Q&A - тема за кратки въпроси

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Airfan » пон апр 11, 2011 1:31 am

Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
tu-134
Мнения: 954
Регистриран: чет юли 17, 2008 7:28 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от tu-134 » пон апр 11, 2011 3:41 am

Чел съм че на 737 е 600 вата крушка

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от airjohn » пон апр 11, 2011 10:24 am

Airfan написа:Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
B737 - taxi lights 250W
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Airfan » пон апр 11, 2011 10:36 am

airjohn написа:
Airfan написа:Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
B737 - taxi lights 250W
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
Това обяснява зверското заслепяване, което се получава ако ти каца насреща. Благодаря!
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Airfan » пон апр 11, 2011 10:38 am

tu-134 написа:Чел съм че на 737 е 600 вата крушка
airjohn написа:
Airfan написа:Тъй като няма подобна тема в разделът за гражданска авиация, ще поставя въпросите си тук: В какъв диапазон е мощността на самолетните фарове измерена във ватове при пътническите самолети? Какъв тип са крушките?
Става въпрос за фаровете, които пускат по време на кацане.
B737 - taxi lights 250W
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
Това обяснява зверското заслепяване, което се получава ако ти каца насреща. Благодаря!
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Airfan » пон апр 11, 2011 9:18 pm

airjohn написа: B737 - taxi lights 250W
landing 800W
A320 - taxi 250W
landing 1000W
А какъв тип са крушките с тези мощности? Газоразрядни, халогенни или други?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
Shilo
Мнения: 205
Регистриран: ср дек 26, 2007 1:22 pm
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Shilo » пон апр 11, 2011 11:55 pm

ЛНЖ - Лампи с нажежаема жичка.

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от airjohn » вт апр 12, 2011 12:36 pm

Shilo написа:ЛНЖ - Лампи с нажежаема жичка.
Ето дев снимки на taxi light B737:
Изображение
Изображение
На руските самолети се наричаше лампа-фар :)
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Airfan » вт апр 12, 2011 1:51 pm

А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от airjohn » вт апр 12, 2011 1:53 pm

Airfan написа:А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?
Да, но не можах да намеря снимка в момента.
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1825
Регистриран: ср окт 03, 2007 4:26 pm
Местоположение: LBPD/PDV
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Airfan » вт апр 12, 2011 1:53 pm

airjohn написа:
Airfan написа:А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?
Да, но не можах да намеря снимка в момента.
Бая жичка ще е вътре щом са по 1kW крушките. :shock:
http://www.airforce-bg.com - първият изцяло български авиационен сайт!
http://www.gpetkov.com - авиационна фотография.
Моите снимки в airplane-pictures.net
Моите снимки в airliners.net

Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 306
Регистриран: пон май 17, 2010 10:30 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от airjohn » вт апр 12, 2011 2:05 pm

Ето една снимка от нет-а.
http://www.gear-up.ch/photos/AUA_A322_F ... C_0348.jpg
When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward,
for there you have been, and there you will always long to return.

LEONARDO DA VINCI

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от M-4 » нед апр 17, 2011 12:17 pm

Да попитам- какво е "сух" и какво "мокър" лизинг? "Сух" май е, когато компанията, отдаваща дадено ВС за ползване от друга компания, осигурява и екипаж за него, а "мокър" - екипажа си го осигурява наемащата машината компания. Така ли е?
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Грозев » нед апр 17, 2011 12:34 pm

M-4 написа:Да попитам- какво е "сух" и какво "мокър" лизинг? "Сух" май е, когато компанията, отдаваща дадено ВС за ползване от друга компания, осигурява и екипаж за него, а "мокър" - екипажа си го осигурява наемащата машината компания. Така ли е?
Точно обратното.
"Сух" лизинг е когато плащаш сума всеки месец и полазваш самолета, като екипажи, поддръжка и прочие е от теб.
"Мокър" е лизинга, когато плащаш на дадена авиокомпания да извършва някакви полети за теб, като компанията освен самолет, осигурява и екипажи и поддръжка и прочие.
Във финансите на "сухия" лизинг му казва оперативен лизинг, който е различен от финансовия лизинг, при който плащаш определени месечни вноски и накрая придобиваш нещото (лизинга на автомобили е на тази схема най-вече). При сухия/оперативния лизинг, може и да имаш опция в един момент да придобиеш апарата на някаква остатъчна стойност, може и да го нямаш.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
M-4
Мнения: 570
Регистриран: вт мар 17, 2009 11:01 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от M-4 » нед апр 17, 2011 3:07 pm

Ясно.
НАПРЕД И НАГОРЕ!
Моите снимки в bgspotters.net

slav4o1
Мнения: 19
Регистриран: пон фев 04, 2008 6:28 am

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от slav4o1 » чет юни 02, 2011 8:35 pm

Airfan написа:
airjohn написа:
Airfan написа:А за landing lights има ли подобна снимка и важи ли горното, че са с нажежаема жичка?
Да, но не можах да намеря снимка в момента.
Бая жичка ще е вътре щом са по 1kW крушките. :shock:
Да, затова когато се кацне веднага се гасят, защото замъгляват и буквално могат да разтопят пластмасата пред крушката (BAe-146), заради значително намаленото въздушно охлаждане..

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от techo » съб юли 23, 2011 9:21 pm

Здравейте,вчера някъде към 19:00(на прибиране от работа) за малко да направя катастрофа :) от летище София излиташе Boeing 747(щото карах не видях на коя авиокомпания-бях точно отдолу и виждах само корема :) )-друг път не ми се е отдавало да гледам тая голяма машина във въздуха(на живо -набирайки височина) ,но ми наподобяваше кит -бавно бавно движеики се нанякъде :shock: !Та въпросът ми е дали тази ниска скорост е продиктувана от спазване на 'шумови емисии'-недаване на пълна газ на двигателите заради големия шум предизвикан от тях?

Потребителски аватар
Toni
Мнения: 26
Регистриран: ср яну 23, 2008 10:22 am
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от Toni » съб юли 23, 2011 11:37 pm

Внимавай като караш около летището :)

Най-малкият му проблем беше шума на този 36 годишен ветеран, който най-вероятно беше пълен до горе с карго (за Афганистан). Машината кацна предишния ден е един неработещ двигател. А за излитането използва почти цялата писта и вдигана пушилка все едно излита ракета носител.

Тук има няколко снимки: http://www.bgspotters.net/constructor.p ... ord=N713CK

Потребителски аватар
techo
Мнения: 401
Регистриран: ср апр 21, 2010 9:20 pm

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от techo » нед юли 24, 2011 8:49 am

:D Гледката беше страхотна наистина-като се замисля доста си пушеха моторите(а и карам дизел и от шума на моторите на "jumbo' почти не се чуваше моя :D )...Такава била работата-да се считаме късметлии ,че няма размазан 747 в софийското поле :? Благодаря за отговора!

Потребителски аватар
HORNISE
Мнения: 977
Регистриран: чет окт 04, 2007 10:14 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Q&A - тема за кратки въпроси

Непрочетено мнение от HORNISE » нед юли 24, 2011 2:25 pm

Ето го излитането нагледно:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
I take pictures, Photographic pictures...

Изображение

Отговори