътрешноевропейски полети да ги ъпгрейдват на 767/777 заради недстиг на пилоти на А320 (официалната версия е, че обучават пилоти за widebody, но в бранша се чуват други неща).

Другият проблем, който допринася за подобни ситуации е, че до преди 3-4 години предлагането на пилоти бе по-голямо от търсенето, а сега по всичко личи че е обратното. Достатъчно е да се погледнат какви са били изискванията тогава и сега в едни и същи а/к.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » ср окт 04, 2017 8:12 pm

Airfan написа:Чудя се към фалит ли вървят или наистина имат недостиг на пилоти.
Второто е сигурно - много народ напусна. Слуховете са, че 90% от тях са отишли в DY (Norwegian). Eдин превозвач, който стартира като НТА, а в последствие се превърна в хибриден (термина употребен от колегата по-горе е доста подходящ). DY е нещо като хит последните години, има и long hоul линии (субдивизиите са няколко), имат славата на екзактни (за разлика от FR) поне що се отнася до понятия като "скрити" такси, както и канцелиране на полети и отношение към пасажерите в случая.
Що се отнася до фалит - не вярвам. FR продължават да са много силни, АК е пуснала пипала из цяла Европа, въпреки последните неудачи, де факто не са на загуба.
MOL може и да е брутално арогантен простак, но стратегията му се доказа като печеливша. Няма АК във света, която да е водила повече дела, превозвача е наел едни от най-скъпо платените адвокати. Последното от което се страхуват в централата на FR е поредният съдебен иск.
IMHO, много жалко е и друго. Хора, които са оревавали орталъка (по една или друга причина) след букиране с FR, следващият път правят същото. Това вече вероятно е обект на психологията, защото дори за първокласник е ясно, че ниските тарифи на НТА не са никак ниски, термина е просто модел на образуване на тарифата. Пъпчив sophomore обяснавяше на репортерите, че вярно - налагало му се е да прекарва по цели нощи на летищата, но FR продължава да е любимата му АК, защото никой друг не предлагал тарифи от 9.99 :)

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Airfan » чет окт 05, 2017 2:58 pm

Аз нямам против НТА, дори ги намирам за нещо чудесно. Така всеки може да избира с какво да пътува - евтино или скъпо с всичките последствия от това. Не би следвало никой, който букира с НТА да се оплаква ако закъснее или не замине.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 05, 2017 3:41 pm

Airfan написа:Аз нямам против НТА, дори ги намирам за нещо чудесно. Така всеки може да избира с какво да пътува - евтино или скъпо с всичките последствия от това. Не би следвало никой, който букира с НТА да се оплаква ако закъснее или не замине.
Да, това е вярно.
И аз застъпвам същата теза . За всеки влак си има пътници.
Ако нещо безкрайно ме дразни в модела НТА или поне част от следващите го АК, то това са безскрупулните лъжи (типичен случай е именно FR).

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Airfan » чет окт 05, 2017 4:05 pm

Almasy написа:Да, това е вярно.
И аз застъпвам същата теза . За всеки влак си има пътници.
Ако нещо безкрайно ме дразни в модела НТА или поне част от следващите го АК, то това са безскрупулните лъжи (типичен случай е именно FR).
Мен примерно, не ме дразнят, защото нямам очаквания към тях. Нямам очаквания за лукс, комфорт или точност. Важно ми е да стигна от т.А до т.Б както със селския автобус, тъй като ми е евтино. Когато искам лукс - купувам скъпи билети и тогава имам претенции. С НТА може и да те послъжат тук там завоалирано, но пак ще е по-евтино, ако пък си голям будала, то тогава може да ти легне и като с нормална компания, ама то те будалите си го заслужават.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 05, 2017 5:50 pm

Airfan написа:
Almasy написа: С НТА може и да те послъжат тук там завоалирано, но пак ще е по-евтино, ако пък си голям будала, то тогава може да ти легне и като с нормална компания, ама то те будалите си го заслужават.
:lol:
Добре казано.
Аз с НТА изобще не летя (камо ли с FR).
Но е много вярно, че "те будалите си го заслужават" :mrgreen:
Както и че, будала понякога (макар и по-рядко), може да се окажеш и с някой legacy carrier.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » нед окт 15, 2017 11:12 am

Ryanair (FR) взема крути мерки

Случи се немислимото – MOL поднесе официално извинение на пилотския състав (досега единствените реплики в отговор на негодуванието на последните са били от рода „на който на му харесва – партакешите и вън – за секунди ще намеря заместници). Според слуха, основната причина е последното общо събрание, на което инвеститорите така са калайдисали „голямата уста”, че веждите му са се подпалили.
АК отсега мъдри стратегия, която да влезе с лятното разписание за 2018-та.
FR е не толкова добре позициониран в Централна и особено Източна Европа, където WIZZ определено има надмощие. Скандала между MOL и холандското правителство (познай от кого инспириран) не подобри нещата. АК вече няма блестящ имидж в страни като Португалия, Франция и Германия, и атака на изтока е доста по-вероятна, вкл. слабо разработени за FR пазари като България, Украйна и Израел, където без съмнение борбата с WIZZ ще е безмилостна. Всъщност вече индикации, че Ryanair възнамерява да обяви открита война на WIZZ има – съвсем наскоро превозвача стартира пряка линия до Сантандер от светая светих на WIZZ – Будапеща. FR, розбира се има и други дестинации от BUD, най-вече в Италия, но почти всички са от време оно, нови не бяха откривани. Пък и стратегията на MOL почти изцяло беше насочена към борба с legacy carriers, с други НТА рядко се кръстосваха шпаги.
Русия е почти изключена по много причини (не само срива на пъникопотока последните години), една от най-важните от които е, че руското правителство позволява полети на чужди авиокомпании от територията на Русия само до страните, където са регистрирани, нещо което е в тотален разрез с политиката на FR.
Вероятно на превозвача ще и се наложи да се пооткаже в определена степен и от друг свой майнмунджилък (който се явява и в немалък процент причина за вечните скандали с различни институции). FR получава много пари от малки изолирани летища, туристически бордове, регионални консулства и общински администрации, които се надяват, че откриването на директни линии би могло да подмомогне местния бизнес (особено туристическия). Не винаги обаче това проработва. Последният пример е остров Kos, където FR се конкурираше с Оlympic/Aegean. Удряйки калема обаче, администрацията на Kos прецени, че буквално са изнудвани от превозвача при почти нулеви ползи и не поднови договора. След като тази финансова инжекция секна, FR моментално прекрати полетите. Същото се случи и с друга гръцка дестинация – Волос, откъдето Ryanair летеше директно до STN (Лондон), както и Болоня и Ейндхофен през 2009-та.
Друг шанс е Италия, особено ако Alitalia каталяса окончателно. Причината е, че FR така или иначе има вече множество бази на територията и експанзията ще е къде-къде по-лесна, отколкото за WIZZ или easyJet.
Борбата за пазара на Берлин (след колапса на AirBerlin) ще е трудна и с неизвестен край, особено след като Lufthansa пое част от бизнеса на АВ. Не, че MOL няма да се пробва (по едно време последният беше сложил слогани на самолетите си, които гласяха „Bye, bye Latehansa”).

Изображение

Всъщност, може да се каже, че той вече го направи (http://www.thejournal.ie/ryanair-air-be ... 1-Aug2017/). Германският превозвач обаче неколкократно доказа, че не се плаши от „кучешки лай” – обективно погледнато, FR до сега не е успял да завземе дори и част от линиите и.
Какъвто и да е резултата, едно е сигурно – МОL малко или много ще остане верен на себе си и ще продължи да играе мръсно. Налице е вече и поредният скандал, след като ирландеца заяви в СМИ, че Norwegian (АК, на която определено има зъб, още повече, че тя „открадна” болшинството от пилотите му), е пред фалит и и остават не повече от 4-5 месеца. Това че, норвежците отрекоха категорично и изнесоха официално финансовите си резултати за 10 години, едва ли го е прочел някой, пък и вярна е приказката – „нека кажат, че сестра ти е к…ва, път ти доказвай, че нямаш сестра”

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 16, 2017 4:55 pm

Hай-големият нискобюджетен превозвач в Европа "Райънер" (Ryanair) ограничава ръчния багаж за пътниците си. Това се вижда от съобщение на компанията на корпоративния й сайт. Решението е мотивирано с това, че закъсненията на полети се случват основно заради това, че клиентите предпочитат да се качат с две чанти на борда вместо да чакат те да бъдат чекирани.

:lol: :lol: :lol:

http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/09/08 ... gaj_video/

Nikolay_Popov
Мнения: 9
Регистриран: пон сеп 04, 2017 6:56 am

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Nikolay_Popov » пон окт 23, 2017 10:40 am

Проблемът с пилотите ще е голям за всички. УНТА (ултра low cost каквито са RYR и Wizz) първи го усещат защото се ползват от богаташчетата имали достатъчно пари за обучение, но нямащи часове и стаж за изикванията на по-големи АК. Голяма спънка е и България, където образованието съвсем нехае за този бранш. Обучението е прекалено скъпо, недотирано, което отказва доста иначе кадърни евентуални пилоти.
За зимно разписание- предполагам отмяната на полети до края на зима17-18 е превантивно. Очаквам декември-януари да върнат полети, като уж изпреварват прогнозите за новопостъпили кадри. Очаквам същите, както и други АК с течение на годините напред да стартират програма за (до)обучение на пилоти с изплащане от заплати и съдействие с ЕС.
За лъжите- стандартните авиокомпании също казват най-оптималната имформация. Закъснява се само заради времето (например). За такси- досега не съм имал проблеми. Чета отляво надясно, отгоре надолу и ми става ясно кое какво как и колко. За незнаниети- в съда "незнам" не се приема. Достатъчно източници има за отменен и/или закъснял полет. А за да е толкова просперитетнс Ryanair значи моделът е успешен. Радвам се как разбиват статуквото за трудно пътуване и работа в АК. Факт е и че голяма част от летищните такси са измишльотини. А в същото време за наем на магазините дерат кожи... Не мисля, че ползващите (У)НТА са будали. Специално за ЕС и Шенген това е едно от осъществяването на една от основните идеи- свободно движение. За полет от три часа (максималните в рамките на Европа) не знам какво обслужване бих искал. Не съм се качил от ръкав-голяма работа. Няма сървис- предпочитам да опитам местната кухня, а не микровълнова храна. За закъснения- е тва вече трябва да се развие и уж ще се работи в тази насока. Ryanair стана прекалено голяма АК а продължава с принципи от началото й по този път. Може и да опростявам нещата, но не значи, че не си обяснявам цялата система. Та определено трябва да се създаде мрежа от "резерви" самолети+екипаж. Особено за UK и Ирландия, където времето си има характер, а полетите са много. Досега не съм имал кой знае какви закъснения (кацане с под 1 час закъснение). Дори да е повече- не виждам защо трябва да ми се плаща кой знае какво обещетение за цена под 100€ билета. Дори тогава бих имал претенция само за 50% от стойността, освен в случаи на лошо време (АК и персоналът нямат никаква вина, не са майката Природа, Годпод, Исус, Аллах, Буда, Ванга, всевиждащото око). Все пак съм закаран. Някои от обезщетенията са абсурни.
Повтарям си един пост- като не си ползвал нещо, как имаш мнение за него?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 23, 2017 5:04 pm

Добре......реших да проверя за следващото ми пътуване (заминаване 28.10), колко ще ми излезе с нискотарифна, конкретно с FR.
Резервациите са 3, защото пътуването е open jaw, тоест заминаването е до Родос (RHO), но връщането е от Санторини (JTR). В случая, за сравняването това дори е по-добре – двупосочните билети са дори по-евтини (често).
Нека сравним в ценово отношение само първата резервация (PNR: U2ENZK), тоест полета до Родос (през Атина):

Ценовия баланс с A3/Aegean:

SOFATH A3 857 (operated by Olympic)
ATHRHO A3 7214 (operated by Olympic)

ТOTAL EUR 79.63

Включен протектиран трансфер, багаж 23 кг.


Да видим сега с FR (Ryanair):

С чекиран багаж (20 кг) и без глезотии като избор на място и така нататък:

SOFATH FR 6300 EUR 52.99
ATHRHO FR 1240 EUR 78.11

ТOTAL EUR 131,10



До тук Aegean – протектиран трансфер, приличен часови престой, всичко включено (застраховки, кетъринг, чекинг, място, еtc.) – 79.63

Ryanair – НЕпротектиран трансфер, 9 часа висене на атинското летище, дори платения багаж е с 3 кг по-малко - 131,10

Нискотарифната АК е с EUR 51.47 по скъпа от ВИСОКО тарифната.
Без изобщо да коментираме нивото на сървиза или колко сантиметра са ти отпуснати в кабината на самолета.

Би ли ми казал една единствена причина да пътувам с Ryanair?


Ще довърша постинга (отговоря изцяло на въпроса ти), но сега нямам време, вероятно довечера или утре.
Прикачени файлове
Screenshot-2017-10-23 mail com – Free Email Accounts.png
Screenshot-2017-10-23 mail com – Free Email Accounts.png (21.9 KиБ) Видяна 519 пъти

Nikolay_Popov
Мнения: 9
Регистриран: пон сеп 04, 2017 6:56 am

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Nikolay_Popov » пон окт 23, 2017 6:39 pm

Аз успях да си купя Ryanair билет 2 седмици преди пътуването VAR-CRL за 9,99€. Трансферът до Брюксел ми е още 10€. Връщането си го правя от Айндховен, пак същия интервал от време- 14,99€. С избрано място отпред (1А например) щеше да ми е 29,98 с 20 кила багаж (аз ако нося 5 за два дни пак ще е много). А аз ходя гзз път да види общо взето.
НТА не са предвидени за прекачвания. Ryanair тепърва се опитват да правят такива мисля на Бергамо или на Фурмичино. Изчакванията са около 3 часа.
Иначе в твоя случай другата АК е по-удачна. Иначе съм планирал за други познати пътувания с прекачвания между УНТА и стандартна АК към финландия и въпреки таксата за багаж имаше чувствителна разлика в цената. И да- беше на късмет да уцеля такива дати, че часовете да са удобни с чакане до 3 часа.

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Airfan » вт окт 24, 2017 9:57 am

С НТА почти никога няма далавера в късно купуване на билети, напротив -колкото по-рано си го купиш, цената е по-ниска. Има билети и по 7 евро. Аз пътувах до Барселона и обратно за 30 евро, примерно :)
Обаче съм пътувал и до Лондон с БГЕър за 119 лв в едната посока.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Nikolay_Popov
Мнения: 9
Регистриран: пон сеп 04, 2017 6:56 am

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Nikolay_Popov » ср окт 25, 2017 8:33 pm

Това не е точно така. Билетите се продават на контингент, бюджет и популярност спрямо търсенето. Специално на Ryanair забелязвам, че 15-40 дни преди полет е оптималната цена, после пак расте. Включая 6 месеца преди полет съм виждал 200€ цена, която минава няколко трансформации и на порции, последната 20 дни преди полета бяха напускани билети по 7.99, 9.99 и 14.99€. Wizz например за Варна-София на зимно разписание поддържат цена 34.99лв до седмица преди полет.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1656
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Нискотарифни авиокомпании

Непрочетено мнение от Almasy » пет ное 17, 2017 2:19 pm

WIZZ - 146 x A320NEO (все още MOU обаче, макар и сделката да е почти 100% сигурна)

https://www.ch-aviation.com/portal/news ... amily-jets

Отговори