Финансови отчети на компании

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт ное 10, 2009 5:05 pm

Излязоха резултатите на „Singapore Airlines“ за второто тримесечие на финансовата година, която приключва на 31 март 2010. Един анализ на Ghim-Lay Yeo обяснява, защо компанията е поискала отлагане на доставките на нови самолети......

SIA remains in red with Q2 loss of S$159 million
By Ghim-Lay Yeo
10.11.2009

Singapore Airlines (SIA) has posted a net loss of S$159 million ($114.5 million) during its fiscal second quarter mainly due to higher fuel prices.
This is a S$482.8 million drop from the net profit of S$323.8 million that the Star Alliance member reported a year before.
While the results are an improvement from the net loss of S$307 million that SIA reported in its fiscal first quarter, the carrier remains on track to report its first full-year loss as earlier forecast.
Revenues fell by 30% to S$3.08 billion in the three months to 30 September, and expenditure was 21.3% lower at S$3.26 billion, says SIA. It posted an operating loss of S$181.4 million, versus an operating profit of S$231.7 million a year before.
"Fuel costs ex-hedging for the second quarter at S$942 million was S$202 million higher than the previous quarter, while losses from fuel hedging fell S$87 million to S$200 million," says the group.
For the first six months of the fiscal year, Singapore Airlines itself had an operating loss of S$428 million, compared to a profit of S$495 million a year before. Regional subsidiary Silkair lost S$5 million, SIA Cargo lost S$193 million and maintenance arm SIA Engineering posted a profit of S$47 million.
Group RPKs for the six months fell by 15.6% while capacity, as measured by ASKs, were 13.1% lower. As a result, the passenger load factor was 2.3 percentage points lower at 75.6%.
The group says that it has adjusted flight capacity to match lower demand, and has withdrawn and suspended several services in the reporting quarter. "Advance bookings indicate that demand for air travel has stopped declining and is gradually recovering," it adds.
Yields have fallen due to promotional pricing on flights across SIA's network, with the carrier adding: "The market conditions allow for some rollback of promotional pricing but yields are unlikely to get back to pre-crisis levels within the next six months."
Fuel hedges for the October-March half of the group's fiscal year have been contracted for 3.5 million barrels, at an average of $100 per barrel. "If the recent rise in price of fuel does not retreat, hedging losses will be reduced, but conversely operating cost will be higher," says SIA.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср дек 09, 2009 10:31 pm

С 26 % са спаднали приходите на канадската „Bombardier“ от самолетното производство за последното финансово тримесечие, което приключи на 31 октомври 2009 година. Повече финансова информация на http://www.bombardier.com/en/corporate/ ... 0d800d5e6c
Вероятно ще бъдат обявени нови съкращения и ще се забавят новите разработки?

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Марко Марков » съб май 15, 2010 2:41 pm

„EADS“
Чистата печалба на „EADS“ за първото тримесечие е паднала до 103 милиона евро, в сравнение на 170 милиона евро за същият период на миналата година. Печалбата на поделението „Airbus“ от гражданските самолети е само 7 милиона евро, в сравнение с 89 милиона евро за същият период на миналата година. Компанията с усилия продава самолета „А380“. Тези дни във френските медии излезе съобщение, че компанията може би ще предаде на своите клиенти 20 самолета „А380“ тази година или два пъти повече от 2009 година, на стойност около 7 милиарда долара. Глътка въздух за компанията е повишаването на курса на долара. Тъй, като самолетите се продават в долари, от компанията очакват да получат повече евро за своите самолети. За първите три месеца компанията е доставила 122 самолета или с 6 повече от периода за 2009 година.
 

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA)

Непрочетено мнение от Марко Марков » вт сеп 21, 2010 5:18 pm

IATA обяви край на кризата от 2008-2009 година
Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) рязко повиши прогнозата си за приходите на авиокомпаниите в света с $8,9 млрд. повече през 2010 г. През юни IATA предвиждаше приходи от порядъка на $2,5 млрд. повече в сравнение с 2009 г.
„Възстановяването на индустрията върви по-стабилно и по-бързо, отколкото предполагахме по-рано тази година. С доходи с около $8,9 млрд. повече, които се очакват тази година, ще започне да се компенсират огромните загуби от над $50 млрд., натрупани през миналото десетилетие", обяви генералният директор на IATA Джовани Бисиняни.
Авиационната индустрия много пострада от глобалната криза през 2008 и 2009 г. Количеството на туристическите и бизнес полети съществено бяха намалени и дори най-рентабилните авиокомпании отчетоха загуби. „Дори и ръстът да е устойчив, размерът на приходите, с които ние оперираме, ще бъдат твърде малък, за да компенсираме напълно загубите", добави генералният директор на IATA.
Приходите на авиокомпаниите през 2010 г. ще се увеличат с $15 млрд., до $560 млрд., пише в разпространено до медиите съобщение на асоциацията. В сравнение с 2008 г., когато приходите бяха $564 млрд., очакваната сума е по-малко.
Авиопревозвачите от азиатско-тихоокеанския регион през 2010 г. ще достигнат нарастване дo $5,2 млрд., което е с $2,2 млрд. повече от приходите през 2007 г. Възстановяването на пазара на въздушния транспорт е особено важно за този регион, който може да отчете дори и по-голям ръст на приходите.
През 2010 г. европейските авиокомпании ще останат на червено, но IATA прогноза загубите им да намалеят с $1,5 млрд., което ще се дължи на забавеното възстановяване на европейската икономика и на свитото потребление. Това пък пречи да се увеличават превозите на пътниците, от което до голяма степен зависят печалбите на авиокомпаниите.
Приходите на североамериканските авиокомпании през 2010 г. ще нараснат с $3,5 млрд. повече, което е ръст от $1,6 млрд. в сравнение с юнската прогноза на IATA. Авиокомпаниите от САЩ увеличават транспортната си мощ тази година, а темпът, с който нарастват товарните и пътническите превози, е доста по-голям от този в Европа. Затова и в Северна Америка нарастването на приходите е много по-голямо в сравнение с други региони на планетата, обобщава IATA.
Приходите на латиноамериканските превозвачи ще се увеличат с $1 млрд. повече, а авиокомпаниите от Близкия Изток ще заработят с около $400 млн. повече. Прогнозата за африканските авиокомпании единствено остава без промяна от юни - ръст от $100 млн., уточнява IATA.
Заради съкращаване на мощности през миналата година, през 2010 година се увеличава търсенето на авиационни услуги, което може да достигне до 11%, докато транспортните мощности ще нараснат със 7%.
По думите на Джовани Бисиняни през 2011 г. авиокомпанията ще бъдат принудени да увеличат транспортните си мощности до 6%, което прави около 1400 нови самолета.

Коментар:
Оптимистичният тон в прогнозата на IATA някак си противоречи с данните, които идват европейските компании. Може би, за Европа кризата ще приключи следващата година?

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср окт 20, 2010 11:38 am

Противно на оптимистичният тон в средствата за масова информация за излизане от кризата, в отчетите на много от самолетостроителните компании се очакват големи загуби. По-малките ще бъдат принудени отново да направят съкращения. Големите ще покрият загубите главно от военните поръчки. Очаквам да обявят нови съкращения "Cessna Aircraft Company", "Bombardier Aircraft", "Embraer" и други.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » пон окт 27, 2014 4:43 pm

AF/KL (Ер Франс/КЛМ) отново с негативен баланс и според повечето експерти, ако не отчайващо, то положението е критично. Друг гигант – LH (Луфтханза) също има поводи да се притеснява от финансовите резултати. Най-трагична е обаче ситуацията със SA (Саут Африкън), които са технически погледнато в банкрут и ако не се вземат крути мерки за финансиране, АК може и да не изкара до 2015-та.
И трите авиокомпании страдат не толкова от нискотарифните превозвачи (още повече, че почти всички от тях имат такива подразделения – например Air France – Hoop, a KLM – Transavia), колкото от МЕ3 (Emirates, Qatar Аirways, Etihad), които бавно, но сигурно съсипват мрежите им.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 30, 2014 11:37 am

KLM, които са категорично по-печелившата част от консорциума AF/KL (Ер Франс/КЛМ) съкращава 7500 работни места.

http://news.airwise.com/story/view/1414496014.html

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » чет окт 30, 2014 11:45 am

OK (CSA) я закъсва съвсем – води преговори с инвеститора KE (Korean Airlines) за спешна финансова инжекция.
Само за 2013-та АК е загубила над 42 милиона долара.
Едновременно с това върви и плана за реконструкцията – държавата вече ще притежава не контролния пакт акции (53.74%), а едва 19.74%.

http://atwonline.com/finance-data/csa-c ... ancial-aid

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » пет окт 31, 2014 11:37 am

Наскоро AB (Air Berlin) съкрати 700 служители. И докато останалите на работа си отдъхнаха, мислейки, че най лошото е отминало, последва анонс за още 200 предстоящи честитки „от утре не сте на работа”.
Освен това, narrow body флотилията ще бъде изцяло унифицирана, тоест заминават си всички 738 (Boeing 737-800) и от тук нататък ще се лети само с серията 32Х. Част от тези 32Х ще дойдат от AZ (Alitalia), които както AB са също вече до голяма степен под шапката на EY (Etihad).
Съвсем очевидно EY започна вече за прекроява европейските АК, в които инвестира по своя собствена воля и вкус. Известно е и друго – AZ спира диретните полети до KIX (Осака) и от тук нататък дестинацията ще се поеме от самолети на EY с трансфер през Абу Даби. Оправдават се предварителните страхове на италианците, че EY ще ореже голяма част от трансконтинеталните полети и ще превърне превозвача в локален фийдър на собствената си мрежа.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 06, 2014 8:52 am

Още една АК (Senegal Airlines) на ръба на оцеляването

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ss-insists

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 06, 2014 10:15 am

AF (Ер Франс) в люта битка с EK (Имирейтс).
Френския национален превозвач, който по-скоро се слави с високички цени, се принуди да смъкне тарифите по редица линии (където се конкурира с EK). Ситуацията се налага от факта, че за разлика от AF, близкоизточния гигант лети многократно дневно до парижкото летище CDG и предлага трансфери през Дубай до други дестинации (до които AF така или иначе си има директни полети) на изключително конкурентни цени. Високият рабат на компанията от ОАЕ (на базата на гигантските А380, липсата на сериозни разходи на летище DXB, което е хъб на АК и до голяма степен собственост на един и същи конгломерат, по-ниските разходи за летателен и наземен състав в сравнение с европейските АК, както и наличните „сухи” капитали) никак не помагат на превозвача с логото „France in the Air”.

AIR FRANCE KLM CONSOLIDATED RESULTS AT FIRST HALF 2014
(in millions of euros) 30 juin 2014
Revenues 12 005
Operating Income -207
Net Income -614

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » чет ное 06, 2014 12:51 pm

IAG (British Airways & Iberia) - един от малкото печеливши европейски консорциуми напоследък

http://worldairlinenews.com/2014/11/04/ ... 1-million/

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Грозев » ср ное 19, 2014 1:03 am

easyJet обяви финансовите си резултати за 2014 г.
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 18 Ноември 2014 20:46


Нискотарифната авиокомпания easyJet обяви финансовите си резултати за финансовата 2014 г. (във Великобритания тя е между 1 октомври и 30 септември). Превозвачът отчита общо приходи в размер на близо 4,5 млрд. британски паунда или с 6,3 % повече спрямо предходната година.

Печалбата на easyJet преди облагане с данъци възлиза на 581 млн. паунда, което е с 21,5% повече спрямо финансовата 2013 г. Превозените пасажери са се увеличили с 5,1% до 71,5 млн., а затовареността е нараснала с 1,3% до 90,6%. Общият брой на пътниците е нараснал с 6,6% до 64,8 млн.

Общият приход от място е нараснал с 1,2% на отчетна база и с 1,9% при постоянен валутен курс, до 63.31 лири, като това се дължи отчасти на дигитални инициативи и на инициативи за управление на приходите, както и на постоянния фокус върху разпределението на капитала. През втората половина на годината приходът от едно място при постоянен валутен курс е нараснал с 1,9 %.

Общият разход за място, без горивото, е намалял с 1,2% на отчетна база, но се е повишил с 0,6% при постоянна валута, до 37,70 лири. Увеличенията в разходите за единица място са повлияни от завишените такси на регулирани летища. През втората половина на годината разходът за едно място при постоянен валутен курс се е увеличил с 0,7%.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -2014.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 05, 2015 10:05 am

IAG (British Airways & Iberia) продължава с възхода:

http://www.iairgroup.com/phoenix.zhtml? ... ID=2042024

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » пет май 08, 2015 9:47 am

Имирейтс - пореден рекорд:

http://www.arabianbusiness.com/dubai-s- ... Uxb9pNmy1l

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 18, 2015 8:22 am

SQ (Singapore Airlines), всемогъщата азиатска АК, чиито финасови резултати последните години не бяха толкова впечатляващи, отново тръгна нагоре:

http://australianaviation.com.au/2015/0 ... hallenges/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » пон май 18, 2015 1:07 pm

Затова пък AB (Air Berlin) - с рекордна загуба.

http://www.airliners.de/endgueltige-zah ... rlin/35577

Очевидно ксооперацията със EY (Etihad) засега не дава желаните резултати.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 26, 2015 12:20 pm

Банковите сметки на B&H Air (Босна и Херцеговина) замразени

http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... -once-more

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » чет авг 06, 2015 10:53 am

KQ (Kenya Airways) губи всекидневно $ 700 000

http://mgafrica.com/article/2015-07-30- ... -every-day

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1621
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансови отчети на компании

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 01, 2015 10:21 am

Etihad като че ли успя да превърне Alitalia от бездънен чувал в печеливша АК, но ситуацията с Airberlin продължава да бъде трагична

http://atwonline.com/finance-data/airbe ... sses-2q-1h

Отговори