Boeing 737

Всички аспекти на съвременната гражданска авиация
Moss
Мнения: 1328
Регистриран: пон окт 08, 2007 5:24 pm

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Moss » нед ное 08, 2015 3:16 am

Така е - повечето (примерно 85%) са с регистрация различна от RA и не са били засегнати. "Не са били", защото вчера май са го отменили.
Отгоре на всичкото, там има и някаква сложна схема с МАК и Росавиация - две организации с припокриващи се правомощия и различно мнение по въпроса.
Интересно обаче, какво е наложило тази политическа акция и каква цел има тя...

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Грозев » нед ное 08, 2015 3:30 pm

Мани майтапа, но след 5 минути ровичкане по руските авиокомпании открих само два випаджийски 737-700 на Газпром с RA регистрация :lol: Живи да ги ожалиш!
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » пон ное 09, 2015 9:45 am

борден написа:...Чисто политически акт, вероятно без каквито и да е реални практически следствия.....
И тук е уловката......
Абе аз дори и политически дивиденти не виждам какви могат да получат. Анонса ми се струва толкова безумен, че не мога да намеря и елементарна логика в него :?
Вярно - за регистрацията не бях се сетил. То няма как да няма наистина някаква шмекерия, щото от сериите 737 в Русия не летят 1 или 2 самолета......

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Грозев » пон ное 09, 2015 11:55 pm

Almasy написа:
борден написа:...Чисто политически акт, вероятно без каквито и да е реални практически следствия.....
И тук е уловката......
Абе аз дори и политически дивиденти не виждам какви могат да получат. Анонса ми се струва толкова безумен, че не мога да намеря и елементарна логика в него :?
Това само говори добре за психическото ти здраве :lol:
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » вт ное 10, 2015 8:35 am

Грозев написа:Това само говори добре за психическото ти здраве :lol:
Ще те цитирам пред някои чиляци :mrgreen:

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Грозев » съб яну 30, 2016 6:24 pm

Max вече лети

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Грозев » вт апр 26, 2016 12:03 am

Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Грозев » пон май 30, 2016 11:38 pm

Boeing все по-сериозно обмисля да уголеми 737-9 Мах заради борбата с A321neo.

:arrow: http://aviationweek.com/commercial-avia ... ax-stretch
Anyone who fights for the future, lives in it today

filip
Мнения: 83
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от filip » вт май 31, 2016 1:42 pm

737 го превърнаха в дъвка. Маx 7 бил къс, ще пускат 7.5, скъсена версия на Маx 8. Сега пък удължават 9..... Крайно време е да си направят изцяло нов самолет от нулата, които да замени сегашните модели.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » ср юни 01, 2016 12:48 pm

filip написа:737 го превърнаха в дъвка. Маx 7 бил къс, ще пускат 7.5, скъсена версия на Маx 8. Сега пък удължават 9..... Крайно време е да си направят изцяло нов самолет от нулата, които да замени сегашните модели.
:lol: :lol: :lol:
С това MAX7.5 наистина голям майтап, остава и MAX7.75 да дочакаме :lol:
За девятката според мен нямат особен шанс да се впишат в листата на най-продаваните. Дори апологетите на Боинг общо взето признават, че всичко е изтискано докрай.

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » пет юни 03, 2016 9:34 am


Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » чет юли 14, 2016 7:04 pm

Almasy написа:Вече и MAX10 :mrgreen:
http://www.seattletimes.com/business/bo ... airplanes/

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 29, 2016 9:55 am

[quote="Almasy"]Вече и MAX10 :mrgreen:

Каква всъщност я крои Боинг:
Изображение

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » пон авг 29, 2016 9:58 am

А това вече окончателно изби рибата :lol:

Изображение

Няма как да е новият MoM - тяснофюзеляжен е......

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » чет сеп 08, 2016 11:48 am

Almasy написа:Вече и MAX10
- окончателно рашение за go ahead до края на годината
- ALC CEO John Plueger – Боинг много сериозно гледат на разработката -10MAX като новия MOM/NMA, което ако е вярно е в пълен дисонанс с предишните писания за WB машина
- LEAP-1B ще бъде сменен с по-големия и мощен LEAP-1С (оригинално разработен за С-919 на СОМАС, тоест пак ще бъдат спестени пари за нова подразработка)
- тъй като LEAP-1С е по-тежък и с по-голям диаметър – задължително усилване на крилото, както и удължаване на main landing gear. Последното включва и сериозна преработки на нишите – при -9MAX те почти се докосват, а тъй като фюзеляжа няма да бъде по-широк, ще е нужен вероятно и нов дизайн/философия на самата ретракция
- любопитен е въпроса с take off / landing speed и V1 (go or no go decision), вече достатъчно високи при -9MAX, корекции могат да се наложат и при вертикалния стабилизатор/задното оперение
- удължаването (още) на фюзеляжа ще е на границите на възможностите на сегашната хидравлична система на 737, ако не и над нея
- всичко това ще коства „наддаване” на тегло, доколко това ще е в разумните граници е много сложен въпрос, минусите могат изцяло да нулират ефекта на плюсовете
- зевзеците вече измислиха и още един прякор на евентуалния -10MAX, а именно – двумоторния Boeing 720

https://www.flightglobal.com/news/artic ... le-426628/
http://www.seattletimes.com/business/bo ... airplanes/
Последна промяна от Almasy на пет сеп 09, 2016 3:48 pm, променено общо 1 път.

filip
Мнения: 83
Регистриран: съб мар 01, 2008 10:13 pm

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от filip » чет сеп 08, 2016 9:42 pm

Не е истина какви глупости измислят от Боинг, да им се чуди човек....

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » пет сеп 09, 2016 6:15 am

filip написа:Не е истина какви глупости измислят от Боинг, да им се чуди човек....
Глеам, доста хора мислят така :lol:
Видно е обаче, че Боинг се стреми да мине в случая по най-тънката лайсна, тоест минимален обем инвестиции.
Това беше и причината да бъда изключително скептичен към концепцията за нов WB MoM, особено след като се говори за EIS в рамките на 4-5 години и цена, корелираща с NB машина. Това няма как да стане, последните две неща са възможни единствено чрез поредно претопляне на добрия стар 737.
Разбира се, clean sheet model (MoM/NMA, Boeing 797 или както искаш там го наречи), би бил най-доброто решение. Но това означава и нова програма, а паричките, които тя ще глътне, нямат нищо общо с -10MAX. Боинг точно сега си има други грижи (за тях ще пиша малко по-долу) и не може да отдели ресурси за такава.
Всъщност, що се отнася до MAX поколението като цяло, нещата не са чак толкова трагични – самолетите се продават доста добре, дори много добре, като се има в предвид на колко години е базата на 737. Единствената голяма болка на Боинг в случая е горния сегмент – тоест B737MAX9. Дори при старото издание (9 без MAX) се видя, че битката със А321 (CEO, тоест пак стария вариант) е изгубена. При B737MAX9 и А321NEO коментара е излишен – американеца просто диша праха на европейския си конкурент.
Така че нещата не са много нелогични – Боинг търси бърз и евтин вариант основно за съответната ниша. Бърз, защото А321NEO е отдавна финализирана платформа и ако евентуален отговор (те самите отдавна не си правят илюзии, че MAX9 е такъв) се забави много в времето, то той би бил станал излишен. Фактора време е важен и в още един аспект – темпа на производство на А321NEO все пак има лимити и ако превозвачите бързат, друга алтернатива няма (една от причините MAX9 да има и в днешно време някоя и друга продажба). Евтин, защото както вече стана дума – базираният в Чикаго производител точно сега си има и други кахъри.
Не ще и дума, че MAX10 ще е много сложна еквилибристика – достатъчно пъти вече е коментирано, че дори и MAX9 е упражнение, надхвърлящо възможностите на базата. Как ще стане магията, на мен не ми е ясно, признавам (то не съм и авиоинждинерин де), но едновременно с това и осъзнавам, че в Чикаго не са глупаци. Те едва ли се стремят към пълна победа над А321NEO (включвам и LR варианта), една ситуация 50/50 или приблизително процентно съотношение би ги задоволило напълно. Както се казва (репликата е от стар български филм) – с минимум средства – максимум резултат (във филма беше информация, но алюзията максимум с абревиатурата MAX в случая ми се вижда подходяща).
Всичко това не означава, че в някой от отделите в Сиатъл окончателно са сложили кръст върху плановете за изцяло нов MoM/797, но сега не му е времето за старт.
Известно е, че най-голямата печалба е от сегмента на WB машините, където не може да се отрече, Боинг държеше здраво юздите само до преди няколко години. Не само, че успяваше да продаде повече самолети от Ербъс, но поради феноменалния успех на 777-300ER, поддържаше неотклонно много високи цени, докато европейците бяха принудени все пак да правят и компромиси (модела А340).
В днешно време обаче, нещата не стоят съвсем така. А350XWB се оказа не толкова беззъб конкурент, колкото се предполагаше в началото. Предсказанията, че е обречен дори и само поради факта, че е моторизиран само от един производител (в случая RR) не се сбъднаха – консорциума AF/KL се ангажира, а последваха и други превозвачи, които до момента оперираха със самолети, основно моторизирани от GE.
На всичкото отгоре, излиза и че концепцията А350 пре-XWB (МК-I) не е била чак толкова безумна на времето, колкото и да я плюеха Steven Udvar-Hazy и сие (подигравателни клипове могат да се открият в мрежата и сега). Защото днешния A330NEO по същество е точно А350МК-I, а както се видя – машината намери много топъл прием – не всички се нуждаят от възможностите на А350XWB. А след като Delta (една от най-върлите про-Боинг АК в недалечното минало) поръча и двата модела (А350XWB и A330NEO комбо), в Сиатъл теракота се е понагорещил.
Проблемите със 787, макар и вече поизчистени, едва ли са влизали в плановете – изплатените неустойки глътнаха сериозни финансови ресурси. На дневен ред е 787-10, и там бая парички трябват – обещаните характеристики няма как да бъдат постигнати само с пипване тук и там, ъпгрейда ще е сериозен.
И като прибавим, че 777-8 и 777-9 се очертават като доста измъчена работа, в Чикаго чак безгрижно весело не ще да е. Там очевидно се бяха приготвили за ремикс на ситуацията със 777-300ER, ама нещо котка им минава път (засега).
Та си имат бая грижи чиляците и сегмента на B737MAX9 определено не е най-голямата от тях :wink:

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » пон сеп 12, 2016 3:31 pm

Изображение

Обърквацията (поне за мен) вече е пълна.
Какъв МоМ, кви пет лева в случая, че и фамилия....... :o

Междувременно Ербъс, вместо концепции, просто си продава 321 :lol:
Изображение

Потребителски аватар
Грозев
[Site Admin]
Мнения: 10218
Регистриран: пет окт 05, 2007 8:18 pm
Местоположение: София

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Грозев » ср сеп 14, 2016 12:06 am

Спекулации по форумите и блоговете има бая.
Реалността каква е?
Max 7 го коригираха леко. Има ясни индикации, че ще има някакви корекции и по Max 9. Най-вероятно далеч не толкова брутални, като на фен графиките по-горе.
MoM е друга бира - чисто нов дизайн, който ако се вярва на висшия мениджмънт на Boeing е въпрос на време да се появи.
Anyone who fights for the future, lives in it today

Потребителски аватар
Almasy
Мнения: 1721
Регистриран: пет юли 25, 2014 4:21 pm
Местоположение: Бургас

Re: Boeing 737

Непрочетено мнение от Almasy » ср сеп 14, 2016 12:02 pm

Грозев написа:.......Най-вероятно далеч не толкова брутални, като на фен графиките по-горе.....
Доста точно.

Отговори