Q&A - тема за кратки въпроси

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Moss » ср мар 26, 2014 10:18 am

Има един самолет с подобна конфигурация:
Изображение

Най-добре да се направи практически експеримент с две торби картофи. Пробвай да ги носиш увиснали на ръцете ти, а след това над главата. Теглото е същото, извършената работа е същата, но не съм видял много хора да си носят торбите с изпънати ръце нагоре.


По отношение на самолетите с крило над фюзелажа - Такива има достатъчни количества, като основните им преимущество е, че не са толкова капризни към използваните писти. Пробелмът е, че усилията от крилото се предават през фюзелажа, а той е желателно да ги издържа. Ако крилото е в долната част на самолета, то фюзелажа носи само сам себе си, без да има тежко крило( с резервоари в него!) над себе си.

Такива са моите виждания по поставените въпроси. :wink:

su27
Мнения: 18
Регистриран: чет яну 13, 2011 7:00 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от su27 » ср мар 26, 2014 12:14 pm

Освен това всяко нещо поставено в/у горната повърхност на крилото , влияе много повече на сривните характеристики (при нормален полет) от същото нещо поставено на долната му повърхност.

Потребителски аватар
Amazon
Мнения: 255
Регистриран: пон фев 03, 2014 8:28 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Amazon » ср мар 26, 2014 2:37 pm

Благодаря ви за обясненията.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » чет мар 27, 2014 1:04 am

Има и други фактори, като например факта, че двигателите под крилото са по-лесни за обслужване (предполетно, следполетно, хеви мейтънанс). Подозирам, че двигател над крилото ще дава по-шумна кабина. Има го и това, че част от драгите пътници ще зяпат през илюминаторите си един мотор, което ще е депресиращо. Подозирам, че има още десетки причини масовия дизайн днес да е с двигател под крилото.
Иначе в момента има два самолета, които имат двигатели над крилото. Ан-72/74, но там гонят т.нар. "Ефект на Коанда". Другият е HondaJet, който са го изгъзили така за да олекотят фюзелажа.
Anyone who fights for the future, lives in it today

julminchev
Мнения: 2
Регистриран: пет авг 02, 2013 11:51 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от julminchev » чет мар 27, 2014 7:31 pm

А какви недостатъци и предимства имат на задно разположените двигатели, като на Ту134, Фокер 100, МД 82 и т.н.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » пет мар 28, 2014 1:39 am

julminchev написа:А какви недостатъци и предимства имат на задно разположените двигатели, като на Ту134, Фокер 100, МД 82 и т.н.
Първо, получаваш напълно изчистено крило, което е добре. Второ, намаляваш много шума в пътническата кабина, което за някогашните реактивни самолети е било важно. Трето при отказ на един двигател ще управляваш самолета много по-лесно. Има и доста други неща, но не ми се струват толкова важни.
Относно минусите, то това което съм чел за създаването на 737 излиза, че като цяло конфигурацията с двигатели в опашката много утежняват конструкцията и от икономическа гледна точка е по-добре да спестиш някой друг тон. И предвид, че има хибриди, като DC-10, където имаш един двигател в опашката, но другите два са под крилото, явно има истина в това.
Anyone who fights for the future, lives in it today

борден
Мнения: 1422
Регистриран: съб окт 06, 2007 10:26 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от борден » пет мар 28, 2014 9:21 pm

Минуси на моторите в опашката:
- горивни тръби през половината фюзелаж;
- невъзможност за гравитационно захранване с гориво;
- по-значителна промяна в центровката при изразходване на горивото - оттам по-големи загуби за компенсирането й;
- по-тежко крило (не се разтоварва от двигателите под него)...

Общо-взето - доста.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Almasy » съб юли 26, 2014 12:40 pm

борден написа:Минуси на моторите в опашката:
- горивни тръби през половината фюзелаж;
- невъзможност за гравитационно захранване с гориво;
- по-значителна промяна в центровката при изразходване на горивото - оттам по-големи загуби за компенсирането й;
- по-тежко крило (не се разтоварва от двигателите под него)...

Общо-взето - доста.
Сещам се още 1-2 нещица:

При самолетите със задно разположени (на фюзеляжа) двигатели, вероятността при авария на последните да бъдат засегнати жизнено важни системи е по-голяма (случая със SP-LBG). Макар че, от катастрофални инциденти не са застраховани и самолетите с подкрилно монтирани двигатели (като конкретната причина не е липсата на тяга, а вторично увреждане на крилото) – например N110AA и 4X-AXG.
Друг донякъде проблем при rear engine a/c, е почти задължителния Т-tail, а от там и вероятността за deep stall (катастрофата с G-ARPI). Макар че, от времето на Trident и Papa India, електрониката много е напреднала и днешните автопилоти почти изключват подобна фатална грешка.
Общо причините за подчертания превес в днешно време на самолетите с двигатели монтирани под крилата са много и вече изборени от форумците преди мен, но да се дава категоричен превес на фактора икономичност е донякъде погрешно. F70 и 100 (Fokker 70 и Fokker 100) и в днешно време са доста икономични самолети (същото се отнася и до М81/82/83/87/88 и псевдоБоинг изтърсакът 717), просто машините са доста антични вече, съответно и моторизацията им, която не може да се мери по икономичност с най-новите постижения на GE/RR/PW, които се монтират примерно на сериите 73Х/32Х.
Инак е публична тайна, че когато на бял свят се появява 717 (де факто MD-95), същия бие (и то в резилни параметри) по икономичност самолетите от серията 737. Самолета обаче остана недооценен основно заради липсата на унификация с останалите модели, предлагани от производителя (именно 737), а и за да няма продуктов канибализъм самия Boeing не положи никакви усилия за постигането на такава и бързо.бързо „секвестира“ модела.

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » нед юли 27, 2014 2:35 am

Almasy написа:Инак е публична тайна, че когато на бял свят се появява 717 (де факто MD-95), същия бие (и то в резилни параметри) по икономичност самолетите от серията 737. Самолета обаче остана недооценен основно заради липсата на унификация с останалите модели, предлагани от производителя (именно 737), а и за да няма продуктов канибализъм самия Boeing не положи никакви усилия за постигането на такава и бързо.бързо „секвестира“ модела.
Това, поне от моята гледна точка, не е точно така.
Boeing не са глупаци и 717 не се е ритал много с 737NG. Реално застъпване на капацитетите имаме само между 717 и 737-600, като и в двата случая говорим за 106 - 108 пътника в една класа. Обаче, далечината на полет на 737-600 е около два пъти по-голяма и тук вече говорим за друг клас самолет.
717 изначално седи малко на ръба между регионалните джетове и стандартните тяснофюзелажни. Да, но по онова време такъв пазар няма практически. BAE отказват да правят модернизирания BAe 146, Fairchild Dornie фалира и 728 не се появява въобще, Bombardier се отказват да правят BRJ (бъдещият CSeries), Fokker 100 го спират от производство и така. Отделно няколко години по-късно умира и 737-600, А318 го мъчат и днес, но то си е мъчение.
Но реално това, което убива 717 са евтините CRJ и E-Jet, които се появяват след 2000 - 2002 г.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Almasy » нед юли 27, 2014 11:25 am

Грозев написа:Това, поне от моята гледна точка, не е точно така.
Boeing не са глупаци и 717 не се е ритал много с 737NG. Реално застъпване на капацитетите имаме само между 717 и 737-600, като и в двата случая говорим за 106 - 108 пътника в една класа. Обаче, далечината на полет на 737-600 е около два пъти по-голяма и тук вече говорим за друг клас самолет.
717 изначално седи малко на ръба между регионалните джетове и стандартните тяснофюзелажни. Да, но по онова време такъв пазар няма практически. BAE отказват да правят модернизирания BAe 146, Fairchild Dornie фалира и 728 не се появява въобще, Bombardier се отказват да правят BRJ (бъдещият CSeries), Fokker 100 го спират от производство и така. Отделно няколко години по-късно умира и 737-600, А318 го мъчат и днес, но то си е мъчение.
Но реално това, което убива 717 са евтините CRJ и E-Jet, които се появяват след 2000 - 2002 г.
Абсолютно съм съгласен (частично изключение е само последното изречение), де факто смятам, че не застъпваме тотално различни тези, а се внасят доуточнения.
И макар да навлизам в тотален ОТ, ще добавя още няколко коментара.
Boeing запази М95 (прероден като 717) и защото се надяваше част от бившите клиенти на МсD, да останат в лагера им. 736 изобщо не влизаше в съображение, още по-малко CRJ и E-Jet-овете (по това време).
Това обаче не се случи. Всички до един (SR, AY, AZ, OS, JK, IB – примерите са доста) се преориентираха към 320. Е, до някъде прави изключение SK, които настина по това време възприеха варианта combo (736/320) за поетапна замяна на своите М8Х (М80 във всичките варианти, но най-вече "домашните", разбира се - имаше не малко такива). Голяма надежда бяха BA (които пък никога не са имали в парка си примерно M87/8, но по това време обявиха, че фаворитите за следващата доста голяма NB поръчка са 717 и 318). В крайна сметка заложиха на 318 (отделен е въпроса, че в последствие тотално префасонираха поръчката към 319). Същото започна да се случва и с американските АК, което окончателно издаде смъртната присъда на 717.
Изобщо много, много малка част от наличните short range по света, бяха заменени с CRJ, а триумфалния марш на бразилците започна малко по-късно. Основните играчи бяха 73G/738 или съответно 319/320, които вярно (както написа ти) са самолети във съвсем друг клас, но де факто това се случи.
736 си остана пълно фиаско, далеч, далеч под очакванията - дори не можа да се доближи до продажбите на старото издание – 735. Не, че 318 имаше по-добра съдба.
Eдинични АК обаче, все пак заложиха на 717 (AirTran, QantasLink) и бяха изключително доволни от характеристиките му (на същото мнение бяха и тези, които оперираха и с M90). Просто края на 717 си беше предизвестен още със купуването на МсD от Boeing.
Дори и в днешно време, самолета не е за изхвърляне – DL, които може би са в най-цветущо финансово състояние от всички американски АК, поетапно изкупиха почти всички налични 717 в света. Вярно, че за това допринася и ниската остатъчна цена, но CRJ (от сериите произвеждани по време оно) не струват по-скъпо. Експлоатационните разходи обаче – да.

aerofanbg
Мнения: 129
Регистриран: нед фев 06, 2011 5:04 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от aerofanbg » чет мар 26, 2015 2:57 am

Тема за кратки въпроси...ето и моя въпрос:
След вчерашната катастрофа на Ербъс 320 в френската част на алпите се вижда че самолета направо е раздробен. Свързваики тази катастрофа с пращането на безценните български тракииски съкровища и убежденията че при катастрофа няма да бъдат повредени ми идва въпроса:. Ами какво милите че би станало с тези кутии в които са поставени съкровищата в подобна катастрофа и подобно разбиване на самолета ?

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1584
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Almasy » вт май 26, 2015 12:37 pm

Според flightradar24.com точно в момента А380-861, регистрация A6-EDL, собственост на EK (Emirates), полет ЕК97 по маршрута DXBFCO (Дубай-Рим) прелита над Смядово.
Въпроса ми е знае ли някой приблизителната сума, заплащана от ЕК на България?

Zdravkov
Мнения: 23
Регистриран: пон яну 25, 2016 11:02 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Zdravkov » пон яну 25, 2016 11:32 am

Здравейте ! Днес се регистрирах във форума . От гледната точка на авиотехник и любител на цивилната авиация съм впечатлен от многообразието на поставените теми и дискусии. Ще се радвам, ако и аз мога да се включа в разговорите и споделя наученото от все още краткия ми опит ! Веднага искам да поставя и моят първи въпрос. Преди броени часове разбрах за новосформирана авиокомпания "Бул Ер " ЕООД. Интересува ме с какъв тип и колко на брой самолета разполагат? Карго или транспортна авиация развиват ? Не мога да намеря и сайт на компанията. Ще се радвам, ако някой може да ми помогне с някакви данни ! Желая Ви лек ден!

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » вт яну 26, 2016 12:42 am

Привет,

Това е някаква издънка на "Химимпорт", която трябва да се занимава с не толкова лъскавата част на групата- дъртите Boeing-и, наследените от Ер Бан Bo 105 и прочие.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Zdravkov
Мнения: 23
Регистриран: пон яну 25, 2016 11:02 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Zdravkov » вт яну 26, 2016 1:59 am

Благодаря за отговора ! Видях и обява в jobs.bg . Набират пилоти за Boeing .

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от playback » пон фев 08, 2016 1:33 pm

Миналата седмица няколко пъти и днес (2 пъти - първият път в 12, сега пак в 13 часа) виждам големи четири двигателни самолети да прелитат над София (наблюдавам ги от района на Младост 4) посока юг - север , но не ги намирам в www.flightradar24.com. Това означава ли, че са военни ?

Лично мое усещане е , че са военни тъй като летят високо и с доста висока скорост (поне в сравнение с А380 които гледам лятото над Добруджа)

Zdravkov
Мнения: 23
Регистриран: пон яну 25, 2016 11:02 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Zdravkov » нед фев 14, 2016 11:57 am

playback написа:Миналата седмица няколко пъти и днес (2 пъти - първият път в 12, сега пак в 13 часа) виждам големи четири двигателни самолети да прелитат над София (наблюдавам ги от района на Младост 4) посока юг - север , но не ги намирам в http://www.flightradar24.com. Това означава ли, че са военни ?

Лично мое усещане е , че са военни тъй като летят високо и с доста висока скорост (поне в сравнение с А380 които гледам лятото над Добруджа)
Най - вероятно са такива. От доста време ва летище София кацат C -17

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » чет фев 18, 2016 12:28 am

Zdravkov написа:
playback написа:Миналата седмица няколко пъти и днес (2 пъти - първият път в 12, сега пак в 13 часа) виждам големи четири двигателни самолети да прелитат над София (наблюдавам ги от района на Младост 4) посока юг - север , но не ги намирам в http://www.flightradar24.com. Това означава ли, че са военни ?

Лично мое усещане е , че са военни тъй като летят високо и с доста висока скорост (поне в сравнение с А380 които гледам лятото над Добруджа)
Най - вероятно са такива. От доста време ва летище София кацат C -17
Не всичко цивилно излиза на Flightradar 24 и обратно, не винаги военните машини остават скрити. Преди няколко дни ясно се виждаха тренировъчните полети на Долна Митрополия - два РС-9 и Спартана. Като цяло сайтът е як, но не е РВД.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
playback
Мнения: 198
Регистриран: чет авг 18, 2011 2:00 pm
Местоположение: София/Добрич

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от playback » чет фев 18, 2016 10:51 am

Мерси Грозев за отговора, и аз го подозирах това , но си мислех че черпят данни от местните РВД, изглежда не е така

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » пет фев 19, 2016 9:41 pm

playback написа:Мерси Грозев за отговора, и аз го подозирах това , но си мислех че черпят данни от местните РВД, изглежда не е така
Виж тук - http://www.flightradar24.com/how-it-works
Идеално се обяснява какво представлява сайта, какво се вижда и какво не на него и защо.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Отговори