BH Air

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Грозев » пет авг 01, 2014 3:12 pm

playback написа:Днес изпращах баща си на автогарата по обед и един А330 усилено летеше над летището - предполагам именно LZ-AWA - може би приемни полети.
Точно така. Машината пристигна снощи след залез, точно когато беше големия дъжд. Ще има някакви снимки скоро.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: BH Air

Непрочетено мнение от airjohn » пет авг 01, 2014 5:50 pm

playback написа:Днес изпращах баща си на автогарата по обед и един А330 усилено летеше над летището - предполагам именно LZ-AWA - може би приемни полети.
По вероятно аеродромни тренировки. Наистина доста заходи направи. Честито на BHAir.
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
reaper
Мнения: 242
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:55 am
Местоположение: Bulgaria
Контакти:

Re: BH Air

Непрочетено мнение от reaper » пон авг 04, 2014 3:19 pm

Българска авиокомпания е наела един от най-големите самолети в света Еърбъс А330, като идеята е да бъдат възобновени в бъдеще директните полети от България до Северна Америка и далечни дестинации в Азия. Този самолет е доставен на авиокомпанията Би Ейч Еър в края на юли и вече извърши пробни полети над територията на България.

http://www.dariknews.bg/view_article.ph ... id=1305816
if your gonna be dumb you gotta be tough

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 04, 2014 4:48 pm

reaper написа:Българска авиокомпания е наела един от най-големите самолети в света Еърбъс А330, като идеята е да бъдат възобновени в бъдеще директните полети от България до Северна Америка и далечни дестинации в Азия. Този самолет е доставен на авиокомпанията Би Ейч Еър в края на юли и вече извърши пробни полети над територията на България.

http://www.dariknews.bg/view_article.ph ... id=1305816

Между другото този слух циркулира поне от година (ако не и повече). Ето сега, самолета е реалност.
Аз само едно не мога да разбера.
Евентуалните линии САМО ЧАРТЪРНИ ЛИ ЩЕ БЪДАТ?
Защото за в момента BH Air редовни полети няма и продава единствено на туроператори (или поне физическо лице като мен, няма как да си купи билет от сайта и).
Или пък друго - предстои префасониране на самата АК? :roll:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Грозев » вт авг 05, 2014 5:03 am

Тези, които знаят какво точно се планира с този А330 в следващите месеци за сега не са говорили публично. Надяваме се скоро това да се промени.
Това, което съм чул е че на първо време се планира самолетът да се хвърли на пазара за мокър лизинг, а идеята за полети до Северна Америка е жива.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 05, 2014 12:47 pm

Грозев написа:.......а идеята за полети до Северна Америка е жива.
Аз много тази работа не я виждам (за редовните полети). Пазара е свръхнаситен. Особено що се касае до дестинацията JFK/EWR (Ню Йорк).
Специално до нея и трите алианса (One World, Sky Team, Star Alliance) предлагат всекидневни (че и по 2 пъти на ден) много добри (с около час-два престой) връзки на изключително конкурентни цени.
Трудно превозвач, с един едниствен самолет, (само по себе си финансово натоварващо), летящ не/или всекидневно по една и съща линия (деманд за второто едва ли) би могъл да предложи по-ниска цена (редовни линии).
OK (Czech Airlines) отдавна се отказа да лети директно до JFK (линията просто набълбукваше превозвача поради изтичането на пасажери към трансфери), като съответно прехвърли пътникопотока на партньорите си от ST (Sky Team), конкретно АF/KL (AirFrance/KLM) през CDG (Париж) и AMS (Амстердам). Наскоро АК откри директна линия до ICN (Сеул) и то като joint venture с KE (Korean Airlines), но и през ум не им идва да възобновят линията до JFK (при това няма и американска АК с директен полет до Прага, с която да е в двубой).
Същото се случи и след фалита на Sabena – наследника SN (Brussels Airlines) реши, че е повече от излишно да се конкурира с DL (Delta) и трансферите през други големи европейски градове и се съсредоточи основно към добре разработените си африкански long haul дестинации. Дори и индийска АК (JetAirways) лети директно до JFK (Брюксел се явява междинен стоп), но не и SN.
А3 (Aegean) се обедини със OA (Olympic) и вече доби доста голямо самочувствие, но въпреки това все още се чуди (комай вече 3-та година) дали изобщо си заслужава да открие директна линия до Ню-Йорк. И това при положение, че деманда Гърция/САЩ е традицинно висок. Трансферите ужасно фрагментираха пазара, като в случая иде реч вече не само през европейски градове, но и през DXB (Дубай) и AUH (Абу Даби), съответно ЕК (Еmirates) и EY (Etihad), които плетат здрави кошници отдавна.
Примери има и други - LO (LOT) въпреки, че се фука с чисто новите си 788 (Боинг 787-8) едва едва поддържа живи директните линии до JFK (НюЙорк) и ORD (Чикаго) - LH (Луфтханза) буквално изби рибата със трансфери през Франкфурт и Мюнхен. По едно време работата дотолкова беше зазляза, че LO беше принудена да отдаде чисто новите 788 на лизинг на DY (Norwegian) -машините летяха полупразни и генерираха единствено огромни загуби.
Та ако BHAir успее с редовни полети до НюЙорк........Ще е невероятен успех за самата АК, дори феноменален. Ако изобщо обаче иде реч за такива до Америка, друга дестинация ми изглежда по-малко рискована.
За чартърни полети не съм много наясно. Там май играта е съвсем друга.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 266
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Amazon » ср авг 06, 2014 4:34 am

Защо трябва непременно да се бутат в JFK? Не могат ли като Луфтханза/Юнайтед да използват Нюарк? Прекрасно летище и далеч по-достъпно от Кенеди.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Almasy » ср авг 06, 2014 9:18 am

Amazon написа:Защо трябва непременно да се бутат в JFK? Не могат ли като Луфтханза/Юнайтед да използват Нюарк? Прекрасно летище и далеч по-достъпно от Кенеди.
Виж началото на предния ми постинг: „.....особено що се касае до дестинацията JFK/EWR (Ню Йорк)”.
С една дума съм визирал и двете летища обслужващи Ню Йорк (третото летище – LGA – по презумция се изключва за трансконтинентални полети). Вярно, че по-долу съм споменавал само едното, но да се чете от тук нататък, че се отнася и до двете (липсата на уточнение е моя грешка, разбира се)

А и Луфтанза, и Юнайтид летят както до EWR, така и до JFK.
И не само те – същото се отнася и до AA (American), OS (Austrian), BA (British), CX (Cathay Pacific), LY (EL AL), LX (Swiss) и много други....

Та дали ще е EWR или JFK според мен в конкретния случай едва ли има значение.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Грозев » пон авг 11, 2014 11:44 pm

Директни полети от София до Чикаго и Ню Йорк
11.08.2014 07:31; Марияна Бойкова, Ралица Даскалова


Новодошлият А-330 е посрещнат на летище Бургас с водни струи, каквато е традицията. “Еърбъс 330-200” е с два двигателя. Средната скорост на машината е 880 км/ч, може да прелита без зареждане 12 500 км, лети до височина 11 850 м.

Резервациите започват още в началото на есента. Българска авиокомпания получи лиценз в САЩ, но ще чака от нашите власти разрешение за Китай и Индия

Още от пролетта може да започнат директни полети от София до Ню Йорк и Чикаго.

Това съобщиха от авиокомпания Би Ейч Еър. До месец и половина ще е готов проектът за продажба на билети и в началото на есента ще се направи официалният анонс към пътниците за резервация на билети.

Големият А 330-200, с който ще се прелита океана без междинно кацане, долетя в София и преди седмица дори направи тестови полет над града. Той е с 24 седалки в бизнес класа и с 242 в икономична.

Машината А 330-200 в момента е на летище София, сега авиокомпанията започва тренировъчните програми със състава си - обучение на пилоти, инженери, стюардеси и кетеринг.

“Вече са получени, образно, казано около 99% от разрешителните за полети до САЩ, остават някои технически детайли, свързани със сигурността”, каза вчера за “24 часа" изълнителният директор на Би Ейч Еър Янко Иванов. Той обаче уточни, че откриването на директните полети до САЩ са част от доста по-голям проект на авиокомпанията, който е започнал преди повече от 2 години.

Още тогава Би Ейч Еър е поискала от транспортното министерство да бъде назначена като български превозвач по двустранни спогодби за полети до Китай, Индия и Русия. Това можело да стане чрез обявяване на конкурс за превозвач на страната. Конкурс е проведен, но още няма назначен превозвач. Чакаме за реакция вече 2 години, за това време американците ни дадоха разрешителни, а нашите власти мълчат”, коментира Иванов.

Машината е взета на лизинг и току-що е излязла от пълно техническо обслужване, т. е. може да се каже, че е в изрядно състояние. Самолетът обаче трябва бързо да започне да лети, тъй като месечният му лизинг е много скъп.

Идеята е да има полети от София до Чикаго и Ню Йорк четири пъти седмично. Авиокомпанията се надява да привлече и пътници от съседните ни държави - Румъния, Сърбия, Македония, Северна Гърция и Албания. В Чикаго е най-голямата наша диаспора в САЩ, така че ще се разчита на трафик и от българи, но само той не е достатъчен. На Балканите до САЩ летят само турските авиолинии. Българската авиокомпания преговаря с гръцката Sky Greece за съвместна дейност по полетите зад океана. Би Ейч Еър отдавна има намерение да лети директно до САЩ. През 2012 г. авиокомпанията поиска от американските авиационна власти разрешение за директни полети до Чикаго и Ню Йорк, става ясно от страницата на цивилната авиационна администрация на САЩ.

“Вече няколко години се борим с нежелание от страна на българската държава да развие далечните си дестинации”, отсече Иванов. Имало сериозен проблем и с Русия.

В момента на летищата в Бургас и Варна дневно кацали над 30 руски авиокомпании, а българските нямат право да летят до Русия. Причината е, че Москва е въвела рестрикции за чартърни компании. Затова единственият вариант бил да започнат редовни линии, пък дори и редовни сезонни линии- само за лятото, каза Янко Иванов.

Така след 15 години без директни линия от София до САЩ през пролетта българите ще могат да летят без прекачване през океана.

Последният директен полет на “Балкан”, която летеше до Ню Йорк, бе през 1999 г.


http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4238644
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Грозев » съб авг 16, 2014 3:28 am

Ето малко снимки от борда на машината:
:arrow: http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... vatre.html

До момента я въртят от време на време по чартърните маршрути на компанията, като е ходила до Англия няколко пъти. Предстоят още такива полети, като е била наета и за няколко полета Марсилия - Мадагаскар.
Следващата седмица по-подробно за бъдещите планове.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Almasy » вт авг 19, 2014 9:14 am

Грозев написа:Следващата седмица по-подробно за бъдещите планове.
esky.bg вече си точи зъбите за продажба на билети:
http://blog.esky.bg/2014/08/%D0%BE%D1%8 ... g_117-2014

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Almasy » вт сеп 02, 2014 1:44 pm

Грозев написа:Ето малко снимки от борда на машината:
:arrow: http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... vatre.html
Следващата седмица по-подробно за бъдещите планове.
Икономичната класа изглежда ОК, но бизнес - доста зле за съвременните стандартни.
Самолета чак безумно стар не е - мастити АК летят с далеч по стари самолети.
Но май вътре нищо не е пипано от производството му.
Между другото седмицата отдавна мина.
Няма ли новини?

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Airfan » нед яну 11, 2015 10:03 pm

http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

filip
Мнения: 78
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: BH Air

Непрочетено мнение от filip » пон яну 12, 2015 6:25 pm

Унифицират парка :shock:

Потребителски аватар
=RvE=Tito
Мнения: 692
Регистриран: пон окт 08, 2007 2:29 pm
Контакти:

Re: BH Air

Непрочетено мнение от =RvE=Tito » ср яну 14, 2015 10:36 pm

Нищо общо нямат със самолета от снимката. Просто и този е собственост на AWAS.
"See, to me that's a stupid instrument. It tells what your angle of attack is. If you don't know you shouldn't be flying." - Chuck Yeager, from the back seat of F-15D at age 89.
=RvE=

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Almasy » чет яну 15, 2015 11:59 am

В крайна сметка какво стана с тези прословути полети до Америка?
Ще излезе, че бях прав - много шум за нищо или ако в кайна сметка стане, едва ли ще иде реч за редовна линия.

EricEntrena
Мнения: 31
Регистриран: нед фев 14, 2010 12:19 am

Re: BH Air

Непрочетено мнение от EricEntrena » чет яну 15, 2015 3:09 pm

=RvE=Tito написа:Нищо общо нямат със самолета от снимката. Просто и този е собственост на AWAS.
Знаеш ли нещо по-подробно или просто налучкваш? В повечето сайтове вече е заложен за придобиване от ВН.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Грозев » чет яну 15, 2015 10:32 pm

EricEntrena написа:
=RvE=Tito написа:Нищо общо нямат със самолета от снимката. Просто и този е собственост на AWAS.
Знаеш ли нещо по-подробно или просто налучкваш? В повечето сайтове вече е заложен за придобиване от ВН.
Потвърждавам думите на Тито. Абсолютно същото ми казаха от авиокомпанията онази ден.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1688
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: BH Air

Непрочетено мнение от Almasy » съб яну 17, 2015 5:01 am

http://worldairlinenews.com/2015/01/16/ ... ng-in-may/

Тоест да се счита за официално, доколкото разбирам.

devil
Мнения: 3
Регистриран: нед юни 19, 2011 8:08 pm

Re: BH Air

Непрочетено мнение от devil » ср фев 25, 2015 4:02 pm

на сайта на летище София вече има заложени полети , 4 седмично до Ню Йорк с часове 8:10 и 10:45 от Април и 1 седмично до Чикаго 11:10 от Юни както и полети до Атина .

Отговори