Страница 6 от 7

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пет мар 04, 2016 1:09 am
от Zdravkov
Здравейте! Първо честит 3 март, извинявам се за малкото закъснение ! Може ли някой да ми препоръча по-мейтънънс ориентирани сайтове, в които има интересни материали за гледане и четене от техническа гледна точка. Благодаря ви предварително !

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пет мар 18, 2016 4:53 pm
от Almasy
Не, че е точно това, което търсиш, но в раздела Tech/ops на airliners.net може да намериш полезни по въпроса неща (http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/)

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: съб мар 19, 2016 6:57 pm
от Zdravkov
Благодаря!

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: вт апр 05, 2016 1:02 am
от Zdravkov
Здравейте, банда! Казано ми беше, че Луфтханза Техник София планира разширение на дейността си . Очаква се строеж на нов хангар и обслужване на нов тип самолет. Надявам се, не са си направили с мен първоаприлска шега с малко закъснение. Някой знае ли нещо по темата ?

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: чет апр 07, 2016 9:47 pm
от борден
Вярно са ти казали. Новият тип самолет обаче ще почака малко.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пон юни 06, 2016 1:53 pm
от Almasy
Чий е този самолет по принцип?
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ian-bae146
От българските АК, освен FB, някой друг има ли в парка си машината?

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: вт юни 07, 2016 4:04 pm
от Грозев
Almasy написа:Чий е този самолет по принцип?
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ian-bae146
От българските АК, освен FB, някой друг има ли в парка си машината?
Точно този бе на Авиостарт, сега е на едни други български агенти - http://www.bright-flight.eu/.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: ср авг 10, 2016 12:42 am
от Amazon
Гледам даните за 762 и 752 и се чудя: Осовната разлика между двата е че единият е широкофюзелажен. Като пътници капацитета в две класи е почти еднакъв: 216 към 200. Разработвани са заедно, обща авионика а и не само, обсега е практически еднакъв. При всичко това 767 е с цели 20 тона по-тежък и над два пъти по-скъп. Какво пропускам?

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: чет авг 11, 2016 2:54 am
от Грозев
Amazon написа:Гледам даните за 762 и 752 и се чудя: Осовната разлика между двата е че единият е широкофюзелажен. Като пътници капацитета в две класи е почти еднакъв: 216 към 200. Разработвани са заедно, обща авионика а и не само, обсега е практически еднакъв. При всичко това 767 е с цели 20 тона по-тежък и над два пъти по-скъп. Какво пропускам?
Разни неща.
Примерно, че 757-200 има този рейндж с пълна зарядка. А когато тя се направи, търговското натоварване се срива до толкова, че едвам ще натовариш въпросните 200 пасажери.
После, при 767 имаш 16 човека в първа/бизнес класа, а на 757 са осем. Губят се пари, защото авиокомпаниите искат да возят основно такива пасажери, а селяните в икономичната класа са просто бонус. Отделно широкият фюзелаж ти дава по-добри опции да конфигурираш кабината. После каргото, което по дългите линии носи сериозни приходи. Двойно по-голям карго капацитет имаш при 767.
Друг важен въпрос - ETOPS. Кога го взима единият, кога другия и какви са им сертификатите въобще.

Но като цяло -200 e скопена версия и бързо е заместена от -200ER. И така, който иска да прави наистина далечни полети с около 200 човека купува него, който иска икономично да прескача Атлантика си взима 757.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пет авг 12, 2016 12:41 pm
от Almasy
Amazon написа:Гледам даните за 762 и 752 и се чудя: Осовната разлика между двата е че единият е широкофюзелажен. Като пътници капацитета в две класи е почти еднакъв: 216 към 200. Разработвани са заедно, обща авионика а и не само, обсега е практически еднакъв. При всичко това 767 е с цели 20 тона по-тежък и над два пъти по-скъп. Какво пропускам?
Грозев е отговорил на въпроса, аз ще прибавя само няколко неща (без да претендирам за 100% достоверност, част от тях са мои тълкувания).

- оперирането с 757 струва $3.76 на миля (nm) по-малко отколкото 767
- базата на 767 има сериозни опции за увеличаване на обхвата (до 5990 nm) за разлика от 757
- 767 има по-голям таван
- 757 може да излита от по-къси писти
- почти два пъти по-ниско MTOW (на 757)
- круизната скорост на 767 е по-висока
- ширината на фюзеляжа е без коментар – WB срущу NB машина

757 изобщо не е правен с идеята за трансконтинентални полети. Боинг го скроява основно като совалка Източно-Западно крайбрежие (функция, която той изпълнява прекрасно) и дестинации като Карибите, централна Америка и близката зона на Южна Америка (ако началната точка на полета обаче е примерно Майами, а не Бостън или Сан Франциско). Използването му за транскон (основно TATL) полети е стартирано от Iceland Air, първо, поради специфичната локация на KEF (Рейкявик) – твърде близо до Америка, второ обема му е подходящ – линията би била неизгодна с по-големия 767. По-късно същото прави и AerLingus, тъй като DUB (Дъблин) също влиза в обхвата. В последствие обаче ирландската АК се отказва от полетите с машината до НюЙорк (по-доста причини, някои споменати по-долу) и го засилва основно по чартърните си линии до Гран Канария.
Абсолютно вярно е и по отношение на бизнес класата. Тя е продукт, който е стандартизиран за всяка АК, но е съвсем различен при транскон и регионалните (вътрешни полети). Да пътуваш бизнес класа от Ню-Йорк до ЛосАнжелийз няма нищо общо с полет НюЙорк-Лондон, особено по отношение на седалката. В 757 интегрирането на бизнес класа продукта, предназначен за далечните полети и невъзможно или би било икономически абсолютно неизгодно – самолета е правен основно за „скромни” кресла (икономична класа), затова и конфигурацията е най-често 3-3. Маститите американски АК, които оперират със самолета до вътрешни/регионални дестинации (а те са доста – American, Delta, United, etc.) не си и помислят да го използват за TATL полети (примерно Бостън-Дъблин), защото това би означавало тотален срив бизнес класа потока (който европейските превозвачи и без това доста редуцираха на база конкуренция). А и статута им като цяло би пострадал сериозно. Съвсем отделен е въпроса, че едва няколко европейски града влизат в обсега на 757 (разбира се - само от Източното крайбрежие и пак редуцирана бройка - основно НюЙорк и Бостън). British Airways, една от малкото редовни АК, които купуват самолета, охотно го ползва за европейските си дестинации тъй като от Лондон им е нужен капацитет, но също никога не са го утилизирали за TATL или изобщо полети близки до граничния му обхват. Между другото, аз само веднъж съм летял с 757, точно с British Airways, по линията Мадрид- Лондон, кой знае каква отлика с друг NB самолет не открих, с изключение на мощността на двигателите – излетя идва ли не като изстребител (но може и така да ми се е сторило, пък и зарядката му с гориво със сигурност е била доста редуцирана).
Това са и основните причини 757 да има успех само с чартърни АК, за които наличието на бизнес класа е без значение, и които прекрояват мрежите си съответно до конкретния обсег на самолета.
При по-късите полети обаче машината има не малко предимства – може да излита от повече летища (отколкото 767), летищните такси са два пъти по-ниски (теглото), експлоатацията му е по-евтина.
Като финал ще кажа, че базата на 767 (която ти даваш за пример) също никога не е ползвана за TATL полети – тя е произведена в много малко бройки и също като 757 служи на американските АК основно като совалка Източно-Западно крайбрежие.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: съб сеп 24, 2016 5:09 pm
от playback
Защо при излитане и кацане в тъмната част на денонощието, светлините в салона на пътническите самолети се изгасят ?

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: съб сеп 24, 2016 5:54 pm
от airjohn
playback написа:Защо при излитане и кацане в тъмната част на денонощието, светлините в салона на пътническите самолети се изгасят ?
Целта е очите на всички да са максимално адаптирани към ниска осветеност за да може в случай на авария и в пълна тъмнина да не се губи ценно време за привикване с тъмнината. Цялата евакуация на самолета след аварийното му спиране по норматив трябва да трае 90 секунди!

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: съб сеп 24, 2016 7:28 pm
от playback
airjohn написа:
playback написа:Защо при излитане и кацане в тъмната част на денонощието, светлините в салона на пътническите самолети се изгасят ?
Целта е очите на всички да са максимално адаптирани към ниска осветеност за да може в случай на авария и в пълна тъмнина да не се губи ценно време за привикване с тъмнината. Цялата евакуация на самолета след аварийното му спиране по норматив трябва да трае 90 секунди!
Мерси, не бях се сетил за това, а звучи доста логично.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пет ное 25, 2016 1:11 pm
от Almasy
Каква е тази джаджа висящата?
Изображение

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пет ное 25, 2016 5:11 pm
от Грозев
Тази чукачка се нарича Trailing cone. Не знам как е българският термин, ако въобще го има.
Влачи се далеч зад самолета и мери статичното налягане. Ползва се в началото на всички летателни изпитания за да калиброват стандартните сензори с които ще е снабден серийния самолет.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пон ное 28, 2016 9:03 am
от Almasy
Благодаря. И аз не открих български превод. Поне адекватен.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: вт ное 29, 2016 12:35 am
от Moss
Това е някаква "западна" мода. При руснаците няма такова нещо, а и по-старите самолети на запад, също са летели с едни такива могъщи "жила" "отпреде".

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пет фев 03, 2017 8:52 am
от Zdravkov
Грозев написа:
Almasy написа:Чий е този самолет по принцип?
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ian-bae146
От българските АК, освен FB, някой друг има ли в парка си машината?
Точно този бе на Авиостарт, сега е на едни други български агенти - http://www.bright-flight.eu/.
Докато беше под опеката на Брайт флайт летеше в Джибути, и идваше на чекове в България(Аеро Техник БГ). И аз съм вземал участие в ремонтните дейности. Мисля, че го купиха от пожарната в щатите и вече е американче, но не съм баш сигурен. Z-то на България Ер, мисля че го последва същата съдба.

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: пет фев 03, 2017 2:18 pm
от Грозев
Zdravkov написа:
Грозев написа:
Almasy написа:Чий е този самолет по принцип?
http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... ian-bae146
От българските АК, освен FB, някой друг има ли в парка си машината?
Точно този бе на Авиостарт, сега е на едни други български агенти - http://www.bright-flight.eu/.
Докато беше под опеката на Брайт флайт летеше в Джибути, и идваше на чекове в България(Аеро Техник БГ). И аз съм вземал участие в ремонтните дейности. Мисля, че го купиха от пожарната в щатите и вече е американче, но не съм баш сигурен. Z-то на България Ер, мисля че го последва същата съдба.
Интересна информация, благодаря!

Купен е от Neptune Aviation, които гасят пожари с типа. Според долния сайт в момента е на съхранение в Монтана. Интересно дали ще го конвертират или ще го ползват за донор
:arrow: https://www.planespotters.net/airframe/ ... n-Services

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Публикувано: чет апр 27, 2017 3:37 pm
от playback
Пореден може би тъп въпрос от мен - защо подлакътниците на седалките които са до пътеката не се вдигат ?
Вдигат се вътрешните подлакътници, вдигат се подлакътници до пътеката за места които са за инвалидни колички, но не всички, много са рядко такива.
При една евентуална евакуация, не би ли било по логично и тези подлакътници да се вдигат, за да улеснят придвижването ?