Q&A - тема за кратки въпроси
Q&A - тема за кратки въпроси
Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Чел съм че на 737 е 600 вата крушка
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
B737 - taxi lights 250WAirfan написа:Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Това обяснява зверското заслепяване, което се получава ако ти каца насреща. Благодаря!airjohn написа:B737 - taxi lights 250WAirfan написа:Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
tu-134 написа:Чел съм че на 737 е 600 вата крушка
Това обяснява зверското заслепяване, което се получава ако ти каца насреща. Благодаря!airjohn написа:B737 - taxi lights 250WAirfan написа:Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
А какъв тип са крушките с тези мощности? Газоразрядни, халогенни или други?airjohn написа: B737 - taxi lights 250W
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Ето дев снимки на taxi light B737:Shilo написа:ЛНЖ - Лампи с нажежаема жичка.


На руските самолети се наричаше лампа-фар

When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Да, но не можах да намеря снимка в момента.Airfan написа:А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Бая жичка ще е вътре щом са по 1kW крушките.airjohn написа:Да, но не можах да намеря снимка в момента.Airfan написа:А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?

http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Ето една снимка от нет-а.
http://www.gear-up.ch/photos/AUA_A322_F ... C_0348.jpg
http://www.gear-up.ch/photos/AUA_A322_F ... C_0348.jpg
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
for there you have been, and there you will always long to return.
LEONARDO DA VINCI
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Да попитам- какво е "сух" и какво "мокър" лизинг? "Сух" май е, когато компанията, отдаваща дадено ВС за ползване от друга компания, осигурява и екипаж за него, а "мокър" - екипажа си го осигурява наемащата машината компания. Така ли е?
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Точно обратното.M-4 написа:Да попитам- какво е "сух" и какво "мокър" лизинг? "Сух" май е, когато компанията, отдаваща дадено ВС за ползване от друга компания, осигурява и екипаж за него, а "мокър" - екипажа си го осигурява наемащата машината компания. Така ли е?
"Сух" лизинг е когато плащаш сума всеки месец и полазваш самолета, като екипажи, поддръжка и прочие е от теб.
"Мокър" е лизинга, когато плащаш на дадена авиокомпания да извършва някакви полети за теб, като компанията освен самолет, осигурява и екипажи и поддръжка и прочие.
Във финансите на "сухия" лизинг му казва оперативен лизинг, който е различен от финансовия лизинг, при който плащаш определени месечни вноски и накрая придобиваш нещото (лизинга на автомобили е на тази схема най-вече). При сухия/оперативния лизинг, може и да имаш опция в един момент да придобиеш апарата на някаква остатъчна стойност, може и да го нямаш.
Anyone who fights for the future, lives in it today
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Да, затова когато се кацне веднага се гасят, защото замъгляват и буквално могат да разтопят пластмасата пред крушката (BAe-146), заради значително намаленото въздушно охлаждане..Airfan написа:Бая жичка ще е вътре щом са по 1kW крушките.airjohn написа:Да, но не можах да намеря снимка в момента.Airfan написа:А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?
Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Здравейте,вчера някъде към 19:00(на прибиране от работа) за малко да направя катастрофа
от летище София излиташе Boeing 747(щото карах не видях на коя авиокомпания-бях точно отдолу и виждах само корема
)-друг път не ми се е отдавало да гледам тая голяма машина във въздуха(на живо -набирайки височина) ,но ми наподобяваше кит -бавно бавно движеики се нанякъде
!Та въпросът ми е дали тази ниска скорост е продиктувана от спазване на 'шумови емисии'-недаване на пълна газ на двигателите заради големия шум предизвикан от тях?



Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Внимавай като караш около летището 
Най-малкият му проблем беше шума на този 36 годишен ветеран, който най-вероятно беше пълен до горе с карго (за Афганистан). Машината кацна предишния ден е един неработещ двигател. А за излитането използва почти цялата писта и вдигана пушилка все едно излита ракета носител.
Тук има няколко снимки: http://www.bgspotters.net/constructor.p ... ord=N713CK

Най-малкият му проблем беше шума на този 36 годишен ветеран, който най-вероятно беше пълен до горе с карго (за Афганистан). Машината кацна предишния ден е един неработещ двигател. А за излитането използва почти цялата писта и вдигана пушилка все едно излита ракета носител.
Тук има няколко снимки: http://www.bgspotters.net/constructor.p ... ord=N713CK
Re: Q&A - тема за кратки въпроси



Re: Q&A - тема за кратки въпроси
Ето го излитането нагледно:









