Семейство Airbus А320

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Марко Марков » нед ное 15, 2009 2:24 pm

Семейство А320 ще получи......

Airbus to launch energy-saving ‘sharklet’ wingtips
Bruce Stanley
15 November 2009
DUBAI - Air New Zealand will be the launch customer for eight-foot tall, fuel-saving wingtips that Airbus SAS is introducing on all its future A320-family jetliners, the European aircraft-maker announcecd today on the opening day of the Dubai Airshow.
The vertical wingtips, which Airbus calls 'sharklets,' can save airlines 4.5 per cent in fuel costs for each plane, Airbus chief salesman John Leahy told a news conference.
'People wonder why we didn't bring these out years ago. We wanted to get it right,' said Leahy, Airbus' Chief Operating Officer for Customers.
Airbus rival Boeing Co. already offers vertical wing-tips on its competing line of 737 aircraft. Leahy dismissed those as 'old-fashioned' and insisted that Airbus sharklets would trim a plane's maintenance costs and carbon emissions while also enabling it to carry an additional 20 passengers for the same fuel load.
The sharklets will enter service starting in 2012, Leahy said.
Airbus currently equips A320s with smaller wingtips.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Семейство А320

Непрочетено мнение от Марко Марков » пон ное 16, 2009 10:01 am

С обичайният темп от един самолет от семейството А320 на месец продължава да работи завода на „Airbus“ в Китай. Първият самолет беше доставен на клиента на 23 юни 2009 година. От тогава всеки месец се доставя по един самолет или общо пет самолета до началото на ноември. В момента в завода има два сглобени самолета и до края на годината ще бъдат сглобени още 4. Постепенно доставките ще бъдат увеличавани, за да достигнат до 4 самолета на месец в началото на 2011 година.

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Семейство А320

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср ное 25, 2009 3:52 pm

Lufthansa takes delivery of its 100th Airbus A320 Family aircraft
A320 Family continues as backbone of Lufthansa’s short-haul network
Blagnac, 19 November 2009
Airbus has delivered Lufthansa’s 100th A320 Family aircraft from Airbus’ Final Assembly Line in Hamburg. The aircraft, an A320, was handed over to Lufthansa yesterday evening.
Nico Buchholz, Lufthansa’s Head of Corporate Fleet Management said: “The acquisition and delivery of the 100th A320 Family aircraft is another milestone in our partnership with Airbus. We are continuing to benefit from the reliability, economic and ecological efficiency, as well as the passenger appeal of the A320 Family.”
Airbus Chief Operating Officer - Customers, John Leahy commented: “The delivery of Lufthansa’s 100th A320 Family aircraft not only speaks for the tremendous success of the A320 programme, but also for our strong relationship with Lufthansa, one of the world’s largest Airbus operators.”
He added: “The A320 Family is the world’s most eco-efficient, modern and reliable. The programme’s leadership will be strengthened through constant improvements in aerodynamics, weight reduction, operational efficiencies and increased cabin comfort.”
Lufthansa is one of the longest standing and largest Airbus operators worldwide. Currently the airline operates more than 170 Airbus aircraft, including aircraft from the A340, A330 and A320 Families. To date, Lufthansa has on order 58 Airbus aircraft. Thanks to the excellent seat-mile costs, the A320 Family enables the Lufthansa Group to offer more new services combined with high-end passenger comfort levels.
The A320 Family, which includes the A318, A319, A320 and A321, is recognised as the benchmark single-aisle aircraft family. Each aircraft features fly-by-wire controls and all share a unique cockpit and operational commonality across the range. More than 6,400 Airbus A320 Family aircraft have been sold to more than 300 customers and operators worldwide, making it the world's best selling

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Семейство А320

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср ное 25, 2009 8:01 pm

Въпреки ограниченията наложени от китайското правителство, страната остава основен пазар за "Airbus" и през следващата година........
Airbus to deliver 100 aircraft in China next year
By Ghim-Lay Yeo
25/11/2009

Airbus plans to deliver almost 100 aircraft in China next year, following a better-than-expected 2009 in the rapidly growing Chinese market.
The A320 final assembly line in Tianjin, opened in September 2008, has delivered nine aircraft to date and is on track to delivering the remaining two to Hainan Airlines subsidiary Deer Jet by year-end.
All nine aircraft have a dispatch reliability of 100% so far, says Airbus, which has always maintainedthat the Tianjin-made aircraft are of the same quality as those manufactured in Hamburg and Toulouse.
"We are cautiously optimistic for 2010. International and freight traffic has improved, and seems tohave bottomed out," says Airbus China president Laurence Barron.
Airbus has delivered almost 80 aircraft this year and has scheduled almost 100 deliveries next year. More than 300 aircraft are on order in China, with the majority being A320 family aircraft.
The narrowbody jet will remain Airbus's priority in China, says Barron, who adds that the assembly line is expected to turn profitable by 2012. It is targeting to deliver four aircraft a month by the end of 2011.
"China has made up at least 15% of our sales worldwide. It's strategically important to us and we are happy with the results so far," says Barron.
Despite future competition in the narrowbody market from the Comac C919, which is planned to enter service in 2016, Airbus China says it is not worried.
"We love competition and don't see it as a threat, so bring it on," says Barron, who adds that Airbus spends $100 million a year to improve the A320, but will make no changes in response to the C919.
The airframer also forecasts having 200 A380s in China in the next 20 years, with potential for the double-decker jet to be used domestically.
Besides the Tianjin assembly line, Airbus is having 5% of the manufacturing work on the A350 XWB performed in China. It recently set up a logistics centre in Tianjin to manage the transport of goods for all Airbus projects in the country.
"We plan to have a bigger and bigger industrial footprint here. It's unrealistic to think you can sell hundreds of aircraft and do nothing in return," says Barron.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » ср юни 23, 2010 11:22 pm

Семейството А320 налетя 50 млн. часа
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 23 Юни 2010 13:25


Според производителя Airbus неговата популярна фамилия тяснофюзелажни самолети А320 (А318, А319, А320 и А321) е налетяла вече над 50 млн. часа, от влизането си в търговска експлоатация преди 22 години. За това време са превозени приблизително 5 млрд. пътници.
Поради това, че във въздуха са се намирали стотици самолети А320 е невъзможно да се определи точно кой от тях е направил първи заветните 50 млн. часа нальот. Според Airbus на всеки шест секунди някъде по света излита по един представител на фамилията А320. В момента в експлоатация се намират около 4200 от около 4300 произведени до момента самолета, а освен това има поръчки за още към 2200 машини. Авиокомпаниите, които експлоатират този тип самолети са над 250, като десет от тях имат във флотилиите си повече от 100 А320.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... chasa.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Марко Марков
Мнения: 2191
Регистриран: съб мар 29, 2008 11:27 am
Контакти:

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Марко Марков » ср окт 27, 2010 12:55 pm

Решение за нови двигатели до края на годината......
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... nders.html

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 02, 2010 9:04 pm

Airbus официално пусна следващото поколение A320
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 01 Декември 2010 18:21


Airbus официално пусна в продажба следващото поколение пътнически самолети от фамилията A320. Моделът се нарича neo (New Engine Option) и ще предлага нови, и по-модерни двигатели за А319, А320 и А321.
A320neo ще бъде предлаган на клиентите си в два варианта - с двигателя CFM LEAP-X или редукторния Pratt & Whitney PW1100G. Освен това машината ще има големи уинглети (предлагани под името „шарклети”) и ред други подобрения. Благодарение на всичко това neo ще бъде с около 15% горивно икономичен от стандартните А320, ще бъде по-тих, ще лети по-надалеч и ще има по-добри екологични показатели.
A320neo ще бъде готов за търговска експлоатация в 2016 г. Малко след това ще са готови и моделите A319neo и A321neo. От Airbus оценяват търговският му потенциал на 4000 машини в следващите 15 години. Все още няма стартов клиент за neo, но според Airbus се водят сериозни преговори с различни големи клиенти на компанията и първите поръчки за новия вариант няма да закъснеят.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -a320.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от борден » чет дек 02, 2010 10:50 pm

Дали от Airbus ще предложат и модернизация на старите самолети до новия стандарт?

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 02, 2010 11:15 pm

борден написа:Дали от Airbus ще предложат и модернизация на старите самолети до новия стандарт?
Шарклетите 100% ще могат да се слагат на стари машини.
За нови двигатели на стари А320 май ще е въпрос на икономическа рентабилност.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Toni
Мнения: 26
Регистриран: ср яну 23, 2008 10:22 am
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Toni » пет дек 03, 2010 11:46 am

борден написа:Дали от Airbus ще предложат и модернизация на старите самолети до новия стандарт?
Предполагам, че не. Ако го направят, ще си намалят поръчките на 320NEO. Както казва Грозев, шарклетите ще могат да се слагат на старите самолети. Освен това те ще се предлагат още от 2012, а стартът на NEO e обавен за 2015-2016. Т.е. самолетите произведени в периода 2012-2016 ще са нещо като A320-200Adv с елементи на NEO :)

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » съб дек 04, 2010 12:51 am

Съмнявам се, че ще има икономическа изгода към 2016 г. да доработваш дърти А320.
Един CFM56 днес струва към $7 млн. LEAP-X няма как да е по-евтин. Тоест ориентировъчно $15 - 16 за нови двигатели, към $1+ млн. за шарклети, плюс неизвестно колко за други дребни доработки по самолета за носи новите по-тежки двигатели, плюс стойността на самата работа... Отива към $20 млн. за да доработиш дърт А320 до neo. Сериозна инвестиция в един 15 - 20 годишен самолет.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » ср яну 12, 2011 8:20 pm

IndiGo става стартов клиент на A320neo
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 12 Януари 2011 19:41


Индийската нискотарифна авиокомпания IndiGo ще стане стартов клиент на новото поколение A320neo. Компанията обяви, че е подписала меморандум за разбирателство с Airbus за поръчка на 180 самолета от фамилията А320, което ще е сред най-крупните договорки за пътнически самолети в новата история на авиацията.
IndiGo смята да поръча 150 броя А320neo и 30 от класическите А320. Ако сделката се осъществи в този обем, то каталожната и цена ще достигне около $15 млрд. Подписаният меморандум за разбирателство не е официален търговски договор. Той се очаква да се подпише в следващите месеци след изясняване на подробностите около сделката. IndiGo все още не е обявила и на какви двигатели се спира за своите самолети. А320, които в момента се използват в компанията се задвижват от IAE V2500, като логично е такъв да е и избора за 30-те стандартни А320. При самолетите от поколение neo обаче ще се разгори сериозна надпреварва между двете опции, които предлага в момента Airbus – CFM LEAP-X или Pratt & Whitney PW1100G.
A320neo бе пуснат официално в продажба през декември 2010 г. Вариантът ще се различава минимално от стандартния А320, но благодарение на новото поколение двигатели и добавените уинглети се обещава до 15% по-добра горивна ефективност.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 20neo.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от борден » нед фев 27, 2011 11:17 am

Грозев написа:Сериозна инвестиция в един 15 - 20 годишен самолет.
Защо мислиш само за 15-20-годишните? Има огромно количество 2-5-10-годишни самолети с достатъчно голям остатъчен живот. При непрекъснато растящите цени на петрола може и да се окаже целесъобразна подобна инвестиция. Бъдещето ще покаже. :wink:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » пет ное 25, 2011 3:51 am

Готов е изпитателния A320 снабден с шарклети
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 21 Ноември 2011 20:53


Airbus приготвиха за изпитания първият A320 снабден с шарклети. Това е търговското наименование на уинглетите предназначени за семейството А320. Самолетът ще полети в близките седмици, според информация на Airbus.
Шарклетите трябва да подобрят икономическите параметри на самолетите от фамилията. Според Airbus шарклетите (кръстени така поради сходството им по форма с акулови перки) трябва да дадат още 185 km. Далечина на полета, до 500 kg допълнителен товар, да подобрят излетните характеристики и да съкратят разхода на гориво с до 3,5% на големи дистанции. Също така, поради използването на по-малко тяга се очаква намаляване на разходите за поддръжка на двигателя с 2%. Шарклетите, които имат височина от 2,5 m, ще бъдат опция за всички А319, А320 или А321 след 2012 г. Цената им е $900 000.
Уинглетите намаляват вихрите образувани в краищата на крилото, които от своя страна повишават индуктивното съпротивление.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... kleti.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » вт ное 29, 2011 9:00 pm

Добре са го нашарили :)
Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » чет дек 01, 2011 12:32 am

Облетяха първия А320 с шарклети
Написано от Списание АЕРО
Сряда, 30 Ноември 2011 20:49


Изображение

Днес, 30 ноември, успешно бе извършен първият изпитателен полет на Airbus A320 снабден с шарклети (търговското наименование на уинглетите при Airbus). Устройствата са поставени на първия прототип на А320 – MSN001.
Първоначалните тестове са с цел уточняване на промените, които трябва да се направят в елетродистанционното управление на самолета и уточняване на летателните характеристики. Поставянето на шарклетите, които са високи по 2,5 m трябва да намали горивния разход с 3,5%, да увеличи далечината на полет и максималната излетна маса.
Шарклетите ще бъдат опция за всички новопроизведени А319, А320 и А321, а от 2015 г. ще са стандартна част от следващото поколение на фамилията A320neo.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... kleti.html

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » съб фев 25, 2012 4:27 pm

Станаха 25 години от първия полет на този забележителен самолет.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » ср фев 12, 2014 3:06 am

VietJet поръча 92 машини от фамилията А320
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 11 Февруари 2014 19:46


Виетнамската нискотарифна авиокомпания VietJet се договори с европейският производител Airbus за доставката на 92 пътнически самолета от фамилията А320. Сделката е станала по време на Сингапурското авиошоу, което се провежда в момента.

Сделката включва покупката на 43 броя А320neo, 12 А320 от сегашното поколение, седем А321 също от сегашното поколение, плюс запазване на права за покупка на още 30 самолета от семейството.

Отделно VietJet поръчва още седем А320 от лизингови компании.

Доставките на А320 от сегашното поколение започват от 2014 г., а А320neo ще бъдат доставяни след 2018 г.

VietJet е първата частна авиокомпания във Виетнам. Операциите и започнаха през 2011 г. и в момента тя има 11 А320, които летят по 20 линии.


http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... -a320.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » вт мар 18, 2014 12:20 am

Airbus започва сглобяването на първия A320neo
Написано от Списание АЕРО
Понеделник, 17 Март 2014 23:23


Airbus започна крайното сглобяване на първият A320neo в завода в Тулуза. Това стана чрез съединяването на предната и задната секция на фюзелажа, които се доставят от заводите в Сен Назар и Хамбург.

Предстои поставянето на крилото. Като цяло сглобяването ще приключи след около месец.

Първият полет на A320neo се очаква в последното тримесечие на 2014 г., а доставката на стартовия клиент ще стане факт година по-късно.

A320neo е по-нататъшно развитие на класическото семейство Airbus A320, което получава нови двигатели, шарклети на крилото и друго подобрения, които намаляват горивните разходи с до 15%. До момента има над 2600 поръчки за A320neo.

Наскоро Airbus достави 6000-ния А320 на оператора от Близкия изток Air Arabia.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 20neo.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Семейство Airbus А320

Непрочетено мнение от Грозев » вт юли 01, 2014 11:33 pm

Airbus показаха първия A320neo
Написано от Списание АЕРО
Вторник, 01 Юли 2014 22:24


Днес, 1 юли 2014 г., Airbus изкараха от цеха за окончателно сглобяване първия A320 от новото поколение neo. Машината се задвижва от два двигателя Pratt & Whitney PW1100G.

Самолетът има сериен номер MSN6101 и регистрация F-WNEO. Машината е първи прототип на варианта със сменен двигател.

От Airbus очакват да полетят за първи път със самолета през септември 2014 г., а доставката на стартовия клиент се планира за последното тримесечие на 2015 г.

Самолетът има усилено крило с уинглети (с търговско наименование на Airbus - шарклети) и опция за поставяне на два различни двигателя от ново поколение PW1100G или CFM International Leap-1A.

До момента Airbus има събрани над 2700 твърди поръчки за A320neo.


Изображение

http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... 20neo.html
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори